הגיע הזמן להתקדם למיג.
אני מחפש רתכת מיג קטנה, חד פאזית בייתית, אמינה וכמובן...לא יקרה.
יש המלצות מבעלי נסיון ?
אני מרתך כמעט תמיד ב זיקה 11 2.5 מ"מ , אז הדרישות מהמיג צריכות להיות דומות.
תודה
חנן.
Printable View
הגיע הזמן להתקדם למיג.
אני מחפש רתכת מיג קטנה, חד פאזית בייתית, אמינה וכמובן...לא יקרה.
יש המלצות מבעלי נסיון ?
אני מרתך כמעט תמיד ב זיקה 11 2.5 מ"מ , אז הדרישות מהמיג צריכות להיות דומות.
תודה
חנן.
Jasic ממ.ב
חפש 200 jasic ש מב מייבאים ומשווקים.
http://www.membet.co.il
הגעתי אליהם דרך קניה מרוכזת שהתארגנה בפורום.
וכל איזכור שלהם בפורום חיובי.
אני מרתך במטרים לעומת הקילומטרים שאתה עושה :)
ומאוד מרוצה ממה שרכשתי.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
לי יש רכבת חד פאזית שמשווקת על ידי זיקה
אני ממליץ
Jasic 200 של מ.ב. גם אצלי, כבר שנתיים. אני או-טו-טו מסיים את הסליל הראשון, קצב ריתוך חובבני :)
מבחינת הצרכים של סדנא ביתית - ריתוך פלדה בלבד - עובדת מושלם. ממליץ בחום.
תודה לכולם, מה המחירים +- ?
למיטב זכרוני משהו כמו 3,500 שקלים. מקבלים ידית, ווסת לחץ, חלקים רזרביים, סליל, וגם מסיכה אלקטרונית (זה הדיל שהיה בזמנו בכל מקרה). אתה צריך להוסיף בלון CO2. גדול עולה 1,500 שקלים, קטן 800 בערך.
תודה.
שים לב לזרם המירבי וה duty cycle. הם קטנים יחסית ברתכות האלה.
אני משתמש ברתכת כזו, אנגלית שקניתי משומשת, והיא מצויינת (אי אפשר לתקן עם אלקטרודה ריתוכות במושב של רכב כמו שתיקנתי אתמול), אבל לריתוכים גדולים האלקטרונית נכנסת לעבודה.
אסף.
לא נתקלתי בבעייה של דיוט סייקל עם הJasic 200, בריתוך רציף וארוך של חומר 3 ו6 מ"מ.
מה גם שב jasic אפשר לעבוד עם אלקטרודה
חד פאזית, בהספק מוגבל - לא חודרת לעומק ולא תופרת ברציפות כמו האלקטרונית שהיא בהספק גדול יותר. לפחות במקרה שלי, יותר מ3 מ״מ היא לא תחדור וגם ב3 מ״מ אין מה לדבר על תפרים ארוכים ורצופים.
מה שכן, קניתי אותה לעבודות עדינות, לפחים דקים, ולדברים מדויקים. ובזה היא כלי עבודה נהדר.
אסף.
הרתכות שצויינו מתאימות לריתוך פלדה עד 4 מ"מ (עזוב את הנתונים היבשים - שטויות במיץ). מעבר לזה זו כבר "הדבקה".
מיג שחודרת היטב => 250A ומעלה, בדרך כלל תלת פאזי.
במידה ואתה צריך לעבוד על פח דק מ 1 מ"מ, אני ממליץ לך על רתכת שמקבלת חוט 0.6 וכן 0.8.
לגבי הבלון -> תקנה אחד קטן על מנת שהניידות תהיה נוחה וקלה.
מניסיון אישי, הבדל עצום בין רתכת אינוורטר לבין רתכת טרנספומטור (לטובת השניה), הבעיה - המשקל.
במידה ויש לך סדנא ונגישות לתלת פאזי. אל תחשוב בכלל ולך ישר לתלת פאזי old school עם אקדח 4 מטר וחוט פלדה מ 0.8 ועד 1.2. משומשת במצב מעולה תעלה כ 3000 ש"ח. ריתוך ברתכת כזו זה תענוג רצוף מניסיון - אתה בונה כלוב תיקני בלי בעיה.
כיום עם 180A איטלקית. מדהימה עד 4 מ"מ. כבר שלושה סלילים מאחורי והיד עוד נטוייה....
יהודה
אסף אתה לא משתמש באותה הרתכת שאני מדבר עליה. למעשה, אם זכרוני אינו מטעה אותי, אתה קנית אותה משומשת מחבר פורום שהיא היתה קטנה בשבילו והוא עבר לJasic 200 אמפר. תציין באיזו רתכת מדובר.
חנן, אין שום בעייה לרתך גם הרבה יותר מ30 ס"מ של תפר שמקביל לריתוך אלקטרודה ב80 אמפר. הרבה יותר. כל עוד אנחנו מדברים על עוביים של 3-4 מ"מ אז הרתכת לא עוצרת.
אמרתי מראש שאני משתמש ברתכת הקטנה יותר. היא 140 אמפ למיטב זכרוני.
ציינתי מה שציינתי כי לא ספציפית לג׳אסיק אלא באופן כללי לחד פאזיות קטנות נושא ההספק וההספק הרציף הוא נקודת תורפה. גם עם הג׳אסיק 200 אתה בסופו של יום מוגבל אפילו אם המגבלה רחוקה כרגע מהצרכים שלך.
אני דווקא אהבתי מההתחלה את העובדה שהרתכת שקניתי מוגבלת. זה ימנע ממני לעשות חורים בפח.
חנן. קשה להצביע על מספר מדוייק אבל כשניסיתי לתפור יותר מ20-30 סמ בהספק מירבי, הכוח התחיל לרדת והירידה היתה ממש בקיטועים, לא בהדרגה.
אבל שוב.. בשביל זה עדיין יש אלקטרונית גיבורה.
אסף.
ברשותי שתי רתכות מיג - אחת 160A חד פאזית , אני משתמש איתה לעבודות פחחות עדינות מאוד ( משפץ כעת סיטרואן דה שבו 65 ) עם חוט 0.6 .
כמו שנאמר - מעל עובי חומר של 2 עד 3 מ"מ איננה מתאימה .
הרתכת השניה - 270A תלת פאזית - מרתכת פלדות גם בעובי 20 מ"מ ללא שום בעייה ( חוט 1.2 מ"מ ממולא ) .
אחת הבעיות ברתכות הקטנות חד פאזיות - כבל החשמל חייב להיות עבה( 4 ממ"ר לפחות ) וקצר ככל האפשר .
אחרת יש מפל מתח והרתכת לא עובדת במלוא ההספק - מניסיון מר .
כמו כן הצלחתי להשיג חוט 0.6 ( קשה מאוד להשיג ) אשר מאפשר לי לרתך באמפרז' נמוך יחסית על מנת לא לחמם את הפח .
אילן
לעניות דעתי לא כדאי להשקיע במיג חד פאזית זה לא כלי מקצועי ולאורך זמן לא יספק אותך
תתאמץ להשיג חשמל תלת פאזי או שתעבוד במקום שיש בו תלת פאזי .
השוק מלא ברתכות מיג משומשות במחירים נמוכים ואילו כלים שיעבדו לנצח ברמת השימוש שלך ..
תודה לכולם.
או קיי התחדשתי בג'אסיג 200 PRO , קודם כל תודה ויישר כח לנטע ושאר החברה ב מ.ב . נחמדים שרותיים ונותנים הרגשה טובה.
3000 ₪ ללא מע"מ כולל כל האביזרים.
עכשיו שאלה ואני יודע שיש לזה הרבה תשובות אבל בכל זאת, תשתדלו לענות ,,,
באיזה מתח / מהירות חוט אתה משתמשים בדרך כלל.
באלקטרונית אני עובד בדרך כלל בין 70 ל 80 אמפר, אני צריך כלל אצבע , פחות או יותר למתח ומהירות חוט במיג.
וגם, האם צריך ממש לגעת עם הידית בנקודת הריתוך או שמספיק שהחוט נוגע.
תודה למשיבים,,,העניניים.
חנן זה משתנה. במיג חשוב מאוד להאזין לריתוך. כשהיא עובדת כמו שצריך היא פשוט מנגנת. צליל הריתוך שהיא מוציאה אחיד ולא משתנה. קשה לי להסביר אבל אם אתה תקשיב פעם אחת אתה תקלוט את זה. אם אתה רוצה, אתה מוזמן להתקשר ואני אנסה להשמיע לך דרך הטלפון. בקשר לאמפרז', זה תלוי בצורת הריתוך מהירות ואיזה סוג תפר אתה רוצה. אני אישית מרתך 2 ממ על דרגה 4 מתוך 10 של רתכת 250 אמפר אז זה בסביבות מאה אמפר. אבל אני רץ מהר עם התפרים או שמרתך בהפסקות כדי שהמתכת לא תימס. מסובך לי להסביר את זה בכתב.
בקשר לטכניקה וקצת על מיג:
החוט שיוצא מהידית צריך להיות באורך של אצבע-אצבע וחצי. הפיה לא נוגעת בברזל. כמובן שלא תמיד זה אפשרי או נוח אבל זה סוג של כלל אצבע. אם הפיה תיגע בברזל היא תינזק ותצטרך להחליף די מהר, תאמין לי זה לא זול ונהרס מהר.
אתה צריך שיהיו לך דיזות ופיות להחלפה, רצוי גם הפלייר הייעודי. בנוסף תשיג ספריי סיליקון או משחה למרוח על הפיה והדיזה, זה מונע הדבקות של מתכת לפיה ודיזה. תמיד תדאג שהפיה תהיה נקיה. יקל עליך מאוד.
שהכבל של הידית יהיה ישר עם הרתכת הכול שניתן, אחרת קשה למנוע להוציא את החוט. להשתדל שלא לדרוך עליו כי זה הורס את הקפיץ המוביל בתוך הכבל. כשמגלגלים, רצוי סיבובים גדולים.
אם יש לך עוד שאלות תרגיש חופשי להתקשר
טוב-גם אני מחפש רתכת CO2 . עדיף חד פאזית אבל לא חייב. מי ששומע-אשמח לקבל הודעה פרטית.
כן רוחב אופס
במחיר של הג'סיק תקנה חדש פחות צרות
חנן תתחדש.
את המכונה כיוון לי נציג המכירות הצפוני של מ.ב. כשבא להתקין לי אותה, ואני כמעט לא נגעתי בסט-אפ. אדיב ומקצועי, לצערי איני זוכר את שמו. אני לא זוכר את המספרים אבל הנה תמונה משרשור אחר - אתה יכול לעשות זום אין ולראות איפה הכפתורים נמצאים, בהנחה שהמכונה שלך זהה/דומה. גז - 10 ליטר/דקה. האמפרג' כמובן לא רלוונטי כשאתה במצב מיג.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...9&d=1365179557
לגבי איך מחזיקים - פשוט לך על זה. הפיה מאד קרוב לחומר, לא יקרה כלום אם בהתחלה תיגע. זה מה שיפה בריתוך MIG, האלקטרודה נוסעת לחומר, היא תצית גם אם אתה רחוק מדי וגם אם אתה קרוב מדי. זה כל כך הרבה יותר קל מאלקטרודה!
ספריי סיליקון - אבל אני הולך על ההמלצות של עידו שלא להשתמש בו. בפועל, אני פשוט מפרק את הפיה מדי פעם כשהיא מתמלאת בחומר, דופק אותה על השולחן ומנקה עם מברג או מה שיש בסביבה, כשהיא יבשה היא מתנקה בקלי קלות. את המוליך אני מנקה עם הכפפה וזהו.
אני לא מרתך יום-יום כמובן, אבל כבר גמרתי סליל 5 קילו - ולא החלפתי אף פעם פיה או דיזה, קיבלתי כמה ממ.ב. עם המכונה והן בשקית במגירה.
או קיי תודה לכולם , היום בניתי את התושבות לבולמים של העגלה והלך לי לא רע עם הרתכת, וואי וואי איזה כייף זה , עולם אחר ממש.
שוחחתי גם עם החברה של מ.ב והם נתנו לי הדרכה טלפונית שעבדה לא רע בכלל.
נמרוד אני לוקח את ההמלצות שלך בשתי ידיים, רק עשה טובה וכתוב כאן את המספרים שעל הרתכת שלך, סתם בשביל ידע כללי.
לגבי קביעת העוצמה ומהירות החוט.
אני אעביר את הטיפ שקיבלתי מחובבן לחובבן כי כך נראה לי נכון ללמוד.
קח חתיכה של פלדה בעובי שאתה מרתך. תן עליה פיק (להחזיק את השפיץ קרוב לחומר בזווית ללחוץ לספור עשרים ואחת עשרים ושתיים ולעזוב).
עכשיו תסתכל מהצד השני שיש חדירה עם סימן חום יפה אבל שהחומר לא יטפטף למטה.
אם אין מספיק חדירה להעלות עוצמה ולנסות שוב. אם יותר מדי חומר נזל למטה להוריד עוצמה ולנסות שוב.
בצד העליון אתה צריך לראות שלא הצטבר הר של חומר. אתה כבר יודע איך ריתוך יפה נראה. יותר מדי חומר תוריד מהירות. פחות מדי חומר אתה תשמע ותראה.
כאמור... זה טיפ שקיבלתי כחובבן מחובבן וכך אני מעביר אותו הלאה. אני מכוון מחדש לפני כל ריתוך.
אסף