בעקבות קריאה כאן ובעוד מקומות על הסרן והציריות החלשות בדיסקו,אני שוקל להחליף את הסרן באחד כזה שמלכתחילה
הוא יותר גיבור מהסרן הנ"ל וכבונוס אולי גם נעילה יותר נפוצה וזולה.
איזה סרן של איזה רכב יכול להתאים להשתלה?
Printable View
בעקבות קריאה כאן ובעוד מקומות על הסרן והציריות החלשות בדיסקו,אני שוקל להחליף את הסרן באחד כזה שמלכתחילה
הוא יותר גיבור מהסרן הנ"ל וכבונוס אולי גם נעילה יותר נפוצה וזולה.
איזה סרן של איזה רכב יכול להתאים להשתלה?
אלה הציריות המקוריות של לנדרובר שהן חלשות מאוד ופשוט מתפוררות.
תחליף ציריות למחוזקות וזהו. נגמרה הבעיה.
ואם אתה מחליף, קח בחשבון שגם הסרן האחורי (כמו הקדמי) הוא לא סימטרי = הדפרנציאל לא יושב באמצע..
ונדמה לי שגם הדפרנציאל הקדמי יושב "בצד השני" = הפוך מרוב המכוניות.
אנגלים...
בוקר טוב
דרור,החלפה למחוזקות בלי נעילה תשבור את הסטליטים.ההשקעה הכספית גדולה מדי בשבילי.ולכן אני מחפש משהו מקביל .
ברנרד,ידוע...הכל שונה אצל האנגלים.
הסטליטים לא נשברים. לכל היותר הקרוס פין וגם זה לא נפוץ מידי.
בלי נעילה, אין צורך ממשי בציריות מחוזקות. הן לא נשברות. לפחות לא יותר מאשר בכלי רכב אחרים. יש בעיות אחרות, כמו שחיקה של הפלנג'ים, אבל לזה יש פתרונות זולים יותר מציריות מחוזקות.
עם נעילה, במיוחד דטרויט*, כדאי מאוד להתקין ציריות מחוזקות, אבל אז את עניין חולשתו היחסית של הדיפרנציאל כבר פתרת ממילא.
*החשיבות היתרה עם דטרויט - כי היא נוטה להזדהות ולהשבר גם כן במקרה של כשל של הציריה.
אוקיי,תודה.
יש לך הערכה כמה עולה דיטרוייט? מי היבואן שלה?
אחד היתרונות הגדולים של הדיפרנציאל שממוקם שמאלה מהמרכז זה מרווח גחון ענק של 37 ס"מ לפני הגבהה.
דבר שהנהג המיומן יודע לנצל הייטב. ועל זה אתה רוצה לוותר?
ביצה קדמית בצד ימין תמצא בעוד הרבה כלים עם סרן קדמי חי.
הביצים בסרני הלנדרובר ממוקמות שתיהן בצד ימין. זו חשיבה נכונה לטובת נהיגת שטח - משאירה הרבה אויר מתחת לרוב רוחב הסרנים ולאורך כל האוטו.
נהג שיודע לקרוא שטח ולבחור קו נכון ומכיר את הרכב מעביר אותו מעל למכשולים בקלות בלי להתגרד.
בריינג' דור שני לעומת זאת, הם פישלו/חסכו והביצה האחורית ממוקמת דווקא קצת שמאלה....
שכחתם שהנהג האנגלי יושב מצד ימין, מעל הביצה, כך שיכולת הכיוון שלו יותר מוצלחת מנהג שמאלי.
לא אתפלא אם מודדים כך שמושב הנהג האנגלי הוא בקו אחד עם הביצה, וכך הנהג "כל מה שאני עובר עליו, הביצה שם"
נכון מאוד אסף.
וזו הסיבה שבריינג' הם בכלל לא פישלו, דרור - לפחות לא בכל הנוגע לנהג שהוא לא אנגלי.
בריינג' "דור שני", שני הדיפרנציאלים יושבים באותו קו, בצד שמאל, בקו אחד עם הנהג... לא צריך לנחש/להעריך איפה אסור להעביר את האבן הגדולה...:)
UKIUKI.
לא ניתן "לוותר" על היתרון שציינת - לפחות לא בלי השקעה גדולה בהחלפת הטרנספר.
פשוט "יציאות" הטרנספר מותאמות למיקום הדפרנציאלים בסרנים - לא ניתן לשנות לסרן עם דצפרנציאל במרכזו, בלי לשנות את הטרנספר לכזה שיאפשר זאת.
לא נראה לי שזו היתה כוונת "המשורר"...
אני מנסה לחסוך בעלויות ולא להנדס מחדש את הרכב,הכל נשאר באותו מקום בהנחה שיש סרן שמתאים בעלות יותר נמוכה מציריות+נעילה.
אל תהיה נאיבי.
גם אם יש סרן כזה, עבודת ההתאמה תעביר את הסכום מעבר לכדאי.
אתה לא רוצה להנדס מחדש ולא נראה לי שתרצה להמציא את הגלגל - תחליף ציריות ושים נעילה "זולה וטובה", כמו שהציעו לך ושכולם עושים...
אני רק אציין שלגיסי יש דיסקברי 1997 EDC, עם ARB מאחור וציריות מקוריות והוא לא שבר כלום כבר יותר מ-15 שנים ונוסע בכל מקום, כמו שאומרים - אבל אני גם חייב לציין שבטיולי בוץ, לא יודע איך הוא מצליח, האוטו שלו נשאר לבן והכי נקי... כנראה עניין של גישה..
אכן טעות שלי.
בריינג דור שני שתי הביצים מצד שמאל. טוב באותה מידה כמו בצד ימין.
כל מגבלות הסרנים של LR פתירות בעלויות סבירות (יחסית :)) .....כנס לאתרים של KAM difflock ו Ashcroft transmission
ל KAM DIFF יש בנוסף נעילה מאוד מומלצת עם סולונואיד חשמלי שמחייבת שינוי במעטפת הביצה....בלי מדחס וקרקושים..וגם נעילה משולבת ב LSD....
אני בכל מקרה לא הייתי נכנס לפרויקט הנדסי....
כן בטח. ראיתי בעיניים מה קורה ללנדרובר עם נעילות בשני הסרנים שנוסע עם ציריות מקוריות.
הפגוש האחורי שלי עדיין עקום מלגרור אותו בעליות.
מאמין לך ברנרד,
זה מיעוט שלא מעיד על הכלל..
רק שלא מעט ציריות לנדרובר שראיתי נשברות, נבקעו בסיטואציות מביכות שאף רכב שטח אחר לא שובר..
ראיתי גם מקסי נשברות, אבל זו באמת הייתה התעללות.
וזה לא שאין קונצנזוס על הנושא מסביב לעולם בנושא.
לעניין השרשור,
אם יש לך סבלנות, תתאים 2 סרני טויוטה, עם נעילות מקוריות.
ביצה קדמית בצד ימין.
ביצה אחורית ממורכזת, וציריות חזקות בהרבה מהציריות של לנדרובר.
למיטב זכרוני, הם מעט צרים יותר, אבל לא משהו שספייסר קטן לא יתקן.
ראיתי ברשת כמה קומבינות כאלו.
כסף לא תחסוך, אולי אפילו תוציא יותר מציריות מחוזקות שיתנו פתרון לא רע בכלל לבעיה שהעלית.
דורון.
אבל על מנת להשתמש בסרן "מרכזי", טויוטה או לא, הוא יצטרך להחליף את הטרנספר וזה בכלל סיפור רציני.
או שיש לך דרך אחרת להוביל את גל ההינע, מהיציאה הצידית של הטרנספר המקורי, לאמצע?
ואפרופו ציריות רגילות.
אני מכיר מישהו שנסע כמה שנים עם ציריות מקוריות ב-110 עם ARB ונעול בגלגלי 255/100 (נדמה לי שזה "36)...
הרבה פה מכירים אותו.
אני גם מכיר מישהו עם TD5, עם ARB ששבר בעלייה אחת 3 ציריות (המכוון פישל, כך אומרים..)
אני גם מכיר איזה "גאון" (:rolleyes:) עם RR 1996, שעשר דקות אחרי שהפעיל את הנעילה האחורית החדשה שלו, קרע ציריה אחורית בעלייה על ערימת חול בגבעתיים... אפילו לא עשה קנאק גדול.. ממש כמו שבירת עיפרון דקיק.
והציריות של RR נחשבות חזקות מאוד.. מאוד.
ותגיד.
איך אתה מסתדר עם דנה 35 חלשלוש (עד כמה שאני זוכר, לא שמת מחוזקות ובטח לא החלפת סרן), שכולם אומרים שחייבים (אבל ממש חייבים) להחליף - ולך יש עוד נעילה מלפנים.
הנהג דרור, הנהג...
- - - Updated - - -
וזה רק מראה כמה "שווה" הסופה...
אני מבטיח לך שאם זה היה להיפך, והוא היה גורר אותך מסיבה כלשהי, הפגוש שלו לא היה מתעקם... חותם לך.
- - - Updated - - -
וברצינות.
נכון. הציריות חלשות ובהרבה טיולים של חברים של אחי והבחור ההוא עם ה-"36, הרבה לנדרוברים החזיקו ציריות ספייר (לא תופס הרבה מקום) וכמה פעמים אפילו היתה לי הזכות לראות איך מחליפים ציריות בדיפנדרים, באמצע טיול (טיקטק - לתפעל את התקלות שלי במתלי האויר בשלבי הניסויי והטעייה, לקח הרבה יותר)..
רק צריך לזכור להחזיק בארגז הכלים מוט עם מגנט.. פותר הרבה תיסכול..
אני, במקומך, לא הייתי מכוון כ"כ גבוה.
קנה ציריות מחוזקות "רגילות" לרכב ונעילה אוטומטית וסע לשלום.
את הציריות המקוריות, שים בבגאג', ליתר ביטחון..
ברנרד,
יש רכבים עם טרנספר לא ממורכז לסרן.
לגבי 36 עם ציריית רגילות,
הוא נוסע בשטח?
קשה לי מאד לאכול את זה.
ראיתי ציריות מקוריות נשברות עם המידה המקורית, ולא בהשתוללות, ומקסי נשברות עם 36, ולא במצב קיצוני.
בוקר טוב
מה המשמעות לגבי הדרייב שאפט שיהיה באלכסון ולא ישר מול הסרן?
האם אפשר להפוך סרן קדמי לאחורי ואז לפתור את הבעיה של כיוון הדרייב שאפט?
פותח השרשור - אל תתבלבל.
מכיוון שהציריות הן נקודת התורפה הידועה בסרני לנדרובר, יש פתרונות מדף מצויינים ומוכחים בדמות ציריות מחוזקות, שבהן אתה יודע בדיוק מה אתה מקבל, העבודה ברורה ופשוטה, הרכב-וסע. כל נסיון להחליף סרנים יעלה הרבה, הרבה יותר, ויהיה מוצלח פחות.
לא נכנסתי לשום סרט,רק בודק אופציות.
ד"א יש כאן כתבה נהדרת על הסרנים של טויוטה והיתרון שלהם שהם מגיעים נעולים חשמלית.
עכשיו תעשה חשבון לבד,2 ציריות מחוזקות +שתי נעילות נשלטות=20K
סרן מפירוק,הרבה פחות. ולא מפחד מהתאמות,זה כל הכייף.
ובנוסף זה מעניין אותי גם לצורך הדיון נטו.
בסופו של יום אני לא ממהר לשום מקום ובודק את כל האופציות טוב טוב לפני שאני עושה שינוי ושמח לשמוע את הדיעות השונות כאן.
תאם טיול בממלכה..
סט צריות ב 600 GP כולל 5 שנות אחריות
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/halfshafts.html
נתוני גזירה:
http://www.ashcroft-transmissions.co..._halfshaft.JPG
http://www.ashcroft-transmissions.co..._halfshaft.JPG
מעניין לבדוק את הנתונים מול יצרנים אחרים.