-
זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
כיום הרנגלר רוביקון שלי משמש אותי גם כרכב יום יומי. אומנם הקילומטרז׳ כולל הטיולים לא ממש גבוה - 20,000 ק״מ בשנה, אבל, עדיין הבהמה שותה לשוכרה בממוצע 5.5 ק״מ לליטר וזהו נשבר לי- רוצה לחסוך.
התאומות שלי יש להן רכב - פיג׳ו 207 שנת 2012 מנוע 1.6 ל׳ אוטומטית. הן ישמחו להחליף איתי (הן כמעט ולא נוסעות) ולנחל לעצמן את הג׳יפ.
לא אוהב את הפיג׳ו ושוקל למכור אותה ולרכוש לעצמי פרייבט אחר.
הדרישות:
חסכוני בדלק. נוסע לבד בדרך כלל. שיהיה מהנה לנהיגה ונוח רצוי ידני. שיהיה מרשים עם אפקט הגעה... ( חלק מדרישות העבודה שלי זה הפוזה... נשמע דבילי ופלצני אבל תכלס זה בהחלט שיקול של לקוחות שבין היתר בוחנים גם באיזה רכב אתה נוהג). תקציב: 70,000₪ עד 80,000₪.
שקלתי כמה אופציות:
סופר מיני חדשה ( פיג׳ו 208 החדשה גיר ידני מנוע 1.2 ל׳ או רנו קליאו המקבילה). נהגתי על הפיג׳ו אהבתי. סחיבה מפתיעה, מנוע חיי ואוהב לטפס בטורים. נוחה ומאד חסכונית. החסרון אין אפקט הגעה. רנו לא נהגתי אבל בצבע המתאים יש לה אפקט הגעה אבל לפי מה שהבנתי לא נוחה כמו הפיג׳ו ולא ממש סוחבת.
וולוו 60s שנת 2010- 2011. נוחה ומפנקת. אפקט הגעה יש. החסרון לא הכי חסכונית שוק חלש כיד שנייה ואמינות מפוקפקת לפי השמועות.
טויוטה פריוס 2009 -2010 נוחה. מאאאד חסכונית. החסרונות אפס הנאה אין אפקט הגעה ואישית לא אוהב יפניות
מרצדס c-200 דיזל מונית לשעבר. היתרונות נוחה. מפנקת. חסכונית. אפקט הגעה. החסרונות - מונית לשעבר - תחזוקה ותקלות יקרות.
אשמח להצעות נוספות.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
'אפקט הגעה' וצריכת דלק הן לרוב 2 דרישות שמתנגשות.
אז נכון שרכבי היוקרה החדשים יודעים לצרוך קצת פחות דלק (מנועים היברידיים, נפח קטן עם טורבו וכו) אבל העלות היא הרבה מעבר לתקציב.
בתקציב שציינת, עם נסיון לשמור על צריכת דלק שפויה וגם אפקט הגעה, הייתי מסתכל על הרכבים הבאים:
- מיני קופר
- אאודי A3 / A4
- פאסאט
- סקודה סופרב - אם הגודל הוא יתרון עבורך
-
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
מה עם אלפא מיטו?
Sent from my Ass
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
סקודה סופרב ללא ספק . רכב נוח יוקרתי חסכוני (יחסית) מקדם פוזה רציני (בניגוד לשאר האופציות שעלו על הפרק)
בהצלחה
מור
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
ואם בא לך משהו יותר קטן - סיאט ליאון ידני.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
הייתי באותה בעיה. אני נוסע יום יום דרומה. 150 קמ לכל כיוון. בלתי אפשרי עם דיפנדר. לכן, ביום יום מתנהל עם פסאט 2012 1.8 TSI
אפקט הגעה - יש
נוחות - יש ומאוד.
הנאה מהנהיגה - זריז מהיר יושב על הכביש.
חסכוני? מדידה אחרונה ביום חמישי 18 קמ לליטר בנסיעה מתונה. בעבר מדדתי גם יותר. בעיר בסביבות 11 קמ לליטר. בנסיעות מהירות בחוץ - סביב 14-15 קמ לליטר.
אמינות - שנתיים וחצי 130K ללא בעיות מיוחדות. בכל מקרה היה לך דיפנדר וכעת גיפ. לא נראה שאתה מפחד מבעיות.
סחירות - לא נראה לי שמשהו. יתרון בשבילך.
ביום יום אישתי מתניידת עם הדיפנדר. כמה קמ בודדים ביום.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
נשמע שתפור עליך אבארט' בן כמה שנים. אלו בד"כ מכוניות שטופלו היטב, נהנות מיבואן שנמצא בליגה אחרת מהנהוג בארץ, כיפיות מאד ועדיין פרקטיות למדי, וגם מפגינות אמינות לא רעה. אם מראה ספורטיבי לא מרתיע אותך, אז יש שם אפקט הגעה בשפע.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
תודה על התשובות. אבל לא נראה לי שאבארת נכנסת בתקציב והפסאט או הסופרב ייכנסו בתקציב רק בשנתונים ישנים יחסית וידוע על גיר הdsg הבעייתי שלהן. מפחיד לרכוש אותן כשהן כבר מחוץ לאחריות על הגיר.
- - - Updated - - -
בינתיים חשבתי על עוד שתי אופציות מעניינות - מיני one ומזדה מיאטה.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
לדעתי המרצדס שהזכרת היא רעיון מעולה ועונה מצויין על כל הדרישות שהעלית ובעיקר של התקציב.
אחי רכש כזאת בדיוק מונית לשעבר, והוא מבסוט ממנה עד הגג. עד עכשיו שלוש שנים איתה ואפס תקלות, (למעט טיפולים ותחזוקה שוטפת ואין לא מושג מה עושה הפלאג....)
טל.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
אם המיאטה באה בחשבון אבל אתה לא אוהב יפניות כמו שכתבת...
תחשוב גם על האופציות הבאות:
- 207CC, גג קשיח נפתח
- אאודי TT ידני (פותר את בעיית ה- DSG) וחסכוני בדלק
- פולקסוואגן EOS 2008. לפני עידן ה- DSG, גג קשיח נפתח ואפשרות לארבעה נוסעים (בלחץ) 2 + ילדים בקלות.
-
זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
שלמה, כמה כסף אתה חושב לחסוך בדלק בדיוק.
עכשיו תקזז אותו בירידת הערך של הפריבט.
כמה נשאר?
תשמר לא לרכוש רכב שתראה בו פטתי.
אפקט ההגעה עלול להיות הפוך משרצית ולא אוסיף מעבר...
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
אתה מעצב שיער שזה הרושם שאתה רוצה לתת (מיני? מיאטה??) כבר עדיף איזו אלפא ידנית או לנצ׳יה טורבו. תשאיר רק כסף למוניות..
Sent from my Ass
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
הייתי באותו מצב לפני שנה. עברתי לנהוג בגולף המצוין של זוגתי .
זה נמשך חודשיים וחזרתי לג'יפ...
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
בועז, מעריך שהחיסכון השנתי יהיה כ-15,000₪.
וואלה חדש לי שמיאטה ומיני משדרות שהנוהגים בהם הם מעצבי שיער..... נו שוין כל יום לומדים משהו חדש.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
זה רק בסעיף דלק.
איפה הביטוחים לרכב החדש ( בטח יעלה יותר מהנוכחי)
מה לגבי נהג צעיר לג׳יפ?
הפרש ירידת ערך בין הפג׳ו של התאומות לרכב החדש
אם תחסוך זה יהיה נס אבל אם הדלק ממש כואב שים גז
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
בועז. כמובן שיילקחו בחשבון גם ההוצאות הנלוות. להערכתי הביטוח יהיה זהה והפרשי ירידת הערך לא משמעותיים.
גז ברנגלר לא בא בחשבון מבחינתי - ראשית עוד לא מכיר התקנת גז בארץ נטולת בעיות ושנית מה שיותר חשוב, מיכל הגז גומר לי את תא המיטען ואת המיטה שיש לי ברכב (ישן ברכב בטיולים).
הערת שאזהר שלא אהיה פטתי - שואל לדעתך ולא למטרת ניגוח באילו רכבים שעלו כאן לדיון זה יהיה פטתי ?
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
באופן החברי והאוהב ביותר ובלי חלילה גרם של כוונה רעה-
אדם במעמדך הייתי מצפה לראות נוסע ברכב סולידי או סולידי מהודר.
מיני או מיאטה לעבודה יראו אותך פטתי... לדעתי הבלתי נחשבת בעליל.
אלו רכבים לתפיסתי המרובעת עם תיוג של קבוצות אוכלוסיה מסויימת.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
בועז, בהחלט מבין את כוונתך ותכלס יש משהו בדברייך ממש כשם שהייתי הולך לעבודה בג׳ינס סקיני, חולצת T וכובע בייסבול עם המצחייה מופניית לעורף.... פתטי לחלוטין בגילי ובמקצועי.
אבל אם נחשוב על זה, גם ג׳יפ רנגלר כמו שלי בעל המראה הקרבי והערסי משהו הוא לא האידאלי לתדמית הבורגנית והמרובעת שאני אמור לשדר ללקוחות....
בסוף, אלך יותר עם הלב ולא עם ההגיון כמו שתמיד אני עושה כשמדובר בבחירת רכב. הרכב שהכי אתחבר אליו ושייתן לי אתתחושת הכיף ושיעמוד בתקציב הוא ייבחר.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
סיטרואן C5 דור חדש , מחיר בדיחה, אחלה בחירה.
אלפא 159 שם יש סיכוי מה לגיר ידני, אותו הנ"ל.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
לא כל ההצעות תואמות את מידותיך הטובות, שלמה...
לדעתי, חפש פולקסווגן gti מתחילת הדור החמישי.
ידנית כמובן.
אם לא תלחץ היא לא תשתה יותר מדי. אם כן... ההנאה מובטחת.
גם לאון הולך אבל התדמית...
עוד אפשרות אם תצליח למצוא אלפא 159 במצב טוב.
ויש עוד המון מכוניות סלון שהיו נהדרות כחדשות לפני כמה שנים והיות עפות במחירי כלום. ובצדק. התחזוקה יקרה והיוקרה המתיישנת לא מרשימה באמת.
אסף.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
בינתיים עם ירידת מחירי הדלק שווה לחכות ולחשב עלויות מחדש..
Sent from my Ass
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
ומה עם יונדאי וולוסטר?
היא סוג של אנדרוגינוס, לא ממש יותר איכותית או מהירה מכל I35, אבל נהנית מלוק מגניב.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
לנו, פשוטי העם, זה נראה כמו חינטרוש, האוט והנכון להתנהלות בעיר הצפופה הוא קטן, ידני וחסכוני. כל פיקנטו או אלטו זה מספיק. באמת.
אבל האמת היא שזה נכון - עו"ד מכובד ובעל מעמד לא יכול להיראות במכוניות כאלה. זה לא יאה. ואני ממש רציני.
רודסטר פתוחה זה כיף, אבל היא משדרת תדמית של פלייבוי, אני מסופק אם זה מה שאתה רוצה שלמה.
מיני קופר/פיאט 500 אבארט - לא רק שלא כל כך מסתדרות עם מידותיך הטובות (והמגודלות) אלא גם מתוייגות כמכוניות של.... נעזוב את זה (לא ערסים חלילה, בוא ונקרא להם "גברים שעברו למדרכה בצד השני") אני לא המצאתי את זה - רק מציין עובדות כפי שהן נתפסות בעני ההדיוטות, שהם תמיד הרוב.
אם הניראות והתדמית של כעו"ד חשובות - תיאלץ לבחור משהו סלוני וסולידי. וכבר היית בסרט הזה.
זה יחייב אותך להתפשר על הגיר (אוטומטי) ועל אמינות (מפוקפקת) ולהזיע כסף על תחזוקה. כמה כסף תחסוך? לדעתי אפילו לא אגורה.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
לא יצא לי להסתובב במעגלים האלה בישראל, אבל נראה לי שהלכת קצת רחוק מדי. בסה"כ רכב מודרני ונקי אמור להספיק, לא? מה כבר מבין עמך ישראל בהבדלים בין מיני קופר לגולף GTI?
בכל אופן, אם באמת זה המצב וה-GTI לא עומדת על הפרק, מה עם אחותה - האאודי A3? נראה לי שהתקציב אמור להספיק לאקזמפלר שמור משנת 2008-9, וכל עוד מקפידים על DSG6 האחזקה לא אמורה להיות יקרה מדי.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Derish
לא יצא לי להסתובב במעגלים האלה בישראל, אבל נראה לי שהלכת קצת רחוק מדי. בסה"כ רכב מודרני ונקי אמור להספיק, לא? מה כבר מבין עמך ישראל בהבדלים בין מיני קופר לגולף GTI?
עמישראל אכן לא מבין יותר מדי את ההבדלים הטכניים (תתפלא, לא רק עמישראל. גם בחו"ל רוב רוכשי הרכב לא מצויים יותר מדי עמוק בפרטים טכניים/דינמיים. אכפת להם איך האוטו נראה, איך הוא מאובזר וכמה הוא עולה. בדיוק כמו כאן. כולנו רק בני אדם בסופו של דבר), אבל למכוניות מסוימות, במיוחד כאלה שהעיצוב הוא חלק חזק מאוד בהן, נדבקות תדמיות מסויימות. בד"כ, מכונית קטנה ומאוד מעוצבת נתפסת כ"נשית" או כ"גיי אייקון" וגברים שנוהגים בה יתוייגו בהתאם ולאף אחד לא יהיה אכפת שמדובר במיני קופר S בגרסת העל JCW (ג'ון קופר וורקס) או ב-500 אבארט מתוגברת (גרסת 180 כ"ס) שהן מפלצות קטנות.
ברור שבשורה התחתונה כל זה שטויות, ואם האוטו טוב ומתאים לצרכיך אז קנה לך אחד כזה ותהנה. אבל לך תתווכח עם דעות קדומות של ההמון.
גם אני בעד גולף GTI. למרות שלטעמי היא פחות ספורטיבית וממוקדת ממה שמקובל לחשוב עליה. אבל היא מכונית מאוד מהנה ומאוזנת והתדמית שלה יוקרתית וחזקה, בוודאי ביחס למתחרות שלה שכולן ספורטיביות ממנה אבל סובלות מעיצוב מוחצן ומתדמית בהתאם.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
הבעיה (או היתרון) בגולף GTI החדשות היא שהיא מאוד דומה לגרסא הרגילה. להבדיל מאימפרזה טורבו לדוגמא.
Sent from my Ass
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
זה בדיוק מה שעושה אותה למה שהיא - זאב בעור של כבש.
אמנם הזאב הזה לא בדיוק טורף אימתני (בשביל זה יש גרסאות חזקות יותר כמו הגולף R), אבל עדיין יש לו שיניים. העיקר - היא מכונית מהירה מספיק אבל מאוזנת, שימושית ונעימה גם ביומיום. בא לך ללחוץ? תלחץ ותהנה.
אימפרזה STI להבדיל- מכונת כיף טהורה. מכונית מירוץ חוקית לכביש והלוק בהתאם לייעוד וליכולות. אבל זה אוטו מוחצן, רועש, מאוד לא נוח. יקר בקניה ובאחזקה, גומע אוקטן 98 בקצב מבהיל, מושך עינים ותשומת לב לא חיוביות. אפשר למתן את הרושם אם מוותרים על הכנף הגדולה מאחור ובוחרים בצבע ליסינג/אנמי/חולה כמו לבן או כסוף... ועדיין זו לא בדיוק התדמית המתאימה.
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
אשכרה לא הייתי מודע לעניין ה"גיי איקון"- אולי זו ההזדמנות להרחיב את קהל הלקוחות ? :p
כן שקלתי גם C5 אבל ירדתי ממנה בגלל שאני מחפש גם הנאה מנהיגה ומעדיף ידני ...
בעניין מידותי הטובות גם במכוניות מיני או סופר מיני החדשות אין כל כך בעיה במושב הקדמי לגדולים שבינינו...חוץ מזה, כבוגר דיפנדר אני לא ממש מפונק בעניין הזה....
כשאתכנס לאיזו בחירה אעדכן. תודה על העצות.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
קובץ מצורף 94291
שלמה, אתה מרגיש כלוא בפנים?
רק שלא נשמע עליך בחדשות כמו ההוא מהפועל פתח תקווה...
קנה אוטו עם חלונות כהים [emoji23]
-
תגובה: זהו, נשברתי, מחפש פרייבט ליום יום חסכוני בדלק אבל גם מרשים.
גם אני חושב שה GTI היא בחירה טובה, אבל אפקט ההגעה בה פחות מהגעה ב- A3 / A4. פשוט כי רוב האנשים לא מזהים GTI בגלל שהיא דומה לגולף הרגילה.
לרובן גם גונבים את הסמל מלפנים ומאחור, ואז... מי שלא ממש מצוי ברזי הרכב ויודע ששני אגזוזים מופרדים בצידי הרכב זה GTI ושנים צמודים זה TSI, לא ידע.
A3 ניתן למצוא גם ידנית. A4 הרבה יותר קשה.
מיאטה בישראל ופריוס בארה"ב הם סמלים של... ראה הודעה מעלי ^ (ואני לא אומר שכל הנהגים שלהם כאלה)
לא הייתי פוסל אלפא 159 וגם ה- EOS מהנה לנהיגה, מפשילה גג קשיח ולא משויכת לשום מגזר / מגדר...