הייליפט של ל.כ.
הרכב הורם למטרת פירוק סרן אחורי, אחרי דקה באוויר נפל הצידה - וזו התוצאה.
קובץ מצורף 94577קובץ מצורף 94578
Printable View
הייליפט של ל.כ.
הרכב הורם למטרת פירוק סרן אחורי, אחרי דקה באוויר נפל הצידה - וזו התוצאה.
קובץ מצורף 94577קובץ מצורף 94578
אסור לעבוד מתחת לרכב שמורם ע'י הייליפט. כל סוג של הייליפט.
אתה צודק כמובן אבל זה לא הנושא...
המוצר נראה חדש... יש תצלום תקריב של הכיפוף?
יש לי את ה farm lift של ל.כ. שנים. לא איכזב לעולם.
בהיי ליפט חייבים לדעת להשתמש.
מי שנכנס מתחת לרכב שהורם על ידי הייליפט שידע שיש דרכים טובות יותר לסיים....
הגיוני.
ההייליפט ננעל כנגד מתקן הגלגל והופעל עליו כח צד במימד החלש של הפרופיל ממנו עשוי העמוד.
ועוד בדיוק במרכז.
למרות שראיתי כבר לא מעט כשלים בחיקויי הייליפט, ואני משתמש וממליץ רק על המקורי,אני לא משוכנע שהייליפט מקורי היה שורד אירוע כזה בדיוק.
השאלה למה נפל ?
טעות מפעיל או כשל מכני ?
רואים שהמנוף פיקוד נמצא במצב הורדה.
בברכה,טושי
לפעמים 250 שקל הבדל עלולים לעלות ביוקר.
יש לי כזה מכשיר ואני באמת לא ממליץ עליו אבל נראה לי שאתם עשיתם טעות או שהיה לכם מזל רע. האם אחרי שהרכב היה באוויר הוא קיבל מכה צידית? זה כמובן מסביר המון. בנוסף, לשים את כל החלק האחורי של הרכב על רגל (ההייליפט) אחת זה מתכון לאסון. אין בכלל יציבות.
אין לי שום דבר לומר על התחליפי, לטוב ולרע, אבל יש פה אך ורק תקלות מפעיל.
אתה לא אמור להשאיר ג'ק כזה כשהמנוף במצב הורדה וכשהידית לא מוצמדת עם התפס למוט המחורר. זה אמנם לא קשור למקרה הספציפי, אבל זו תקלת מפעיל חמורה, שמסוגלת כשלעצמה לגרום לנפילת הג'ק תוך כדי שבירת איברים שנמצאים במסלול הידית.
הג'ק היה תפוס לשקע הגרירה, ואתה הרמת את הרכב כך ששום דבר לא מנע ממנו ליפול הצידה. הרכב אכן נפל הצידה ועיקם את הג'ק.
איך ג'ק טוב יותר היה מונע את המצב הזה?
אגב, יש לי את ההייליפט המקורי.
בעוונותי כשלמדתי להפעיל הייליפט קרתה לי נפילה מאוד דומה עם מכשיר מקורי ששרד את הנפילה עם רכב במשקל דומה וללא נזק.
מקבל את תקלת המפעיל אבל המקורי שורד כזאת
מה זה מאוד דומה?
הלשונית של הג'ק היתה נעולה בתוך שקע הגרירה כמו פה?
כי אם לא, אז זה לא דומה. למעשה, אחת מצורות החילוץ שהיצרן ממליץ עליהן היא בדיוק כזו: הנפת הרכב והפלתו הצידה מחוץ לקוליסים. אין סיבה שיגרם לג'ק נזק מנפילה הצידה, אם הוא לא נעול.
אגב, אני דווקא הצלחתי לעקם את המוט של ההיליפט המקורי.
חיברתי את בסיס ההייליפט לבזנ"ט אופקי מסיבי ששימש למניעת שקיעת הג'ק בבוץ.
כשהרכב נפל הצידה, מוט ההייליפט התעקם.
בתכל'ס, לא נורא. משכנע של חמישה ק"ג סידר את העקמומיות בקלות.
כבר יותר מחמש שנים אני ללא הייליפט (הלך עם הסופה שנגנבה), ויודעים מה? הוא ממש לא חסר לי.
בכל פעם שאני כמעט מתפתה לרכוש שוב אחד, אני סופר עד עשר, חושב שוב, ומשתכנע שההוצאה מיותרת.
כשנצטרך, אם נצטרך, יש מספיק כאלה בקבוצה שאני מטייל איתה ואם בסוף אשתכנע שאני בכל זאת רוצה, נמצא אחד מקורי מיד שנייה בחצי מחיר.
היתרונות של הכלי הזה ידועים לי ואני מנוסה בו, ובכל זאת חסרונותיו מרובים ובעיקר - הוא מסוכן רצח.
גם אצלי הייליפט כבר נפל הצידה (המקורי, לא התעקם) היום, עם הנסיון המצטבר, אני ממש חושש מהכלי הזה וכנראה בצדק.
מילא להשתמש בהייליפט בשביל חילוץ, אבל אם סתם צריך להרים את הג'יפ כדי לעבוד מתחתיו?... ממילא אין מה למהר.
במקרה כזה הייתי משתמש בג'ק המקורי, מכניס בוקים חזקים מברזל מתחת לסרן או השילדה ורק כשהג'יפ עומד יציב על הבוקים אני נשכב מתחתיו.
את כמות הפעמים בהם השתמשתי בהי ליפט (ב 8 השנים האחרונות) אפשר לספור על יד אחת.
ממליץ מאוד לפני השימוש לרענן הנחיות שימוש (באמצעות סרטים והנחיות כתובות).
למה להשתמש בהייליפט לצורך טיפולים?!? להחליף סרן?!? היי ליפט, למה להתאבד?
היי ליפט לצורך חילוץ בלבד וגם אז בזהירות רבה, וכולנו יודעים שכמה שנהיה זהירים הוא עדיין יפתיע...
כמו שחנן כבר כתב, הייליפט/פארמג׳ק יכולים ליפול הצידה, בלי להתעקם אם.. אם הם לא נעולים באמצע למשהו ברכב, כמו מה שקרה בתמונה.
בועז,
במקרה הנוכחי החלק העליון תפוס על מתקן הגלגל.
זה אומר שהחלק העליון היה נעול ב-2 נקודות לרכב, וכל המומנט הופעל על הרגל.
לא הבחנתי בזה קודם.
זה באמת משנה את המצב לחלוטין.
... אייפון, מסך קטן.
גם אני לא שמתי לב, האמת, ואני עם חמישה אינטש....
... ואני תוהה עד כמה הכלי הזה עד כדי כך חיוני למי שלא עושה טיולי עבירות בכל מיני ואדיות נידחים.
כמובן חוץ מאלה שמתקינים אותו בחוץ, מוברג היטב ברמות שמבאס ת'תחת לפתוח את כל האומים והמנעולים, על תקן קישוט קרבי לפגוש או לגגון (כמובן ללא כיסוי, כדי שיראו אותו - חשוף לגשם ולשמש, מחליד ונתפס...)
תודה, אקח לצומת ליבי.
לגבי ההערות על הייליפט לטיפולים, שימש רק להרים את הרכב ואז היה אמור להיות מונח על משטח יציב.
לא הופעלו כוחות על הרכב, בטח לא נדחף הצידה.
עריכה:
החלק העליון היה ליד המתקן גלגל, לא תפוס עליו,
ההסבר הוא כנראה כמו שאמרו, שהלשונית שמרימה הייתה תפוסה בפרופיל של הוו גרירה ולא היה לה חופש.
אני השתמשתי בהיי ליפט בכל פעם שהייתי צריך ג'ק (חוץ מאשר במוסך-שם יש פתרונות קלים יותר).
נכון.
יש לשים לב לכל מיני דברים, שבג'ק רגיל אין אבל מפה ועד לעשות לו כזו דמוניזציה... כולה ג'ק גבוה.
במיוחד התקנתי מדרגות שיוכלו לשאת את כל משקל הרכב וכל פעם שצריך לפרק גלגל - רק עם ההי ליפט.
בכל פעם שצריך לבדוק משהו במתלים (ובמהלך השנים היה צריך הרבה, גם כשבניתי וגם כשהיה צריך לתקן.. כבר לא וכר מה היה צריך יותר) - רק עם היי ליפט.
אף פעם לא נפל ואף פעם לא נכנסתי מתחת לרכב, בלי אבטחה נוספת.
אמנם אף פעם לא השתמשתי בהיי ליפט לחילוץ (ריינג' רובר :cool:) אבל בהחלט הוא הג'ק המועדף עלי.
אחרי שאמרתי את כל זה ואחרי שקניתי (לפני יותר מ-10 שנים) את היי ליפט מקורי ואחרי שראיתי את האחרים (לא "מקוריים") והתעצבנתי על הבדלי המחירים ואחרי שצדי (רסטה) הדגים לי את ההבדלים (במקרה זה היה של ל.כ. - אבל כל החיקויים אותו הדבר.. פחות או יותר)... בחיים לא הייתי משתמש בחיקויי - בחיים!!
לי יש נסיון לא טוב עם חיקויי הייליפט. ואני מחזיק במקורי כבר לא מעט שנים.
אצלי הוא משמש לכל הרמה שהיא יותר ממינימלית- כולל להרמה כדי להניח על בוקים גבוהים וכו׳. זה פשוט מהיר ונוח אם רק מקפידים על תפעול נכון ובטוח.
אסף.
ברחתי מהמתקן הזה כבר לפני 15 שנה. מסוכן לכל עצם בגופך שנמצאת בסביבה, ועוד יותר מסוכן לכל הפחחות והחלקים שנושקים למתקן.
הכי זול ,הכי פשוט והכי קל - שני ג'קים 8 טון עם מעט דיקטים קטנים להגבהה - לא תופסים מקום ברכב וניתן להרים את הרכב בבטחון גמור לכל גובה - תלוי בכמות העץ שיש לך. שני ג'קים כאלה עולים חצי מחיר מהייליפט.
אני, כמו אסף, השתמשתי בהיי-ליפט כמעט לכל משימת הרמה של הרכב - יותר קל ויותר נקי ויותר מהר.
בכל פעם, אחרי ההרמה ולפנה העבודה, בדקתי אם הוא יציב (נענתי את הרכב)... בנתיים טפו,טפו, טפו.
אבל בהחלט הייתי רוצה משהו פשוט יותר להפעלה - משהו כמו הג'ק ההידראולי הזה: http://www.kpd4x4.com/radflo-hydra-j...-hi-lift-jack/
ראיתי כזה באחת מתערוכות SEMA וזה פשוט נהדר, רק המחיר... גדול עלי בכמה מידות.
זה לא פותר את הבעייה של בסיס קטן לעומת הגובה אבל מזה קל לעבוד איתו - בשלב כלשהו חשבתי לבנות כזה אבל.. עבר לי.
לחלופין, חיפשתי תחליף פשוט וזול וגדול יותר לג'ק הסטנדרטי של הלנדרובר - יש לו שתי הארכות טלסקופיות - מרים לגובה כפול מג'ק "רגיל" באותו גובה...
לא מצאתי משהו סביר.
אני משתמש בו כמה פעמים בשנה, לאו דוקא לחילוץ.
תמיד מקפיד על דגשי הבטיחות, ותמיד זו הרמה כדי למקם בוקים או אלמנט בטיחותי אחר מתחת לרכב.
יש לי עוד אפשרויות הרמה, הוא הכי נוח להרמות מסויימות שג׳ק רגיל פשוט מסבל את העניינים.
בפעם שהאדמה היתה רכה מידי, ולמרות הקרש, ההייליפט ברח הצידה, הרכב התיישב על הצמיג שהנחתי מתחת לסרן בדיוק בשביל זה.