ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...%95%D7%98-2015
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...%95%D7%98-2015
כבעל גימני גאה שמחזיק אותו למרות שיש לי גם שני ילדים בבית.. מעניין אם אפשרי ליצור ערכה להתקנת הESC (בקרת החלקה\אחיזה) שתותקן גם על המודלים הישנים.
האם היא מתבססת על הABS בלבד?
להוסיף "נחיריים" במכסה מנוע רק בשביל לאטום אותם מלמטה זה פשוט מזלזל בנו ... מה זה? פשוט תוסיפו שבשבת על הגג שתזלול דלק וזהו.... אם זה רק פוזה על האוטו אז אני לא רוצה אותה...
מצחיק שכלים ידניים שנמכרים ביד2 יקרים יותר מהאוטומת בגלל ביקוש גבוה.. אבל חדש זה 20 K זול יותר...
ויאלה תקנו....
זן ואומנות העמסת הג'ימני.
גילוי נאות, אני [ אנחנו, המשפחה], בעלים של ג'ימני מטעמי כיס , ולא מאידאולוגיה / התמכרות.
נכון , צפוף וקטן. אבל התיאורים החוזרים ונשנים על אפסותו [ "שתיים-שלוש שקיות קטנות מהמכולת"], קצת מוגזמים. התא בעל פרופורציות נכונות של מידות [ בעיקר גובה], שטוח, חלק, חף מכל בליטות/אביזרים מפריעים. עם קצת נסיון, כל אחד וציודו הוא , מוצא די מהר את הדרך למקסם את ה 100% ל 110%.
אנחנו כפק"ל דוחסים : ארגז כלים, ארגז חילוץ, שני מדרסי גומי ליציאה מבוץ, צידנית, ערכת קפה, תיק סנדוויצ'ים, קומפרסור ארבעה כיסאות מתקפלים ופלטה לשולחן [ הרגלים על הגג].
האמינו לי, במדינת ישראל הקטנטונת, זה לא נח, אבל מספיק.
אני דווקא מסתדר יחסית עם תא המטען...הייתי שמח לקצת יותר עומק אבל עדיין זה לא מה שמפריע לי.
הבעיה היא שאני לא מבין איך הם לא מתביישים להוציא רכב שנוסע ככה בכביש בחדר הזה....
גם אני כמו דרור, קיוויתי שישפרו במשהו את חווית הכביש.
ב120 אלף שקל לקנות רכב שנוסע כמו מכוניות של שנות ה-90 נשמע לי מוגזם :/
היי
מהתמונה נראה שלמערכת ABS החדשה יש 6 חיבורים בניגוד ל5 במודל שלך, משמע חיישן לכל גלגל ולא שני חיישנים קדמיים ואחד בביצה מאחור (הגיוני לרכב עם בקרת משיכה/יציבות).
אז זה כנראה מתחיל מסרן אחורי או הרבה התאמות + יחידת ABS...
מערכת ESP חייבת חיישן במערכת היגוי, התאמה או החלפה תהיה פה.
מערכת בקרת משיכה מחייבת תקשורת בין היחידת ABS למחשב ניהול מנוע, ובאחוזים גבוהים מאוד גם מצערת אלקטרונית (ואז גם דוושה), ככה שדיי צפוי שזה יכלול החלפת מחשב/צמה/ מצערת או הרבה הרבה אילתורים ומודיפיקציה.
חיצונית הוא נראה דומה, אבל הוספת ESC דורשת הרבה שינויים ועדכונים קטנים מצד החברה, עבורך זה החלפה של כל אחד מהחלקים המעורבים...
אני עם שגיא.
בחייאת.. מה זה הקישקוש הזה?
מילא אם היה איזו מציאה זולה במחיר שאי אפשר לעמוד בפניה אבל נראה לי הזוי, דווקא במצב הכלכלי של היום, לקנות רכב חדש (ולא זול במיוחד... עדיין מדובר ב-100K+!!) ולקבל... רק שני סרנים חיים.
כל רכב משומש אחר טוב יותר, אלא אם מתאימה לך "הנישה" של "יש לי ג'ימיני" (?!?!?!?).
כבר עדיף לקנות באמת איזו סופר מיני + גרוטאה "רק לשטח"..
הבגאז׳ הזה באמת פיצי אין מה לעשות.
לשם השוואה הנה זה של הסקסו הקטנה שלי:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15...84a8b69afc.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15...078606f2e4.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי המחיר: בכיינים תמיד יהיו.
בסופו של דבר יש כאן רכב שטח אמיתי במחיר שהרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם ומבלי לרדת לשנתונים של עשור ומעלה על הכביש. חשוב מכך, יחזיר (בתקווה) קצת שפיות למחירי שוק היד שניה.
רק הערה אחת והיא לגבי הכתבה עצמה:
חלוקת המלל בכתבה בין אסתטיקה וריפודים ובין ביצועים ומכלולים מתאימה יותר לאתר רכבי כביש מאשר לג'יפולוג (אפילו אם מכנית לא היו יותר מדי שינוים).
עד לא מזמן הייתי בעליו של ג'ימני 2006 וטיילתי עם בת הזוג והכלב (הגדול), הרכב נמכר עקב נסיעה של 6 חודשים לחו"ל ולא משום סיבה אחרת.
צפוף זה נכון אבל אחרי שלמדתי להעמיס לא היה חסר כלום, בטיולים דו ותלת יומיים היה גם ציוד על הגג.
במחיר הזה לא תימצא שום רכב שטח מהעשור האחרון אמין וזול לאחזקה כמו ג'ימני.
יש חסרונות ויש יתרונות ושכל אחד יעשה את השיקול שלו.
קשקוש קשקוש... אבא שלי לימד אותנו לסיים כל ביקורת בביטוי "...לעניות דעתי הצולעת".
מה מפספס השוק שמוכן לשלם על ג'ימני משומש יותר מאשר על דיסקברי מאותו שנתון, שעלה פי שלוש או ארבע כחדש?
נפלא שהג'ימני חזר, אין לי ספק שהוא יהיה להיט. 100K עבור הגרסא הידנית זה מחיר מצויין (בישראל) ומתאים לזוג צעיר, שגם לא יפסידו יותר מדי במכירה כשישדרגו למשהו אחר מתישהו. ואני מנחש שג'ימני יחזור עכשיו גם לשוק הליסינג, אין כלי יותר מוצלח להייטקיסטים רווקים.
גימיני הוא רכב נישה וככזה אין כמהו.
100K זה יקר מדי ?? ומה נגיד על רנגלר קצר שעולה יותר מפי שתיים מגימיני ?
תא מטען לא גדול בהרבה מגימיני. תא נוסעים רחב יותר אבל ממש לא גבוה יותר.
איכות חיים, לא ממש, חלונות של בת כלא, ופלסטיק מקרקש. אמינות ?? באו לא נדבר על זה.
איך הוא נוסע ?? תשעה באב, אז למה הוא להיט מכירות ?!
כי הוא עונה לנישה מסוימת.
שופע סקס אפיל, יופי עבירות והילה, בשביל זה אנשים קונים אותו, לא כי הוא כל כך נוח.
והגמיני אותו הדבר בדיוק, הוא עונה לנישה של "מכסימום גיפ למינימום שקל"
הוא מאפשר לך להנות מרכב שטח אמיתי במינימום כסף
הכי הרבה הנאה בהכי מעט כסף
גם חסכוני, גם אמין גם זול לאחזקה ולקניה, וגם מאוד מאוד עביר.
בקיצור אדאלי למי שלא רוצה לשרוף הרבה כסף בתחביב השטח.
ואשר ל"לקנות מיני קטנה + גרוטאה לשטח"
לא כל אחד יש לו את כל הזמן שבעולם לשחק עם הגרוטאה.
יש כאלו שעובדים, ולא רואים כתחביב לשכב פעם בשבוע ולשחק עם הגרוטאה שגם תיסע.
בשבילם הגימיני הוא אידאלי, גם רכב שטח מעולה, וגם רכב עירוני מצוין, וגם מאוד מאוד אמין.
שמח מאוד לשמוע שהחדש צורך בדיוק כמו הגימיני שלי, אוטומט נעול ועם צמיגי שטח מלא עושה 1 ל11.
כתבה יפה דרור - ופעם הבאה שיש לך משהו כזה, תרים טלפון. אני מוכן לוותר על יום עבודה.. :)
ומה נראה לך, נמרוד, שאני מייצג דעה צולעת של מישהו אחר?
לי בכלל, אבא היה אומר "לא כולם צריכים לדעת מה אתה חושב..."
ולעניין.
הרנגלר הוא רכב -טוב או לא טוב, שווה את המחיר או לא זו בכלל לא הנקודה.
זה רכב, עם מנוע אמיתי ומקום לאנשים - מידות וביצועים נורמליים.
לפחות הרנגלר נוח - לשבת בפנים ו"לחיות" איתו.
הג'ימיני הוא מעיין RC מוגדל קצת - לא מתאים ממש לאנשים (ליפנים אולי, לא לגזעים האחרים..) - הוא חמוד.
הג'ימני הוא אוסף של תקלות עיצוב (מבפנים, מבחוץ הוא אחלה - בקנה מידה מוקטן), שמאפשר נסיעה בשטח - וגם שם הוא לא נוח באופן מוגזם אבל... עובר בכל מקום.
זה נחמד וחביב לרווק עם כלב (בתנאי שהוא פחות מ-180סמ' אחרת גם הוא סובל) ובתור "הצהרה" או "קוריוז" אבל לא ממש יותר.
לקנות כזה בתור רכב "למשחקים", זה אחלה (במיוחד אם מחליפים את הקפיצים למשהו נורמלי וכו').
להשתמש בו כרכב ל-2, זה גם נחמד מאוד ומספק (הייתי מזיז את תושבות הכיסאות הקדמיים 10 סמ' לאחור).
לקנות אותו בזול, זה באמת כדאי (שוב, כרכב למשחקים).
אבל כרכב חדש?!!? שעולה יותר ממאה אלף ש"ח ?!?!?!?
דרור מאוכזב שלא בחן את הדגם הידני - איך בכלל היה מצליח להזיז את הרגל על מנת ללחוץ על דוושת הקלאץ'?!???????
ובטיחות... אם מישהו נותן מכה עם היד בפנס הקדמי, צריך להזמין חילוץ עם "מלתעות הזהב", על מנת לחלץ את הברכיים שלך מתחת להגה ולדשבורד.
יש בו (לנהג) אפילו פחות מקום מאשר בדיפנדר - ובדיפנדר אתה מקבל לפחות נוחות עילאית בשטח (לא שאני בעד הדיפנדר.. איכס).
כמה מהחברים פה ישבו בג'ימיני? - אתה מתיישב בתוכו ומיד מקבל קלסטרופוביה.
הכל "לוחץ" עליך. אתה לא יכול להזיז אף איבר בחופשיות, הכל במרחק קרוב מידי אליך. מיד כשהתיישבתי, ניסיתי להזיז את הכיסא טיפל'ה אחורה. היה חסר לי עוד ממש קצת, רק כדי שלא ארגיש במצוקה... אבל זה היה עד הסוף וגם הרגיש כמו רכב אחרי תאונה חזיתית, שהכל צמוד לברכיים שלך - ואני לא 190סמ'.
שימו לב למה שדרור כותב - עכשיו "תורידו" את ההומור ותקראו שוב.
אתה מדבר על "השוק" - אתה צודק לגמרי.
לא ברור למה השוק מתנהג כמו שמתנהג, במיוחד לא בארץ.
אבל זה אחרת לקנות רכב משומש ולשלם מחיר "טוב". פה אתה מדבר על לקנות רכב של שנות התשעים מינוס, בשנת 2015!
חדש!
ההוצאה הגדולה ביותר של משפחה, אחרי הבית.
לעניות דעתי הצולעת, אלא אם אתה בחורצ'יק(/ת) צעיר(/ה) ומכסימום עוד כלבלב או גמד אחד, הדבר הזה הוא לא יותר מגימיק של פשרות עקומות במחיר מופקע.
ושוב, גם בשטח, אם תקראו מה שדרור כתב (ומכל הסיפורים באתר - כולם), הוא גם מאוד לא נוח בשטח, חוץ מזה שהוא עובר בכל מקום.
רכב RC.. בלי שלט.
חייתי עם גימני במשך חודש, שכלל נסיעה יומית של 100 ק"מ בכביש. במצב מקורי הגימני לא הכי נוח, זה נכון. לא בכביש ולא בשטח.
אבל לא הייתה לי בעיה של מקום, או מרחק לרגליים, ואני 1.83, לא כזה גמד..
הדבר היחיד שהייתי עוקר מייד(אם הגימני היה שלי) זה כפתורי חלונות החשמל, שממש מפריעים לברך. זה גם נראה מאולתר, תוספת בלי מחשבה, לא מבין איך 16 שנה הם לא הזיזו את זה..
ואחרי כל זה,לדעתי כחבילה כוללת הוא שווה את ה100K..
מיכאל
אבל אתה עם סמוראי, לא? זו כבר התקדמות, כמו שדרור ציין.
עם הזמן מתרגלים לכל דבר - אני עדיין חושב ש-100K זה לא סכום נמוך, במיוחד שדרור ציין בפירוש, שיש סופר מיני במחיר נמוך משמעותית (1/2).
אז מה, אתה משלם יותר מ-50K על שני סרנים? (!!!!) ועדיין מקבל רכב נחות מכל היתר, בכל קריטריון, מלבד זחילה בשטח.
נישה... חמוד... מגניב... יקר! מאוד!
אודה ואתוודה, אני מת על מכוניות קטנות.
גור האריות שחונה מתחת לבית לא גדול יותר מג׳ימני. וזוהי המכונית השניה, העירונית, מהסוג שנוסעים בה מעט מאוד ואף פעם לא בהרכב משפחתי מלא.
לכן נראה לי הגיוני לחלוטין לקחת ג׳ימני במימון למלא זמן, בתור מכונית עירונית, שיש לה ערך מוסף - אם לגור האריות יש ערך מוסף בכך שמדובר באחת משלדות ההנעה הקדמית הטובות אי פעם (זה קלארקסון אמר), אז לג׳ימני יש ערך מוסף אדיר בזה שאפשר לקחת אותו לשטח בלי לפחד.
השאלה היא אם הערך המוסף הזה שווה את ה40% תוספת למחיר על מכוניות המיני הדי בינוניות ומאוד זולות. זה כבר עניין של העדפה. לדעתי הוא טיפה יקר אבל עדיין במחיר סביר. זכרו שלכל אחד יש צרכים אחרים. לא כל אחד דורש מכוניות בגודל מלא. לא כל אחד נוסע 20 אלף קמ בשנה. יש מי שחשוב לו שהמכונית תהיה באורך של לא יותר משלושה וחצי קוים בחניה.
אסף.
זו בדיוק הנישה אליו מכוון הגימיני.
בחור או בחורה צעירים עם עו כלב מכסימום.
חיים בעיר ורוצים מדי פעם לצאת לשטח.
וכשנמצאים בשטח לא לפחד מאתגרי עבירות
כי הם לא בפנסיה ומענין אותם קצת לחיות, ואולי לאתגר מפעם לפעם.
אגב אני 1.7 והגימיני היה נוח מואד בשבלי, שום בעיות רגלים.
אז נכון שאני מתחת לממוצע, אבל עקומת גאוס היא מסביב 1.73 לאוכלוסיה הגברית.
אני בכלל חושב שההצלחה הגדולה של גימיני תהיה בקרב נשים.
גימיני בוורוד פוקסיה.. הבת שלי כבר עכשיו חולמת על אחד.
נשאיר לאמרקקים השמנים את מכוניות האוניה שלהם
אגב אם רוצים למצוא בקרב הסופר מיני רכב עם אותם ביצועים כמו הגימיני צריך לעלות במחיר. 60 אלף זה עבור רכב עם מנוע ליטר.. עבור 1.3 70 ומעלה. בסיכומו של דבר גימיני אכן מתומחר קצת יקר אבל לא מופרז יקר כמו שעמיתי המלומד טען
אצלי הג'ימני הוא הרכב היומיומי כבר שנים, ואני 188 ס"מ.
נכון שיש בעיה קטנה בברך שמאל, אבל לא משהו קריטי, מצד שני מבחינת המרווח בין הראש לתקרה, שהרבה יותר חשוב - גדול יותר מבכל רכב אחר.
נכון, מתלים קשים, אז בשטח אני נוסע לאט, לכתחילה לא הגעתי לשטח בשביל למהר אלא לטייל בכייף.
התכוונת "בחור או בחורה צעירים" שאבאימא קונים להם רכב ב-100K ש"ח?
כמה אנשים צעירים שמתאימים לפרופיל של ג'ימני מסתובבים עם 100K ₪ פנויים בימינו?
אם הייתי בחור צעיר, עם חברה וכלב, עם 100K פנויים, לא הייתי משקיע 100K ברכב כזה חדש, בדיוק מהחסרונות שצויינו כאן.
אני לא חושב שהתמורה שווה את הסכום הזה כחדש, כשקרוב לחצי, אתה נהנה ממשהו מאד קרוב עד זהה.
קנה ג'ימני "ישן" בשנתיים-שלוש-ארבע, שנסע בעיר עם מישהו שחיפש פוזה, שים לו נעילה אחורית וקיבלת רכב עם אותן יתרונות עירוניים וטוב יותר בשטח.
רוצה להתפרע?
תשקיע עוד קצת, ותשפר לו את המתלים, והוא יהיה גם יותר נוח ויותר עביר.
איך שאני לא מסובב את זה, לא מצליח לראות את היתרון ברכישת ג'ימני חדש.
ברנרד רק קצת הגזים. לא הרבה.
הג'ימני צפוף, נכון. אבל לנהג בדיפנדר יש פחות מרחב ופחות נוחות. בג'ימני ההגה לפחות ממורכז למושב הנהג, בדיפנדר לא.
בג'ימני ההגה על הברכיים, בדיפנדר הוא על הכרס....
הג'ימני לפחות קטן, אז אפשר להבין שצפוף. הדיפנדר ענקי, ובכל זאת הנהג לא יכול לנשום. וגם צריך לעקם את עצמו. הוא אחד מכלי הרכב הכי פחות נוחים לנהיגה שקיימים.
בישראל, כל עניין התכונות של מכוניות הוא משני כי העניין העיקרי הוא המחיר. מכוניות יקרות בישראל ללא פרופורציות. 100K שקלים עבור ג'יפ קטן חדש נראה לנו "זול". אבל ברנרד צודק - זה לא זול, זה יקר אש!!!! אבל רגע, 130K עבור טויוטה קורולה זה זול?....... ו-54K עבור סוזוקי אלטו זה זול?...................
כשאני מסביר לקולגות אירופאיים או אמריקאיים שאותה סוזוקי אלטו, שהיא באמת מכונית צעצוע מאוד לא איכותית (אם כי אמינה מאוד), עולה כאן 11K אירו או 14K דולר הם כמעט מתעלפים. "איך אתם מסכימים לחיות במדינה כזו?" היא השאלה הכי נפוצה שלהם, אחרי שהם מתאוששים מההלם. אבל זה כבר דיון שגולש למחוזות אחרים...
אני לא זוכר כמה אלטו או פיקנטו עולות בחו"ל, אבל גם שם ג'ימני יהיה יקר מהן. שוב, לא יודע בכמה, אבל בטוח יקר יותר בפער גדול.
למה דיפנדר למשל , כל כך יקר גם באירופה?
והוא עוד מציאה פרועה לעומת טויוטה סדרה 70 שכבר יקר אש, שלא לדבר על מרצדס G קלאס...
גם הרנגלר לדגמיו כבר אינו אוטו זול. בשום מקום.
כן, סרנים חיים זה יקר. נעילות זה יקר, גם טרנספר זה דבר יקר וגם שילדות סולם. גלגלים וצמיגים במידות גדולות יקרים. ברכב שטח מסורתי יש הרבה מכניקה והרבה ברזל והוא יקר לייצור. הרבה יותר יקר מכל ערימות האלקטרוניקה והפלסטיק שיש בפרייבט. אוטו שבנוי מברזל ומחובר בברגים (או בניטים), לעולם יהיה יקר יותר מאוטו שבנוי מפלסטיק ומחובר בקליפסים.
ג'ימני יפסיד בכל מבחן השוואתי שהפרמטר העיקרי שלו הוא "תמורה למחיר" מול מכוניות במחירו - כי הוא קטן יותר ומאובזר פחות.
הוא יפסיד באותו מבחן גם מול מכוניות מיני בגודלו, שנותנות פחות או יותר את אותה איכות חיים, אבל ב-60 אחוז מהמחיר.
הוא יפסיד גם במבחן שמתמקד בתכונות דינמיות - כי הוא מתנהג הרבה פחות טוב.
אבל אותנו מעניין איך אוטו נוסע בשטח. ולכן אנחנו כאן בגלל ובשביל רכבי השטח האמיתיים - וג'ימני זה רכב השטח האמיתי הכי זול שניתן להשיג היום באולם תצוגה ולא רק אצלנו אלא בכל מקום אחר. הוא מיושן ועתיר חסרונות פרקטיים, אבל באותה מידה גם מציג יתרונות מוחצים באותם פרמטרים שמעניינים אותנו וחשובים לנו, וזה מה שעושה אותו כל כך מקסים בעיני ואפילו נחשק.
אבל אין. הג׳ימני נעדר מהשוק כמה שנים ולכן שוק המשומשים שלו יקר בצורה לא סבירה.
עוד שנתיים, ידני משומש שנת 2015 יעלה 70 אלף בהנחה של איבוד ערך נורמלי. ועדיין יהיה כמעט חדש (אני מוכרח לציין שהרכב בנוי כמו פעם וזה באופן חיובי. זה לא אוטו מפלסטיק מודבק שאחרי 3 שנים הולך לפח כמו המכוניות הקטנטנות או כמו רנגלר... )
אסף.
מה השנתון האחרון?
בכל מקרה,
מה שאתה אומר זה שכעת, כשיש חדש על המדף, המחיר של המשומשים ירד.
המחיר של המשומשים לא ייהנה מזה, זה בטוח.
מי שקנה 2009 לא מזמן ושילם הרבה, מפסיד עכשיו חלק גדול מהערך. מה לעשות.
אני מתחיל לדאוג.
זה התחיל בזה שבועז הסכים איתי (אבל זה עבר לו..) ועכשיו גם דורון חושב כמוני...
מוני צודק - הפנסיה באמת לא עושה לי טוב.
אני גם אוהב מכוניות קטנות.
מי שינבור "בהיסטוריה" שלי ימצא שם סופר מיני (3 מיני מיינור, שהכי אהבתי ופרינץ 1000 וסימקה 1000 ואוטוביאנקי) ואופנועים.
הגודל די הגיע עם הגמדים.
אני גם מודע ליתרונות שיש לג'ימיני - הגודל, שממש תפור על עיר - ואני, כעירוני(המעבר מת"א לגבעתיים, היה טראומטי בשבילי) מאוד מעריך את זה.
אבל פה, עם הג'ימיני, כל היתרון בגודל הוא חיצוני בלבד..
שמיל מחפש עכשיו אוטו "ייצוגי" ומישהו אמר שסופר מיני יהיה לו קטן מידי.
שמיל ענה, ובצדק, שהסופר מיני אמנם קטן אבל לנהג ולנוסע שלידו יש המון מקום, משתווה למשפחתית.
וככה זה, בד"כ, סופר מיני - יש הרבה מקום לנהג ולנוסע והיתר... צפוף עד בלתי אפשרי לאיש נורמלי (אני קורא לשורה שלישית ברוב כלי הרכב, מושב לקטועי רגליים או לתינוקות..).
בג'ימיני זה צפוף בכל המושבים וגם בתא המטען.
למעשה, זה אפילו לא כמו קופה שני מושבים, שיש שני מושבים אמיתיים וזהו - אצלו אין בכלל מושבים אמיתיים.
נכון - יש כאלה שהם גם 188סמ' שיסתדרו. קורה. עם הגיל גם נעשים קצרים יותר (בדוק!!).
חבר שלי מניו יורק נסע 4 שנים בצ'ירוקי עם כיסא "גמור" ולא יכל לשבת באף רכב אחר - מיד היה מקבל כאבי גב. יום אחד, כשיצא מהצ'ירוקי ראיתי שהוא עקום לגמרי.. החבר... התרגל. הגוף שלו התרגל.
המחיר.. המחיר.
100-125 זה המון כסף... וזה נכון, במיוחד לזוג צעיר ורווקים.
מה אתה מקבל בהמון כסף? - לא הרבה.
ניקח את הדיפנדר, שדרור היטיב לתאר - רכב נישה עם המון חסרונות (ומכוער מבפנים... פחד). אני לא מכיר הרבה אנשים שקונים אותו כחדש... ואני מכיר די הרבה אנשים שעושים טעות וקונים לנד רובר - אתה פשוט לא מקבל מספיק בתמורה למחיר.
ואגב, מוני.
להשוואת ביצועים עם הג'ימיני לא צריך רכב עם מנוע 1.3L.. מספיק 600 סמ"ק וזה חלק מהעניין.
מה שאני אומר, בסופו של דבר, שלמעשה מי "שעושה" ו"עשה" את הג'ימיני ליותר ממה שהוא, זה ההתלהבות של כתבי הרכב שמציירים אותו כאיזה משהו חביב וזול ו... הוא לא.
לא חביב ולא זול. במיוחד לא זול.
נו.... גם בשטח הוא לא איזה גליק גדול - כמו שאמרתי, רכב לזחילת שטח... בחייאת! זו הבשורה הגדולה? בשביל זה לסבול כל יתר הזמן?בשביל זה שלם כ"כ הרבה. ולא - אין לי דרישות שבשטח יהיה נוח ומתפקד כמו דיפנדר או אפילו רנגלר..
הרי על מנת לעשות אותו נוח וטוב ב"מה שחשוב לנו", מיד עם הקבלת התכשיט ועוד לפני הורדת הניילונים, צריך להשקיע עוד עשירייה (אולי קצת פחות) בלהחליף את הקפיצים והבולמים, למשהו שמתאיםיותר למשקל שלו...
ברנרד,
חולק עליך בדבר אחד, הוא כן חביב.
סוג של טרקטורון סגור.
יש לי נסיון מצומצם מאד עם ג׳ימני, אבל היה כייף.
לא הייתי קונה כזה (גם כצעיר עם כלב בלבד העדפתי רכבי שטח בגודל מלא), חושב שהמחיר גבוה ביחס לתמורה, אבל זה רכב כייף.