-
גיר לא החלטי (פראדו 90)
שלום.
ברשותי פראדו 90 שנת 1999 (מנוע 1kz-te 3L).
גיר אוטומטי.
רכב סטנדרטי לחלוטין ללא שיפורים כלשהם.
לאחרונה החלה תופעה:
סביב 80 קמ"ש (סל"ד בערך על 2100-2200) הגיר מוריד ומעלה הילוכים (משחק בין 3 ל-4).
אם לוחצים מעט על דוושת התאוצה או משחררים אותה מעט - הבעיה חולפת.
בקריאת DTC, התקבלו הקודים 33 ו-12. (משהו שקשור לנתוני סל"ד בסרק ולמערכת הואקום בסעפת היניקה. נבדקו ונמצאו שמישים; מה שהצלחתי להגיע אליהם בכל אופן. יכול להיות שבאמת כאן קבור הכלב?)
בדיקת הגיר - ללא קודים. (נורית ה-O/D מהבהבת באופן תקין במהלך הבדיקה).
בדקתי את הגיר מכנית (ניתוק מחבר הסולנואיד שנמצא על הגיר) והגיר מתנהג מצוין (העברת ההילוכים ידנית עובדת חלק וללא בעיה).
אין 'החלקה' והרכב 'סוחב' מצוין.
מצאתי ברשת פורומים על החלפת הקבלים האלקטרוליטיים ב-ECU כמוקד לתקלות 'מוזרות'. בוצע גם כן... (חוץ מהפחתת העשן בהתנעה 'קרה' ועידון מסוים במשחק של הגיר בבעיה, אין כל שיפור משמעותי אחר; אבל היי, גם זה משהו :))
לפני כשבוע החלפתי כבל דוושת האצה (עקב דוושה 'קשה'). לא שינה דבר בתקלה.
כבל ה-KICKDOWN מכוון ונראה תקין (עובד חלק קדימה ואחורה).
נראה כי הבעיה אלקטרונית (חיישן/חיווט?) ולא מכנית.
חיישן ה-TPS נבדק גם כן ונמצא שמיש. (גם בהתנגדויות שלו וגם במתחים שמתקבלים (0-8V) במחבר הבדיקה (בין TT ל-E1).
נותר לי לבדוק את ההתנגדויות של הסולנואידים (ע"פ ה-FSM). מתכנן לבדוק הערב.
רעיונות לבדיקות נוספות או כיוון לתקלה?
תודה רבה (ואגב, שמח לחזור לפורום, הפעם מעבר מסוזוקי לטויוטה...)
Viper.
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
אני יכול לומר לך שבפוראנר אוטומטי הייתה לי בעיה דומה שהסתבר שהייתה קשורה למערכת הקירור. ברגע שהיה חסר נוזל קירור התחיל משחק בין ה o/d לשלישי. משהו שקשור כנראה להעברה לאובר דרייב רק כשהרכב מגיע לטמפ' עבודה. כנר44אה שכשחסר מעט נוזל קירור זה משפיע על הגיר. אחרי שתיקנתי דליפונת של מערכת הקירור - הבעיה נפתרה. תנסה
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
נוזל קירור הוחלף (יחד עם צינורות הרדיאטור בתחילת הקיץ).
בדקתי שוב מפלס - תקין. כנ"ל שעון הטמפ' (אגב, האם אותו חיישן טמפ' מזין גם את ה-ECU וגם את השעון?)
רק ע"מ לחדד, התופעה היא שבנתונים שציינתי, הגיר מעלה ומוריד גיר בין שלישי לרביעי הלוך וחזור.
לאחר בדיקה יסודית של חיווט הסולנואידים בגיר - הצמה תקינה. ההתנגדות הנמדדת ל-3 הסולנואידים (#1, #2 והנעילה) 187 אוהם.
ב-FSM נדרש 11-15 אוהם...
מצד אחד, אם שלושתם לא תקינים - לא אמורה להיות העברת גיר אוטומטית אלא ידנית בלבד. (וזה לא המצב).
מצד שני - ההתנגדות הנמדדת היא קצת יותר מפי 10 מהמפרט.
ייתכן וזו הבעיה? (אם כן, בעסה... צריך לפרק את הגיר מלמטה ולהחליף אותם; ממש לא בא לי סתם לפרק).
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ידידי היקר,
לפני שאתה רץ לפרק את הגיר או להחליף 3 סולונואידים שביום בהיר כשלו יחדיו תענה על כמה שאלות שיוכלו לשפוך מעט אור.
1. כמה זמן הרכב ברשותך, ללמד עד כמה אתה מכיר אותו.
2. האם התופעה החלה סתם כך ? או שקדם לה אירוע כלשהו ?
3. האם החלפת או שינית מידת ג'נטים או צמיגים ?
4. האם התופעה קיימת רק סביב המהירות שציינת ?
5. האם במהירויות אחרות הכל תקין ?
6. האם שאר ההילוכים מתחלפים באופן תקין ?
7. האם בלחיצה על מתג ביטול O/D הגיר נשאר מוגבל בהילוך שלישי וכביכול התופעה אינה קיימת ?
8. האם ניסית לבדוק אם התופעה קיימת גם בשילוב הטרנספר ל- LOW ? כמובן לא במהירות שציינת...
אם תענה על השאלות זה יתאר כמה עובדות שיוכלו לסייע באבחון התופעה שציינת.
אגב, המהירות שציינת 80 קמ"ש בסל"ד הזה היא בעייתית כיוון שזוהי הנקודה בה הגיר בדיוק מחליף משלישי לרביעי, כך שאני משוכנע שמשהו השתנה ברכב וגורם לתופעה הנ"ל, אולי מידת צמיגים, אולי שינית יחסי העברה בסרנים או בטרנספר, וכיו"ב...
ממתין לתשובות.
בהצלחה, אורן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
היי,
1. כמה זמן הרכב ברשותך, ללמד עד כמה אתה מכיר אותו. שנתיים
2. האם התופעה החלה סתם כך ? או שקדם לה אירוע כלשהו ? סתם כך, ללא כל שינוי או אירוע
3. האם החלפת או שינית מידת ג'נטים או צמיגים ?לא
4. האם התופעה קיימת רק סביב המהירות שציינת ?כן לפעמים זה גם סביב 90 קמ"ש
5. האם במהירויות אחרות הכל תקין ? חיובי
6. האם שאר ההילוכים מתחלפים באופן תקין ? כן
7. האם בלחיצה על מתג ביטול O/D הגיר נשאר מוגבל בהילוך שלישי וכביכול התופעה אינה קיימת ? נכון. עם O/D OFF אין משחק
8. האם ניסית לבדוק אם התופעה קיימת גם בשילוב הטרנספר ל- LOW ? כמובן לא במהירות שציינת... לא רלוונטי כי המהירות גבוהה בשביל זה...
לאור הממצאים נראה לי הזוי ששלושת הסולנואידים התפגרו יחדיו (מה גם שההילוכים עוברים יפה למעט המשחק בין שלישי לרביעי שגם זה לא קורה תמיד. לעיתים זה עובד בסדר).
ייתכן וזה משהו אלקטרוני אחר. (אולי אחד הסולנואידים בכל זאת 'תפוס' חלקית?)
רעיונות?
תודה.
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
הרכב נוסע רגיל מבחינת סחיבה ? או שמרגיש כבד יותר ? אם כבד יותר,
תעלה על ליפט וסובב כול גלגל בנפרד ותרגיש אם יש התנגדות חריגה.
בנוסף, תבדוק עם סקנאר את מהירות היציאה שהיא נכונה.
ואם כבר מתחברים עם סקנאר, תבדוק שוב מתח יציאה מה TPS בכל טווח הדוושה (לא רק בסרק ובלחיצה מלאה).
רענן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
אם אפשר לדעת איזה סקאנר עובד עם פראדו ? כי אני מחפש לקנות. וניסיתי כבר 3 דגמים שונים שלא מזהים את הפראדו.
סליחה שאני גונב את השרשור
Sent from my GT-I8190N using Tapatalk 4
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
הרכב נוסע רגיל מבחינת סחיבה ? או שמרגיש כבד יותר ? אם כבד יותר,
תעלה על ליפט וסובב כול גלגל בנפרד ותרגיש אם יש התנגדות חריגה.
בנוסף, תבדוק עם סקנאר את מהירות היציאה שהיא נכונה.
ואם כבר מתחברים עם סקנאר, תבדוק שוב מתח יציאה מה TPS בכל טווח הדוושה (לא רק בסרק ובלחיצה מלאה).
רענן
היי רענן,
הרכב סוחב מצוין.
גם כשניתקתי את הסולנואידים והעברתי גיר באופן 'ידני' - הרכב כמו נמר...
הסקנר שלי מתחבר לרכב, אבל לא מציג הרבה מידע. (אגב, עבור KIS מדובר בסקנר של AutoXray, Techscan 7000 עם קיט של טויוטה).
לגבי ה-TPS, מתחים יוצאים פיקס, מהסקנר נראה שמהלך המצערת הוא 11-82 מעלות (בשאר הרכבים הוא מציג לי ב-% בין 0-100 וכאן במעלות. לא יודע למה בדיוק הכוונה והאם זה תקין).
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ידידי היקר,
לאור תשובותיך לשאלותי, אכן נשמע כמו תופעה מוזרה שהתחילה לה כך סתם.
עלה לי בראש עוד משהו, יש בגיר של הפראדו שני מתגים זהים אחד ליד השני, 2ND, ו-POWER
נסה ללחוץ על מצב POWER וסע איתו כך כמה ימים ועקוב אחר התופעה.
כמו כן, אני מאזור רחובות, אם אתה מהאזור ורוצה לקפוץ, אשמח לעזור.
בהצלחה, אורן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
היי!
כבר ניסיתי את מתג ה-ECT POWER. ללא שינוי... (הבנתי שהמתג גורם להעברת הילוכים מאוחרת ('משיכת' סל"ד)).
אצלי הבעיה היא כשמנסים לשמור על מהירות קבועה של כ-80 קמ"ש. (דוושת תאוצה די סטאטית).
בהאצה רציפה - אין בעיה של משחק בין ההילוכים והם מתחלפים מצוין.
בגלל זה חשדתי ב-TPS בהתחלה שאולי יש לו נק' 'מתה'. אבל לא מצאתי כזו.
מישהו מכיר אולי מה המשמעות של הצגת מצב ה-TPS במעלות ולא באחוזים?
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
היי,
אני מבין שאתה צפוני, לא שמתי לב לזה קודם.
אתה יכול אולי להעלות סירטון שמציג את לוח השעונים בזמן שהתופעה מתרחשת, הכוונה היא לראות את מד המהירות מול מד הסל"ד, ולנסות להבין קצת יותר על התופעה שאתה מתאר, ועל מנת להיות מדוייק יותר תן למישהו לצלם בזמן שאתה נוהג וגורם לתופעה להתרחש.
בהצלחה, אורן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Viper
שלום.
ברשותי פראדו 90 שנת 1999 (מנוע 1kz-te 3L).
גיר אוטומטי.
רכב סטנדרטי לחלוטין ללא שיפורים כלשהם.
לאחרונה החלה תופעה:
סביב 80 קמ"ש (סל"ד בערך על 2100-2200) הגיר מוריד ומעלה הילוכים (משחק בין 3 ל-4).
אם לוחצים מעט על דוושת התאוצה או משחררים אותה מעט - הבעיה חולפת.
Viper.
מה גורם לך לחשוב שהגיר מעלה ומוריד הילוך ?
כשזה קורה לטענתך, מהם השינויים בסל"ד ?
אני לא מזלזל בידע או במקצועיות שלך, אבל אני נוטה לחשוב שאולי יש איזו בעיה עם ה-TCC
בידידות, אורן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
עכשיו, אחרי כל התגובות, עולה בדעתי שאולי יש לך בעיה בטורק שלא ננעל ואז יש עליה בסל"ד. זה פחות מאשר הורדת הילוך ועדיין מרגישים בעליית הסל"ד היטב.
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
היי!
אז ככה,
הבעיה מופיעה רק ב-O/D. אם אני נוסע עם O/D OFF אז אין בעיה והרכב נוסע חלק (אבל בטורים גבוהים...) מכיוון שהוא מוגבל מלעבור להילוך רביעי.
כך שלא נראה לי שמדובר ב-TCC או בטורק (גם במבחן Stall ובנהיגת שטח מהסופ"ש הרכב עובד יפה אם לא מגיעים לרביעי).
קראתי באתרים אוסטרליים/ניו-זילנדיים על בעיה דומה שנפתרה ע"י תיקון ה-ECU או שחיישן ה-Dif Lock משובש ואז המחשב לא מאפשר העברה לרביעי או קונקטורים מלוכלכים/תקולים. אני עוד צריך לבדוק את זה. (במיוחד את ה-ECU לאחר החלפת הקבלים, לבחון שוב את הלוח לחיפוש נתקים/רכיבים תקולים אחרים).
הבעיה היא בהחלט בחוסר היכולת של הרכב להחזיק בהילוך רביעי עם טורים קבועים סביב 2200. (ממש מעביר בין רביעי לשלישי הלוך ושוב; מרגישים את זה מצוין).
בדרך הפסילה: אפשר לפסול בעיה מכאנית בגיר (בניתוק הסולנואידים הרכב נוסע נפלא בכל הילוך שמשולב ידנית).
החלפתי נוזל גיר וניקיתי את הפילטר לפני כחודש. (התקלה כבר היתה אז...)
גם סולנואידים נראה לי שבסדר מכיוון שהגיר מגיע לכל ארבעת ההילוכים ב-D. (והתנגדות 3 הסולנואידים זהה, אם כי גבוהה מהכתוב ב-FSM).
רעיונות?
תודה.
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
בירידה ארוכה , יש גם את התופעה ?
רענן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
בירידה ארוכה , יש גם את התופעה ?
רענן
בירידה ארוכה, אם אני מנסה לשמור על הסל"ד (מאד קשה...) זה גם קורה אבל פחות כי קשה לשמור על נתוני שיוט קבועים של 80-90 קמ"ש עם 2200 סל"ד בירידה.
בתאוצה או תאוטה - אין את התופעה בכלל...
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Viper
בירידה ארוכה, אם אני מנסה לשמור על הסל"ד (מאד קשה...) זה גם קורה אבל פחות כי קשה לשמור על נתוני שיוט קבועים של 80-90 קמ"ש עם 2200 סל"ד בירידה.
בתאוצה או תאוטה - אין את התופעה בכלל...
אתה יורד מירושלים בכביש 1 , הרכב ב - D במהירות 110 , אתה עוזב גז , הוא מוריד מרביעי לשלישי ?
(שים לב , השאלה כאשר אתה לא לוחץ על דוושת הגז ! )
רענן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
במצב של עזיבת הגז, אין הורדת הילוך. גם בירידה. אם מנסים להאיץ שוב (במישור למשל) אז תהיה הורדת הילוך בהתאם למצב הנסיעה (באופן תקין).
הבעיה ברכב היא רק עם 'גז' קבוע וניסיון לשמירה על מהירות של 80-90 קמ"ש.
רענן - אתה כבר חושב על כיוון?
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
אני לא מכיר את הסכמות של הרכב הזה . אבל, אני חושב שיש אי התאמה בין מתח ה TPS למצב המצערת בפועל.
הייתי ממליץ לך לצלם מסך של נתוני המנוע כולל TPS ולהשוות מול רכב זהה .
האם ל TPS שלך (הבנתי שפירקת אותו) יש אפשרות כיוון/כיול ?
עוד שאלה, האם ב LOW יש גם את התופעה ? (בהנחה שבפראדו גם ב LOW יש 4 הילוכים קדמיים פעילים)
רענן
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Viper
היי,
1. כמה זמן הרכב ברשותך, ללמד עד כמה אתה מכיר אותו. שנתיים
2. האם התופעה החלה סתם כך ? או שקדם לה אירוע כלשהו ? סתם כך, ללא כל שינוי או אירוע
3. האם החלפת או שינית מידת ג'נטים או צמיגים ?לא
4. האם התופעה קיימת רק סביב המהירות שציינת ?כן לפעמים זה גם סביב 90 קמ"ש
5. האם במהירויות אחרות הכל תקין ? חיובי
6. האם שאר ההילוכים מתחלפים באופן תקין ? כן
7. האם בלחיצה על מתג ביטול O/D הגיר נשאר מוגבל בהילוך שלישי וכביכול התופעה אינה קיימת ? נכון. עם O/D OFF אין משחק
8. האם ניסית לבדוק אם התופעה קיימת גם בשילוב הטרנספר ל- LOW ? כמובן לא במהירות שציינת... לא רלוונטי כי המהירות גבוהה בשביל זה...
לאור הממצאים נראה לי הזוי ששלושת הסולנואידים התפגרו יחדיו (מה גם שההילוכים עוברים יפה למעט המשחק בין שלישי לרביעי שגם זה לא קורה תמיד. לעיתים זה עובד בסדר).
ייתכן וזה משהו אלקטרוני אחר. (אולי אחד הסולנואידים בכל זאת 'תפוס' חלקית?)
רעיונות?
תודה.
רענן,
מס' 8 עונה לשאלתך ?
- - - Updated - - -
האם התופעה מתרחשת גם כשכבל הקיקדאון מנותק ?
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
חיובי.
גם עם הכבל מנותק זה קורה...
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
הייתה לי תופעה זהה בטנדר איסוזו אוטומטי, גיר של aisin, בסוף התברר אחרי אין ספור חיפושים כי חיזוק של מינוס לגוף פתר את הבעיה, מכיוון שאין לי שרטוטים חשמליים של הפרדו לא יודע להגיד לך איפה אבל הייתי מנסה ללכת בכיוון הזה.
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
היי...ציינת כי לאחרונה החלפת כבל דוושת האצה עקב דוושה קשה. גם אצלי בפראדו שנת 99 הדוושה קשה. האם החלפת הכבל פתרה את הבעיה?
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Haim_222
היי...ציינת כי לאחרונה החלפת כבל דוושת האצה עקב דוושה קשה. גם אצלי בפראדו שנת 99 הדוושה קשה. האם החלפת הכבל פתרה את הבעיה?
אכן החלפת הכבל פתרה את בעיית הקושי בדוושה.
אבל בדוק אצלך שאכן הכבל לא 'עובד' חלק. נתק אותו מגוף המצערת ושחק איתו הלוך וחזור. ראה כיצד מגיב והאם התנועה רציפה וחלקה. במידה ותרגיש חיכוך או איזורים בהם הוא נתקע - החלף אותו. (אזהרה - החלק המקורי לא ממש זול; כ-400 מצלצלים).
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eliv1
הייתה לי תופעה זהה בטנדר איסוזו אוטומטי, גיר של aisin, בסוף התברר אחרי אין ספור חיפושים כי חיזוק של מינוס לגוף פתר את הבעיה, מכיוון שאין לי שרטוטים חשמליים של הפרדו לא יודע להגיד לך איפה אבל הייתי מנסה ללכת בכיוון הזה.
היי,
תודה.
ניסיתי גם את זה (לנקות היטב את איזור החיבור, לחזק עם ברגים למגע 'בריא'). לא עזר.
אנסה בסופ"ש הקרוב גם לחזק את המינוס למנוע... (להזיק זה בטוח לא)
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ניסית למתוח עוד קצת את כבל הקיקדאון ?
אם הוא רפוי מידי הגיר מגיב כאילו אתה בבלימת מנוע = מוריד הילוך
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שלומי
ניסית למתוח עוד קצת את כבל הקיקדאון ?
אם הוא רפוי מידי הגיר מגיב כאילו אתה בבלימת מנוע = מוריד הילוך
כיוונתי ע״פ ההנחיות ב-fsm.
אני כבר אובד עצות...
אנסה למתוח עוד ונראה מה ההשפעה.
תודה!
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
לא יודע עד כמה זה דומה ..
אבל גם לי בטרופר דיזל 2003 יש תופעה דומה ...
במהירות מסויימת הוא כאילו לא החליט אם בא לו שלישי או רביעי ...
אני ממשיך לעקוב פה ...
נקווה שימצא הפתרון..
ראם
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אני לא מכיר את הסכמות של הרכב הזה . אבל, אני חושב שיש אי התאמה בין מתח ה TPS למצב המצערת בפועל.
הייתי ממליץ לך לצלם מסך של נתוני המנוע כולל TPS ולהשוות מול רכב זהה .
האם ל TPS שלך (הבנתי שפירקת אותו) יש אפשרות כיוון/כיול ?
רענן
הכיוון שלך לדעתי נמצא כאן.
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmulikbg
הכיוון שלך לדעתי נמצא כאן.
חישן ה-TPS נבדק ונמצא תקין.
מה גם שברכב הזה ה-TPS לא אמור להשפיע על העברת ההילוכים. בנוסף, אם אכן היתה בו הבעיה, כנראה שההעברה היתה מוקדמת/מאוחרת לא? במקרה שלי יש משחק בין ההילוכים.
-
תגובה: גיר לא החלטי (פראדו 90)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Orang
היי,
אתה יכול אולי להעלות סירטון שמציג את לוח השעונים בזמן שהתופעה מתרחשת, הכוונה היא לראות את מד המהירות מול מד הסל"ד, ולנסות להבין קצת יותר על התופעה שאתה מתאר, ועל מנת להיות מדוייק יותר תן למישהו לצלם בזמן שאתה נוהג וגורם לתופעה להתרחש.
בהצלחה, אורן
להזיק זה לא יזיק, תעלה סירטון