-
צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
יש לי באגי חד מושבית עם מנוע של אופנוע.
לאחרונה רכשתי משאבת ברקס ייעודית ורכשתי מהאחים סמי בתל אביב צינור ברקס גמיש באורך 2.5 מטר.
השמן מגיע לקליפר (קליפר של אופנוע) אבל למרות כל הניקוז אוויר והעובדה ששמן מגיע, עושה רושם שהקליפר לא זז אפילו מילימטר. מה יכולה להיות הבעיה ואיך אני מוודא?
תודה
מיכה
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
אני לא יודע אם יש לזה משמעות במערכת סגורה שכזו, אבל מאסטר צילינדר של אופנוע כמו שהרכבת מתוכנן לעמוד ולא לשכב.
מניין לך שהקליפר שלך תקין ולא תפוס ?
המאסטר צילינדר והקאליפר הינם סט מותאם ?
2.5 מטר צינור גמיש זה הרבה. באורך כזה משתמשים בד"כ בצנרת קשיחה וצינורות גמישים קצרים בקצוות.
יכול להיות שהצינור מתנפח וסופג את כל תנועת הנוזל ?
בכל מקרה, ניקוז אוויר ממערכת חדשה או כזו שהתרוקנה לחלוטין יכול להיות לפעמים ממושך, מעצבן ומבלבל.
קח מזרק נקי מלא בנוזל בלם טרי ודחוף מפיטמת הניקוז שעל הקליפר עד שנשפף מהמיכל שלמעלה.
כך תוודא שאין אוויר במערכת בכלל.
בברכה,טושי
-
צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
אולי התמונות מטעות ,אבל נראה שהמיכל שמן נמוך יותר מהמשאבה.
בכל אופן המיכל שמן צריך להיות יותר גבוה מהמשאבה ואת ניקוז האוויר תבצע שהקליפר יותר גבוה משניהם,ועדיף הרבה יותר גבוה ובלי ״סיפונים״ של הצנרת עד אליו,שהיציאה לניקוז תהיה הכי גבוהה.
אל תתקמצן על השמן,תן לו לפמפם החוצה כי אחרת בועית אוויר קטנה שכלואה יכולה לטמטם אותך.
אגב אלו צינורות ברקס או צינורות לחץ שמן רגילים?(תקווה שהם לא ״מתנפחים״ לך)
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
תשובות:
זו לא מערכת מותאמת, הקליפר של אופנוע והמאסטר צילינדר נרכש מאיביי.
הקליפר לא תפוס, עד לפני כמה ימים הברקס עבד עם המאסטר צלינדר של האופנוע (הידית).
מדובר על צינור ברקס ייעודי ותקני.
המיכל שמן נמוך יותר רק בגלל שפרקתי אותו מהתושבת, הוא גבוה יותר מהמשאבה ומהקליפר.
יוצא שמן מהפטמת ניקוז והרבה. עדיין עושה רושם שהמאסטר צילינדר לא יוצר מספיק לחץ להזיז את הרפידות.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
שוב,פרק את הקליפר ,תרים אותו גבוה ,שכל הצנרת תהיה במגמת עליה עד אליו מכיוון המשאבה,שפטמת הניקוז תהיה הכי גבוהה בתהליך,אל תשכח להכניס בין הרפידות חתיכת ברזל שטוח בעובי של הדיסק פחות או יותר בכדי שלקליפר יהיה במה לתת ביס,סבלנות וכל האוויר ייצא.
בהצלחה.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
בלי לפסול את השיטות שהוצעו כאן, אני מוצא שלפרק את הקליפר, להוריד אותו נמוך ככל האפשר כשכניסת הנוזל גבוהה, וללחוץ את הבוכנה פנימה לתוכו עד הסוף (אפשר לחזור על הפעולה במידת הצורך) זו שיטה מצוינת שפועלת גם כשהשיטות האחרות נכשלות.
השיטה הזו עובדת גם כשמישהו הרס את ניפל הניקוז בסגירה הקודמת, היא נקייה לחלוטין ולא מבזבזת נוזל.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
בלי לפסול את השיטות שהוצעו כאן, אני מוצא שלפרק את הקליפר, להוריד אותו נמוך ככל האפשר כשכניסת הנוזל גבוהה, וללחוץ את הבוכנה פנימה לתוכו עד הסוף זו שיטה מצוינת שפועלת גם כשהשיטות האחרות נכשלות.
השיטה הזו עובדת גם כשמישהו הרס את ניפל הניקוז, היא נקייה לחלוטין ולא מבזבזת נוזל.
רק לפני צריך לנקות ולבחון את הצד הלא פעיל של הבוכנה לפני שהיא נכנסת לתוך מחזיר השמן....
לפי קוטר ואורך הצנרת שמיכה התקין יש לי חשש שאין מספיק שמן בקליפר שהבוכנה אמורה לדחוף עד למיכל ולנקז את האוויר.
בדרך כלל השיטה לנקז אוויר בסדר גודל מנגנונים שכזה של אופנועים /אופניים היא כמו שטושי הזכיר -לדחוף שמן נקי עם מזרק וצינורית ישירות לפטמה בקליפר ,כלפי מעלה למיכל.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
תיאורטית, מסכים.
מעשית, ממילא מכניסים את הבוכנה עד הסוף בכל הכנסת רפידות חדשות, ואני לא מכיר מישהו שמבצע לפני זה את הבדיקה שציינת.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
בכלים פעילים אין צורך לרדת לרמה הזו.זה באמת מיותר.
מנסיון מר ,כשמתחילים להתעסק עם נבלות מחלידות ששוכבות כמה שנים מתחת כיפת השמיים או קבורות באדמה ורוצים להתחיל להשמיש אותן אז נקודת המבט משתנה לפעמים.
אני הדביל,כן?
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
הקליפר עבד ועבד מעולה, נעילת גלגלים ובלימה ממש טובה. החשש שלי שהבוכנה לא מספיק חזקה/גדולה. אני חושב שאחזיר את הבוכנה המקורית (עם הידית) ואחבר אותה לצינור החדש ואראה אם עדיין יש את הבעיה. אם אין אז אחילט אם להשאר בכל זאת עם בוכנה המקורית או לרכוש משהו אחר חזק יותר.
האם גדול יותר = חזק יותר?
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
לא, צר יותר וארוך יותר יהיה חזק יותר.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
אז זה אמור להספיק כי זה כמעט פי 2 מהידית של האופנוע.
האם יכול להיות שהניפל לא ממוקם נכון? זה ניפל טבעת עם בורג חלול (שבא עם הבוכנה) אולי לא מיקמתי אותו נכון ואין מספיק זרימה של נוזל בצינור? למרות ששוב, כשאני משחרר את הניפל ניקוז בקליפר ולוחץ על הדוושה יוצא שפריץ נדיב (לא מפלי ניאגרה אבל זרם).
משהו נוסף, שמתי לב שאחרי שפירקתי את הצנרת הקודמת הבאגי זזה (ידנית-בדחיפה) בקלות יותר. כאילו הברקס היה לחוץ מעט בזמן שהמערכת עבדה, אולי הקליפר נפתח למצב מקסימלי וכעט לא נכנס נוזל לבוכנה בקליפר? יש כזו אפשרות?
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
אז זה אמור להספיק כי זה כמעט פי 2 מהידית של האופנוע.
האם יכול להיות שהניפל לא ממוקם נכון? זה ניפל טבעת עם בורג חלול (שבא עם הבוכנה) אולי לא מיקמתי אותו נכון ואין מספיק זרימה של נוזל בצינור? למרות ששוב, כשאני משחרר את הניפל ניקוז בקליפר ולוחץ על הדוושה יוצא שפריץ נדיב (לא מפלי ניאגרה אבל זרם).
משהו נוסף, שמתי לב שאחרי שפירקתי את הצנרת הקודמת הבאגי זזה (ידנית-בדחיפה) בקלות יותר. כאילו הברקס היה לחוץ מעט בזמן שהמערכת עבדה, אולי הקליפר נפתח למצב מקסימלי וכעט לא נכנס נוזל לבוכנה בקליפר? יש כזו אפשרות?
פי שתיים ממה ?אורך,קוטר?
איזה אורך ויחס מנוף יש לידית ברקס הידנית ,כמה זה ביחס לרגלית ,כמה כח יש לך באצבעות היד לעומת לחיצה עם הרגל וקונטרה של הגב על הכסא?
בקיצור, עזוב שטויות וחישובים ,לחץ מסויים אתה חייב לקבל על הדיסק ,יש אוויר איפה שהוא ,אני נשבע לך,במסטר צילנדר או בצנרת או בקליפר,אני מכיר את החרה הזה.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
אוקי תודה.
אני די בטוח שיש אוויר. לא בטוח אם אין כניסת אוויר מאיפשהו. איך בודקים?
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
המקום היחידי שיכול לגנוב אוויר בלי שתשים לב היא הכניסה מהמיכל מעל המסטר צילינדר,דאג שהוא יהיה למעלה ,מאוזן ומלא כל הזמן .
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
תיגש למוסך אופנועים יש להם משאבת ניקוז, רק כך תצליח לנקז כמו שצריך, מניסיון זהה של קרטינג.
טל
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
אתה מנקז אוויר לבד?
בלי לפגוע, אולי טתה לא מנקז נכון?
אם דואגים שכל הזמן יהיה במיכל שמן.
אחד לוחז על הדוושה ומחזיק, השני פותח בזמן שהדוושה לחוצה לתת לאוויר ולנוזל לצאת, סוגר את הניפל ואז השני משחרר ולוחץ שוב אז אם אין תקלה זה צריך תוך כמה דקות לבנות לחץ כלשהו.
אחר כך עם עוד קצת סבלנות עד שיוצא נוזל בלי בועות.
אדב, יש 2 טבעות נחושת על הבאנג׳ו? בכל צד של הצינור?
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
כן אני מנקז נכון, יש טבעות נחושת. אין לי גישה למוסך ואני לא אגרור לשם את הבאגי, במקרה הכי גרוע ארכוש כלי ייעודי ב100 שח מאיביי.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
אנחנו נסענו בבאגי שלנו עם מעצור כזה קליפר וידית של אופנוע, בדיוק כמוך, כשנמאס לנו ורצינו לשחרר את היד הבולמת פירקתי את ידית המעצור ובניתי דוושת רגל שלוחצת על המשאבה במקום שבו הידית הפעילה אותה.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
אפשרי ואולי באמת אעשה את זה. פשוט המשאבה עלתה אולי 100 שקל+משלוח מאיביי וזה אמור להיות מקצועי ומיועד למטרה. נראה, יכול להיות שזה סתם זבל סיני. לא בעיה. הכי הרבה אני אעשה מה שאתם עשיתם.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
פירקתי את הקליפר והצלחתי לנקז אוויר. הבאגי עוצרת אבל לא באותה עוצמה כמו עם המשאבה המקורית. בטח שלא כשאני בפול גז. צריך להתרגל וכנראה שבאיזה שלב אני אבנה מחדש את כל מערכת הברקס. הקליפר לא בזווית טובה. שמתי לב שהמשאבה גם נכנסת לפעולה רק לקראת הסוף שלה. אולי צריך לנקז עוד אוויר.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
-
תגובה: צריך עזרה עם ברקס של באגי קטנה.
טוב כרגע היא עוצרת אז כל עוד זה עובד, נשאיר ככה. האמת היא שראיתי שצריך לעשות איזה שיפוץ לכל הקליפר כי רק בוכנה אחת עושה רושם שעובדת.
כרגע יד לי דברים לחוצים יותר אבל מאחר ואני חושב על שינויים רציניים בבאגי אז בסבב השידרוגים הבא גם אסדר את זה.
כרגע אני משתעשע ברעיון של מתלה זרוע נגררת קדמי בשביל קצת שיכוך. הרסה לי את הברכיים הנסיעה בשדה. למרות שהיה ממש כיף :-)