-
מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
שלום לכולם,
אחרי מכירת הגמיני (רכב השטח הראשון שלי) אני מחפש את המחליף והרי השאלון המורחב:
1. כמה אתם רוצים להשקיע? --> 50,000 לרכב רגיל, עד 80,000 לרכב עם תוספת כריות אויר ובקרת יציבות ומשיכה. המחיר כולל יישורי קו, מיגונים והגבהות למיניהן.
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? --> יומיומי, אם כי בק"מ נמוך מאד.
3. מי נוהג בו? --> בדרך כלל אני, לפעמים האישה
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? --> משפחה של חמש נפשות
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? --> 10,000
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. --> אוטומט, דיזל, עדיפות לרכב בטוח.
הסכום המקורי היה 50,000 אבל אוכל לעבור אותו בעיקר עבור רכב בטוח יותר ו\או מאובזר יותר. הרכב יהיה בעיקר רכב להסיע את הילדים לגן ונסיעות סופש, בתקווה לטיול בעבירות בינונית פעם בחודש. חשוב לציין שיש מוסך במשפחה אז טיפולים נעשים במחירי עלות, אבל אני לא מעוניין בהרפתקאות שירוקנו לי את הכיס.
האופציות עליהן חשבתי:
1. קיה סורנטו: הבנתי שיש לו יכולת שטח טובה, אם כי מחייב הגבהה ומיגון. כמו כן, האם ידוע על בעיית מנוע? יש המון מודעות ביד2 של סורנטו אחרי החלפת מנוע. המגבלה לסוג רכב כזה היא 50,000 מכיוון שלא מצאתי שיפורים אחרי השנתון הזה ששוים תוספת תשלום
2. מיצובישי פאג'רו קינג: ב -80,000 אני מגרד את ראשוני הדגמים. לרכב יש בקרת יציבות, כריות אויר וכו. האם יש להירתע מרכב עם 250,000 ק"מ?
3. ניסאן פאתפיינדר: כנ"ל - ב -80,000 אני מגרד את ראשוני הדגמים. לרכב יש בקרת יציבות, כריות אויר וכו. האם יש להירתע מרכב עם 250,000 ק"מ? אישית אני מעדיף אותו על הקינג אבל אפילו לא יודע להסביר למה. כמה הוא צפוי לאבד ערך?
4. המספר הנוסף - מיצובישי האנטר: למה? כי טנדר זה כיף, ונראה לי שהוא נותן עלות טובה יותר לכסף מהקינג.
אשמח לעזרה וכמובן אם יש למישהו רעיון לדגם אחר
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
מבין ה 4 אני מכיר רק את הפאג'רו.
ב 80 אתה קונה את הדגמים החדשים יותר - 2006.
מ 50K אתה יכול למצוא את הדור הראשון והשני של הקינג (2001 עד 2005).
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Or Tzook
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? --> 10,000
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. --> אוטומט, דיזל,
מדוע אתה מגביל את עצמך לדיזל בלבד ?
לדעתי,
עם קילומטראז' כזה, בנזין יהיה זול יותר לאחזקה לאורך זמן .
בנוסף, לאיזה רמת עבירות אתה מתכנן ? (בפרט שאתה בוגר ג'ימני ...)
רענן
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
לגבי קינג דור ראשון ושני: מה רמת הבטיחות שלהם? יש להם בקרת יציבות?
לגבי הדיזל: מסכים שבאופן כללי יכול להיות שעלויות אחזקה יהיו יותר נמוכות עם רכב בנזין, אני פשוט לא בטוח שיהיה לי רצון לצאת לטייל כשכל טיול עולה 500- 750 רק דלק. לא רציונאלי אני יודע...
לגבי העבירות: בינתיים הכי קשה שיצא לי זה מעלה יבניאל. מניח שזו תשאר רמת העבירות במיוחד שחברים גם קנו גיפים אז תהיה לי גם חברה [emoji1]
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Or Tzook
לגבי הדיזל: מסכים שבאופן כללי יכול להיות שעלויות אחזקה יהיו יותר נמוכות עם רכב בנזין, אני פשוט לא בטוח שיהיה לי רצון לצאת לטייל כשכל טיול עולה 500- 750 רק דלק. לא רציונאלי אני יודע...
רענן- אם נשים רגע את מגבלת הדיזל בצד, על מה היית ממליץ?
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
אור,
זה אולי לא רציונלי, אבל זה בהחלט קיים ואתה לא היחיד שחושב כך.
כאשר יש לך כבר רכב דיזל, אתה מחשב פחות האם לצאת או לא. כאשר אתה עם בנזין, אתה מחשב...
לגבי רמת הבטיחות של קינגים עד 2006 (דור 1,2) - למיטב ידיעתי, בשנים הראשונות, עד 2003, ה ABS היה רק בדגמים המפוארים (אולי כתופסת אופציונלית באחרים, אבל לא בטוח). אחרי זה, אני לא יודע.
כריות אויר: למיטב זכרוני יש 4, אבל אני לא בטוח, אבדוק מחר.
בקרת יציבות: אין במודלים הראשונים, אולי ב 2004/5 יש אופציה כזו, צריך לבדוק.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Or Tzook
רענן- אם נשים רגע את מגבלת הדיזל בצד, על מה היית ממליץ?
שתישאר במשפחת סוזוקי , גראנד ויטארה ארוכה מנוע 2.4 בנזין
רענן
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
הי,
בדקתי לגבי כריות האויר. אצלי (2002, הדגם המפואר) יש 4.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
שתישאר במשפחת סוזוקי , גראנד ויטארה ארוכה מנוע 2.4 בנזין
רענן
הסבר פרט ונמק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
הי,
בדקתי לגבי כריות האויר. אצלי (2002, הדגם המפואר) יש 4.
תודה. אז אולי אפשר להוריד את שנתון החיפושים.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Or Tzook
הסבר פרט ונמק....
ג'יפון בנזין עם אחזקה שלא הרבה יותר יקרה ממה שאתה מכיר .
כולל את רמת הבטיחות שאתה רוצה (כריות אוויר, בקרת יציבות , הנעה קבועה AWD ) .
סביר להניח שתוכל להמשיך לטפל במוסך הקבוע שלך.
עם הגבהת איירון-מן של 2" לא תתקשה להמשיך לטייל ברמת העבירות שציינת .
חסרונות,
יש פחות את הלוק של הפוזה של SUV בגודל מלא כגון לנדקוזר או פאג'רו ...
יהיה מעט צפוף יותר לעומת SUV בגודל מלא. אבל מול הג'ימני זה מרווח כשל למוזינה ...
אין צמיגים שטח מלא, אבל לא נראה לי שזה חסרון עבורך.
בהצלחה
רענן
נ.ב - רק מנוע 2.4 ! (מתאים יותר לגיר וכן לא ידוע/דווח על בעיות אמינות מיוחדות לו)
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
ג'יפון בנזין עם אחזקה שלא הרבה יותר יקרה ממה שאתה מכיר .
כולל את רמת הבטיחות שאתה רוצה (כריות אוויר, בקרת יציבות , הנעה קבועה AWD ) .
סביר להניח שתוכל להמשיך לטפל במוסך הקבוע שלך.
עם הגבהת איירון-מן של 2" לא תתקשה להמשיך לטייל ברמת העבירות שציינת .
חסרונות,
יש פחות את הלוק של הפוזה של SUV בגודל מלא כגון לנדקוזר או פאג'רו ...
יהיה מעט צפוף יותר לעומת SUV בגודל מלא. אבל מול הג'ימני זה מרווח כשל למוזינה ...
אין צמיגים שטח מלא, אבל לא נראה לי שזה חסרון עבורך.
בהצלחה
רענן
נ.ב - רק מנוע 2.4 ! (מתאים יותר לגיר וכן לא ידוע/דווח על בעיות אמינות מיוחדות לו)
לא רציונאלי עם הדיזל אז הבאת לי אופציה סופר רציונאלית עם סוזוקי.... מה טווח המחירים של כזה רכב?
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
שתישאר במשפחת סוזוקי , גראנד ויטארה ארוכה מנוע 2.4 בנזין
רענן
גרנד ויטרה משופרת לא תגיע לעבירות של ג'ימני.
אם זה מתאים אז ההצעה של רענן מצויינת
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
גרנד ויטרה משופרת לא תגיע לעבירות של ג'ימני.
אם זה מתאים אז ההצעה של רענן מצויינת
איזו פליטת פה שטותית. גרנד ויטרה דור ראשון, נעולה ומוגבהת 2", תיסע איפה שיסע ג'ימיני עם אותם שיפורים בדיוק, ובהרבה יותר נוחות, בדרך למכשול ובמהלכו.
אתה צודק שהרבה יותר קל להביא ג'ימיני להיות מפלצת עבירות, אבל זה רחוק מהכוונה של פותח השרשור.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
גרנד ויטרה דור ראשון, נעולה ומוגבהת 2", תיסע איפה שיסע ג'ימיני עם אותם שיפורים בדיוק, ובהרבה יותר נוחות, בדרך למכשול ובמהלכו.
לפי הבנתי לא מדובר על גרנד ויטרה דור ראשון אלא על שנתונים יחסית מתקדמים. מנוע ה 2.4 הוצג בסביבות שנת 2009, לא?
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
איזו פליטת פה שטותית. גרנד ויטרה דור ראשון, נעולה ומוגבהת 2", תיסע איפה שיסע ג'ימיני עם אותם שיפורים בדיוק, ובהרבה יותר נוחות, בדרך למכשול ובמהלכו.
אתה צודק שהרבה יותר קל להביא ג'ימיני להיות מפלצת עבירות, אבל זה רחוק מהכוונה של פותח השרשור.
גרנד ויטרה 2400 זה לא דור ראשון ועל זה דובר.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
אוקיי. לא הבנתי את זה ככה. חשבתי שהוא בשנתונים עד 2003
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
אני אשפוך קצת אור על הקיה סורנטו, יש לי קיה סורנו דור ראשון 2006 אני עם הרכב 3.5 שנים.
בכביש יש לרכב הזה יש נסיעה של פרייבט חווית נסיעה טובה מאד, צריכת דלק (במצב סטנדרטי או אפילו מוגבה קלות 2" וצמיגים 50/50 ) כ 9 ק"מ לליטר.
בשטח, עם הגבהה של 2" ומיגון יעבור מסלולים של בינוני, בינויני + ללא כל בעיה .
צריך לחפש, יש רכבים שנמכרים עם מיגון בחלק התחתון ויש כאלה כבר עם הגבהה.
אצלי ברכב: יש מיגון מלא כולל מיגון סף, הגבהה של 8 ס"מ קפיצים וספייסרים , נעילה אוטומטית בסרן האחורי, צמיג 30.5" שטח מלא (החלפתי מידה אך גם המידה המקורית 29" שטח מלא יעשה את העבודה) כול מוצרים האלה וצריכת הדלק עולה 7 קמ לליטר.
ברמת שיפורים כזו הרכב יכול לעשות עבירות קשה (רצ"ב תמונה מעלה עשוש עלה בקלילות)
לגבי המנוע, גם אצלי החלפתי מנוע ויש עוד הרבה רכבים שהחליפו (אני כבר נוסע שנה וחצי עם המנוע שהוחלף) אצלי היתה בעיה עם המזרקים, (מזרקים בלחץ גבוהה) אחד מהם התחיל להשפריץ שמן לתוך הסולר כיוון שהרכב היה בקושי עם שמונים אלף ק"מ לא בדקתי שמן ומים לעיתים קרובות, לבסוף העסק קרס והלך המנוע ללא כול התראה.אני מאמין שאם בדיקה אחת לשבוע של מערכת השמן (לבדוק שפתאום כמות השמן לא עולה משמעותית במדיד) אפשר לשמור את המנוע ולנסוע הרבה מאד ק"מ עם מנועים כאלה הרכב משמש אותי ביום יום ואני עושה בממוצע בשנה 16,000 ק"מ. בסה"כ אני מאד מרוצה ומטייל בלי רגשי נחיתות בכול מסלול בארץ. כיון שאתה מתכנן מסלולים ברמה בינונית אפילו ברמה בינוית מינוס לא תיהיה לך בעיה לעשות אותם עם סורנטו. אם כול הכבוד לגרנד ויטרה או ג'מיני לא משופרת בטירוף סטייל דר' מורי הסורנטו המשופרת לא רואה אותם ממטר :-)
תחליט מה שתחליט שיהיה לך בהצלחה.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
תודה לכל המגיבים. האמת שהסורנטו הייתה אופציה מוצקה אבל אחרי ששמתי לב שכל מודעה שניה ביד2 מציינת מנוע שהוחלף קצת התחלתי לחשוש. נראה כאילו זו הרפתקאה בדיוק כמו לקנות טרופר.
ואם כבר הרפתקאות: מה העמדה לגבי דיסקו2? אני יודע שהוא נחשב לא אמין אבל במחירים האלה אפשר להשאיר רזרבה רצינית ליישור קו ותיקונים. יש לו גם בקרת משיכה ויציבות וכמובן יכולת שטח מצויינת.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
קובץ מצורף 94896קובץ מצורף 94897קובץ מצורף 94898
דיסקו 2- יש כאלה ששונאים, יש כאלה שמתים עליו.
אני מאד אוהב. שלי 2001 ידני.
דורש תחזוקה.
קודם כל תלך לראות ורצוי לנסוע על אחד, תראה אם הוא מדבר אליך.
אם כן, חפש אחד משופר ומטופל. זה יהיה שווה את המחיר.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
מבחינתי הבעיה בדיסקו 2 הייתה שבכל הרכבים שראיתי היה משהו לטפל בו ותמיד הם היו אחרי משהו ( אם זה ממיר מתפרק, גומית חלון שמרעישה מעל 90 קמ״ש, דלת תא הדלק שתמיד פתוחה וכו׳) גם בעלי הרכבים תארו שגרת אחזקה די מטרידה (״פעם בחודש/חודש וחצי אני קופץ למוחמד שיסתכל על האוטו מפגשו לפגוש״- יותר מבעלים אחד אמר את המשפט הזה בהחלפת שם הגורו התורן.
בנוסף, איכות תא הנוסעים זוועתית. מזכירה לי את ה bx זצ״ל- מושבי עור שאיבדו את הצורה, מתגי חלונות שעוד רגע קופצים מהמקום ומתגי צופר שכבר קפצו.
כל אלו דברים קטנים שניתנים לטיפול, אבל יש מלא כאלו...
ועוד לא דיברנו על חשמל ועל מכניקה...
כשהוא נוסע ותקין- תענוג. אבל לא טריוויאלי למצוא אחד נוסע ותקין, בטח שלא לשמור עליו במצב הזה.
** שלא יובן לא נכון, אני מאוד אוהב את הדיסקו 2 והיו אפילו 2 מועמדים רציניים לרכישה, אבל אם אתה הולך על זה, תהיה מודע לאן אתה נכנס. המונח יישור קו הוא קצת בעייתי כאן, כמו א.ק.ג, אם הקו ישר, הפציינט כנראה מת....
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ליאור מ
קובץ מצורף 94896קובץ מצורף 94897קובץ מצורף 94898
דיסקו 2- יש כאלה ששונאים, יש כאלה שמתים עליו.
אני מאד אוהב. שלי 2001 ידני.
דורש תחזוקה.
קודם כל תלך לראות ורצוי לנסוע על אחד, תראה אם הוא מדבר אליך.
אם כן, חפש אחד משופר ומטופל. זה יהיה שווה את המחיר.
תודה על התגובה.
נסעתי על אחד: באמת רכב מעניין, במיוחד הרכות שלו יחד עם חוסר הגלגול שלו בסיבובים בגלל מערכת היציבות שיש לו. הפנים שלו התיישן מידי לטעמי, אולי בגלל הזנחה אבל נראה לי שגם החומרים לא עמידים במיוחד.
אבל הייתה תחושה שהוא יותר מידי מתוחכם בשבילי (לא מטפל ברכב לבד). דיברתי עם מישהו שמוכר ואחרי ששמעתי את מחירי הגיר ושאר החלקים שהוא החליף נפרדנו כידידים...
החל מהיום אני על טרופר: נקווה שהשד לא ככ נורא. אם כן פשוט נמשיך את השרשור הזה[emoji1]
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
בכל הרכבים יש גיר. בכולם סביב ה 200 הוא דורש שיפוץ (יש כאלו שיחזיקו גם 400, ויש כאלו שגם אחרי 150 יצטרכו שיפוץ, זה לאו דווקא קשור לסוג הרכב)
גם אני פחדתי ליפול על גיר בדיסקו. אז קניתי פג׳רו, אתה יודע כמה עולה שיפוץ גיר לפג׳רו? לצערי גיליתי מהר מאוד כמה הוא עולה ;)
מה שאני מנסה לומר, לכל הרכבים יש בעיות כאלו ואחרות. ישנם כאלו עם יותר יחסי ציבור (דיסקו) וישנם עם הרבה פחות (טיוטה? גם הן מתקלקלות, לא ראיתי שמוסכי טיוטה נסגרו בזמן האחרון...)
לגבי פנים הרכב בדיסקו אתה צודק, הוא נראה מבוגר מכפי גילו כמעט בכל הרכבים.
בהצלחה במציאת טרופר.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
בכל הרכבים יש גיר. בכולם סביב ה 200 הוא דורש שיפוץ (יש כאלו שיחזיקו גם 400, ויש כאלו שגם אחרי 150 יצטרכו שיפוץ, זה לאו דווקא קשור לסוג הרכב)
גם אני פחדתי ליפול על גיר בדיסקו. אז קניתי פג׳רו, אתה יודע כמה עולה שיפוץ גיר לפג׳רו? לצערי גיליתי מהר מאוד כמה הוא עולה ;)
מה שאני מנסה לומר, לכל הרכבים יש בעיות כאלו ואחרות. ישנם כאלו עם יותר יחסי ציבור (דיסקו) וישנם עם הרבה פחות (טיוטה? גם הן מתקלקלות, לא ראיתי שמוסכי טיוטה נסגרו בזמן האחרון...)
לגבי פנים הרכב בדיסקו אתה צודק, הוא נראה מבוגר מכפי גילו כמעט בכל הרכבים.
בהצלחה במציאת טרופר.
נמצא טרופר 2003 180 אק"מ. עכשיו לפחות אני יודע ששיפוץ גיר מחכה לי בעוד 20 אק"מ...
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
תתחדש ותהנה. נחזיק אצבעות שאתה תהיה מאלו שמחזיקים גם 400k עם הגיר :)
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Or Tzook
נמצא טרופר 2003 180 אק"מ. עכשיו לפחות אני יודע ששיפוץ גיר מחכה לי בעוד 20 אק"מ...
מה עם תמונה של הכלה? כמה עלה? שיפורים?
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liontamer84
מה עם תמונה של הכלה? כמה עלה? שיפורים?
עלה 40,000 ואין שיפורים חוץ ממיגון תחתון מלא.
כרגע מבחינתי סדר העדיפויות:
1. לנסוע חודש לוודא שאין הפתעות מנוע.
2. אם אין הפתעות מנוע: הגבהה סולידית לצורכי טיולים בלבד.
3. רשת מטען לבאגז' (מישהו מכיר?).
4. גגון במידת הצורך (צריך?).
פיספסתי משהו?
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
תתחדש! רכב מעולה לטעמי.
יש לו שם בעייתי בגלל המנועים, היום כבר יודעים לטפל בהם ויש המון ידע כאן בפורום ג'יפולוג.
רכב חזק, מרווח, מהלך מתלה מעולה מאחור, ומספיק זול בקנייה בשביל לשפר אותו בכל טוב.
תהנה!
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ליאור מ
תתחדש! רכב מעולה לטעמי.
יש לו שם בעייתי בגלל המנועים, היום כבר יודעים לטפל בהם ויש המון ידע כאן בפורום ג'יפולוג.
רכב חזק, מרווח, מהלך מתלה מעולה מאחור, ומספיק זול בקנייה בשביל לשפר אותו בכל טוב.
תהנה!
תודה! יש לו שם כ"כ בעייתי שבעל מכון הבדיקה סירב בתוקף לבצע בדיקה בתשלום כדי שלא אבוא אליו בטענות אחרי זה בגלל שלטענתו חלקים באוטו כזה "יכולים למות ללא התראה מוקדמת". הוא רק העיף מבט במנוע ובשלדה ואישר את הקנייה.
-
תגובה: מחפש את הגיפ הבא 50K-80K
תתחדש !
עכשיו תתרגל כל בוקר או מכסימום פעם בשבוע לחדד את חוש הריח ולתרגל הרחת נוזל הקירור
בתקווה לא להריח גם "חולר" ...
ממליץ שתסע חודש ותוודא שלא רכשת נבלה .... אם הכל תקין,
רצוי שתחליף גומיות שרוולי מזרקים ואז תהיה עקרונית שקט בגזרה זו לכ 100K קמ'.
בהמשך, תתעמק בשיפורים אך לפני כן רצוי שתחליף מוטות הגה מקשרים למוטות מחוזקים
(עניין של 400 עד 600 ש"ח לזוג המוטות כולל כיוון שפור ).
שוב תתחדש ותהנה !
אגב, הטרופר עם TOD ?
רענן