אני רוצה להזמין קיט של re 3.5 super flex עם העלים להשלמה ולא עם הקפיץ המלא מטעמי חיסכון ,
רציתי לדעת האם יש למישהו נסיון עם זה והאם זה מספיק טוב ?
שאלה נוספת בקשר לבולמים ראיתי שיש שני סוגים מונו טיוב וטווין טיוב
כמה באמת מורגש ההבדל בינהם ?
Printable View
אני רוצה להזמין קיט של re 3.5 super flex עם העלים להשלמה ולא עם הקפיץ המלא מטעמי חיסכון ,
רציתי לדעת האם יש למישהו נסיון עם זה והאם זה מספיק טוב ?
שאלה נוספת בקשר לבולמים ראיתי שיש שני סוגים מונו טיוב וטווין טיוב
כמה באמת מורגש ההבדל בינהם ?
אני ממליץ לך להיוועץ ביריב קלר ברוך, הוא דוקטור ל XJ , כבר היו לו כמה כאלה מרמת סטנדרט ועד לרמת מפלצת עבירות תחרותית, והוא גם מייבא קיטים להגבהה לרכב הנ"ל במחירים זולים מאוד. ובלי קשר לזה שהוא יבואן חלקים ושיפורים, הוא ישמח לעזור לך בעצה טובה, גם אם לא תבצע את הרכישה דרכו..
ממליץ לך לדבר עם איתי מהמתלם.
הם היבואן הרשמי וגם מביני עניין גדולים וגם נותני האחריות.
המחיר אצלם כיום בהחלט תחרותי וללא סיכונים להביא לבד
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
אני נוסע על קיט רוביקון אקספרס 4.5 אינץ' מלא כבר שמונה שנים (על ההתקנה אתה יכול לקרוא כאן: http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1297 ואתה יכול לראות את קורות הג'יפ כאן. פאק, סוף סוף יש קהל יעד לכל המילים ששפכתי במהלך השנים!) ואני יכול לבלבל לך את המוח הרבה למה יש אפשרויות טובות בהרבה, אבל האמת שהבחירה שלך , 3.5 אינץ' סופר פלקס של רוביקון (מק"ט 6010) סבירה בהחלט והיא תמורה מצויינת למחיר. הקיט יאפשר צמיגי 31, אמנם הם ישפשפו מדי פעם בכנפיים אבל זה לא נורא. הצ'רוקי שלך לא יהיה מפלצת עבירות אבל ג'יפ טיולים מצויין.
אני בזמנו יבאתי את הקיט עצמאית מארה"ב, היום יש יבואן - המתלם - הייתי קונה ממנו, הפרש מחירים לא גדול מאד ואתה מקבל מישהו שאתה יכול להתייעץ איתו. יצא לי לקבל מאיתי עזרה וקניתי ממנו חלקי חילוף במהלך השנים.
בולמים? החלפתי במהלך השנים כמה סוגי מונוטיובים, וכתבתי סקירות מוצר פה באתר:
קוני הבי טראק
בילשטיין 5100
פרוקומפ MX6
אני ממליץ על הבולמים שאני נוסע עליהם כיום: בולמי רוביקון אקספרס מונוטיוב שמגיעים עם הקיט. מדובר על בולמי בילשטיין 5100 רק בצבע אפור, שמיוצרים עבור רוביקון אקספרס, והם מתאימים הכי טוב שאפשר לקיט ולאפלקיציה.
וכן, מונוטיוב בלבד, אין סיבה לסוע על בולם טווין טיוב מלבד חסכון כספי. טכנולוגיה נחותה.
נמרוד אני אשמח שתבלבל לי את המוח אם יש לך אפשרויות טובות יותר וזולות יותר
אני תמיד שמח ללמוד
מצטרף להמלצת קודמי על איתי ממתלם.
ילווה אותך לאורך כל הדרך במידה ותזדקק.
אין כמו אמא ואבא
יש המון אפשרויות מתקדמות וטובות יותר, יש מעט אפשרויות זולות יותר ורובן טובות פחות... אבל בוא נתחיל מזה שתספר אתה מה המצב הנוכחי של הרכב, מה התוכניות שלך לגביו, ומה התקציב שאתה מתכוון להשקיע. תפרט כמה שיותר ויהיה אפשר לכוון את העצות לצרכים שלך, כי אפשר לקחת צ'רוקי לכל כיוון שרוצים.
המטרה הסופית היא להגיע לרכב טיולים אידיאלי , צמיגים 31 , לא מתכוון להתחרות עם האוטו ורוב הטיולים יהיו רגועים יחסית [בגלל המשפחה]
אבל אני אוהב שהיכולת קיימת שכשידגדג לי אני אאתגר את הרכב , התקציב הוא לא גבוה .
קיט Super Flex 3.5 ורוב הסיכויים שהרכב יאתגר אותך ולא ההפך ;)
נסעתי על קיט כזה (עם החלפת עלים מלאה מאחור) במשך 6 שנים בערך.
האוטו יהפוך לקשה על הכביש, אבל בשטח הוא נוסע....
עדכון.
הורכב אתמול קיט רוביקון 3.5 סופר פלקס כולל קפיצים אחוריים מלאים
כרגע יש רעידות חלשות גם אחרי קלינים וגם אחרי הנמכת טרנספר
שבוע הבא נתפנה לפתור את הבעייה ואעדכן אתכם
רכשת מאיתי? או שהבאת בייבוא בעצמך?
בכמה הנמכת את הטרנספר?
האם הדרי שאפו עובד באותה הזוית בה עבד קודם?
כן רכשתי והתקנתי אצל איתי
הנמכתי את הטרנספר בשתי ס״מ , זה הקיט הנמכה שמגיע עם הקיט של ה4.5
כדי שלא יהיו רעידות ציר היציאה מהטרנספר וציר הכניסה לדיפרנציאל צריכים להיות מקבילים. כשמגביהים את הסרן האחורי, בעצם מרימים את הציר שלו ומגדילים את הזוית, וזו הסיבה שמנמיכים את הטרנספר - כדי להוריד את הזוית בחזרה.
כדי למדוד את המקבילות, תתקין אפליצקית מד זוית כלשהי בטלפון שלך (למשל clinometer לאנדרויד) ותמדוד את הזוית של שני הצירים האלו. שני הצירים צריכים להראות אותה זוית מהאנך. בוא נגיד שאם ההפרש יותר ממעלה, זו הבעייה שלך. יתכן שהנמכת את הטרנספר יותר מדי, ואז אתה צריך להשחיז קצת את הספייסרים, או לא מספיק וצריך להוסיף שייבה או שתיים. בכל מקרה תשתמש בערמה של שייבות ברגים רגילות כדי להגיע לזוית הנכונה.
קובץ מצורף 95246
לך על התהליך שנמרוד תיאר, טיפה התעסקות אבל בסופה - שקט !
Sent from my XJ
שילמת כסף לבעל מקצוע מצויין ומנוסה. לא סתם המלצנו עליו.
תן לו לעשות את העבודה לפי הפידבק שלך.
זה דורש כיוון ומשחק וזה לאו דווקא מדע מדוייק.
לפעמים מנמיכים ( 2 סמ שמע לי המון ביחס ל 0.8 אצלי ב zj אבל זה רכב שונה.) טרנספר ולפעמים מכוונים את הזרועות.
צריך גם את כיוון הסרן בכדי להימנע מ Death wobble.
נמרוד לפי הסרטוט שלך הזווית של היוק שיוצא מהאקס והזווית של יוק של טרנספר מקבילים לקרקע
אצלי הזווית של היוק יותר למעלה בגלל הקלינים של ה4 מעלות והדריישפט ממשיך באותה זווית לעלה
בכל אופן מבדיקה ראשונית ולא מעמיקה נמצא שלאחר ההגבהה כנראה בגלל הפתיחה של הדריישפט הקידמי נמצא חופש קטן בחלק של
הזכר והנקבה [שיני הזחה כמדומני ] לאחר גירוז החופש כמעט נעלם והרעידות ירדו בצורה משמעותית אל לא נעלמו , אני מקווה ששבוע הבא יהיה לי
יותר זמן ואפרק את הדריישפט הקידמי כדי לנסות לבודד את הבעיה .
השרטוט לא שלי, זה משהו מהאינטרנט. הצירים לא צריכים להיות מקבילים לקרקע, מה שחשוב זה שהצירים מקבילים אחד לשני.
כשהנעה קדמית לא משולבת, אין משמעות רבה לדרישפט הקדמי. אם אתה לא בטוח, תשלב ותנתק 4X4 ותבחין בהבדל ברעידות. מנמיכים את הטרנספר כדי להקטין רעידות לסרן האחורי, איפה שזה קריטי ביום-יום. בסרן הקדמי זה לא משנה כי הוא בנוי אחרת - קרדן כפול ביציאה מהטרנספר. אחרת הנמכת הטרנספר היתה גורמת לרעידות נוראיות בגל ההינע הקדמי.ציטוט:
בכל אופן מבדיקה ראשונית ולא מעמיקה נמצא שלאחר ההגבהה כנראה בגלל הפתיחה של הדריישפט הקידמי נמצא חופש קטן בחלק של
הזכר והנקבה [שיני הזחה כמדומני ] לאחר גירוז החופש כמעט נעלם והרעידות ירדו בצורה משמעותית אל לא נעלמו , אני מקווה ששבוע הבא יהיה לי
יותר זמן ואפרק את הדריישפט הקידמי כדי לנסות לבודד את הבעיה .
מציע לך קודם כל לוודא כמו שכתבתי שהצירים בסרם האחורי מקבילים. אם הם מקבילים, הבעייה לא שם. אם יש הפרש של מעלה או יותר, תשפר את המצב על ידי כיוון גובה הטרנספר עם שיבות.
הדריישפט הקדמי פורק ואין הבדל ברעידות , כנראה שזה בדרישפט האחורי
בכל אופן זה לא משהו קריטי
אצלי ב ZJ היתה תופעה של רעידות גם אחרי הגבהה 3.5
פורק דירבשאפו, שיחקנו עם ההנמכה של הגיר עד שהגענו למינימום שהצלחנו. עם הזמן זה הלך ונעלם עד שהיום זה כמעט לא מורגש...
זה לא שהתרגלתי.
גם אצלי הייתה ויברציה שנשארה גם אחרי שהנמכתי את הטרנספר. ב 80-100 קמ"ש הייתי מרגיש אותה.
היו אצלי גם קלינים של 2 מעלות בסרן האחורי.
זה עבר רק כאשר מכרתי את הרכב :)
אצלי זה בסוף עבר לגמרי וזה היה שווה את התהליך המתיש, ואצלי זה היה בלי סט מסודר ובלי בעל מקצוע אחראי ומסור כמו איתי.
חזרת אליו ?
Sent from my XJ
לא חזרתי
אני גר רחוק
אני אנסה למצות את כל האפשרויות המכניות כמו צלבים וכאלו ואם זה לא יעזור אז אגש
בכל אופן הוויברציה היא מאוד קלה , לא משהו קריטי בין 40 ל80 קמ"ש
לשיקולך, כמובן. ובהצלחה !
כל בעל מקצוע טוב ומחויב היה מעדיף לדעת שסיים מאשר שבמרחק גדול מהעבודה יבואו אליו להשלמות.
Sent from my XJ
בועז תודה אני אנסה את זה
יאמר לזכות איתי שהוא עשה את מה שהוא יכול , יש לי גם קלינים של 4 מעלות וגם הנמכה לטרנספר
לדברי העובד שלו השלב הבא זה הורדת עלה מאחור ואת זה אני פחות רוצה
מדידת את מקבילות הצירים של גל הינע אחורי? זה דבר ראשון והכי קל לבדיקה.