-
ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
היי, אחרי 6 שנים עם בלייזר 1988 ו5 שנים ללא כלי רכב 4*4, אני מתקרב אל שדות המרעה הנצחיים ומתחיל לחשוב מחדש על רכב 4*4 שיוביל אותי .
מאפייני נסיעה:
כ- 5,000 ק"מ לשנה נסיעות עיר.
היתר יהיה טיולים 4*4 לא קלים ככל שאוכל. הרכב שהיה לי היה נעול קדימה ואחורה, מוגבה. לוק רייט למיטב זכרוני, נעילה פשוטה ועובדת.
לאור זאת, צריכת דלק לא קריטית עבורי, ומנוע מ 3,7 צפונה מתאים לי.
אני בוחן יבוא אישי ומאחר ואינני מכיר את הדגמים והמשמעויות שלהם, הייתי מעוניין לקבל רשימה של הדגמים הרלוונטיים והמאפיינים העיקריים.
יבוא אישי אופטימאלי זה רכב משנת דגם 2012 שכן הוא הפחית את עצמו למקסימום והמס הוא 100% על מחיר הקנייה. חשבתי על הרכב במחיר קנייה עד 50,000 שח + מס + הובלה וביטח.
להלן דומאות ב e-bay שלא ברור לי מה מתאים לי
http://www.ebay.com/sch/Cars-Trucks-...and%20Cherokee
אף שאני מתגורר בתל ברוך צפון, זה לא אמור להיות רכב של כוסיות.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
אם אתה מחפש טיולי שטח קשים מאוד לא ממליץ לך גרנד 2012
נשלח מה wj
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
israel_gt
אם אתה מחפש טיולי שטח קשים מאוד לא ממליץ לך גרנד 2012
נשלח מה wj
ממש לא נכון.
מוני,
יבוא אישי זה אכן הפיתרון.
אם אתה מוכן להשקיע אז, רכב עם המנוע הגדול בקונפיגורציה של QD2 וקפיצי אוויר, זה בא ביחד. במנוע הקטן אין QD2 - אומר דיפ אחורי ננעל.
או מנוע קטן עם QT2 מערכת בקרת המשיכה היעילה, אבל תדאג שיהיו צמיגים גדולים יותר מסטנדרט שבא, ככה ירשם לך ברישיון בכניסה. תצטרך הגבהה ומיגון.
זה יכול להיות רכב שטח מעולה בקונפיגורציה הנכונה.
שים לב לא ליפול על רכב הנעה אחורית או ללא הילוך נמוך, יש הרבה, גם כאן ראיתי אחד ללא הילוך נמוך.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
אני אמרתי את שלי מבחינתי שטח לא קל רכב שנת 2012 שיתאים זה רנגלר רוביקון בהתאם להשקעה וממש לא גרנד מהשנתון הזה
נשלח מה wj
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
לא לכולם מתאים רנגלר. מוני יודע מה הוא מחפש.
WK2 משופר נכון יעשה 99.9 אחוז ממסלולי ארצנו וישוב בשלום.
זה כנראה יהיה הרכב הבא שלי, הייתי שמח לרנגלר אבל יש אילוצים אחרים.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
לרכב יש מתלים נפרדים הרכב יותר עדין בקיצור הוא לא עביר וחבל לשבור אותו בשטח וכדי לעבור שטח בינוני השיפורים יעלו הרבה
נשלח מה wj
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
אתה ממש טועה.
ברור שסרנים חיים עדיף, אבל העולם הזה עבר, ראית איך דיסקו 3 ו 4 נוסעים בשטח?
גם גרנד 2012 מסוגל, לא ממש מסובך.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
בוא ניקח שתי רכבי שטח מ2012 ושוב אני חוזר רנגלר בעל סרנים חיים לדיסקו ותגיד לי אתה מה יותר טוב לשטח ומה פחות פגיע
נשלח מה wj
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
ברור שרנגלר עדיף, אני מסכים איתך.
אבל לא לכולם מתאים רנגלר, תאמין לי משם אני בא.
יש כאלה שרוצים רכב מפנק כל השבוע ורכב שטח סביר בסופש. כאן באים הרכבים שאנחנו מדברים עליהם בשרשור הזה.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
שבוע טוב,
אני מטייל עם חבר בחבורה של כלים שונים, הוא בעל גראנד צ'ירוקי 2011, 3.7 בבנזין, מצליח לעלות הכל בארץ, לא בקלות כמו הwj ,אך עולה ובלי פגיעות.
מיגון והגבהה+צמיגים טובים לשטח והכל יעבור.
אם בשטח טכני מדובר-כמו שנתי אוכל, ברור שכל רמת שיפורים סטנדרטית לא מספיקה.
גיפ שנותן את כל העולמות: כביש+שטח זו האופציה ההגיונית, הכל שאלה של מחיר. 100.000 ש"ח+- אחלה פתרון להנעה מושלמת.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
נתן
מה קורה לכל הפלסטיקה מסביב, לשטח קשה הכול יתפרק, ב2012 הטמבון הקדמי נמוך מאוד, כמובן שגם האחורי, הרבה כסף על מיגון.
נמרוד
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
אוטו מדהים, אבל בשטח קשה הוא בעייתי משהו, בלשון המעטה. הרבה פלסטיק, גחון נמוך, מפתנים פגיעים וכו'.
אפילו במסלול פשוט יחסית כמו הדישון (כשהיה מותר לנסוע שם) הוא לכאורה נסע בקלילות, אבל היו כמה נקודות שבהן היה צריך המון תשומת לב כדי לא למעוך/לרטש כל מיני איברים רגישים.
כדי להתאים אותו לשטח של ממש צריך להשקיע הרבה: צמיגים, הגבהה, מיגון גחון, מיגון למפתנים, עבודה על פגושים וכו'.
לא נעים, אבל דיסקברי 4 טוב ממנו בשטח.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
תודה למייעצים,
חזרתי מסיור עבודה בהודו וטיול קצרצר בוייטנאם, והתפניתי ללמוד הנושא, מה שהטעה אותי במקור זו ההנחה שהמחיר ל 2012 הוא זול + 100% מס + הוצאות יבוא והחיים יפים,.
קשה למצוא רכב מתאים, והייתי רוצה שיהיה כבר מדוגם, אבל אז אתה קונה חתול בשק, למרות שקיימת אפשרות לקבל טופס בדיקת רכב ואני סומך על הבדיקה שלהם יותר מאשר שלנו.
מחיר ממוצע ל -2012 הוא כ-0 $30,000, + 100% מס + הוצאות הובלה וביטוח, יגע ל +$60,000 ובעיגול למעלה כ 200,000 ש"ח, להערכתי אצטרך גם יישור קו בכ 20,000 ש"ח לפחות, זה הרבה מעבר לתקציב שהחלטתי להקדיש לנושא (הכינו אותי לכ 100K+ קצת, ואם באמת הפער גדול, כדאי היה ללכת על זה.
לאור זאת, אבדוק משהו עם 2 דלתות (מספיק לי), ובתקציב של כ 60-80K ש"ח בארץ.
אני יוצא לארה"ב לחודש ימים, ואבדוק במגרש אחד או שניים, אבל אני לא מצפה להבדלים בין מחירים במגרשים לבין e-Bay
שוב תודה
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
המטרה: רכב שטח בעבירות בינונית, אני חושב שמשהו כמו ציר המצלעות / מעלה זרון/ יאיר / עוזי זה יהיה המקסימום עבורי.
התקדמות איטית:
ראשית תודה, למדתי מכם וגם מחיפושים באתר.
קראתי גם את ההסבר המעולה http://www.jeepolog.com/forums/conte...D7%A7%D7%99-WK ומה שחסר לי זה לדעת מחירים ולא רק איכויות.
אני מתכנס למנוע 4700 שנת 2008 הילוך כח, ורצוי QD2. אם זה מנוע HEMI, גם זל"ט. אפשר להשיג בכ-70-90K תלוי במשתנים רבים.
בכל מקרה לא מנוע מוסב לגאז.
+ זכור לי שקראתי על recall N23 שקלקל את שילוב הילוך כח, ואבדוק זאת - איך בודקים?
אם זה רכב "סטנדרטי" אזי מה סדר השדרוגים המומלץ ומה העלות הצפוייה?
מחיר מוערך של הגבהה 2" נדמה לי שמדובר ב 8-9 K כולל מעם?
מחיר מוערך של הגבהה "3.5 האם זו רק הגבהה או שנדרשים דברים נוספים? מן הסתם יש קיט מוכן לשתי המידות.
הגדלת צמיג על אותו ג'אנט ל - "32 שהם 265 טובה? כמה צריכים לעלות 5 צמגים כאלו? תהייה בעייה להסדיר את זה ברישיון?
הבנתי שאין נקודת אחיזה לגרירה - היכן לחבר וכמה בערך יעלה?
רצוי מגיני סף שיאפשרו High Lift והגנות בטן, כמה זה עשוי לעלות (לא ריתוכים אלא חיבור בהברגה היכן שניתן)
מה קורה עם טמבונים? האם פירוק החצאית הקדמית יספיק? אינני מתכוון להוסף כננת. גם לא חשוב לי גלגל אחורי תלוי מאחור. כמה יעלה?
מה רצוי לפי הסדר מבחינת מיגונים מתחת לרכב?
תודה
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
אנסה לענות לך שאלה שאלה:
מה שחסר לי זה לדעת מחירים ולא רק איכויות.
אני מתכנס למנוע 4700 שנת 2008 הילוך כח, ורצוי QD2. אם זה מנוע HEMI, גם זל"ט. אפשר להשיג בכ-70-90K תלוי במשתנים רבים.
בזמן אחרון יש עליות מחירים בגלל עליה בביקושים, רכבים טובים כבר לא נמכרים במחירי רצפה. רכב 2008 טוב עלול להיות היום יותר מ 100.
בכל מקרה לא מנוע מוסב לגאז. צודק
זכור לי שקראתי על recall N23 שקלקל את שילוב הילוך כח, ואבדוק זאת - איך בודקים? בודקים במוסך מורשה שבו הרכב טיפל, אם עשו יופיע במחשב, בכל מקרה אם עשו יש לוודא שעשו את הגרסה מיולי 2014 ולא מ 2013, אם עשו מ 2013 יש לדרוש שיעשו שוב את הגרסה מ 2014.
אם זה רכב "סטנדרטי" אזי מה סדר השדרוגים המומלץ ומה העלות הצפוייה?
מחיר מוערך של הגבהה 2" נדמה לי שמדובר ב 8-9 K כולל מעם? אפשרי ב 7, המומלץ OME
מחיר מוערך של הגבהה "3.5 האם זו רק הגבהה או שנדרשים דברים נוספים? מן הסתם יש קיט מוכן לשתי המידות. מחיר קיט הגבהה ל 4" יקר מאוד, מה שחלקנו עשה זה הגבהה 2.5" וספייסרים לעוד 1"
הגדלת צמיג על אותו ג'אנט ל - "32 שהם 265 טובה? כמה צריכים לעלות 5 צמגים כאלו? תהייה בעייה להסדיר את זה ברישיון?
אין בעיה לשים צמיג 265/70R17 על הג'נט, המידות המקובלות הם:
245/75R17
255/75R17
265/70R17
265/65R18
5 צמיגים עולים בין 2000 ל 6000 תלוי מה מחפשים ומוכנים להתפשר.
ישנם בארץ רכבים שהובאו ביבוא אישי עם גדלי צמיגים שונים ברישיון
הבנתי שאין נקודת אחיזה לגרירה - היכן לחבר וכמה בערך יעלה?
תלוי איך הגיע הרכב, ישנם רכבים שאין, אפשר להזמין ברשת או לייצר בסדנאות בארץ
רצוי מגיני סף שיאפשרו High Lift והגנות בטן, כמה זה עשוי לעלות (לא ריתוכים אלא חיבור בהברגה היכן שניתן)
ישנם מגיני סף טובים, לא מחוברים בריתוכים, המחירים בין 3,000 ל 4,000 ש"ח. מיגון גחון 2,500
מה קורה עם טמבונים? האם פירוק החצאית הקדמית יספיק? אינני מתכוון להוסף כננת. גם לא חשוב לי גלגל אחורי תלוי מאחור. כמה יעלה?
פירוק חצאית קדמית מספיק ב 5 דקות, המהדרים מוסיפים גם מגן פגוש אחורי הכולל נקודות גרירה, 1,000 ש"ח
מה רצוי לפי הסדר מבחינת מיגונים מתחת לרכב?
מצאת אוטו טוב אתה מתחיל בהגבהה ומיגון גחון, משם מתקדמים לפי עומק הכיס וקושי הטיולים
מוני הייתי מצרף אותך לקבוצת הווטסאפ אבל בגלל עומס בכמות החברים יש הרבה תכתובת בקבוצה בזמן האחרון, קצת מכביד, אם יש לך עוד שאלות שאל כאן. מייד שתקנה אתה מקבל חברות כבוד בקבוצה :)
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
רק ממחיש כמה הקבוצות האלו רעות לטווח הארוך.
המידע שם זמין לקבוצה בלבד ולחמש דקות.
ניסוי אבולוציוני מעניין
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
בועז ידידי.
אתה טועה ובענק אבל חבל להיכנס לוויכוח. הקבוצה שלנו כבר חסכה לחברים אלפי שקלים לדוגמא.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
גם הפורום היה חוסך לחברי הקבוצה אלפי שקלים וכנראה גם לעוד כמה מעגלים מעבר לקבוצה הסגורה שלכם.
זה לא ויכוח אלא עובדה שאין עליה ויכוח.
הווטסאפ אולי נוח ומשוחרר אבל אין למידע בו שום ערך אחרי 5 דקות
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
אילן,
תודות על המידע המפורט. בהחלט בסיס ליציאה לדרך החיפושים.
אשר לווטסאפ, מודה על ההזמנה המותנית.
מוני
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
מוני שמחתי לעזור.
בועז הטלפון שלך מסתיים ב45? תזכיר לי את הקבוצה שאנחנו חברים ביחד ואתה פעיל בה? ;)
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
הוא קיבל מידע, ואף אחד מחברי הפורום לא יכול ללמוד מזה.
נמרוד
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
צורפתי לקבוצה הזו לא מזמן וגם הבעתי את דעתי שם ואני לא עונה שם בכוונה על שאלות טכניות שמקומם בפורום
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
טוב, אני ממש איטי בעניין, אבל בכ"ז מתכנס.
רצוני לדעת חו"ד על:
גרנד שירוקי 4700 231 כ"ס שנתון 2006, 170,000 קמ. QDII בנזין
הגבהה 2.5" מיגונים.
ממה להיזהר בבדיקה?
היכן ניתן לבדוק באיזור חיפה. כמה בערך עולה? מזמן לא עסקתי בדברים אלו.
מה צריכת הדלק האמיתית בעיר, מחוץ לעיר בנסיעה של כ 110 קמ"ש
מה המחיר הסביר לאוטו כזה במצב טוב, בינוני (מה זה בדיוק???) גרוע לא נוגע.
למה לא ללכת על פגרו, פאטפיינדר, במחיר של 70-80K. אני יודע שאני באיזור אינדיאני והשאלה קצת מביכה.
המון תודה
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
מוני,
לא יודע לענות לך לגבי הבדיקה מעבר לדברים הסטנדרטיים (בדיקת תקינות וכו')
אנסה לענות לך לגבי ההשוואה לפג'רו.
למה כן אינדיאני?
1. כי יש לו מנוע שרק מחכה שתלחץ על הגז.
2. כי זה ה SUV הכי קרוב לדבר האמיתי - לפחות בשם המשפחה :)
3. כי בסה"כ מדובר על רכב מפנק, נוח וחזק
4. ניתן לשפר אותו בקלות יחסית ולהנות מרכב שנוסע יפה מאוד גם בשטח
5. חלקים וידע זמינים בארץ ובעיקר בחו"ל.
למה פג'רו?
1. כי הוא גדול, נוח ומרווח מאוד (המרחב הפנימי גדול משמעותית מהאינדיאני)
2. הוא הרבה יותר חסכוני (דיזל, הבנזין פחות נפוץ)
3. השמועות אומרות שהוא יותר אמין (אני מגדיר את זה שמועות כי אין לי נסיון עם מודלים חדשים יותר של הפג'רו ומה ששמעתי על הגראנד לא ממש החמיא לו - ציטוט - "מחכים להפתעה בכל פעם מחיישן אחר". אני לא יודע אם זה עדיין המצב של האינדיאנים או שזו הייתה תקופה ראשונה עם הרכב הספציפי, לכן הגדרתי את זה כ"שמועות".
4. הוא הרבה יותר עביר ממה שמייחסים לו - באופן אישי, הופתעתי יותר מפעם אחת. אני לא טוען שהוא יותר עביר מאינדיאני משופר, אבל הוא לא ממש נחות לעומתו.
5. השיפורים שלו פשוטים ולא יורידו אותך מהכביש (צמיגי AT במידה חוקית והגבהה 2", מגיע במקור עם צמיגי 31")
תעשה סיבוב על פג'רו ועל אינדיאני ואז תחשוב מה מתאים לך יותר.
מניסיון אישי, לאינדיאנים יש את הקסם שלהם, תחושת הכח המתפרץ, הקהילה התומכת והפורומים הרבים. לעומת זאת, הפג'רו הוא "עוד יפני" בעדר.
אבל עבורי, הוא הבחירה הנכונה כרגע.
בהצלחה,
סער
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
מוני
יש עכשיו ביד2
אוברלנד2006 עם מנוע המי ,
98000 קמ
מן הסתם qd2
זה הרכב שהייתי לוקח, צץ בלוחות פעם בשנה שנתיים אחד כזה.
שום רכב אחר לא יעניק לך את אותה כמות הנאה, מבטיח
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
אתה רוצה הנאה לך על גרנד, אתה רוצה שעמום, תהנה לך על האחרים.
צריכת הדלק על הפנים, רכב משופר קשות אל תצפה ליותר מ 5:1 בעיר, 7:1 מחוץ לעיר.
בדיקה מציע לך במוסך שמבין, יש כמה באזור הצפון, מכון בדיקה חבל לך על הכסף.
בהנחה שאין נורת צ'ק אנג'ן דלוקה שיכולה להיות מכלום עד אוברול יש הרבה דברים שצריך לדעת, שמצטברים לכסף גדול (בישראל, מחלקים בחו"ל אפשר לפתור בעיות בהרבה פחות כסף), לכן אתה צריך מישהו שמכיר את הרכב.
המחיר מאוד תלוי ברכב, יש נבלות שאפשר לקחת בגרושים ולהפוך ליהלומים ויש רכבים מלוקקים שלא ראו שטח ששווים מחירון. בכל מקרה תכין ערימה, הגבהה 2.5" לא מספיקה ורשימת השיפורים הנדרשים ארוכה.
תקשיב לגרנד (רמי) ,שומר לך מקום של כבוד בקבוצה.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
"גרנד"
תודה, הבחור מבקש 93K והרכב איננו מוכן לשטח, הווה אומר עוד כ 20-25K,
קצת יותר מידי הגם שזה נראה מצויין.
אני חושב שגם 4700 יספיק לי
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
מוני
אתה רחוק מהסכומים שציינת.
מיגון 2500-3000
הגבהה 2.5" 1000-6000 תלוי אם החליפו בולמים קפיצים או סתם ספייסרים.
אם מדובר על ההוא מיד2 מחיפה, אז למעט מיגון הוא לא מוגבה כלל.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
רמי,
אל תשכח צמיגים במידה מתאימה. בתמונה הוא נראה על צמיגי אופניים.
-
תגובה: ייעוץ: איזה גרנד שירוקי יתאים לי?
חברים, העסק לא פשוט, ג'יפ זה כמו אישה - קשה לבחור, קשה להיפטר, הוצאות גבוהות הנאה קצרה.
עברתי שוב בעיון על עצותיכם, וגם על הכתבה המצויינת של "grand" אודות התפחות האינדיאנים למיניהם.
אני ממזמז את יד II ומבלבל לאנשים את המח. אראה כנראה בימים הקרובים 2006 HEMI QD2 5.7 העומדת למכירה אלא שהמחיר מטורף ואם הוא לא יוריד קשות, חבל על הזמן של שנינו. אני לא חושב שאני צריך את העצמה הזו לנסיעות, אני לא אצן, 3.7 עשוי לעשות עבודה סבירה, ראיתי גם את ה SUPERCHIP FLASH-PAQ שמשפר מנועי 4.7 אז למה בדיוק צריך 5.7?
מה מטריד אותי? ניתן לקרוא בין השיטין ומעליהם בעיקר בעניין נורות הבקרה השונות. אין לי זמן, נוסע המון לחו"ל, ועלול למצוא את עצמי עם סבב של בילויים קבועים במוסכים, זה הספיק לי עם הבלייזר הישן ששאב זמן והון עתק. להיכנס למוסך מוסמך קרייזלר זו מן הסתם קריעה פיננסית, אבל יש קרוב מאוד לעבודתי בעזריאלי, מאידךלהיכנס למוסך של ארז בחולון, שאני אמנם סומך עליו, הוא רחוק, ומחייב לוגיסטיקה קשה מבחינתי.
האם ראוי אולי לרדת לדגמים הישנים יותר, שייתכן שאמינותם בפשטותם, לדוגמא אני רואה :
גי'פ / Jeep - גרנד צ'ירוקי (עד 2004) 5,200 250,000 קמ 1998 39,000 שח ללא תוספות שטח. כדאי אולי לרכוש ולהוסיף הגבהות, ונעילה באם אין ברכב?
או: גי'פ / Jeep - גרנד צ'ירוקי (עד 2004) 5,200 1998 40,000 ₪ 7 ידיים טרנספר 5 מצבים, נעילת דיפרנציאל אחורית לוקרייט, קידמית ARB, פגוש מתכת אחורי עם מתקן לספייר, מסכים 7'' במשענות ראש. מוסב לגאז. מן הסתם שחוט ומרוט, ולא ברור לי איך מתנהג גאז על ראשי מנוע אלו. אני מבין במעל 2005 - גאז לא בא בחשבון.
ועוד אחד:
גי'פ / Jeep - גרנד צ'ירוקי (עד 2004) 4,700 2001 65,500 ₪ 147,000 קמ 4 אוטומט - מוגבה 5" "למי שמבין"
שוב, מה שמפחיד אותי זה בילוי קבוע במוסכים ובור ללא תחתית.