-
אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
שלום לכולם,
אנו קבוצה של חברים שהקימה אתר חדש מתוך שאיפה שימנע, אפילו במעט, סבל ממשפחות ואנשים שנפגעו בתאונות דרכים.
מכוון שאנו מכירים נהגי ג'יפים ויודעים שלרוב מדובר בנהגים מקצועיים יותר ובעלי מיומנויות
נהיגה ויידע טכני גבוהים יותר רצינו לשמוע את דעתכם.
האתר בנוי כמעין פלטפורמה שמאפשרת להעלות סרטונים של עבירות תנועה וגם מקרים מצולמים
של התחשבות ואדיבות בכבישי ישראל.
יש שיטענו כי מדובר במלשינון וזו טענה נכונה במידה מסוימת, אך גם ניתן להעלות סרטים
של אדיבות ועזרה לזולת ולנסות להשפיע בצורה כזו.
אם ניצור מאסה של נהגים שישתתפו, נוכל להפוך את הדרך של כולנו לעבודה ובחזרה לנעימה יותר.
זאת מבלי לדבר על האפשרות שנימנע שיברון לב שנגרם לאלפי משפחות ישראליות בכל שנה ושנה, כתוצאה מתאונות דרכים.
לאתר קוראים "נוהגים טוב יותר" (הוא חדש ועדיין קשה למצוא אותו בגוגל)
וניתן להיכנס אליו בכתובת :http://www.betterdrv.com
האם אתם בעד הרעיון או נגד?
האם יש לכם הצעות לשיפור או שינוי האתר?
מי שמרגיש שמדובר ברעיון טוב, נשמח שיקדם את האתר ויפרסם אותו בפייסבוק ועוד, בדומה לפרסום זה.
תודה,
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
המטרה ראויה מאין כמותה.
האמצעי פסול מאין כמוהו.
תרבות נהיגה משיגים ע"י חינוך, לא באמצעות הלשנות.
תרבות של הלשנות וסוכני חרש מתאימה למשטרים אפלים.
למלשינים אל תהי תקווה.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
דרור מילים מבורכות.
אגב נהיגה נכונה גם מתבטאת בשטח
לימוד נכון מה שחצי מהמדינה הורים ומורים לא מראים לצעירים
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
אתה גם חושף את עצמך לתביעה במידה ומישהו יעלה סרטון "בעייתי"
בועז
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ראוי לדעתי לשאול - מי עומד מאחורי היוזמה? ומי עומד מאחורי מי שעומד?
לדעתי חשוב שתהיו שקופים בעניין זה.
אסף.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
יוזמה ברוכה ואני לא חושב שהדרך פסולה.
אם מעלים סירטון ללא עריכה שמראה מה קרה אז אני לא מבין איפה הבעיה?
וגם אני חושב שהשקיפות חשובה כמו גם האינטרסים של בעלי האתר (גם אינטרס כלכלי הוא לגיטימי אבל ראוי שנדע)
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
כל נושא ההלשנות מרתיח ומקומם אותי. מי שם והסמיך אזרח מהשורה להיות גם שוטר, גם שופט וגם תליין?......
אין שום פתרונות זולת חינוך.
נכון, זה לוקח זמן.
צריך להשקיע כבר מגיל הגן, ובבית הספר היסודי, ובתיכון.
לעבוד קשה על ערכים, על תרבות, על כבוד בין אדם לחברו. לקעקע ולעקור מתוכנו את תרבות הערסים האלימה, את הרדידות, את ההתלהמות ואת האלימות ואת הגזענות. אבל כל זה מתחיל בחינוך. את הפירות קוצרים אחר כך. כפי שאנחנו קוצרים היום את פרי הבאושים של חוסר החינוך.
במדינה שאין בה תרבות - לא תרבות דיבור, לא תרבות דיון, לא תרבות של עמידה בתור, לא תרבות שבין אדם לחברו, - ברור שלא תהיה גם תרבות נהיגה.
במדינה שבה השלטון מתייחס לנתיניו כאל אויבים, בולש אחריהם ומחפש כל הזמן איך לתקוע להם עוד סנקציות, עוד מיסים ועוד קנסות, אני לא מתפלא שיש גם אנשים שמאוד מעוניינים להלשין זה על זה משל אנחנו חיים בצפון קוריאה.
שיטת ה"הפרד ומשול" הגיעה בישראל לכדי דרגת אמנות - לסכסך ולפלג ככל האפשר בין האזרחים על מנת להקל על השלטון לרדות בהם.
לכן גם אני מחכה לתשובה שקופה ועניינית - מי בדיוק עומד מאחורי המיזם. מי מממן אותו.
כל דבר שידיהם של משרד התחבורע ועמותת "אור ירוק" בוחשות בו - לא בשבילי. תודה ושלום ושלא יבואו לי בחלום.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
אני בעד, הם לא שוטרים ולא שופטים, תסתקל אלהם כעיתונאים שבמקום לתחקר פוליטקאים מתחקרים נהגים.
דא לשנייהם יש אותו פוטנציאל נזק: -)
יוזמה מבורכת.
נקודתית, לפעמים בבוקר בדרך לעבודה בא לי לעצור , לטפס על עמוד ולצלם את כל החוצפנים שעוקפים אותי מימין בנתיב תחבורה ציבורית ואז נדחפים מחדש בהמשך ופוקקים את כל ציר נתניה הרצלייה.
עכשו יש מקום לפרסם. אני מתקרב להגשמת החלום ;-(
רבין
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
שלום לכל המגיבים ותודה על כל התגובות.
לגבי היוזמה. מי שעומד מאחורי היוזמה הוא אדם אחד, פרטי, שכיר רגיל, צעיר, שכמו רוב צעירי ישראל
שוכר דירה, עובד למחייתו ומחכה שמחירי הדיור ירדו.
הרעיון עלה אחרי כתבה עצובה מאוד על משפחה שלמה שנהרגה בתאונת דרכים.
בכתבה הופיעו הסבא והסבתא שלא היו ברכב בעת התאונה. 3 נכדיהם, הבת שלהם והחתן שלהם נהרגו.
מי שעומד מאחורי האיש שעומד מאחורי היוזמה הם שני אנשים אחרים, הוריו, שחינכו אותו להשתדל לא לפגוע באחרים
ולתרום קצת בחזרה לקהילה שבה הוא חיי. (ואנו מתנצלים מראש על הציניות).
האתר ממומן כולו מהכיס הפרטי של אותו אדם ובגלל זה התווספו פירסומות שאולי יעזרו במשהו לשמור עליו פעיל.
אין אינטרס כלכלי. למעשה, מדובר בהפסד כלכלי של ממש.
עד כה, האתר עלה מעל 1200 ש"ח במזומן, מבלי להתחשב בזמן שהושקע בו בהתנדבות.
גם אנחנו, כצוות, היינו בדילמה לגבי האפשרות ל"הלשין" באתר. לא בגלל שאכפת לנו שילשינו על עברייני תנועה סידרתיים.
מבחינתנו שישבו בכלא עד יומם האחרון. אלא בעיקר בגלל שכל אדם נורמטיבי עושה טעויות של שיקול דעת כמו
לחצות רמזור אדום במקום לעצור שנייה לפני.
אנו מקווים שהאתר ישקף גם לנו, אותם אנשים נורמטיביים את הטעויות שאנחנו עושים.
רוב התאונות נגרמות מטעויות אלו בדיוק.
כאחד מחברי הצוות, התקנתי גם כן מצלמה שנקנתה באתר עליאקספרס (כמובן שאין לנו קשר כלכלי אליו למרות
שהיינו שמחים לכך). מאז שהמצלמה באוטו, אני נוהג הרבה יותר "נכון", עושה פחות טעויות ובעיקר הרבה יותר סבלני לאחרים.
בהתחשב באלפי הפצועים שיש בשנה, אנשים שישארו נכים לכל החיים, במקרה הטוב, חשבנו שזה
עדיין כדאי לקיים את האתר.
מקווים שאף אחד לא יפגע מהאתר ושרשויות שונות לא ינצלו אותו כדי ל"הדפיס דוחות" בשביל לסגור את היומית שלהם.
עוד נקודה מעניינת למחשבה: בשנת 2013 נהרגו 277 אזרחים ישראלים בתאונות דרכים.
משנת 2006 נהרגו 254 אזרחים וחיילים במלחמות ומבצעים. זה כולל את לבנון השניה, עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן.
אם בודקים את המספרים לגבי פצועים קשה, אז התמונה עוד יותר גרועה.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
כל הנדחפים בהחלט מעצבנים, אבל אם תסתכל למה זה קורה, תבין.
פשוט אין להם ברירה, בגלל תכנון תנועה, צמתים, נתיבים, רמזורים ומעברי חצייה לקוי מהיסוד.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
בטח שיש ברירה, לעמוד כמו כולם בתור.
בניגוד לאלו שחותכים קצת על השול כדי לפנות ימינה, שם באמת מדובר בתכנון לקוי, לדוגמא ירידה מ1 מערב לאור יהודה בשפירים, תמיד יש פקק של הפונים שמאלה שתוקע את הפונים ימינה. גם שם יש ברירה לחכות שתי דקות, אבל אני יותר ממבין את מי שחותך שני מטר על השול....
לגבי האתר, מי ששם פס על הציבור ועל הבטיחות בכביש ימשיך לשים פס גם עם האתר הזה. מי ששומר חוק ימשיך לשמור חוק.
אבל מי שחוטא פה ושם והשם שלו חשוב לו ינהג יותר בזהירות אם כל הזמן יחשוב שמצלמים אותו. מצד שני אם האתר הזה יהיה מלא בעבירות שוליות כמו השירשור בנושא בקארספורום, אז חוץ מכמה גולשים מכורים אף אחד לא יעקוב.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כל הנדחפים בהחלט מעצבנים, אבל אם תסתכל למה זה קורה, תבין.
פשוט אין להם ברירה, בגלל תכנון תנועה, צמתים, נתיבים, רמזורים ומעברי חצייה לקוי מהיסוד.
דרור אתה מתפזר..לא הכל בגלל זה.
יש אנשים שפשוט לא מגיע להם לנהוג.
אני אישית בצעירותי)ואני צעיר עדיין( כלומר שקבלתי רישיון
הייתי נוסע כמו מופרע.עשיתי תאונה למזלי אף אחד לא נפגע לא אני
ולא המעכה בטיחות שבו נכנסתי.
פה הבנתי שאני האדם שלא בבדר הורדתי את המהירות את העצבים את הלחץ למהר
אז יחכו לי עוד 5 ד.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
אני לא מתפזר. אין מה להתפזר. במקום להלשין זה על זה, תפקחו עיניים פעם מהצד ותראו איך נתיבים, צמתים, מחלפים ותחנות אוטובוס/מונית בישראל בנויים. זה נראה כאילו מישהו תכנן את זה כך מתוך כוונה לטמון לך מלכודות, ליצור פקקים, לגרום לתאונות ולעשות בלגן באופן כללי. זה למה יש בארץ צמתים שגם בשעה 002:0 בלילה יש בהם עומסי תנועה. כי הם מתוכננים לא נכון.
אם אתה רוצה מקום ספציפי להתחיל את התצפיות שלך: סביב קניון עזריאלי, רח' מוזס, רח' יגאל אלון או הירידות ל/מ נתיבי איילון... יש עוד המון, בלי סוף. רק תבקש.
ואחרי שנסיים עם החומר למתחילים, נעבור לחומר למתקדמים - כמה נתיבים יכולים להתכנס לנתיב אחד תוך 200-300 מטר ולמה זה גורם לפקק ולנהגים להידחף ולחתוך זה את זה... ואתם עוד רוצים שגם יתעסקו בלצלם אחד את השני.... התחלקתם על השכל. בחיי.
אחרי שנדון בסוגיה הנ"ל נוכל לדסקס למה בכבישים מהירים עם שלושה נתיבים לכל כיוון, דווקא הנתיב האמצעי הפך לנחלתם של כל הטמבלים שזוחלים 70 קמ"ש היכן שעל פי החוק מותר לנסוע 110 ובפועל נוסעים 120... (אולי כי משם הכי נוח לצלם את ה"משתוללים" כדי להלשין עליהם?....:rolleyes:) ולסיום, הדיון המסכם יהיה על כבישים במדינת המלשינים שבהם גדר בטיחות שבורה ומפורקת בולטת כמו זרג לתוך הכביש וגורמת למכוניות שמגיעות בלילה לפגוע בה ולהתהפך לתוך שדה. מומלץ, ממש מומלץ. לא להפסיד!
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נוהגים טוב יותר
מקווים שאף אחד לא יפגע מהאתר ושרשויות שונות לא ינצלו אותו כדי ל"הדפיס דוחות" בשביל לסגור את היומית שלהם.
איזו תמימות. בטח שהרשויות לא ינצלו הזדמנות להדפיס דוחות. מתי הם עשו כזה דבר בשביל למלא את הכיסים שלהם בכסף?
הרי ידוע לכל שפרוייקט המצלמות הדיגיטליות לא נועד להדפיס כסף אלא רק בשביל למנוע תאונות...
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
רקדן יודע לרקוד גם עם ריצפה עקומה.
אני מסכים שהתשתיות בארץ הן לא מהמתקדמות בעולם המערבי אבל זאת לא סיבה להתנהגות ערסית ובהמית של נהגים.
חינוך? מה זה? במדינת ישראל אין חינוך ופרי הבעושים הלא מחונך ימשיך לחנך את ילדיו לא להיות מחונכים, וכאן אין ברירה אלה להעניש. שהאיש הלא מחונך לא ישמור על החוק כי זה החוק ולימדו אותו להתחשב באחרים, אלה שישמור על החוק מפחד הענישה.
לי אין שום בעיה להלשין על עברייני תנועה ומבחינתי שהמשטרה תשתמש בסירטונים כדי לרשום להם דוחות.
אני מוכן גם לשים סירטונים ותמונות של ערסים עם ג'יפים שהורסים את השטח כדי שהרשויות יטפלו בהם.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
רקדן יודע לרקוד גם עם ריצפה ...
לי אין שום בעיה להלשין על עברייני תנועה ומבחינתי שהמשטרה תשתמש בסירטונים כדי לרשום להם דוחות.
אני מוכן גם לשים סירטונים ותמונות של ערסים עם ג'יפים שהורסים את השטח כדי שהרשויות יטפלו בהם.
1++
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
1. מדינת ישראל נמצאת במקומות הראשונים בעולם במספר ההרוגים לנפש { לטובה } . מספר ת"ד לנפש ולנסועה יורד כל הזמן. ההיסטריה בארץ לגבי ענין זה מוגזמת מאד.
2 - רוב ההרוגים בת"ד נגרמים כתוצאה מטעות אנוש רגעית, מספר ההרוגים שמותם נגרם כתוצאה מעבירה ממשית על החוק או התבהמות של ממש נמוך מאד.
3 - מלשינון זה רע. נקודה. אנשים פרטיים שמעלים סרטונים שאין לך שום שליטה על מה היה לפני או אחרי סרטון זו רק אחת הבעיות . בעיה אחרת היא - בעל המצלמה מחליט על מה לשים דגש - תראו פה באתר - כמה מתלוננים על בדיקות "מיותרות" של משרד התחבורה.
4 - אם נהג עושה עבירת תנועה שהיא מעצבנת - זו בעיה שלו, זה לא מענין אותי, הוא חותך פקק, והסיכון המרכזי שלו הוא שיקבל דו"ח. בחלק מהמיקרים אתה זוכה לראות אותו מקבל, ובחלק לא.
5. יש בהחלט תשתיות שלא מאפשרות לך לעבור אותן בלי סיכון ממשי לתאונה או לביצוע עבירת תנועה. כמעט כל האוחזים בהגה אינם נהגים אלא בעלי רשיונות נהיגה.
6. באתר כתוב שבעולם נוהגים יותר רגוע - עוד אקסיומה שלא עומדת במבחן המציאות.
רוצה למנוע? רוצה לחנך? תזעזע. תנסה לגרום לרשויות החוק במדינה לשדר סרטונים דוגמת אלה https://www.youtube.com/user/TACVictoria שבנתיים כל מני מתיפיפים מונעים לשדר בארץ .
ושוב נחזור לנקודה מס' 1 - המצב בארץ טוב מרוב מדינות העולם { מקום 5 +- } וזה למרות שכ 30% מתושבי המדינה מצפצפים על החוק בתור אידאולוגיה { אנטי ציונות } .
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
אכן עובדות מענינות, אבל לפי משפט הסיכום שלך צריך יותר אכיפה, ואתר זה הוא מאין אכיפה...
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shahav
אכן עובדות מענינות, אבל לפי משפט הסיכום שלך צריך יותר אכיפה, ואתר זה הוא מאין אכיפה...
לדעתי הוא יהיה סוג של אתר התנקמות והעלאה מגמתית של סרטונים ערוכים.
תנסו להזכר בסרטון שגרר שאשור כאן, של אופנוען שהעלה סרט שכביכול הראה תרבות נהיגה רעה בכביש, זכה להרבה חיזוקים פופוליסטיים, וכשבוחנים את הנהיגה שלו, הוא חתיכת עבריין סדרתי.
זה לא מנע מהכותרת המגמתית אוטומטית לסווג את קטעי העריכה שהוא העלה כנהגים מסוכנים/גרועים, כשהוא הבעיה האמיתית?
כמה מאלו שהסתכלו על הסרטון ירדו לפרטים?
אני מעריך שמעט מאד.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shahav
אכן עובדות מענינות, אבל לפי משפט הסיכום שלך צריך יותר אכיפה, ואתר זה הוא מאין אכיפה...
זה משפט הסיכום שאליו אתה מגיב:
ציטוט:
ושוב נחזור לנקודה מס' 1 - המצב בארץ טוב מרוב מדינות העולם { מקום 5 +- } וזה למרות שכ 30% מתושבי המדינה מצפצפים על החוק בתור אידאולוגיה { אנטי ציונות } .
אם אכן כמו שנטען, המצב טוב, למרות אי הקפדה על החוק, למה צריך עוד אכיפה? אולי אם 40% יצפצפו על החוק המצב ישתפר עוד יותר? אני לא עוסק בקנטרנות. שימו לב לנתונים שדב הקוטב מביא, ותחפרו יותר בעומק בעצמכם - הרבה מהפרדיגמות שנראות ברורות מאליהן הן ממש לא, כמו הקשר בין שמירה על חוקי התנועה (ויש הרבה כאלו שצריך להבחין בינהם) לבין סטטיסטיקת תאונות הדרכים.
והאתר הזה אין בו שמץ של אכיפה - וידאו צריך לענות על שורה ארוכה של תנאים כדי להוות ראייה לעבירה על החוק - הי, בשביל מה מלמדים ומסמיכים שוטרים, בשביל מה יש להם נהלים ופנקסים עם שורות של פרטי פרטים למלא, אם לא כדי לאפשר אכיפה? אבל מה שנראה לאחד כמו עבירות תנועה, השתוללות או בריונות, לא יראה כזה בעיני מישהו אחר, ובטח לא יהווה ראייה לדיון בבית משפט.
האתר אם יהפוך לפופלרי (ואני מקווה שלא) יש סיכוי שיתפתח למרכז של רכילות, נקמנות, וטוקבקים מטורללים.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ז מה שנראה לאחד כמו עבירות תנועה, השתוללות או בריונות, לא יראה כזה בעיני מישהו אחר, ובטח לא יהווה ראייה לדיון בבית משפט.
האתר אם יהפוך לפופלרי (ואני מקווה שלא) יש סיכוי שיתפתח למרכז של רכילות, נקמנות, וטוקבקים מטורללים.
המשפט הראשוןהוא טעות, עיין ערך אלו במרצדס שהעלו סרטון של עצמם לפייסבוק/יוטיוב נוסעים על 200, והועמדו לדין על בסיס הסרטון.
כך שבהחלט יכול להוות ראייה, ועוזר לעבודת המשטרה (שלא לסיים ב-ע).
המשפט השני - בהחלט נכון.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
אין מי שלא מבצע מדי נסיעה כמה עשרות עבירות קלות.
לא אתם, לא אני, לא השוטרים וגם לא שופט התעבורה הכי קפדן ומיובש.
99.9% מעבירות התנועה נעברות בהיסח הדעת ולא מצדיקות שום התייחסות. התעסקות בקקה. עובדה שגם המשטרה עצמה, עם כל הביקורת שיש ל יעליה (ויש המון) בתכל'ס כבר לא מתעסקת יותר מדי בקקה.
הלשנות הן פסולות כי הן מאפשרות לכל אזרח ממורמר לסגור חשבונות עם שכנים או סתם אנשים שהוא מסוכסך איתם. הלשנות הן שיטה של משטרים אפלים ואני מאמין שאלה שעומדים מאחורי היוזמה הזו אינם תמימים כלל ועיקר ("קבוצת חברים" עאלק.... מי החברים האלה? מאיזה משרד ממשלתי/גוף ממסדי הם באים?....)
מי בדיוק עומד מאחורי הדבר הזה?.... (גולש לא מוכר, מי אתה? מה אתה? מאיפה באת? ממחלקת אינטרנט של איזה גוף ממסדי?... משטרה? משרד התחבורע? אור ירוק?.... הרי כאן מעיפים בלי לחשוב פעמיים כל גולש שמהודעתו הראשונה מסתמן חשד, אפילו קל, של מקדם מכירות/אתרים - אז אחד כזה שסביר להניח שמאחוריו לא עומדת סתם יוזמה מועילה אלא חתיכת מזימה?.... התחלקתם על השכל?
דעתי היא שכל עוד אין כאן שקיפות מלאה, אסור לשתף פעולה עם היוזמה המסוכנת הזו, שמאחוריה אולי מסתתרת מלכודת.
גם אם המטרה לכאורה טובה וראויה, הרי שכשחוטבים עצים עפים שבבים. בא לכם לשחק בתפקיד השבבים?.... לי ממש לא.
ואני מעדיף את הבלגן הנוכחי בכבישים על פני מציאות ושיטות שמזכירות את הסקוריטטה/שטאזי/קג"ב ושאין לי ספק שיש במדינה הזו לא מעט אנשים עם הפרעה נפשית רצינית (מי יודע? אולי אפילו כאן) שסצינת הלשנות ואוירת טרור ופחד יכולים להרטיט להם ולעשות להם נעים.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
דרור , מחפש קונפירציה?
ציטוט מהאתר: נוהגים טוב יותר הוקם בהתנדבות וכל העלויות שלו ממומנות באופן פרטי. האתר הינו האתר הראשון מקבוצת אתרים שמוקמים במטרה לנצל את הכח של האינטרנט כדי שלכולנו יהיה נעים יותר לחיות בישראל.
© Israel getting better
מי זה הגטינג בטר הזה? לא מצאתי בגוגל.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
חשוד. מאוד חשוד.
שים לב - "קבוצת החברים" לא מגיבה ולא נותנת תשובות. יש להם מה להסתיר.
אני חושב שכולנו מבינים במה ובמי מדובר - מוטב לא לתת לזה יד.
-
אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
חשוד. מאוד חשוד.
שים לב - "קבוצת החברים" לא מגיבה ולא נותנת תשובות. יש להם מה להסתיר..
בהתחלה כתוב איש שמימן מכיסו, ואז זה נהפך לחברים..
ואף אחד לא מזדהה..
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ראיתם את הסרטונים שכבר יש שם? נראה שכולם צולמו על ידי אותו אחד - מן הסתם הבחור שמאחורי האתר. רובם ככולם גניבת רמזור צהוב בצמתים עירוניות עמוסות, או טעות בשיקול דעת בכניסה לצומת עמוסה. בקיצור, יום-יום בתל אביב. לא מרגש הרבה יותר מהולך רגל שעובר באדום או לא במעבר חצייה, ולא משהו שלא מתרחש כל הזמן בכל עיר פקוקה בארופה.
אבל תרגיעו עם תיאוריות הקונספירציה. מדובר אני מנחש על מישהו צעיר עם כוונות טובות, אידיאליסט לא הכי ממוקד, זה הכל.
העובדה שבחר בג'יפולוג להציג את האתר צריכה להחשב כמחמאה לקהילה הזאת.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
חברים,
עיון קצר באתר מעלה את העובדות הבאות:
ישנו אזור קטן ושטחי לעצות בנושא נהיגה.
גולת הכותרת - העלאת הסרטונים. שימו לב שבאזור בו ניתן להעלות סרטון האדם שמעלה סרטון מוזמן לכתוב בפירוש את מספר לוחית הרישוי של הרכב שלדעתו עבר עבירה. מה זה אם לא מלשינון??
מדובר באתר שראוי שלא יצליח. אם רצו האנשים היקרים (?) לעזור להפחית תאונות, בקלות ניתן היה למצוא דרך ראויה יותר. ממליץ (לא בציניות) ללכת ולהדריך נהיגה מונעת למשל.
מלשינון או יותר מזה - נקמנון
עופר
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
חשוד. מאוד חשוד.
שים לב - "קבוצת החברים" לא מגיבה ולא נותנת תשובות. יש להם מה להסתיר.
אני חושב שכולנו מבינים במה ובמי מדובר - מוטב לא לתת לזה יד.
אני לא חושב שזה כל כך ברור מי ומה....
כאמור, נראה לי כמו דבר שנעשה מכוונה חיובית ואמונה בצדקת הדרך.
אסף.
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
איך בנשימה אחת, דרור דורש "חינוך" ומלהג/מלעג על "מלשינים"...
גם ההבנה היתרה "למצבם האומלל של כל החותכים" מימין ובשוליים, די מפתיעה..
או שלא... לנוכח הקריאה לנקוט באלימות קיצונית נגד רכוש מדינה (מצלמות)...
אתה מזכיר לי את הבכי קורע לב והתלונות התדירות של חלק מה"מגזר, על אזלות ידה של המשטרה בכל הנוגע לרצח נשים על רקע "כבוד המשפחה" ועבירות הסמים באזורם ועל "רציחות תגובה" על "רציחות תגובה" וכו'...
מתלוננים שלא עושים כלום אבל לא עושים כלום, על מנת למגר את הנגעים, שחס וחלילה לא יקראו להם "מלשינים"...
מה אתה מקשקש, תגיד לי?
אם הבחור ש"חותך" את הצומת, שבנויה גרוע, ולא מוכן לחכות כמו כל היתר (כנראה שיש כאלה שאשכרה מתמודדים עם הצומת הגרוע, במסגרת החוק..) ופוגע באיזה הולך רגל, מול העיניים שלך - לא תמסור עדות? תגן על הפושע? תגיד "לא ראיתי".. אני לא מלשין"?
ואותו אחד שמחליט "לקצר" דרך שדה חרוש - למה צריך להסתיר את מספר הרכב שלו? שירגיש מוגן "ממלשינים" וימשיך?
ממתי כבודו של העבריין והבנה לסף הסבלנות הקצר שלו, לחכות להתפנות צומת קודמות לשמירה על כל יתר הציבור שסובל בשקט את הדפקטים האלה? מי הוא בכלל, שמחליט לעצמו שהוא יותר טוב מכל היתר ועושה דין לעצמו, על חשבון כל היתר? ממתי הוא ראוי להגנה?
כמו שנמרוד אמר (ולא כ"כ מדוייק או יותר נכון, לא שלם, מה ששמיל ציין, לא מקבלים סירטון "כמות שהוא".
הוא צריך לעמוד בשורה של "דיני ראיות" ובהחלט יש למי שהסירטון משמש נגדו, דרך להתגונן - מי שצריך להוכיח, יש לזכור, היא המאשימה לא הוא ואני משער, שהנאשמים בסירטון המדובר "תרמו" רבות להרשעתם - לא סתם הוצג סירטון וזהו.
אני צריך לצאת (הגיעה העוזרת ואני בורח) אחרת הייתי ממשיך...
לדעתי האתר מיותר וחובבני אבל ה"חינוך נגד מלשינות" שדרור ו"חבריו" מטיפים לה - לא בדיוק מצביע על אזרחות טובה... כל אזרחות..
אני רק רוצה לציין, שפה, בארה"ב, הועמדה לדין (והורשעה!!!) זמרת שהיתה עדה לירי במועדון ואמרה "לא ראיתי כלום. אני לא יודעת..."... כן חברים - הורשעה בבית משפט פדראלי!!
זה חינוך לאזרחות טובה. אחלה חינוך.. בדרך הקשה!
-
תגובה: אתר חדש שהוקם לצורך מניעת תאונות דרכים ושיפור תרבות הנהיגה בישראל
קשקשן, אני מת עליך.
הכל טוב ויפה עד שהשכן שלך, שפעם עשית ברביקיו והעשן הפריע לו, מחליט לסגור איתך חשבון...
ואז נראה איך תדבר.
ילד שחונך כמו שצריך, הסיכוי שיהיה עבריין הרבה יותר נמוך.
חיתוכים והידחפויות? כמה פעמים כולכם עשיתם את זה כשהגעתם לעיר שאתם לא מכירים, והתחלתם לתעות בדרך?
כשהתשתיות עקומות בגלל תכנון לקוי ולא עומדות בעומס, אנשים מאבדים סבלנות ומתחילים לחתוך, לדלג בין נתיבים, להיות קצרי רוח. אני לא מצדיק את זה, זה מעצבן גם אותי אחרי שעמדתי בתור כמו ילד טוב והתור הזה לא זז כי כל רגע מישהו נדחף. אבל מכאן ועד הלשנות?... שיעמוד שם שוטר במשך שבוע, יתקע דו"ח למי שנהג בבריונות והכל יסתדר. וטוב שאתה משווה את זה "רק" לעדות לרצח. ממש השוואה נכונה.
חוץ מזה, למה להלשין רק על עבירות תנועה? לכו תלשינו על שכן שנראה לכם שהפליק לילד השובב שלו ותגידו "שהוא מתעלל בו". או שתלשינו על מישהו שנראה לכם שהפיל בדל סיגריה ברחוב. יודעים מה? קחו דוגמה שתיגע לכם בעצב הרגיש - לכו תלשינו על רכבים משופרים. על חברים שלכם שהעבירו לרשיון מידות לצמיגים גדולים דרך מאכערים, על אלה שביצעו הגבהות, התקינו "בגוש" מתכת, על אלה ששתלו מנועי V8 בסיקס, סרני טויוטה היילקס בסמוראי... הרי זו עבירה על החוק שהמדינה המטורללת הזו עושה ממנה עניין גדול מאוד!!!... וכן הלאה וכן הלאה. כי אין דבר כזה להיות חצי בהריון. אין איפה ואיפה. אוכפים את החוק כלשונו? אז עד הסוף. יאללה להלשין!
רק קחו בחשבון שזה שהלשנתם עליו היום, יחפש אתכם מחר... כי כשאתם מתחילים לשחק בהלשנות, אתם יודעים איך זה מתחיל, אבל לא איך זה נגמר. כן, אני יודע שיש לא מעט אנשים שהחלום הסוטה שלהם זה לחיות במדינות קסרקטין-טירונים מצוחצחות סטייל סינגפור או קוריאה, עם כיווני הליכה מוגדרים על המדרכות, ילדים-רובוטים שצועדים בשלשות, מהירות מותרת 80 קמ"ש בכביש מהיר, איסור על לעיסת מסטיק ועוד כמה איסורים הזויים וכמובן סנקציות בהתאם כמו עונשי מלקות וכו' - אז אני ממש לא. זה לא החלום שלי. אני מוכן להתפשר על מעט פחות סדר ומשמעת ושפה ושם מישהו הפיל בדל ופה ושם שמישהו נדחף לי לנתיב, תמורת החופש היחסי שלי לנסוע בשקט בלי לפחד כל הזמן מהמתנקם/מתקן העולם התורן שהוא לא מספיק גבר להעיר לי אם חלילה שגיתי במשהו, ובמקום זה הוא הולך ומלשין.
אני דווקא מאוד בעד סדר ושמירה על החוק ובעד ענישה כבדה לעבריינים פליליים, אבל בשביל זה יש אוכפי חוק שזה תפקידם. מי שם אתכם להיות מודיעין שדה של הרשויות? מחר תקימו גם סיירת של ויג'ילנטים שיקחו על עצמם את תפקיד השוטר, השופט והתליין גם יחד?.... יאללה, תרגיעו.
"למלשינים ולמינים ולזדים אל תהי תקווה".
תיאוריות קונספירציה.... זה שאנחנו פרנואידים, לא אומר שאין לזה סיבה.
למה כולכם מוחקים את מספרי הרישוי שלכם כשאתם מעלים לכאן תמונות של הג'יפים המשופרים שלכם? כי אתם חוששים, נכון? ממי אתם חוששים?
מאנשים רעים, משני צידיו של החוק, שיושבים על הרשת ומחפשים "בשר".
אלה מחפשים מה לגנוב, ואלה למי להגיע הביתה כדי להוריד לו רכב משופר מהכביש.
האתר הזה רוצה להגיש להם את הבשר הזה על מגש כסף.
אז אם הכוונות טובות והיוזמה אכן פרטית ולבחור אין מה להסתיר, יואיל נא להזדהות ולספר מי הוא ומע אלה שעומדים מאחורי המיזם שלו.
מי שנכווה פעם ברותחן, נזהר גם בפושרין. והסיפור הזה נראה חשוד.