קניתי CJ6 שנת 76 לפני כמה חודשים והחלפתי לו מים ברדיאטור.
לפני שבוע הצצתי אל המים (הנקיים לכאורה) ואלו המים שמיהרתי לנקז החוצה ולהחליף:
קובץ מצורף 88101
קובץ מצורף 88102
:eek:
האם זה פשוט לכלוך שיצא לאחר הזנחה או בעיה חמורה?? :confused:
תודה מראש!
Printable View
קניתי CJ6 שנת 76 לפני כמה חודשים והחלפתי לו מים ברדיאטור.
לפני שבוע הצצתי אל המים (הנקיים לכאורה) ואלו המים שמיהרתי לנקז החוצה ולהחליף:
קובץ מצורף 88101
קובץ מצורף 88102
:eek:
האם זה פשוט לכלוך שיצא לאחר הזנחה או בעיה חמורה?? :confused:
תודה מראש!
בהחלפה הראשונית ביישור קו שלי, קשה לי להגיד שהמים שיצאו היו ירוקים...
אני שמתי בשתי ההחלפות מי רדיאטור ירוקים של PRESTONE שקניתי באוטו-דיפו.
ידידי במצב הנ"ל גם אם תשים מים ירוקים תוך זמן קצר גם הם יהיו "ג'יפה" !!!!!
תעשה שטיפה לכל מערכת הקירור כולל הבלוק עם חומרים ואז תשתמש במים ירוקים ...
בהצלחה
ראיד
תודות לכולם :)
מעולם לא עשיתי שטיפה שכזו ורוצה לעשות כמה שיותר בעצמי.
איך להתחיל?
מצאתי את השיטה הזו:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9C%D7%A6%D7%AA
חברים בעד/נגד?
תודה מראש
אם תמשיך לחפש, תמצא עוד דיונים, עם דעות מבוססות בעד ונגד.דווקא מה שמצאת לא ממצה.
שיטה שאני משתמש בה הרבה שנים :
תרוקן את המים מהמערכת , תהדק את הכל בחזרה ותכניס בקבוק וחצי של נוזל מסיר אבנית (של הקומקום - "יעקובי")
תניע את הג'יפ ותן לנוזל לזרום במערכת בין 3-5 דקות ...
תרוקן את הנוזל וכניס מים ירוקים איכותיים , עם סיום המילוי , שים שני פקקים של שמן מנוע שרוף ברדיאטור ...
בהצלחה
ראיד
כשאתה מוסיף שמן שרוף למים , בהנעה הראשונה ועם הסירקולציה השמן עובר בכל מעברי המים ומייצר שכבה "הגנה מאבנית" , במיוחד במעברי המים בבלוק ומונע הצטברות אבנית ...
שני פקקים בעשרה ליטר נוזל קירור?
״בטל בשישיםk״..
אם תחלק את נפח הפקקים לשטח הפנימי של המנוע זה פחות מפרומיל ובספק אם בכלל נוגע במשהו.
לדעתי, זה נהפך לאמולסיה כ״כ דלילה שאפילו לא רואים את זה.
Slowly..
סבבה
אפנה אליכם את המומחים של מרצדס המייעצים לאגד :-) !!!!
תפנה.
יהיה מעניין. נלמד משהו חדש.
למה לא שמן חדש?
בפעם הבאה שיש לך טחינה ברדיאטור זה לא באג זה פיצ׳ר.
Slowly..
למה לא להשתמש פשוט בנוזל קירור למניעת חלודה? (לא אנטיפריז אלא מים עם תוסף מונע חלודה )
סתם תרגיל מחשבתי..
בוא נניח שהוספת מספיק שמן כדי שיוכל לכסות בשכבה מיקרונית את שטח הפנים הפנימי של המנוע (הרבה יותר משני פקקים), אז בשביל שהשמן ידבק לדפנות, הן צריכות להיות יבשות לגמרי, מה שלא קורה כשמחליפים נוזל.
יאללה, הכנסנו.
הוספנו ליטרים של נוזל קירור,ביחס לשני פקקי שמן, ועכשיו השמן, שצף על המים, עלה למעלה, ויוצא למיכל עודפים.
או שאני מפספס משהו?
Slowly..
[QUOTE=ד ו ר ו ן;581333]סתם תרגיל מחשבתי..
בוא נניח שהוספת מספיק שמן כדי שיוכל לכסות בשכבה מיקרונית את שטח הפנים הפנימי של המנוע (הרבה יותר משני פקקים), אז בשביל שהשמן ידבק לדפנות, הן צריכות להיות יבשות לגמרי, מה שלא קורה כשמחליפים נוזל.
יאללה, הכנסנו.
הוספנו ליטרים של נוזל קירור,ביחס לשני פקקי שמן, ועכשיו השמן, שצף על המים, עלה למעלה, ויוצא למיכל עודפים.
או שאני מפספס משהו?
1+
לא ברור למה, בנוזל קירור איכותי כבר יש שמנים וכימיקלים נגד קורוזיה
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
סיליקטים או חומצה אורגנית, ליתר דיוק.
אני די משוכנע שאם היה יתרון בהוספת שני פקקים של שמן שרוף לתמיסה הזו, גם יצרני התמיסה היו חושבים על זה ומוכנים לשאת בעלות הנוספת.
שימו נוזל איכותי וכזה שלכל הפחות תואם במפרט לנוזל המקורי, אורגני או לא אורגני, ותקפידו על החלפה במועד הנקוב (זה חשוב מאוד). אני לא מבין בשביל מה צריך ניסויים וקומבינות.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
מזכיר לי סיפור משעשע.
לפני שנים התקשר אלי חבר (אדם מאד אינטלגנט, קצין בכיר בצה'ל)
שואל אותי....תגיד, כשאני מחליף אטם מכסה השסטומים אני חייב להשרות אותו במים?
עניתי: בחיים לא שמעתי על שטות כזאת, בא נשתמש בהגיון החלוד:
שאלה 1: מה קורה לשעם כשמשרים אותו במים?
עונה: השעם יתנפח
שאלה 2: מה קורה שאתה מחמם שעם שספג מים?
עונה: הוא יתיבש ויתכווץ
שאלה 3: ואז מה?
עונה: האטם ינזל?
יופי נחמה.
עונה: אז רגע, למה בצה'ל תמיד משרים אותם במים?
יש מצב שמהנדסים של מרצדס מייעצים גם לצה'ל?
הכל יכול להיות ,,,,
שוב ידידי , כל אחד מדבר מניסיונו האישי , מי שלא רואה בזה היגיון ולא מתאים לו שלא יאמץ וידלג !!!!
פותח השרשור יחליט מה מתאים לו ומה לא ולפי זה יפעל ....
מהניסיון האישי שלי, מצב מערכת המים שלך הוא כאיכות מי הקירור שלך.
רכב שהיו בו מים פשוטים (או רחמנה לצילן מי ברז) ואפילו לזמן קצר, מיד מתפתחת בו אבנית.
רכב עם מי קירור איכותיים שמוחלפים בזמן, אין בו אבנית גם אחרי שנים של עבודה, ומשאבת המים שלו מחזיקה זמן רב.
יתר על כן גם צינורות הגומי שלו במצב טוב.
לא נוצר לחץ גבוה במערכת, מה שמונע התעיפות של הצינורות ופיצוץ.
קל מאוד לזהות מי קירור איכותיים, יש להם ריח מאוד אופיני (של אטילן גלוקול) טעם מאוד מתוק (זהירות רעיל) והם מעט שמנונים.
לכל הרכבים שהיו לי הכנסתי פרסטון צהוב. אבל אתמול קניתי נוזל קירור מקורי של טויוטה בשביל הפראדו.
מה להגיד, יש הבדל ! אומנם הפרסטון מאוד איכותי ואין לי מילה רעה להגיד עליו אבל..
נוזל הקירור של טויוטה יותר איכותי. כנראה שהכניסו יותר אטילן גלוקול אבל לא רק, הוא מרגיש גם יותר שמנוני.
בקיצור, תקפידו על מי הקירור שלכם! זה משתלם לאורך זמן.
צריך גם להוסיף את העובדה שבארצנו הבוערת אין צורך בנוזל קירור "אנטי פריז" . לאנטי פריז אין מוליכות טרמית או איך שלא תקראו לזה כמו למים מהסיבה שהוא מתוסף באטילן גליקול ועוד חומרים כאלה ואחרים שתורמים למניעת חלודה.
המון פורומים בחו"ל ממליצים להשתמש במים (מזוקקים )ותוסף שימון ומניעת חלודה במקום אנטי פריז במדינות חמות. או לחילופין בנוזל קירור איכותי מוכן למניעת חלודה.
תפקידו של האטילן גלוקול בארצנו "הבוערת" הוא לא למנוע מהמים לקפוא בימי החורף ה"קפואים" שלנו.
תפקידו הוא להעלות את נקודת הרתיכה של המים להרבה מעבר ממאה מעלות.
זה בצרוף לחץ במערכת גורמים לכך שהמים לא ירתכו ואז יכולת הולכת החום שלהם תרד משמעותית.
שלא לדבר על כך שהמערכת תעבוד בלחץ גבוה כל הזמן.
עוד תפקיד פחות ידוע אבל מאוד משמעותי הוא למנוע קוויטציה בטורבינה של משאבת המים.
משפר את יכולת העברת המים ומאריך את חיי הטורבינה.
מים מזוקקים יצרו הרבה מאוד נזק למנוע.
מאוד מאוד לא כדאי לשחק במי הקירור של המנוע.
יש הרבה מאוד מדע בלכאורה מים "ירוקים" פשוטים אלו.