-
3 קבצים מצורפים
רוביקון השומרון - טיזינג
לאחרונה, יש אינפלציה מסויימת בשימוש במונח "נתיב הרוביקון".
כל מי שמגלה איזה אבן שקשה לעקוף ואין ברירה אלא לטפס עליה, מיד קורא לזה "הרוביקון הישראלי" וככה יש לנו כבר כמה "רוביקונים ישראליים" למיניהם.
אז בנוסף כל מיני נתיבים קשים כמו ואדי אל-חושנה (זצ"ל), נחל כמריר, נחל רסיסים וכו', אנחנו שמחים לבשר שנמצא מסלול קטלני חדש, לכאורה "בלתי עביר" שטוען לכתר הזה ושגלגל של רכב שטח מעולם לא עבר בו. חמש סופות, שני דיפנדרים, שתי שפאלות והרבה ידיים עובדות הוכיחו שאפשר ועשו לו את הסיפתח. איך היה? מלחמה!... (אמנם ניצחנו, אבל עוד ניצחון כזה ואבדנו...) אחד ממשתתפי הקרב שגם עשה באוגוסט האחרון את הדבר האמיתי בקליפורניה, טוען שהאקזמפלר שלנו מסתכל לאורגינל בלבן של העיניים. לא פחות!
אז כן, יש צורך בהתארגנות מוקדמת מסוימת מראש, כולל דגש ספציפי בסעיף הבטחוני. זה לא מקום שבאים אליו להשתעשע ביום שישי אחה"צ - אבל שווה. ממש שווה. בחיי. ולא - זו לא שמורה! אפשר לתת בראש חופשי (אבל לא לחרב ולא ללכלך ובחיאת - כל מה שנכנס לשם איתכם, יוצא איתכם החוצה)
אני מכיר לפחות שלוש חבורות של ג'יפאים-הארדקור שהכלים שלהן משופרים, מתודלקים ומוכנים לקרב והן מחכות רק לשם המקום ולנ.צ. שלו כדי לצאת לשם תיכף ומיד!
המשך יבוא.
קובץ מצורף 88011קובץ מצורף 88012קובץ מצורף 88013
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
כמה ציריות שבורות בסהכ? וכמה כלים יצאו על גרר?
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
תמיד עניין אותי איך מחלצים רכב שנתקע לגמרי ממקום כזה?
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boxer
תמיד עניין אותי איך מחלצים רכב שנתקע לגמרי ממקום כזה?
שלא תדעו מצרות!
לא נעים בכלל,בעיקר שפליסטינאים משקיפים עליך מלמעלה ,ולך תדע לעוד איזה בלאגן יכולנו להסתבך,
צריכים המון המון ביצים,ועזרה עם אנשים שיכולים להעביר סלעים של 300 אפילו 500 קילו ממקום למקום,חילוצים יכולים לקחת יותר משעתיים לכל רכב,אם בכלל
אפשרי ,ושוב אני חוזר ,,,,,,,המון אומץ ביצים ,(וכפי הנראה גם מזל משמיים)וחברה שממש לא יודעים מה זה ,אחורה פנה,אני אישית נורא נהניתי מכל בולדר,מכל מטר שבקושי הצלחנו לעבור,(מוכן להצטרף בשנית למי שמעוניין)
גל
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כמה ציריות שבורות בסהכ?
4 (נחשו באיזה כלים. זה קל)
וכמה כלים יצאו על גרר?
3
ורביעי שהצליח להגיע הביתה על גלגלים בכוחותיו האחרונים - וצריך עכשיו החייאה.
לא סופרים: נזקי פח, פגושים מעוקמים, פנסים אחוריים שבורים, סולמות ומנשאי ג'ריקנים שהתנתקו, אגזוז שנמעך, מדרכי צד מעוקמים, שפות ג'נטים מרוטשות, כננת שהתפגרה, אלטרנטור ומצבר שמתו..
עכשיו מלקקים פצעים. עד הפעם הבאה.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
...
קובץ מצורף 88015קובץ מצורף 88016
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
כשאתה כותב לא ללכלך, אתה מתכוון לא להשאיר לנדרוברים בשטח? [emoji6]
מחכה בקוצר רוח לכתבה.
שמח גם ליחסי הציבור שאתם עושים לשומרון.
כל הכבוד.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
שפו. ראיתי את הסירטון בספר הפנים. מדהים.
אומנם משעמם לעיתים בלי לבחוש בידית ההילוכים אבל בזה מסלול האוטמטי הוא יתרון ענק.... !!!
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
מתוך סקרנות - מה היה קצב ההתקדמות הממוצע במסלול ומה אורכו הכולל?
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
נכון.
האוטו האידיאלי למסלול הספציפי הזה הוא קצר, אוטומטי, עם יחסי העברה מאוד קצרים, גלגלים גדולים, נעול אוטומטית אחורה ונשלטת קדימה.
סוף-סוף מצאתי את היתרון הגדול האחד של הבולסטר הקדמית הנשלטת אצלי, שנתנה לי אפשרות לנתק אותה ולתמרן טוב יותר בין בולדרי הענק. היא עבדה קשה ולא איכזבה.
אנחנו באמת לא משאירים כלום בשטח. לא בדל סיגריה ולא בדל ציריה...
מדובר באמת בחלקת אלוהים - המקום הזה כל כך לא נגיש, שפרט לרועים עם עדר עיזים פה ושם, אין בו כלום, אז גם כמעט אין בו ליכלוך מעשה ידי אדם - וככה הוא צריך להישאר.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
גנבתי את הסרטון והעלתי לערוץ היוטיוב של ג'יפולוג...
http://youtu.be/GmtXur1yWpM
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gillz
מתוך סקרנות - מה היה קצב ההתקדמות הממוצע במסלול ומה אורכו הכולל?
המסלול הזה הוא רק קטע ראשון ממסלול טיול ארוך יותר שתוכנן להמשך היום. אלא שלא לקחנו בחשבון שיהיה עד כדי כך קשה למעבר.
הכניסה לשטח היתה ב-06:00, היציאה ממנו בערך ב-20:00 (רכב אחד נזקק לחילוץ עד 23:00 בלילה). סה"כ מרחק נסיעה 9-10 ק"מ. תעשה חשבון לבד.
אבל זה כלל הרבה עבודות מע"צ מתישות והרבה חילוצים וגרירות של רכבים מושבתים שלקחו ים של זמן.
מצד שני אנחנו למודי נסיון מהפשיטות הקודמות שלנו בשומרון. היינו מצויידים באמצעים "מיוחדים" כמו שפאלות אלומיניום גדולות ומקדח סלעים מפחיד שנתנו לנו יתרון גדול במעברים הכרחיים ספציפיים.
אני מרשה לעצמי לנחש באופטימיות שבמקרה הטוב, ללא תקלות טכניות כלל ועם הרבה ידיים עובדות, אפשר לגמור את המסלול הזה בלבד ב - 5-6 שעות.
-
17 קבצים מצורפים
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
עדכון קל אצלי רק 2 צריות ימניות ולא 3
מסתבר שלפקק גומי המצחיק על הפלנג' יש תפקיד חשוב כאשר אחת הצריות נגזרת.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
הלו זה טיזיג!!!
תשאירו קצת בשר לכתבה.
(עדיין כואב לי חצי גוף :) )
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
הלו זה טיזיג!!!
תשאירו קצת בשר לכתבה.
(עדיין כואב לי חצי גוף :) )
ולי החצי השני
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
פשש .. איזה יופי !
דרור הסופה שלך מתחננת ליחסי העברה..
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shyy
מטורף מטורף
מחכים לכתבה.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
כיף לראות.
כלים רחוקים מלהיות מתאימים.
סופה עם ג'ריקן וגגון זה לא רכב משופר.
להגיע לרוביקון עם רנגלר מהשכרה ולהיכנס למסלולים בדרגת הקושי המתאימה זה נחמד...אבל לא לזלזל.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
הרכבים שלנו בהגדרה ובפירוש לא רכבי עבירות אלא רכבי טיולים.
השיפורים אצלי מינוריים. מתלים ארוכים וגמישים יותר, נעילות. צמיגים טובים ו...זהו.
האוטו אכן מתחנן ליחסי 4.10 או אפילו 4.27.
זה לא יקרה בקרוב מסיבות תקציב. אולי מתי שהוא בהמשך.
בינתים אני מסתדר עם מה שיש ובכיף. האוטו מאוזן, יציב, נוסע פצצה, נכנס לכל מסלולי השומרון האלה - כולם בעבירות קשה עד קשה מאוד, עושה בהם כבתוך שלו ויוצא מהם ללא שום נזק כבר טיול שמיני או תשיעי ברציפות. זה אומר עליו משהו... טפו טפו.
בכלל, אחרי חוויית המסלול הזה, צריך להוריד בפני הסופות את הכובע - אפשר לומר הרבה דברים על תע"ר, על החלודה ואיכות הייצור שלהם בלהבלהבלה, אבל ברגע האמת מתברר שזה אוטו בלי מתחרים. חתיכת בהמה רעה שלא מתרגשת מכלום. פשוט עושה את העבודה כמעט באדישות. שלוש מהסופות בטיול הזה היו לא נעולות בכלל, מתוכן שתיים סטנדרטיות על צמיגי 31. תראו לי עוד רכב סטנדרטי לא נעול שנהגו ירהיב עוז להיכנס למסלול כזה.
שחר, לא להתהלל.
דווקא כי חלק מהכלים סטנדרטיים וגם האחרים קרובים (יחסית) לסטנדרט, זה רק מעצים את האתגר והחוויה ונותן הרבה משקל ליכולות נהיגה גבוהות.
חוץ מזה - גם המפלצת שלך לא עוברת את סדרת הגבים באמצע הואדי בלי עזרת השפאלה. באחריות.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
אגב.... הסופה שלך, דרור, שורדת בזכות זה שהיא לא משופרת. לא 33; לא מנוע סטרוקר, ולא כל מה שגורם לסופות משופרות לחזור על גרר...
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
כל מילה מדוייקת.
היא משופרת, בוא ונאמר, "בטעם".
כל מה שהזכרת - צמיגים גדולים מדי, סרנים כבדים מדי, מנוע פראי מדי, גובה מוגזם, מהלכי מתלה מופרכים - אלה דברים שכדי שהאוטו ישרוד אותם, הוא דורש החלפה של חצי מהמכלולים שלו למחוזקים מאוד.
ואלה דברים שהופכים את האוטו למפלצת עבירות חד מימדית, לא יציבה, לא בטוחה, לא אמינה ולא מהימנה, שמתאימה לשעשועי יום שישי אחר הצהרים בדיונה כזו או במעלה נסתר אחר, אבל לא למסעות כאלה, שאנחנו יוצאים לשטח שמבחינתנו הוא נעלם. לא יודעים מה יקרה עוד שעה, עוד קילומטר. המכוניות צריכות לדעת להתמודד עם כל מיני סוגי תרחישים.
כשאני יוצא למקומות כאלה אני מעדיף לעבוד קצת יותר קשה מאחורי ההגה אבל לדעת שאני יכול לסמוך על האוטו שיחזיר אותי הביתה בכוחות עצמו. וכדי שהאוטו ישמור על מהימנות ולא יישבר, צריך לא רק לנהוג בו בהתחשבות אלא גם לתת כבוד למהנדסים שתכננו אותו ולא לשנות יותר מדי דברים שם מלמטה.
אז קפיצים טובים יותר עם אקסטרא מהלך ואקסטרא נוחות זה חובה. לא להגזים עם הגובה!!! 4 אינץ' זה גבול עליון ולעתים אפילו מיותר. 2.5-3.5 מספיק.
שתי נעילות זה חובה (אחורית אוטומטית וקדמית נשלטת זה כנראה סט-אפ מנצח, למרות שאני בד"כ בעד אוטומטית גם מקדימה)
צמיגים - 31 מספיק לגמרי ואני יודע שזה ויכוח ישן - כשאני משווה יתרונות מול חסרונות הכף נוטה לטובתם בבירור.
כננת - מומלץ והייתי שמח לשתי כננות.
יחסי העברה קצרים יותר בסרנים זה בהחלט בונוס. יכול לעזור מאוד אבל לא חובה עם צמיג 31 ובוודאי לא להגזים עם יחסים קצרים מדי.
טרנספר חזק יותר? יכול להיות נחמד. זה דווקא בדרך.
חוץ מזה? לא לשנות יותר כלום. בחיי.
עד היום הפילוסופיה הזו, שנשענת על נסיון של 25 שנות ג'יפאות, עובדת היטב. זה חלק מהתורה שאני מעביר לכל ג'יפאי צעיר שתוהה, רוצה לדעת ומסכים גם להקשיב.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אגב.... הסופה שלך, דרור, שורדת בזכות זה שהיא לא משופרת. לא 33; לא מנוע סטרוקר, ולא כל מה שגורם לסופות משופרות לחזור על גרר...
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
לא מתאים לך לדבר בסטיגמות, ואני לא נכנס בכלל לויכוח ולמנטרות האלה שצמיג קטן ומנוע סטנדרטי זה טוב- אבל מה שכתבת זה שטויות במיץ.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
פרס ישראל למי שהגה את השימוש בגק עגלה להזזת הבולדר.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
פרס ישראל למי שהגה את השימוש בגק עגלה להזזת הבולדר.
+1
sent from WJ
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
פרס ישראל למי שהגה את השימוש בגק עגלה להזזת הבולדר.
אכן. אבל הבולדרים נקמו בו אחר כך בגדול.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
לא מתאים לך לדבר בסטיגמות, ואני לא נכנס בכלל לויכוח ולמנטרות האלה שצמיג קטן ומנוע סטנדרטי זה טוב- אבל מה שכתבת זה שטויות במיץ.
אם ככה,
דרור בכלל מבלבל בביצים..
או שלא?
Slowly..
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
דורון אל תכניס לי מילים לפה, תודה.
מי שרוצה להצמד למקור אחלה.
לאמר שהרכב שריד פחות בגלל שיפורים זה שטות נקודה.
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
הרכבים שלנו בהגדרה ובפירוש לא רכבי עבירות אלא רכבי טיולים.
השיפורים אצלי מינוריים. מתלים ארוכים וגמישים יותר, נעילות. צמיגים טובים ו...זהו.
האוטו אכן מתחנן ליחסי 4.10 או אפילו 4.27.
זה לא יקרה בקרוב מסיבות תקציב. אולי מתי שהוא בהמשך.
בינתים אני מסתדר עם מה שיש ובכיף. האוטו מאוזן, יציב, נוסע פצצה, נכנס לכל מסלולי השומרון האלה - כולם בעבירות קשה עד קשה מאוד, עושה בהם כבתוך שלו ויוצא מהם ללא שום נזק כבר טיול שמיני או תשיעי ברציפות. זה אומר עליו משהו... טפו טפו.
בכלל, אחרי חוויית המסלול הזה, צריך להוריד בפני הסופות את הכובע - אפשר לומר הרבה דברים על תע"ר, על החלודה ואיכות הייצור שלהם בלהבלהבלה, אבל ברגע האמת מתברר שזה אוטו בלי מתחרים. חתיכת בהמה רעה שלא מתרגשת מכלום. פשוט עושה את העבודה כמעט באדישות. שלוש מהסופות בטיול הזה היו לא נעולות בכלל, מתוכן שתיים סטנדרטיות על צמיגי 31. תראו לי עוד רכב סטנדרטי לא נעול שנהגו ירהיב עוז להיכנס למסלול כזה.
שחר, לא להתהלל.
דווקא כי חלק מהכלים סטנדרטיים וגם האחרים קרובים (יחסית) לסטנדרט, זה רק מעצים את האתגר והחוויה ונותן הרבה משקל ליכולות נהיגה גבוהות.
חוץ מזה - גם המפלצת שלך לא עוברת את סדרת הגבים באמצע הואדי בלי עזרת השפאלה. באחריות.
דרור ,רוב הסופות ששמו 4.10 עלו לצמיג 33
זה לא כ"כ שונה מ 31 עם יחס מקורי,אז לשם מה אתה אומר שאתה צריך 4.10?(עברת את זה חבל על הזמן)
הסופה שאני באתי היא סטנדרטית לחלוטין ללא שום יחסים,צמיגים 31 וללא נעילות,צמיגים הייתי אומר אפילו ישנים ,ויצאתי ללא שום נזק אפילו הקטן ביותר,
צריך הרבה מיומנות ודיוק במעברים אלו .ולא פחות חשוב מישהו שממש יודע לכוון אותך,,ואז הכל נהיה יותר קל!
גל
פ"ת
-
תגובה: רוביקון השומרון - טיזינג
ארז, מכונית, כל מכונית, היא אוסף של פשרות.
כשאתה משפר בה יכולת מסויימת, זה בהכרח מגיע על חשבון יכולת אחרת. כל מי שעושה את זה, רצוי שיעשה את זה בדעה צלולה ובידיעה מראש שיש לדברים הללו מחיר. לעתים מחיר כבד.
עצם העובדה שהשיפורים מותחים את היכולות רחוק יותר, בהכרח אומר שהאוטו הולך להתמודד עם עומסים מוגברים וזה בהכרח יבוא על חשבון האמינות והשרידות שלו.
שלא תבין לא נכון - אני לא נגד שיפורים ואני גם לא נצמד למקור. במיוחד כשהמקור די עלוב, איך לומר את זה באנדרסטייטמנט... הג'יפ שלי, הסטנדרטי לכאורה, מזמן לא כפי שיצא מהיצרן. אבל אני עצרתי את עצמי ואפילו חזרתי טיפונת אחורה בכל מיני דברים קטנים. כי הבנתי שזה משחק באש שמעצים יכולת אחת על חשבון חמש אחרות. היום אני משפר לטובת בטיחות, אמינות ושרידות, לא לטובת עבירות או ביצועים.
כל מי שמתחיל עם שיפורים יודע, שברגע שהוא שינה משהו מהותי, מתחיל מירוץ שדים בין נקודות הכשל לאורך המערכת שממתינות לתורן להיכנע לעומסים המוגברים. ושלא יספרו לי אחרת - הייתי בסרט הזה עם כמה מכוניות כביש, הייתי בסרט הזה גם בג'יפים. אלה דברים פתירים, אבל זה יעלה המוןןן כסףףף.
מי שמוכן לשלם את המחיר של זה - אין לי ויכוח איתו. שיהיה לו לבריאות ושייהנה - ואוהו, כמה שהוא ייהנה, מעטים מאוד הדברים שקשורים במכוניות בכלל וברכבי שטח בפרט שמהנים כמו ההתעסקות בשיפורים.
אבל מי שלא יודע למה הוא נכנס - שיספור עד עשר ויחשוב שוב. ואני משוכנע שרוב משפרי הג'יפים בארץ לא באמת יודעים מה הם עושים או מה הם רוצים או מה הם צריכים.