השאלה נובעת מכך שראיתי היום משהו מוזר אצלי , יש מתאם בין הטרנספר
אל הכבל מהמתאם יוצאים כמה חוטים שלא מחוברים לכלום , אני יודע שיש חיישן מהירות כזה .
מה זה הדבר הזה? זה חלק סטנדרטי?
Printable View
השאלה נובעת מכך שראיתי היום משהו מוזר אצלי , יש מתאם בין הטרנספר
אל הכבל מהמתאם יוצאים כמה חוטים שלא מחוברים לכלום , אני יודע שיש חיישן מהירות כזה .
מה זה הדבר הזה? זה חלק סטנדרטי?
אני לא חושב שזה משהו סטנדרטי, בטח לא בCJ ישראלי. אצלי אין את זה. אולי בCJים האמריקאיים עם מאייד ממוחשב, המחשב נעזר בחיישן מהירות.
חברים - בעלי cj יקרים תעשו טובה תתכופפו קצת ותראו איך אצלכם מתחבר העסק .
זה חשוב מאוד , יתכן ויש לי חיישן מהירות ולא ידעתי על קיומו (כנראה שהג'יפ נועד להזרקה עוד לפני שחלמתי על זה) .
איך בודקים אם הוא מייצר חשמל כלשהו?
מוזר, אצלי זה כבל סטנדרטי עם פין בעל גלגל שיניים בקצה שלו שיושב בתוך הטרנספר (שהוא דנה 300 של סיקס)
אני לא יודע לגבי החיישן של הCJ , אבל בGM מדובר בחיישן שסוגר מעבר לאדמה 2000 פעמים במייל אחד. הוא לא מייצר חשמל. או שהוא פתוח או שהוא מקוצר לאדמה, כמו מיקרוסוויץ' של לחץ שמן.ציטוט:
איך בודקים אם הוא מייצר חשמל כלשהו?
נתק אותו מהטרנספר, שים מד-מתח על מצב בדיקת רציפות (צפצוף) וחבר את הפרובים שלו: אחד לגוף החיישן והשני לחוט שיוצא מהחיישן. סובב את הכבל ובדוק אם יש רציפות לסירוגין.
יש מצב שזה סתם איזה חלק של דלקן?
שים לב שאתה יכול לפרק את המתאם החשמלי ולחבר את הכבל ישירות ליציאה מהטרנספר (ההברגה מתאימה בול). ואז יש לך קריאה ישירה ולא דרך חיישן (המכלול הזה בנוי כך שיוצא תנועה לחיישן וממנו לכבל ) פרק פשוט את המתאם הזה ותראה חור מרובע (בשביל הכבל) וסגור את ההברגה סע לשלום
אטלס, יוניקס התקין הזרקת TBI של GM בCJ שלו. הוא מתלהב מהחיישן כי הוא רוצה לחבר את החיישן למערכת ולא בגלל שהוא רוצה לחבר את הכבל בלעדיו.
יריה באפלה:
אולי זה החיישן שמדליק את נורת ה 4X4 הכתומה בלוח השעונים?
אביגדור
כנראה לא עקבתי אחרי השינוים שלא אבל מאין לו לדעת שהחיישן הזה מתאים מבחינת ערך חשמלי להזרקה?
זה לא. חיישן ה4X4 לא מחובר לכבל הספידומטר.ציטוט:
אולי זה החיישן שמדליק את נורת ה 4X4 הכתומה בלוח השעונים?
ציטוט:
מאין לו לדעת שהחיישן הזה מתאים מבחינת ערך חשמלי להזרקה?
בשביל זה הוא קיבל הסבר איך לבדוק. אם יש בזה שני מצבים, של חיבור לאדמה ושל מנותק, וזה קורה 2000 פעמים במייל, אז זה מתאים, לדעתי.
ואני אבדוק :lol: .
אם אפשר לישאול שאלה על הדרך.....
חנן ,אמרתה שנורת ה4*4 לא נידלקת על ידי החיישן הזה....
איך היא בכלל מיתחברת (יש לי ספידומטר עם הנורה הזו אבל עדיין לא חיברתי אותו :wink: )
בתודה מראש
אלעד CJ6 שנת 65 מנוע הוריקן 2.2 ליטר 8)
אהלן אלעד.
הנורה של ה4*4 מחוברת ליונית (כדורית) שיושבת על הטרנספר, וכאשר אתה משלב ל 4*4 הוא מזיז את הכדורית בקצה היוניט, ומחבר אותה לגוף (נותן מינוס) המינוס עובר לנורה כאשר הנורה מקבלת מתח קבוע אחרי סוויץ'. וכך היא נידלקת.
יניב.
חנן יש שלושה חוטים לחיישן ,
אדום שחור ושקוף , מה לחבר למה? איך לבדוק?
אני אשתדל לבדוק את זה ולענות על זה בערב, אם מישהו לא יענה קודם.
זה מסביר בצורה די ברורה מה המחשב רוצה מהחיישן המקורי .
עכשיו, צריך עוד להבין, מה החיישן שאצלך עושה, ואיך מתרגמים את זה למה שהמחשב רוצה לקבל.
אני לא יודע איזה חיישן יש אצלך ולמה הוא מיועד. אם תביא לי אותו אני אוכל לנסות להבין באיזה שפה הוא מדבר ואיך מתרגמים אותה. יש עליו מספר קטלוגי? שם יצרן?
אין עליו כלום , שום דבר .
הוא ממש דומה אבל לחיישן שמסופק עם הקיט הזרקה חוץ מהצבע שלו .
שים לב חנן :
הצהוב זה מהקיט הזרקה של howell
והתמונה מתח זה החיישן שלי
http://www.sierrajeep.com/images/How...d%20sensor.jpg
http://img371.imageshack.us/img371/4383/005zd.th.jpg
תקן אותי אם אני טועה אבל בזה של הוול יש שני חוטים ובשלך שלושה.
קימים שני סוגי חישנים
כאלה שיש להם רק שני חוטים וכאלה שיש להם 3 חוטים .
אלה שיש להם 2 חוטים מיצרים מטח חילופין העולה כפונקציה של המהירות ( חישני ABS הם כאלה ) .
אלה שיש להם 3 חוטים מיצרים גל מרובע ולמעשה מתפקדים כמפסק שמספר המיתוגים הם פונקציה של מהירות הסיבוב . ( חישני מיקום גל זיזים \ גל ארכובה הם כאלה ) .
אבל זה לא אומר שלא ניתן למצוא את החישנים באלף ואחד שימושים אחרים .
*****
לדעתי זה חישן מהירות שממוקם על היציאה בטור לכבל מד מהירות . הוא ממשיך להעביר את הסיבוב לכבל הספידומטר ובמקביל מוציא נתונים למחשב לצורך כל שהוא .
*****
איציק
איך המפסק מחובר לשלושת החוטים?ציטוט:
אלה שיש להם 3 חוטים מיצרים גל מרובע ולמעשה מתפקדים כמפסק שמספר המיתוגים הם פונקציה של מהירות הסיבוב .
זה גם סותר את זה:
http://img32.imageshack.us/img32/438...dsensor4tv.jpg
או שחוט אחד לא מחובר?
זה לא בדיוק סותר
יש גם חישנים אופטים שזה LED המאיר מול תא רגיש לאור ומחסום שחותך את האור
וכל זה סגור קטן קטן . ( נמצא בתוך מפלגי הצתה ) .
ויש עוד כמה שגעונות של מהנדסי פיתוח שאנחנו צריכים להסביר מי נגד מי .
****
איציק
ויש גם את זה:
http://img149.imageshack.us/img149/6522/speedsen0mg.jpg
וצריך לשים לב שיש BUFFER .
מה זה הbuffer הזה?
אני רואה שהחיישן בעל 3 חוטים , הבאפר מקבל פלוס ומינוס וחוט אחד נתונים למחשב
זה של ה1227747 :
[img]ftp://ftp.diy-efi.org/pub/gmecm/manuals/1227747/747ecm5.jpg[/img]
אני מניח שהBUFFER הוא מודול שמקבל קריאה של החיישן ומתרגם את זה לשער שמחבר את הפין שהולך אל המחשב לסירוגין, פעם אל האדמה ופעם פותח אותו, ע"פ התיאור של ג'ון .
אבל זו רק הנחה, אני אמשיך לנסות להבין.
קרא גם את זה:
http://img5.imageshack.us/img5/6859/vssbuffer0zf.jpg
תראה גם שכתבו שברכבים משנת 90 ומעלה הBUFFER הזה הוכנס אל תוך הECM, אז תבדוק בסכימה שמתאימה למחשב שלך אם יש צורך בBUFFER חיצוני או לא.
מכאן:
http://www.jagsthatrun.com/V8-chapte...ed-Sensors.pdf
במחשב שאמור לקבל SPEED SENSOR מגנטי , ללא BUFFER , יהיה לך חוט שיוצא מקונקטור B9 .
יש אצלך את החוט הזה?