פתאום כל הדרגות של המגזן חוץ מ 4 נותנים אויר כמו דרגה 1.
מישהו יודע לתת כיוון איפה התקלה ואיך מתקנים ?
תודה.
Printable View
פתאום כל הדרגות של המגזן חוץ מ 4 נותנים אויר כמו דרגה 1.
מישהו יודע לתת כיוון איפה התקלה ואיך מתקנים ?
תודה.
כנראה מדובר בנגד מהירויות.
ובעברית ?
מדובר בנגד בעל מספר יציאות (כל אחת בעלת התנגדות שונה, כמובן) שמתחבר בצד אחד למתג בחירת מהירות המפוח ובצד השני למפוח המזגן. ככל שנבחרת התנגדות קטנה יותר, כך מהירות המפוח עולה. מהירות מקסימלית = חיבור ישיר (נגד מהירויות נעקף חשמלית = מצב נורמלי).
כל שאר המהירויות זהות = נגד מהירויות דפוק.
נגד המהירויות יושב בד"כ בסביבות המפוח של היחידה הפנימית.
מה שאתה אומר זה שאני יכול לעקוף אותו עם נגדים רגילים ?
אולי בכלל לא צריך מזגן :lol:
איזה תיקון זה לעקוף אותו עם נגדים רגילים ?
אני מבין שיש תקלה בשטח ויש צורך לחלץ את הרכב
אבל מערכת מיזוג אויר נו באמת .
כמה עולה חלק חדש
אולי רק ניתק חוט גשר פנימי
היחידה בדרך כלל ממוקמת בתוך בית המפוח לצורך קירור ( הנגדים מתחממים מאד )
יש חלק משומש ( וזה לא צריך להיות מרכב 4X4 )
****
איציק
איציק,
מעל לרגליים של הנוסע מתחת לתא כפפות יש משהו עגול מפלסטיק שחור. זה בית במפוח להבנתי .. נכון ?
בתוכו המשהו המקולקל ?
סביר שזה מקומו
בכל מיקרה חוטי החשמל של מנוע המפוח מגיעים מנגד המהירות .
פרק את תא הכפפות והכל יהיה ברור
****
איציק
תודה.
עקרונית אתה יכול, אבל תצטרך להשקיע בנגדים בעלי הספק גבוה מאוד, ובלהנדס להם תושבת. כך שהמסקנה היא שלא כדאי.ציטוט:
מה שאתה אומר זה שאני יכול לעקוף אותו עם נגדים רגילים ?
אם זכרוני אינו מטעני, החלק הזה לא יקר כל כך בטויוטה, וגם יש הרבה בפירוקיות.
תקלה? בהיילקס?
:shock: :shock: :shock:
אסף.
אסף
כשבהיילקס מתקלקל משהו זה מקסימום מפסק :twisted:
גאי שלום
שמי יעקב יש לי היילקס 96 וגם לי הייתה בעיה דומה
החלפתי מאורר מפירוק ב100 ש"ח
המאורר נימצא בצד ימין ליד רגליי הנוסע
נ"ב גם מאורר של לנסר פרטי מתאים ויותר טוב
בהצלחה השור הזועם {יעקב}
המאוורר מסתובב טוב מאוד. זאת בעיה של משהו אחר. יש לי מצבים 1/2/4 אני בנתיים לא מצאתי את הנגדים האלו אפילו שפרקתי את התא ובחנתי את המצב ( תוך כדי העברת כבל אנטנה חדש ) אבל זה לא כל כך מפריע לי אז זה נידחה.
עכשיו אצלי יש בעייה: המאוורר של המפוח לא עובד בכלל.
בבדיקה קצרה שערכתי הערב הספקתי לראות שמהצד החיובי של המנוע החשמלי הדברים נראים בסדר: הפיוז (30 אמפר)שלם, הריליי מתקתק כשמזיזים את מפסק המהירויות ממצב כבוי למצב דלוק כלשהו. גם הנורה של כפתור המזגן נדלקת כשמשחקים עם מפסק המהירויות. מאיזור הריליי הזה הולכים אל המנוע החשמלי שני חוטים: אחד עבה מאוד, תכלת עם פס אדום, והוא הופך לחיובי (בדיקה בעזרת רב מודד) כשאני משחק עם מפסק המהירויות, ושני, דק מאוד, תכלת עם פס שחור שלא קורה לו כלום כשאני משחק עם המפסק. נראה לי מוזר שמדובר בשני חוטי אספקת מתח למנוע, אחד חיובי ואחד שלילי, כי ההבדלים בקטרים שלהם עצומים. את נגד המהירויות עוד לא מצאתי.
למיטב הבנתי הבעייה היא לא בנגד המהירויות, מכיוון שהמאוורר לא עובד גם בעוצמה הגבוהה, אז מה שנשאר זה מפסק מהירויות דפוק? (או חיווט משוחרר/שרוף) או אולי מנוע חשמלי מת. הייתי דוחף לו חוט שלילי במקום החוט הדק המדובר כדי לבדוק אם זה המנוע דפוק, אבל אני עדיין לא משוכנע שזה חוט אספקת המתח השלילית שלו.
אם עוד לא ראיתה את זה אולי זה יעזור לך
http://www.4crawler.com/4x4/CheapTricks/Blower.shtml
לא הייתי מאמר על החוט הדק כמינוס....
בהצלחה
אז בפירוק משני מסתבר שהפחמים עשו את שלהם. מתחתי את הקפיצים שלהם, וכרגע העסק עובד טוב. כשזה ייגמר סופית אני אחפש לקנות מנוע כזה, שכן המנוע הזה לא נבנה כך שיחליפו בו פחמים. אני מניח שאני אוכל להחליף פחמים, אם אתעסק עם עיקום נועלי מתכת הלוך וחזור, אבל אני בספק עם העלות שווה את ההתעסקות.
לגבי שני החוטים בעוביים שונים של אספקת הזרם למנוע? מוזר לאללה אבל באמת אחד מהם הוא פלוס ואחד מינוס. העסק מוגן מהצד של החוט החיובי בפיוז של 30 אמפר, ואין שום מצב שהחוט של המינוס אוכל כזה זרם בלי להישרף. אני מעריך שהחתך שלו הוא פחות ממ"מ אחד. לטויוטה פתרונים.
לך תחליף את בורר המהירויות . אם תפרק את הרדיו ותכניס את היד פנימה שלוף את בורר המהירויותציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
קנה חדש ב225שח תאמין לי תפתור את הבעיה .
בהצלחה.
עופר, אתה גם קורא?
אז מה עושה שם החוט הדק?
בנוסף, אם זכרוני אינו מטעני אז המנוע מתחבר לגוף הפלסטיק של יחידת המיזוג/חימום/אוורור.
עברו כמעט שנתיים, אני באמת כבר לא זוכר טוב.
אגב, מעניין לציין שמתיחת הקפיצים כפתרון זמני, גרמה למנוע להמשיך לעבוד היטב עד היום (טפו, טפו).
כמות הגז שבמערכת כ 750 גרם +- 50 גרם
****
איציק
על איזו שאלה ענית, איציק? :D
על שאלה טלפונית של ערן
כנראה שבחיפוש הוא הגיעה לכאן
אז יש נתון גם גם בנושא כמות הגז .
חנן - אין לי מושג - אולי אינדיקציה שהמנוע עובד אולי מינוס לממסר אולי משהוא אחר....
איציק - תודה - מצאתי את התשובה בשרשור אחר - עד שנגיע להשלים את החסר - מה המשמעות של להשתמש במזגן עם 600 גרם גז (המזגן מקרר טוב, כאשר מתחילים נסיעה ברכב אחרי כמה שעות בשמש אולי לוקח יותר זמן להרגיש קריר ברכב).
כל עוד המזגן מקרר ואתה מרוצה אז הכל בסדר .
מכמות מסוימת ומטה חיישן הלחץ \ חוסר גז יתחיל לנתק את המדחס .
במערכות כאלה אתה חייב להוציא את כל הגז למיכל \ משקל ורק אז למלות חזרה לפי הכמות .
כמובן שיש להוסיף שמן לפי הצורך .
מכשיר מיחזור הגז מראה לך כמה שמן יצא מהמערכת
או שאתה מוסיף בכל מצב כ 10 MLL שמן
גם להוספת שמן \ כמה להוסיף יש טבלאות יצרן אבל זה פחות קריטי העיקר זה שיהיה שמן
בנזילה קטנה לאורך שנים אפשר ליבש את המדחס מבלי להרגיש .
ערן, הסתכלתי היום שוב. המנוע מתחבר לגוף פלסטיק, כך שלא נראה שהוא מקבל מינוס ממקור אחר. בנוסף, אני זוכר שהמנוע עבד היטב כשהוא היה מחוץ לקופסה ורק הקונקטור היה מחובר אליו.
איציק, ברשת טויוטה אמרו לי במפורש שהכמות הנכונה היא 650 גרם.
הפרסוסטאט מנתק כניראה מ 500 ומטה, עד כמה שהבנתי.