-
2 קבצים מצורפים
דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
הי
השתעשעתי לי בסקיצות למנתק מוט מייצב בהמשך לתיאור של משהו דומה ששמעתי מגיפאי וותיק.
התבססתי על מוט מייצב אחורי (בלבד) בפאג'רו Q.
הבעיה :
מנתק חשמלי למוט המייצב יקר / לא קיים לפאג'רו.
מנתק ידני סטנדרטי קל לבניה / רכישה בחו"ל אבל לא ידוע בעמידות גדולה ובעיקר יוצר בעיה מה עושים עם המייצב המנותק שנופל למטה ומפריע. ואז צריך איך שהוא לאבטח אותו.
הרעיון הוא להאריך את הזרוע הקיימת במקום לחתוך אותה לשניים.
במצב זה המוט נשאר מחובר ולא תלוי לו באויר.
נעילת המייצב מתבצעת על ידי גוז'ון בלחיצה או בורג/ פין שעובר דרך הזרוע.
הקפיץ נועד לשמור על מיקום המייצב המנותק כפי שהוא במצב מחובר (למנוע את נפילתו למטה).
בנוסף אני מעריך שלקפיץ תהייה השפעה מסויימת לשיכוך הנידנוד של אחורי הרכב בנסיעה בשבילים.
כמובן שהקפיץ אמור להכנע למשקל הגלגל.
תהיות :
האם נעילת המייצב על ידי הידוק הבורג אל הזרוע מספיקה (נעילה על ידי חיכוך) או צריך ליצור שגם או חור שמחליש את הזרוע.
השגם / חור בזרוע ימצאו במקומם המדוייק לצורך בניתוק / חיבור קל רק אם הרכב נמצא במצב מאוזן לחלוטין. אבל איפה זה באמת קורה בשטח? האם זו בעיה? האם ידנית ניתן לשחק עם המייצב כדי למצא את החור?
מה דעתכם המלומדה?
ליאורקובץ מצורף 88114קובץ מצורף 88115
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
אין מצב שנעילה רק ע"י חיכוך/לחץ תספיק...חייב איזשהו פין שעובר דרך.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ראיתי אצלך חבר פטנט דומה שבנה לפראדו. אפשר מהתמונה להבין פחות או יותר מה הרעיון http://img.tapatalk.com/d/14/06/11/atudy9y2.jpg רגיל מול בנוי.
זה אמנם לא אותו אפקט של מוט מנותק אבל זה מאריך את המהלך יפה.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
אם אני מבין נכון את הכוונה שלך אז נראה לי שזה אפשרי.
שכלול קל למה שאתה אומר, זה במקום בורג להרכיב טובלן קפיצי ננעל.
בשביל לשחרר מושכים ונועלים אותו בחוץ.
בשביל לחבר, משחרים אותו, ואם הרכב לא מאוזן, תתחיל נסיעה וברגע שהחור במוט יהיה מול הטובלן, הקפיץ יכניס אותו פנימה והוא יינעל.
http://img.directindustry.com/images...91-2582047.jpg
http://www.riteon.biz/images/Indexin...nger%20pin.jpg
איל
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eysham
רעיון מצויין
היכן ניתן לרכוש כאלה? (שמם באנגלית?)
ויותר מזה במידה ויש כזה חשמלי נתת כרגע רעיון לניתוק וחיבור מתוך הרכב. 1++++
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ניתן לקנות בארץ: http://www.zetagroup.co.il/index.php...ng-bolt-detail
קוראים לזה PLUNGER או SPRING LOADED PLUNGER אם רוצים למקד.
אפשר עקרונית לחבר אקטואטור סולונואיד חשמלי 12V כזה למשל
http://www.ratsport.com/Files/76817/...e_solenoid.jpg
אבל הבעיה היא שלא כלכך בריא לו ללחוץ מול קיר במקרה שהחור לא ממורכז מול הפין כשהרכב לא עומד ישר.
עדיף להלביש על הפין של האקטואטור פין נוסף חלול עם קפיץ ביניהם שהוא יהיה זה שינעל את המייצב.
קצת מסבך ומייקר אבל בהחלט טכנית אפשרי.
בשורה התחתונה לדעתי ידני יותר פשוט ומספיק נוח לשימוש.
איל
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
רעיון יפה!
אפשרות פשוטה ומעשית תהיה להחליף את המוט הקיים במוט הברגה, ואז, כדי לשחרר את המוט המייצב, מסובבים ומרימים את האום העליון עד הסוף למעלה ואת התחתון עד הסוף למטה, וזהו פחות או יותר. כדי לנעול בחזרה, סוגרים את האומים בחזרה להידוק המקורי. יתרון נוסף - הרכב לא צריך להיות מפולס. חסרון - עלול לקחת כמה דקות עם מפתח פתוח, וידרוש ניקוי של ההברגות אחרי טיול כדי לא לחרב אותן.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
רעיון יפה!
אפשרות פשוטה ומעשית תהיה להחליף את המוט הקיים במוט הברגה, ואז, כדי לשחרר את המוט המייצב, מסובבים ומרימים את האום העליון עד הסוף למעלה ואת התחתון עד הסוף למטה, וזהו פחות או יותר. כדי לנעול בחזרה, סוגרים את האומים בחזרה להידוק המקורי. יתרון נוסף - הרכב לא צריך להיות מפולס. חסרון - עלול לקחת כמה דקות עם מפתח פתוח, וידרוש ניקוי של ההברגות אחרי טיול כדי לא לחרב אותן.
אם לפתח את הרעיון שלך לא צריך הברגה לכל אורך המהלך אלא רק באזור התושבת ובקצוות של המוט. כך יקוצר מהלך הפתיחה והנעילה.
אני רק חושש מההברגה שתעבור שוב ושוב דרת התושבת (במצב מייצב פתוח). אני מעדיף שמהלך המוט יהיה חלק, אחרת הוא יהיה כמו שופין כשיעבור בחור התושבת. גם ההברגה לא תישאר לאורך זמן. אם מתגברים על זה הפיתרון שלך שומר יותר על חוזק המוט.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
אני לא מכיר את כל המבנה המייצב והמתלה אצלך, אבל להבנתי המוט לא יעלה ויירד לינארית, אלא תהיה לו תנועה קשתית.
קח בחשבון שכדאי לעביר אותו באיזור התושבת דרך מיסב החלקה כדורי כלשהו ושהאורך של המוט יהיה מספיק כדי "לכפר" על כל מהלך המתלה... זעום ככל שיהיה בפג'רו
איל
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eysham
אני לא מכיר את כל המבנה המייצב והמתלה אצלך, אבל להבנתי המוט לא יעלה ויירד לינארית, אלא תהיה לו תנועה קשתית.
קח בחשבון שכדאי לעביר אותו באיזור התושבת דרך מיסב החלקה כדורי כלשהו ושהאורך של המוט יהיה מספיק כדי "לכפר" על כל מהלך המתלה... זעום ככל שיהיה בפג'רו
איל
הגיוני,
אני חשבתי להרחיב טיפה את החור בתושבת. הפיתרון שלך הרבה יותר איכותי.
המהלך יבדק בעת ביצוע, ונחליט מה לעשות.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
אם מישהו מצא את הפינים המדוברים בתגובה 4
שיעדכן מאיפה
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אם מישהו מצא את הפינים המדוברים בתגובה 4
שיעדכן מאיפה
תסתכל בלינק ששמתי בשורה הראשונה של תגובה 6...
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
יצרתם כאן פתרון מסובך לבעיה פשוטה.
הכי פשוט, ויעיל יותר מהגשאפט עם הקפיץ הוא לחתוך את המוט המקשר לחצי, להשחיל עליו צינור, שהקוטר הפנימי שלו זה החיצוני של המוט המקשר, לרתך אותו לצד אחד, ולקדוח חור+פין חקלאי לאבטחה במצב סגור.
נקי, פשוט, עושה את העבודה ולא מושך תשומת לב.
-
אני רציתי לעשות את הפיתרון שכתבת דורון רק במקום לרתך להשתמש באום. המוט המקורי בנוי כמו שכתבת. יש עליו כבר שרוול מתכת שאפשר לקדוח. צריך להחליף אולי למוט הברגה ארוך יותר. ירדתי מהרעיון כי לא הייתי בטוח שהעסק יעמוד בעומס, לא ידעתי מה לעשות עם המוט המשוחרר- לאן לאבטח ואנשים טענו שמדובר בבזבוז זמן כי התוספת מהלך היא לא משמעותית במיוחד כשמדובר בסרן נעול.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יצרתם כאן פתרון מסובך לבעיה פשוטה.
הכי פשוט, ויעיל יותר מהגשאפט עם הקפיץ הוא לחתוך את המוט המקשר לחצי, להשחיל עליו צינור, שהקוטר הפנימי שלו זה החיצוני של המוט המקשר, לרתך אותו לצד אחד, ולקדוח חור+פין חקלאי לאבטחה במצב סגור.
נקי, פשוט, עושה את העבודה ולא מושך תשומת לב.
תיאוטית הכי פשוט, אבל פלדה קפיצית של המייצב לא כלכך אוהבת ריתוך....
או שבקריאה שניה אתה מתכוון לזה:
https://lh6.googleusercontent.com/ii...s=w546-h553-no
זה עושה את העבודה אבל יחסית קשה לחבר אותו אם הרכב לא 100% מפולס. החורים מדוייקים כדי למנוע תקתוקים ולכן קשה להשחיל את הפין/בורג אחרי שצד אחד מחובר כבר.
איל
-
הבעיה היא שנקודות הקיבוע של המוט הן חורים בשני הצדדים ואז חייבים לקבע את כל הגומיות למקום. אם זה היה מוט כמו שצרפת זה היה פשוט, הרבה יותר פשוט
מאחר ובטיול האחרון התפרק לי המוט באחד הצדדים (מוט חדש כבר הורכב) אני רוצה להחליף גם את הצד השני בחדש. התכנון הוא למדוד מהלך מתלה כששני הצדדים מנותקים וכששניהם מחוברים, יכול להיות שבכלל אין טעם להתעסקות.
(יש לי את אותו הרכב של פותח השרשור)
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eysham
משתמש בכזה מספר שנים, לא מוצא בעיה לחבר.
מקס' מחברים צד אחד (צד אחד תמיד מתחבר) ועולים על אבן, והמרווח נסגר.
מכיר כזה גם בפראדו, עובד יופי, ושם הגדילו לעשות עם 2 פינים לכל צד.
במקום בורג, תשתמש בפין R חקלאי סטנדרטי של שקלים בודדים.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
זה פאג'רו Q עם סרן אחורי חי? שאלת את עצמך האם באמת צריך מוט מייצב אחורי?
-
רכב מוגבה. אישתי נוהגת בו רוב הזמן... לא לוקח סיכונים.
-
אגב, מאחר והרכב מוגבה בקיט סטנדרטי וכל הרכיבים במוט המייצב מקורים ז"א שמהלך המתלה שלי מוגבל עוד יותר לעומת רכב ללא הגבהה, נכון?
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
כנראה שכן, ויש מצב שמוטות המקשרים שלך עובדים קשה, בעיוות שלא תוכננו אליו, והם בדרך להישבר.
אח וכאשר אתה בונה את הניתוק, תכין מחברים מאורכים לפיצוי על זוית העבודה.
Slowly..
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
התכנון הוא למדוד מהלך מתלה כששני הצדדים מנותקים וכששניהם מחוברים, יכול להיות שבכלל אין טעם להתעסקות.
ניתוק מייצב הוא לא רק לטובת שיפור מהלך המתלה.
הוא משפר את נוחות הנסיעה בשטח ומפחית טלטולים ונענועים.
גם בטיולים מאוד רגועים על שבילים קופצניים ללא מעלות וכו' הניתוק כדאי.
הדבר נכון בעיקר לקדמי, שם (לפחות ברכבים שאני מכיר) הוא הרבה יותר בריא מהאחורי האנמי, אבל אם שמו אותו כנראה שיש לו גם איזושהי השפעה.
איל
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
משתמש בכזה מספר שנים, לא מוצא בעיה לחבר.
מקס' מחברים צד אחד (צד אחד תמיד מתחבר) ועולים על אבן, והמרווח נסגר.
מכיר כזה גם בפראדו, עובד יופי, ושם הגדילו לעשות עם 2 פינים לכל צד.
במקום בורג, תשתמש בפין R חקלאי סטנדרטי של שקלים בודדים.
לי היה כזה מתוצרת עצמית כמה שנים, עם שני פינים חקלאיים בכל צד.
אבל בסוף גם בגלל חשש מבטיחות הריתוכים וגם בגלל חוסר הנוחות בהכנסה המדויקת כל כך (כל פעם שנכנס קצת בוץ למשל החור לא בדיוק במקום) החלפתי למנתקים מסודרים. הרבה יותר נוח לתפעול.
מסכים עם דורון לגבי ההארכה - אם כבר.
Sent from my XJ
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JustDoB
אבל בסוף גם בגלל חשש מבטיחות הריתוכים
Sent from my XJ
גם המקורי מחובר בריתוכים.
אם זה מרותך כמו שצריך, לא צריכה להיות בעיה.
Slowly..
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יצרתם כאן פתרון מסובך לבעיה פשוטה.
הכי פשוט, ויעיל יותר מהגשאפט עם הקפיץ הוא לחתוך את המוט המקשר לחצי, להשחיל עליו צינור, שהקוטר הפנימי שלו זה החיצוני של המוט המקשר, לרתך אותו לצד אחד, ולקדוח חור+פין חקלאי לאבטחה במצב סגור.
נקי, פשוט, עושה את העבודה ולא מושך תשומת לב.
נכון
אבל לא פותר לי את בעיית האיבטוח של המייצב שנופל למטה.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eysham
ניתוק מייצב הוא לא רק לטובת שיפור מהלך המתלה.
הוא משפר את נוחות הנסיעה בשטח ומפחית טלטולים ונענועים.
גם בטיולים מאוד רגועים על שבילים קופצניים ללא מעלות וכו' הניתוק כדאי.
הדבר נכון בעיקר לקדמי, שם (לפחות ברכבים שאני מכיר) הוא הרבה יותר בריא מהאחורי האנמי, אבל אם שמו אותו כנראה שיש לו גם איזושהי השפעה.
איל
ספציפית לפג'רו הניתוק אפקטיבי רק למייצב האחורי (סרן חי). לגבי הקדמי לצערי ה"מחלה" יותר אנושה.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אגב, מאחר והרכב מוגבה בקיט סטנדרטי וכל הרכיבים במוט המייצב מקורים ז"א שמהלך המתלה שלי מוגבל עוד יותר לעומת רכב ללא הגבהה, נכון?
לא בטוח
סך מהלך המתלה לא נפגע בהגבהה אלא נקודת האיזון שלו משתנה.
בהגבהה אתה מקטין את אורך הירידה של הגלגל ומגדיל את אורך העליה שלו.
אם הגלגל הימני האחורי למשל נכנס לבור ויורד עד הקצה, עדיין יש לגלגל הנגדי (השמאלי) מקום לעלות ולכן כל הסרן האחורי ימשיך בירידה עד שגלגל שמאל יגיע לגבול המהלך שלו (אחורי הרכב ירד).
לכן בכללי תקבל את אותו מהלך הגלגל כמו לפני ההגבהה.
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
זה נכון בעיקר למוטות פיתול, לא לקפיצי עלים או סליל, בהם אפשר ונפוץ שההגבהה באה עם קפיץ ארוך יותר מהמקור.
Slowly..
-
תגובה: דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב
אני מקווה שהיום יהיה לי קצת זמן למדידות, מה שאני מתכנן למדוד:
- מרחק הגלגל מהכנף במצב נומינלי - שני גלגלים על האדמה (סתם בשביל להבין מה ההגבה שלי כי אני אולי מחליף קפיצים)
- סגירת מתלה בצד אחד על ידי הרמת הסרן ופתיחת מתלה צד שני על ידי הרמת שלדה - מוט מייצב מחובר, מדידת סגירה ופתיחה
- סגירת מתלה בצד אחד על ידי הרמת הסרן ופתיחת מתלה צד שני על ידי הרמת שלדה - מוט מייצב מנותק, מדידת סגירה ופתיחה
המדידה היא מהכנף לגלגל.
יש עוד משהו למדוד? רעיונות אחרים?