אהלן חברים
יש לדוד שלי פאגרו 2001 דיזל, והתחיל באמצע נסיעה להיתפס הגז על פול. מעבירים לניוטרל מכבים מניעים וזה מפסיק. התדירות עלתה בזמן האחרון. מישהו יודע במה מדובר?
תודה
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Printable View
אהלן חברים
יש לדוד שלי פאגרו 2001 דיזל, והתחיל באמצע נסיעה להיתפס הגז על פול. מעבירים לניוטרל מכבים מניעים וזה מפסיק. התדירות עלתה בזמן האחרון. מישהו יודע במה מדובר?
תודה
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
זה נשמע כמו תקלה חשמלית.
הייתי מתחיל מבחינת חיישן מצב מצערת.
האם ישנם קודי תקלה כלשהם?
טוב שזה קורה לנהגים שיודעים אך להתמודד עם הבעייה. עדיין, מפחיד, צריך לשים לב להגה שלא ינעל. כלומר לחקות לעצירה, או מה שהוא אחר.
רבין.
במוסך מוקשה עשו בדיקה ואמרו צמות חשמל של מערכת הזרקה דלק ושלחו אותנו לחפש חשמלאי חיצוני. איך זה הגיוני?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
לא. זה התשובה שקיבלנו. מצחיק ועצוב בו זמנית
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
לפעמים מוסך מורשה עובד עם חשמלאי חיצוני. אבל אז מפנים אליו ולא ״שולחים לחפש״.
האם ישנם קודי תקלה?
האם התחברתם למחשב בזמן שזה קורה?
זה נשמע כמו משהו שהמוסך לא ממש ידע לפתור וניסה להעביר את זה הלאה...
אין לי את קודי התקלה, מה זאת אומרת בזמן שזה קורה? כשהרכב על פול גז כמובן שאין אפשר להתחבר למחשב אבל אני מניח שלא הבנתי את הכוונה שלך.
בנסיעה בין עירונית זה כמעט ולא קורה
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
ניתן לנסוע עם מחשב דיאגנוסטיקה מחובר ולראות את הערכים של החיישנים בזמן תקלה.
אני הייתי מכוון לחיישן מצב הדוושה. אבל זה סתם ניחוש.
לא ברור לי
כל החיישנים למינייהם מודדים פאסיבית. הם לא יכולים לנעול דוושה במצב מסויים, זה אמור להיות מהלך מכני.
יכול להיות שיש לך מערכת קרוז קונטרול פגומה?
יכול להיות שמערכת ESP שולטת גם אקטיבית בגז?
אם כיבית את המנוע ולא הוצאת את המפתח מהסויטץ ההגה לא ינעל, היכולת להינעל היא רק אחרי הוצאת המפתח
זה כמובן ברכב תקין, לא יודע אם זה ככה גם במכוניות ישנות, נוסה על ידי ברכב שנת 2011 ו 98 ועבד
למיטב ידיעתי, הדוושה בקינג היא לא "מכנית" כלומר, הלחיצה על דוושה מפעילה חיישן (פוטנציומטר כלשהו? ) שמזהה את הלחיצה ומעביר את ה"הוראה" למחשב (או למשאבת הסולר - אני עדיין לא מכיר את התהליך הזה לעומק בפג'רו) - בקיצור - אין כבל מכני בין הדוושה לבין ה"מצערת".
כלומר, אם החיישן מזייף, הוא עלול לזהות לא נכון את מיקום הדוושה "ולחשוב" שהדוושה לחוצה מעבר למה שהיא כרגע באמת.
המחשב לא מודע לזיוף בחיישן, מבחינתו, הכל תקין והנהג באמת לוחץ על הדוושה...
זו תאוריה אחת שעלולה להיות הגורם לבעיה, מן הסתם יש עוד הרבה נוספות (חיווט פגום בדרך מהחיישן למחשב שגורם לזיוף הזה - לכן שלחו את השואל לחשמלאי) אולי משיכת אויר כלשהי - למרות שזה נשמע לי כמשהו בסיכוי נמוך יותר.
אותה בעיה שהתגלתה בכמה דגמי טויוטה (והיצרן בטיפשותו ניסה להסתיר, עד שמתרגמת ישראלית שביצעה עבור טויוטה עבודות תרגום עלתה על זה במזכרים פנימיים סודיים של היצרן) וגם גבתה חיים רבים בארה"ב, התגלתה כקצר חשמלי במכלול דוושת המצערת.
במכלול הזה בכל זאת יש פעולה מכנית, שהרי הדוושה עצמה מחוברת לציר ויש בו חיכוך מסוים בין חלקים מתכתיים. התברר ששבב מתכת זעיר התנתק, טייל בתוך מכלול המצערת ו"סגר מעגל", מה שגרם למחשב להבין שנהג לוחץ על המצערת עד הסוף. כדי לעלות על התקלה הפשוטה הזו, טויוטה נזקקו לבדיקות במעבדה של נאס"א....
אז זה עוד כיוון לבדיקה.
ושלא תחשבו שזה קורה רק במכוניות מודרניות עם מצערות אלקטרוניות. גם כבל מכני למהדרין עלול להיתפס. נדיר בהרבה אבל קיים.
וכמובן - כל נושא השטיחונים לסוגיהם שחובה לוודא שהם ממוקמים נכון ולא מטיילים חופשי. פשוט ודבילי, אבל הרבה יותר רציני ודורש הקפדה ממה שחושבים.
קרה גם בהונדה, אאודי, קיה, פורד, ג'יפ, וגם בסוזוקי dr600 שלי אי אלו פעמים, ללא ריקול (מודה שלא טרחתי לדווח על כך לאף אחד) .
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sudde...d_acceleration
http://en.m.wikipedia.org/wiki/2009%...ehicle_recalls
אני הייתי מתחיל בבדיקת מפלס שמן, אם הוא לא גבוה מדי, ובבדיקת הימצאות כמות גדולה של שמן בסעפת היניקה.
שריפת שמן והאצה לא מבוקרת הרגה מנועי דיזל רבים וטובים, מכל המותגים.
דרור,
ממש לא נדיר.
אני יודע לומר מניסיון אישי של שני טרופרים בנזין שהתופעה של "התפסות הגז" התרחשה גם בהם.
(טרופרים של חברים, לא שלי, אני זה שאיתר את הבעיה אצלם)
שם הבעיה היא סופית פלסטיק שנמצאת על כבל הגז, עם הזמן, הפלסטיק נמס ואז הכבל נתפס בתוך המוביל שלו.
הפתרון שם הוא פשוט - הסרת הפלסטיק השרוף.
במקרה של הפגרו, בהחלט הייתי בודק את מכלול הדוושה.
חנן,
לא כל כך הבנתי את הקשר למפלס השמן.
אגב, ברכבים עם מאיידים, בבלימת מנוע חזקה, לפעמים הגיליוטינה של המאייד היתה נצמדת מהוואקום החזק אל דופן המאייד והיתה מסרבת לרדת.
זו הסיבה שבאופנועים רבים תמצאו שני כבלים לידית הגז. אחד מושך ואחד מחזיר.
תודה. מעניין.
בכל הדוושות האלקטרוניות שמוכרות לי ישנם שני פוטנציומטרים נפרדים עם חיווטים נפרדים עד למחשב המנוע, על מנת שלא תוכל להיווצר טעות כפי שמתוארת כאן בקריאת מיקום הדוושה.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14...211502b27a.jpg
במקרה של חוסר התאמה בין החיישנים, המחשב נכנס למוד חירום, מוריד סל"ד מנוע לסרק, וכמובן שנרשמת תקלה בזכרון המחשב.
קודם כל, החיישנים אכן מודדים פסיבית, אבל המצערות היום מנוהלות מחשב ומופעלות על ידי מנועים חשמליים. כנ"ל לגבי מגדשי טורבו ועוד מפעילים שונים.
כשמדובר בדיזלים, אז תוספת הסולר מושגת ע"י פקודה שונה של המחשב למזרקים. אין כאן פעולה מכנית.
לגבי האיאספי, לפחות בחלק מהרכבים הוא בהחלט מרים סל"ד לפי הצורך שהוא רואה לנכון. יצא לי לנסוע מספר פעמים ברכב שהאיאספי החליט להרים סל"ד כנגד רצוני וכנגד הלחיצה המבוהלת שלי על דוושת הבלם [emoji15] . היצרנים קוראים לזה "שליטה במומנט המנוע" עם ראשי התיבות הבלתי-נמנעים-בשלוש-אותיות ואף מציגים סרטים שמראים שזה עוזר לשלוט ברכב בתנאים של קרח על הכביש.
חנן,
השרטוט שצירפת מתייחס לפג'רו?
בכל החיפושים שלי בספר מצאתי אזכור לחיישן TPS אחד בלבד.
האם אתה בטוח שישנם שניים?
זה לא של פאג'רו.
אל תתבלבל בין tps לaps.
שים לב גם שלמרות שחיישן הaps הוא גוף אחד, יש בתוכו שני פוטנציומטרים שמחוברים למעגלים נפרדים.
אל תתבאס אבל, ה ESP ידע מה שהוא עושה !
ישנם מצבים בד"כ תחילת היגוי יתר שדווקא בלימה מוציאה את הרכב מהאיזון (יוצאים "לצלחת" בלשון העם) .
לעומת זאת האצה קלה + תיקון הגה מחזירה את הרכב לאיזון .
ומהעולם שקרוב יותר אלייך (שטח),
דמיין שאתה יורד ירידה תלולה וחלקלקה והחלק האחורי מתחיל לזרוק לצד , אני מניח שלא תלחץ במצב זה על הבלמים ...
רענן
אתה מדמיין מצב קיצון שלא היה שם. לפחות לא מלכתחילה אלא רק לאחר כניסת המערכת לפעולה. מדובר במצב של סיבוב ממושך ללא כל החלקה. באותו סיבוב המערכת גרמה באופן עקבי להאצה בלתי נשלטת שהדרך להפסיק אותה היתה לכבות מנוע או להוציא לניוטרל או ליישר הגה.
לא התבאסתי כי הייתי מוכן לזה, ידעתי איך להכניס את המערכת לפעולה ואיך להוציא אותה מפעולה. עשיתי את זה שוב ושוב, לא הייתי מופתע ולכן לא באמת נבהלתי.
האמת, המערכת הזאת מפחידה אותי בזה שהיא יכולה לבלום כול גלגל בנפרד בלי לחיצה כלל על דוושת הבלם.
העתיד אפילו גרוע יותר, ההגה יהיה ללא כל קשר מכני לגלגל ההגה (באנלוגיה מה שנקרא drive by wire ) ששם גם המחשב יקח שליטה
כשהוא יחליט (עפ"י נתונים מסנסורים אופטיים וראדרים) שנדרשת התערבות.
והשלב הסופי, מכוניות ללא תפעול נהג כלל .... (איזה פחד ! לפחות את זה אני לא אחווה)
רענן
כבר היום סרן ההיגוי האחורי במשאיות מפוקד אלקטרונית בלבד, ללא כל קשר מכני או הידראולי להגה הקדמי, וכן, גם שם יש תקלות, ולפעמים הוא מסתובב הפוך לכיוון הרצוי.
לגבי בלימה בלתי רצונית, גם את זה חוויתי: משאית שהיתה דופקת בלימות חירום תוך כדי נסיעה וללא כל נגיעה בבלם. מכסה מודולטור esp נשבר ואיפשר ללחות להיכנס ולגרום לקורוזיה בכרטיס המודפס. לא מצחיק.