:?:
Printable View
:?:
יש על הפלאג מאחורה גימפור שמחזיר את השמע לרמקול הפנימי.
תחתוך ותחבר לרמקול.
יש שם שני ג'ימפורים. איזה מהם?
http://img202.imageshack.us/img202/5582/img06668ox.jpg
הרמקול הנדרש הוא רמקול פסיבי, כמו של רכב? או רמקול עם מערכת הגברה עצמאית, כמו של מחשב?
פאסיבי, שני חוטים בלבד היו יוצאים מן הג'ימפור אליו.
חנן – קבל קישור לכל מה שאי פעם רצית לדעת על מכשרי מוטורולה בכלל ומקסטראק בפרט.
כולל איך לתכנת אותו, רמקול חיצוני, מערכת כריזה ועוד.
http://batlabs.enterzone.net/index.html
בזמנו (שנה) כאשר קניתי את המקסטראק התלהבתי וחשבתי לישם כמה מהדברים.
מאז ההתלהבות דעכה (בשביל לה לתכנת אותו אם הוא כבר מתוכנת)
תודה, אבל עדיין לא עניתם לי איזה מהג'ימפורים מתחבר לרמ"ק ?
הגמפר החיצוני זה שבתמונה נמצא בצד שמאל של הקונקטור הוא הגמפר של הרמקול
ניתוק גורם להפסקת פעולה של הרמקול הפנימי .זה בטוח .
אני לא זוכר בע"פ לאיזה שני חוטים יש לחבר לאחר הניתוק .
בטוח שאחד המנותקים ואולי אדמה ?
בערב אני אבדוק את עצמי ואחזור עם תשובה סופית .
****
איציק
לא הבנתי.
הג'מפר החיצוני נמצא בצד ימין בתמונה.
הכוונה לצד ימין שבתמונה הגמפר הימני ולא כפי שכתבתי שמאל .
****
איציק :oops: :oops:
חיפוש קצר באתר היה מוביל אותך לפתרון
עשיתי אותו בשבילך...
http://batlabs.enterzone.net/maratrac.html
ואם ממש להגיש בכפית של זהב...
http://batlabs.enterzone.net/images/maxacc.gif
מוני וכל מי שרץ לאתר שבקישור .
זה אתר מעולה הבנוי כולו על אנפורמציה פרטית \ אישית שחובבי רדיו מפרסמים .
יש באתר חומר טכני שלא תמצא בכל מקום אחר במיוחד ברגע שאתה בא לעשות שינויים .
********
החסרון הוא שהאנפומציה באה מכל העולם . יש הרבה דגמים לכל מכשיר קשר גם ברמת היצרן .
ספציפית למאקסטראק יש עשרות ואולי מאות דגמים .
לא כל מה שכתוב או כל מה שיש תוכנית באמת תואם לדגם המקומי .
נכון רמקול זה לא חיבור מורכב אבל בכל זאת .
במיוחד כאשר יש מס רגלים בקונקטור האחורי שהם מיועדים לתכנות ושינוי הגדרות בסיסי של המכשיר
*-*****
איציק
טוב, אם להיות מואכל בכפית אז עד הסוף:
אני חותך את הג'מפר הימני, מחבר את החוט שבפינה הימנית עליונה וחוט נוסף מהפינה השמאלית תחתונה אל רמקול פשוט שאני מוצא אצל כל מתקין רדיו. כן?
http://img202.imageshack.us/img202/5582/img06668ox.jpg
http://batlabs.enterzone.net/images/maxacc.gif
איציק – מסכים איתך אכן יש המון דגמים וצריך לבדוק טוב טוב מה יש לך.
באתר יש אופציה לבדיקת הדגם שלך לפי מספר סידורי של המכשיר (יחודי לכל מכשיר)
אחרי הבדיקה אתה מזהה אחד לאחד מה יש לך ולפי זה פועל. מוטורולה היא חברה רצינית ואתה בקלות יכול לזהות דגם מכשיר.
אכן זה לא משחק למתחלים, והאזהרה אכן במקומה.
אבל גם אני וגם חנן מהנדסי חשמל. ובשבלנו עבודה כזו היא יום יומית, ואין שום סיכון.
כמו ברכב כך גם במכשרי קשר. אם אתה יודע מה אתה עושה אין בעיות.
ואם לא, אתה תמיד יכול לבקש עזרה בפורום.
בכל מקרה האתר ההוא הינו מאגר מידע מעולה ואמין (למיטב ידעתי, כל מה שבדקתי היה נכון).
חנן, כל רמקול של דיבורית יתאים ויהיה נוח להתקנה, אם אתה רוצה רמקול מקורי של מוטורולה תבוא תיקח ותראה על הדרך איך הולך אצלי החיבור...
it looks that way :)
just chack it is your maxtreak model.
just to be shore :wink:
לטובת כולם ומי שלא מבין את התמונה רגל 1 ורגל 16
כאשר יש לחתוך את הגמפר בין 15 ל 16
*****
איציק
חלק נכבד מהמכשירים המסתובבים בארץ הם מכשירי חנגה מנגה .
אוסף של חלקי מכשירי קשר מדגמים שונים של מאקסטראק .
ובמיוחד כל אותם מכשירים הנצרבים לפי תקן FRS והגיפאים בארץ .
כך שהקשר למספר השילדה \ דגם המכשיר הוא בדרך כלל לא נכון .
*****
איציק
תודה רבה לכולכם.
עדכון: זה התחיל חרא ונגמר בסדר, ויש גם לקח:
ניתקתי את הקונקטור הרב-מגעי מהמכשיר ואז גיליתי שבתוך החור של פין 1 בקונקטור אין את המתכת - נקבה שאליה אני יכול לחבר חוט. הנקבות נמצאו רק בפינים שמהם יצאו חוטים לגישורים.
אז חשבתי שמכיוון שאת פין 15 אני כבר לא צריך שיהיה מחובר לשום מקום, אני אוציא את הנקבות עם החוטים מהקונקטור ואחבר אותן מחדש ללא הקונקטור כך שיהיו לי מספיק נקבות בשביל כל החיבורים שאני צריך.
אז פירקתי אותן מהקונקטור תוך כדי השחתת הקונקטור, חיברתי אותן למקום על הפינים הזכרים של המכשיר, אבל אחת נשברה. ניסיתי להוציא את החלק השבור מהפינים עם טסטר . כנראה שנגעתי בשני פינים בו זמנית עם הטסטר, ואז היה ניצוץ קטן, ודממה גדולה.
המכשיר מת.
שום תגובה.
מסתבר שיש בפינים האלה חשמל למרות שהמכשיר כבוי, וצריך לעשות את ההתעסקות הזו, אם בכלל, כשמתח הזינה מנותק. כמובן שעדיף לעבוד כמו בן-אדם עם קונקטור אורגינל שהייתי מביא מהחברה, אבל שבת, ואני ישראלי, וישראלי מאלתר... טעות גדולה.
טלפון לאליק. קפצתי אליו, הוא קלט תוך שניה את מקור הבעייה, והלחים לי חוט נתיך במקום הנתיך המקורי שנשרף על המעגל.
שמחה גדולה, כבר הייתי בטוח שהלך לי המכשיר. אליק אפילו לא הסכים לקבל כסף תמורת העבודה.
בנוסף הוא אמר לי שלא הייתי צריך לעשות את מה שעשיתי. בסה"כ הייתי צריך לחשוף את שני הגישורים, להתחבר אל שניהם עם שני חוטי הרמקול, וכך גם שני הרמקולים היו עובדים במקביל: החיצוני והפנימי.
ההסבר לזה הוא שהגישור האמצעי הוא מינוס ומשם לוקחים את המינוס לרמקול, והגישור הימני הוא יציאה לרמקול שחוזרת חזרה אל הרמקול הפנימי. חיבור אל החוט הזה מאפשר הפעלה של רמקול חיצוני בנוסף לרמקול הפנימי.
אז חזרתי לג'יפ, עשיתי כמו שהוא אמר לי, ועכשיו העסק עובד טוב.
סוף טוב.