-
הבית לג'יפ רנגלר jk
שלום לכולם.
בימים אלה אני מקים קבוצה בפייסבוק לבעלי רנגלרים וג'יפאים נוספים (חפשו "הבית לג'יפ רנגלר jk" )
בקבוצה תוכלו להעלות שאלות, לפרסם מוצרים יד שניה( מודעות מסחריות לא יפורסמו ), ג'יפים למכירה והתארגנות לקניה קבוצתית,מפגשים, גם קצת טיולים.
אשמח אם תשתפו ותצרפו חברים ג'יפאים.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
סתם שאלה , במה הקבוצה הזו תיהיה שונה משאר 1500 הקבוצות האחרות ?
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tom1105
סתם שאלה , במה הקבוצה הזו תיהיה שונה משאר 1500 הקבוצות האחרות ?
רק גיפולוג, זה הבית.
רבין.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
עם "בית" כמו פייסבוק, אני מעדיף להיות הומלס.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
פייסבוק זה עבר.
מניסיון אני יכול להגיד שהכי יעיל זה קבוצה בווטסאפ, אבל קבוצה שמנוהלת, ז"א ממוקדת בנושא מסויים, לנו יש את קבוצת ה WK, זה עובד מדהים, מידע על רכבים למכירה שחברים מתעניינים, פיתרון בעיות טכניות, מידע טכני, קניות חלקים בחו"ל ועוד.
החשש הכן שיש לי זה שזה מוריד מהפעילות כאן באתר, אין לי פיתרון לכך עדיין, הנגישות של הכלי והתשובות המיידיות זה משהו שלעולם לא יהיה כאן, יש מקום למחשבה איך לקשר את הכלים האלה לפורום כזה.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
IlanHadar
פייסבוק זה עבר.
מניסיון אני יכול להגיד שהכי יעיל זה קבוצה בווטסאפ, אבל קבוצה שמנוהלת, ז"א ממוקדת בנושא מסויים, לנו יש את קבוצת ה WK, זה עובד מדהים, מידע על רכבים למכירה שחברים מתעניינים, פיתרון בעיות טכניות, מידע טכני, קניות חלקים בחו"ל ועוד.
החשש הכן שיש לי זה שזה מוריד מהפעילות כאן באתר, אין לי פיתרון לכך עדיין, הנגישות של הכלי והתשובות המיידיות זה משהו שלעולם לא יהיה כאן, יש מקום למחשבה איך לקשר את הכלים האלה לפורום כזה.
הנגישות הזאת עליה אתה מדבר דופקת לכולם את המוח.
פייסבוק זה קקה גדול
וואטסאפ זה קקה קטן שגודל.
למה להיות זמינים תמיד? לא מגיע למוח שלך מנוחה?
המון השלכות שליליות חלקן עקיפות שרק בבוא העת תבין
אבל כבר מאוחר מידי
תקופה מיוחדת מאוד עוברת על המין האנושי בהיבט הזה, ממש ניסוי.
סדרה מומלצת באותו הקשר - מראה שחורה (לא להתייאש מהפרק הראשון)
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
"בור ששתית ממנו אל תזרוק לתוכו אבן"
רק לשם ההבנה, באתר שבו כולנו נהנים ממנו- שחי מהתנועה שלנו באתר, מפרסמים הפנייה למקור אלטרנטיבי לתקשורת בינינו כקהילה,
נקודה למחשבה..
שבת שלום
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
לא רואה איך ווטסאפ מתחרה בפורום בכלל.
פורום הוא מידע נגיש עם חומר מתועד ונגיש גם אחרי הרבה זמן ואינו מוגבל ל50 אנשים בחדר סגור.
יש לווטסאפ את היתרונות שלו אבל הוא לא איום על פורום כלשהו.
זה שאתם מעדיפים לחלוק מידע באופן סגור זה אולי קצת סוציומטי ואולי האתר לא מספק לכם הרגשת נוחות מספקת.
אני מניח שסביון יוציא לכם סקר בקרוב במסגרת לימודיו...
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
אין וויכוח שפייסבוק זה עבר, מסכימים.
לגבי הזמינות, יש צורך בתשובות מיידיות בימינו ככה אנחנו גדלים כיום, זה העולם לכן שלחבר יש צרה בקבוצה הוא מקבל תשובה באוןליין.
העולם משתנה ולצערי גם אתרים כאלה יצטרכו למצוא כלים לגשר, כמות המידע שזורמת לנו בקבוצה אין פשוט דרך להעבירה לכאן. גם לא חושב שהיה מעניין 99% מהמבקרים כאן.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
אבל יש כאן פורומים לאינדיאנים ויכול להיות שענייני WK שלא מעניינים היום את מי שאין לו WK, יעניינו אותו מחר אם וכאשר ישקול רכישת כלי כזה.
לכבוד זה פתחנו לכם פורומים לפי דגמי כלי הרכב השונים. המידע שיש בג'יפולוג זמין 13 שנים אחורה.
אז מה עשיתם עם קבוצת הוואטסאפ הסגורה שלכם?... מידרתם את המידע החשוב הזה. הוא לא יהיה זמין אי פעם לאף אחד זולתכם.
וביום שתחליטו לנסות רכב אחר ותמכרו את ה-WK, הקבוצה והמידע הטכני שיש בה יעברו מהעולם. תענוג.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
הקבוצות הסגורות בפייסבוק (אני חבר בקובוצה של פאגרו) מכילות יותר מחזיקי פאגרו ממה שיש בגיפולוג, או לפחות כך נראה, בסופו של יום זו קבוצת טיולים מגובשת ששמחה לקבל חברים חדשים על בסיס נושא משותף.
תרצה או לא פייסבוק במקרה הזה מגבש אנשים יחד, מוציא אותם לטייל ויוצרים בעזרתו חברים חדשים. להבדיל ממה שאתה חושב עליו.
התשתית לטיולים פה באתר היא לא להיט, במיוחד כאחד שרגיל ל:http://groopy.co.il/trips.aspx
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
תהיתי איך עדיין לא קם אתר שעושה לרכבי שטח את מה שגרופי עשה לאופניים..
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
גם אני, אולי הקהילה לא גדולה מספיק... בשביל לצאת לטייל באופניים לא צריך ביטוח, טסט, רישיון, לא צריך להשקיע עשרות אלפי שקלים, בסך הכל צריך זוג גלגלים ורגליים. אולי מכאן זה מתחיל...עלות החברות בקהילה הזו היא דיי נמוכה.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
לא ניכנס לויכוח מה עדיף - לטייל בקבוצה הומוגנית, רק בעלי דגם רכב מסויים, או עם החברים שלך, ולא משנה עם איזה אוטו.
אבל קהילה כמו ג'יפולוג עוסקת בתחומים שקשורים ומעניינים את כלל בעלי רכבי השטח. הקבוצות הסגורות שלכם בפייסבוק ובוואטסאפ שמוגבלות רק לבעלי JK או רק לבעלי WK או רק בעלי פאג'רו ממדרות אתכם ואותנו באותה מידה (על הרדידות שמאפיינת באופן טבעי פחי אשפה כמו הפייסבוק אני לא מדבר, גם לא על החוצפה שבניצול הבמה של ג'יפולוג על מנת למשוך ממנו קהל למקומות אחרים).
מי שחושב שהבדלנות הזו עושה לו טוב - שיבושם לו.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
אני אתן הקבלה מעולם האופניים... כשקניתי את אופני הכביש שלי התגובה של רוב החברים לתחביב השטח הייתה "מה? הפסקת לרכב שטח?" התשובה שלי הייתה פשוטה - אפשר לעשות את שני הדברים מבלי לוותר על האחר.
הקבוצה של הפאגרו/סוזוקי/איסוזו לא באה במקום הקהילה של גיפולוג, היא באה בנוסף. אנשים אוהבים להרגיש שייכים ובשביל ההרגשה הזו לפעמים צריך מחנה משותף, במקרה הזה זה תוצרת הרכב.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
אחחח..
הגעגועים לימים שהיו לפני 10-15 שנים, לפני הפייסבוק, לפני הופעת הסמארטפונים, היה הפורום המוביל בסצנה ג'יפטריפ, ולאחריו הוקם ג'יפולוג ומאז הוא הפך המוביל, לפחות לגבי.
היו ימים שהיינו נפגשים על בירה וגרעינים בבור, ושם משתפים על תקלות, רצונות, שיפורים, ואף מתארגנים לטיולים.
היו ימים שכל חמישי - שישי היו צצים בפורומים הודעות המזמינות לטיולים ברמות שונות, היה מבחר, היה אקשן.
היו ימים שלאחר היעדרות של יום בפורום הייתי צריך לחזור 4-5 דפים אחורה כדי לקרוא בשקיקה את מה שהפסדתי.
המון שאלות טכניות, המון מידע, המון חברים חדשים.
ואז הגיעה הקידמה, הפייסבוק השנוא גם עלי.
ופתאום - ווטס-אפ, וואלה איזו המצאה, לא צריך לרוץ למחשב כל פעם בכדי לראות מה חדש..
ומאז, אם שמתם לב או לא, כמות ההודעות בכל הפורומים השונים ירדה פלאים, במאות אחוזים, אתרים אמריקאים מובילים כמו JEEPSUNLIMITED כבר משעממים, אין את העניין וההתלהבות של פעם,
אין גם היסטוריה, נכון, הכל זמין, מהיר, מבדר, וגם נשכח מהר, ולא נשאר מלבד זיכרון עמום מה שגרם לנו לצחוק לפני שבוע.
עצוב, חבל, אבל זה מה שיש, אני מקושר לפחות ל 3 קבוצות שונות שקשורות לתחביב הזה, בטוחני שכל אחד חבר בקבוצות לא פחות ממני, וכן, המון שאלות, טיולים, וסתם דאחקות נעלמות שם בעמקי הסלולר, במקום למצוא להן בית נצחי כאן.
-
הבית לג'יפ רנגלר jk
סלח לי רמי אבל לא מסכים.
אםשר באותה הקלות לגלוש כיום באתר מהנייד ואני למעט בשעות שאני במשרד גולש כך.
העניין בקבוצות הווטסאפ הוא שאנחנו יכולים להיות סנובים.
רק מי שמתאים לנו נמצא ברבוצה האליטיסטית שלנו.
כך אנחנו מרוויחים מצד אחד את החברים הקרובים לידנו אבל מהצד השני מפסידים לדעתי הרבה יותר.
חלוקת המידע קטנה בהרבה, אין היסטוריה זמינה לחברים אחרים וחדשים וגם כמו בנישואים בתוך המשפחה- אין דם חדש.
לזה תוסיף את מחירי הדלק ויוקר המחיה פלוס קשיים ירוקים שגרמו לצמצום הענף.
בחוכמה עושים בג׳יפולוג שהוסיפו ערך של כתבות והפכו את האתר למגזין יחודי.
מי שנגוע בחיידק לא יכול לוותר ולא לגלוש פה בכלל.
יחד עם הקהילה האנושית הנהדרת שיש פה אני די מבסוט וגאה להיות חלק מזה.
שני הסנט שלי
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
IlanHadar
אין וויכוח שפייסבוק זה עבר, מסכימים.
לגבי הזמינות, יש צורך בתשובות מיידיות בימינו מה.
קוראים לזה TapaTalk
זמין מיידית בסמרטפון.
Slowly..
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
בועז,
אין ויכוח, אני איתך, אבל מה לעשות שזה המצב ?
לצערנו זה רק יהיה יותר גרוע, פחות אנשים ישתפו, פחות יחשפו בפורומים, אולי בגלל בושה,
אולי בגלל סיבות אחרות, בווטס אפ הם חופשיים, בגלל האינטימיות.
תראה מה קורה בפורום הזה,
600 איש מחוברים וצופים בזמן נתון, כמה כותבים? כמה חברים ״מפרים״ אותו?
אולי 20 קבועים במקרה הטוב, שמעורים ומשתתפים בכל עניין,
אפילו מנהלי הפורום ( למעט דרור ברלי) כבר לא משתתפים כמו בעבר.
היכן כל הגרעין הקשה?
נעלם?
לא.... כי הוא כאן צופה וקורא בדממה, מדוע?
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
לדעתי, חלק מהעניין הוא שאנשים הרבה הרבה פחות מטפלים לבד, ולא באשמתם.
בעבר הרכבים היו פשוטים יותר, רוב האנשים שטיילו ברצינות היו בעלי רכבים "טיפשים" שהיה אפשרי וקל לתחזק לבד בבית ולכן היו פה דיונים על סיקסים/סופות/סמוראים/דיפנדרים/היילקסים למינהם.
היום, עם JK, WK, וSUV למינהם, אנשים הרבה פחות מטפלים בעצמם ברכבים ועל כן יש להם פחות "חוויות" לחלוק.
יש יוצאי דופן - אבל זו המגמה.
דבר נוסף, היום אנשים מפחדים לחשוף ול"השוויץ" ברכבים שלהם על גבי האינטרנט בגלל גנבים/משטרה, לא יודע מה גרוע יותר :mad:
לכל אלו יש להוסיף - את יוקר המחיה, המשטרע שמטרידה את בעלי הג'יפים, וכו' שגם משפיעים על אופי וכמות האנשים והטיולים.
דווקא הפייסבוק, לטוב ולרע, חושף הרבה אנשים לתחביב, שכל החברים שלך יכולים לראות תמונות/סרטונים וכו', לא מעט פעמים
אנשים שואלים אם אפשר להצטרף אליי לטיול, איפה הייתי וכו' בעקבות אלבום שאני מעלה.
מצד שני - גם מגלים כמה, ותסלחו לי על השפה, "אידיוטים" הורסים לנו את השם הטוב, וכמה שטויות אנשים מדברים בקבוצות פייסבוק.
אנשים דוחפים אחד את השני לשיפורים ומלחמת חורמה על למי יש יותר גדול, בלי להבין באמת מה הם עושים ואיך הם משפיעים על האוטו.
ניתנות עצות לתיקונים ושיפורים - בלי שום ידע שעומד מאחוריהם, ובעצם כל טמבל יכול להחשב מבין גדול.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
הקבוצות הסגורות זה מצב נתון של שינוי, אי אפשר לעצור את זה. כמו שקבוצת המטיילים שלנו סגורה והמידע שם לא זמין לכלל, ככה גם המידע שזורם בקבוצת ה wk. אני לא חושב שהדיון שיש לנו כרגע על שלושה רכבי דיזל שבתהליך מכירה וחברי הקבוצה מתעניינים בהם היה מעניין מישהו אחר מכאן, בוודאי לא היינו רוצים שהמוכרים יקראו מה אנחנו אומרים.
בנושא שיטוף מידע טכני, בשביל זה אנחנו כאן, ברגע שמישהו יצטרך נזרים לכאן כל מידע, הבעיה שכבר לא באים הרבה.... גם לא כל מידע אפשר לשתף.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
אילן
אתה זוכר כשפתחתם את הקבוצה, אמרנו שהרבה ידע יעבור ביינכם ולא יכנס לאתר, וזה מה שקורה וחבל השיתוף באתר חשוב מאוד, ככה לומדים לפתור בעיות, אני למדתי הרבה מאוד מהאתר.
שגיא
הרבה אנשים לא מטפלים לבד כי אין מספיק ידע על תקלות מסוימות ולכן הולכים למוסכים,
אני מגיע למוסך רק שאין לי בררה אחרת, ושיש לי את כל הנתונים על הבעיה, שלא יסבנו אותי. (כמובן שהידע נשלף מהפורומים, ומחברה טובים מהאתר)
נמרוד
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד - מערד
שגיא
הרבה אנשים לא מטפלים לבד כי אין מספיק ידע על תקלות מסוימות ולכן הולכים למוסכים,
אני מגיע למוסך רק שאין לי בררה אחרת, ושיש לי את כל הנתונים על הבעיה, שלא יסבנו אותי. (כמובן שהידע נשלף מהפורומים, ומחברה טובים מהאתר)
נמרוד
זה בדיוק מה שאני אומר...
שהיום בגלל שהרכבים רק הולכים ונהיים מסובכים יותר, ותחום תיקון התקלות נהיה יותר ויותר דומה להייטק - אנשים פחות מנסים ורוצים לתקן לבד.
ולכן - שרשורים טכניים הולכים ונעלמים מהאתר.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
אני באמת לא מבין מדוע אתם חושבים שהרכבים מסובכים מדי לתחזוקה עצמית.
המחשב רק מקל על איתור ותיקון הבעיה לא מקשה.
הרכבים של היום עם שפע חישנים ושפע של מידע מאפשרים לך דיאגנוזה מאוד פשוטה.
יש הרבה מידע באינטרנט על איך וכיצד fsm על כל רכב, אז היכן בדיוק הבעיה?
אפילו אם לא מתחזקים לבד, מתחברים למחשב ומזהים את התקלה, אז יש לך הרבה יותר ידע כשאתה מגיע למוסך.
אשר לווטסאפ ולפיסבוק, עזבו אופנה חולפת. עובדה כאשר נתקלים בבעיה באמת חשובה פונים לגיפולוג
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
דווקא השיח של "מה קרה לקהילה?" שהתחיל פה היה במקום, חבל שנהפך ל"למה לא מתקנים להבד?"
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
הבעיה שצריך מיחשוב יקר מאוד שידע לדבר עם כל המערכות, וייתן את כל התשובות לתקלות.
נמרוד
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
כבר לא. מ 2007 כל התעשיה ישרה קו לobd2. היום יש מתאמים בגרושים עם תוכנה אוניוורסלית שרצה על אנדרואיד.
המידע זורם יותר ויותר וכמה שהמכוניות יותר חדשות יש הרבה יותר מידע זמין.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
כבר לא. מ 2007 כל התעשיה ישרה קו לobd2. היום יש מתאמים בגרושים עם תוכנה אוניוורסלית שרצה על אנדרואיד.
המידע זורם יותר ויותר וכמה שהמכוניות יותר חדשות יש הרבה יותר מידע זמין.
מוני - לא לגמרי נכון! היצרניות לא טיפשות, דווקא מאוד חכמות, ה OBDII נכפה עליהן אז הן התחכמו לנו.
שיש לך נורת צ'ק דלוקה זה אומר שאחד המחשבים אמר למחשב ה obd להדליק אותה, הקורא הפשוט שלך ידבר רק עם מחשב ה obd, מחשב היצרן במוסך ידבר עם המחשב הנכון.
למשל שיש תקלה בגיר אתה תקבל קוד P0700, קוד גנרי גיר, מחשב היצרן ידבר ישירות עם מחשב הגיר וידע לכוון את המכונאי.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
IlanHadar
הקבוצות הסגורות זה מצב נתון של שינוי, אי אפשר לעצור את זה. כמו שקבוצת המטיילים שלנו סגורה והמידע שם לא זמין לכלל, ככה גם המידע שזורם בקבוצת ה wk. אני לא חושב שהדיון שיש לנו כרגע על שלושה רכבי דיזל שבתהליך מכירה וחברי הקבוצה מתעניינים בהם היה מעניין מישהו אחר מכאן, בוודאי לא היינו רוצים שהמוכרים יקראו מה אנחנו אומרים.
בנושא שיטוף מידע טכני, בשביל זה אנחנו כאן, ברגע שמישהו יצטרך נזרים לכאן כל מידע, הבעיה שכבר לא באים הרבה.... גם לא כל מידע אפשר לשתף.
דווקא שלושת רכבי הדיזל עשויים לעניין עוד מישהו שחושב לקנות. דוגמה מצויינת לדיון שהייתי שמח לראות באתר.
כי עוד שנתיים אני אחשוב על כזה רכב ואעשה חיפוש ואראה שבכלל הוא לא בשיח כלומר אין עליו ידע ואין בו עניין...
לא חבל שמראש פסלתם אותי מלהיות חבר עתידי שלכם?
אסף.
-
תגובה: הבית לג'יפ רנגלר jk
אסף - לא מתפקידי לחשוף שקרים של סוחרים / רמאים שמנסים למכור מכוניות, יש דברים שאי אפשר לכתוב כאן.
בנוסף לגבי שיפורים לרכבים - שוב בגלל ארצנו שופעת התקנות המוגחכות, יש דברים שאי אפשר לכתוב כאן, אף אחד לא רוצה לכתוב דברים שיוכלו לשמש נגדו או נגד חבריו לקבוצה, בפומבי. לחלקנו יש שיפורים ברכב שאנחנו לא ממש רוצים שכל העולם ידע.