-
נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
לא 4X4, אבל אולי זה יעניין כאן מישהו.
חבר ביקש ממני עזרה עם אופנוע כנ"ל. הוא קרא בפורומים אמריקאיים שבמדינות חמות, העובדה שמאוורר המצנן נכנס לפעולה רק בסמוך לקו האדום, גורם למנוע להתבשל ולהינזק.
אז סידרתי לו ארדואינו נאנו עם ממסר, שמקבל את קריאת המתח מהטרמיסטור המקורי של שעון החום, ונותן פקודה לממסר שמקצר את הטרמוסוויץ' המקורי לאדמה, וזה מפעיל את המאוורר.
לבקשתו תכנתתי את הארדואינו ככה שהוא ידליק את הממסר כשהמתח נופל אל מתחת ל2.93 וולט, שזה טיפה מעל חצי השעון.
המערכת המקורית בוצעה עם ארדואינו אונו, הגדול יותר.
לאחר שזה עבד לשביעות רצונו, בניתי לו עוד אחד, בשביל חבר שלו עם אופנוע זהה, אבל הפעם עם ארדואינו נאנו, שתופס הרבה פחות מקום.
עלות הרכיבים: 13 ש"ח לארדואינו נאנו, ו4 ש"ח לממסר.
http://imageshack.com/a/img538/9155/P2if2i.jpg
http://imageshack.com/a/img538/2685/4cRIdn.jpg
-
תגובה: מיקרו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
מגניב, לאיזה כניסה חיברת את החיישן? אני מניח לאנלוגי. יש מצב שאתה מפרסם את הקוד?
-
תגובה: מיקרו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
int sensorPin = A0; // select the input pin for the potentiometer
int ledPin = 2; // select the pin for the LED
int sensorValue = 0; // variable to store the value coming from the sensor
void setup() {
Serial.begin(9600);
// declare the ledPin as an OUTPUT:
pinMode(ledPin, OUTPUT);
}
void loop() {
// read the value from the sensor:
sensorValue = analogRead(sensorPin);
Serial.println( sensorValue);
// turn the ledPin on
if (sensorValue < 570) {
digitalWrite(ledPin, HIGH);
}
if (sensorValue > 630) {
digitalWrite(ledPin, LOW);
}
}
- - - Updated - - -
הכניסה האנלוגית היא לA0
היציאה הדיגיטלית לממסר היא בפין D2
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
מגניב!
מה רמת העמידות ( רובסטיות) של הארדואינו ומה צריך לעשות בשביל לא לאבד אותו יום אחד בשטח ?
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אין לי מושג, אבל החיבור כאן נעשה במקביל למערכת הקיימת ולא במקומה, כך שגם אם העסק מתפגר, התפקוד המקורי נשמר.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
זה תלוי מה קנית. יש ארדואינו עם פינים מולחמים ויש כאלו בלי כדי שתוכל להלחים חוט ישירות ויש גם מתקן שמאפשר לך לחבר חוטים כשאקבל אסביר. בתכלס אם אתה מלחים הכול ומחבר את הלוח בצורה טובה אז אין סיבה שיתפרק
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
בין אם מדובר בארדואינו עם פינים או ארדואינו בלי, ניתן להלחים, וכמובן שזה מה שנעשה כאן.
חיבורי הזכר-נקבה של הארדואינו וחוטיו טובים רק לניסוי סטטי על השולחן, ובוודאי לא לאופנוע.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
ניתן לצקת עליו אפוקסי אלקטרוני?
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אני לא חושב שאתה צריך לצקת עליו, הוא בטח יתחמם. יש בלוח נקודות לחיבור ברגים. אמנם קטנים אבל יש. אני קניתי אקדח דבק חם כדי להדביק בפינות (איפה שאין סיכון ללוח) במקום ברגים. בבאגי שלי אני שוקל להשתמש בנאנו כדי לשלוט על המאווררים השונים אבל עוד לא בטוח אם זה יעמוד בטלטלות.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
ארדויאנו זה דבר נהדר.
גם מאוד זול גם קל לעבודה גם מאוד גמיש, מעולה.
מה שהוא לא זה עמיד.
כל החלקים וה PCB הם ממש לא mil spec
אם הם היו הוא היה עולה פי 10 לפחות.
מה זה אומר - לא לסמוך על האמינות של ארדאינו.
אסור לממש שום מערכת קריטית איתו, ותמיד לקחת אחד ספר (בכמה שהוא עולה אפשר גם שלושה)
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אפרופו ארדואינו... בניתי מכשיר אבחון לרכב בהתאמה פר מקרה.
מכשיר על בסיס ארדואינו אונו וgsm shield שיודע לשדר לי באונליין התראות על נתונים שונים ברכב, כמו מתח מצבר, רכב כבה בנסיעה ועוד. עוזר לי למשל לאמת תלונה של לקוחה על כיבוי מנוע ספוראדי, או מצבר שנגמר לפעמים בלילה, בלי סיבה נראית לעין (בסוף נמצאה הסיבה...ממסר למאוורר שלפעמים נשאר תפוס) .
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
דרך מי אתה מחובר בGSM SHIELD? איזה ספק סלולרי וכמה זה עולה?
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אתה מכניס לו איזה סים שאתה רוצה. אני השתמשתי בprepaid של הומסלולאר. זה סים רגיל, לא ייעודי לארדואינו, והמחיר רגיל. לא זוכר כמה בדיוק.
הgsm shield עולה 120 ש"ח. באיביי.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
למה לא לקנות תרמוסוויץ (שזה שם גדול ליוניט חום) מכוון לטמפרטורה הרצויה? להוסיף אותו למערכת הקירור יש מספיק נקודות.
נראה לי יותר אמין...
אסף.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אני רואה שיש גם דבר כזה שלפי השם אמור להיות מוקשח אבל לא מתועד תקנים תעשיתיים או צבאיים.
אני נוטה לחשוב שיש כאלו
http://www.ruggedcircuits.com/ruggeduino/
מה דעתכם?
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
זה נראה מעולה, בועז.
אסף, עקרונית, אתה כנראה צודק.
במקרה הספציפי הזה הפתרון הזה היה קל יותר בשבילי. הרכיבים כבר היו בתא המטען של הרכב שלי ורק היה צריך לבנות תוכנה ולחבר אותם לאופנוע.
יש כאן יתרון מסוים שניתן לשחק עם טמפרטורת הכניסה של המאוורר באופן קל-שינוי פרמטר אחד בתוכנה.
בנוסף, זה מאפשר משחקים נוספים אם רוצים, כמו התראה אורקולית בטמפרטורה גבוהה יותר, ובכלל, לפונקציות אחרות לגמרי, על בסיס הרכיב הקיים:
למשל, מסך עם חיווי של הילוך. רק צריך להכניס לארדואינו אותות מהCDI ומחיישן המהירות.
למשל,חיווי/התראה למתח מצבר, לחץ שמן ועוד
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
לא הכי הבנתי מה הופך אותו למוקשח...מחברי המתח זהים וכך גם התקשורת. מתח הכניסה אמנם גדל אבל לרוב נהוג לגבול עליון של 32. יש לו הגנות בכל הנוגע לזרמים ומתחים (כולל ממתח הפוך) וזה שיפור נחמד.
לא מאמין שזה עומד בשום MIL.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
הוא לא מוקשח.
הוא רק יותר עמיד בשגיאות מתחים לפי המעט שקראתי.
אני מחפש מוקשח.
ip65 or mil-810
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אז ...
תקנה קופסת אלומיניום. תחבר ברגים. תייצר גשר תרמי בין המעבד לדופן הקופסה. חבר מחברים מוקשחים על הקופסה. מלא אפוקסי. 24 שעות לאחר מכן יהיה לך מודול מוקשח. ואפילו לא חייבים לסגור את המכסה של הקופסה...
אסף.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
ראה תגובה #9...
גשר טרמי זה סוג של היטסינק במקרה הזה?
יש רכיב מקובל לשימושים ביציקות?
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
גישור טרמי יושג בדרך כלל בשימוש עם פד טרמי שישב בין הקופסא למעגל. בצד השני של הקופסא אתה יכול לחבר היטסינק עם משחה טרמית בינו לבין הקופסא, השאלה האם בכלל צריך את כל זה...
ואני בטוח שמישהו כבר בנה משהו דומה בבית.לא מאמין שיש מוצר מדף עם MIL או כל תקן צבאי אחר... בכל זאת, זה צעצוע.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
גשר תרמי זה שם מרשים לחתיכת אלומיניום מכופפת שנוגעת בצד אחד במעבד או בfet שדורש קירור ובצד השני בקופסה. רצוי עם פד תרמי או דבק תרמי.
זה החלק שדרכו החום מגיע ממה שמתחמם למה שיקרר אותו (האוויר שזורם על הקופסה)
אסף.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אסף לא צריך להסחף.
מכשיר קשיח (בתקן צבאי בכל אופן) הוא לא רק קצת אפוקסי שיוצקים עלין וחתיכת אלומנים שמוציאה את החום.
מדובר על PCB בתקן מסוים של חומרים שיותר עמידים. ובמיוחד ברכבים עם MTBF יותר גבוה ועל זה משלמים והרבה.
אם תיצק אפוקסי על הארדאינו מה שתקבל זה ארדואינו עם עמידות יותר טובה לזעזועים מכניים.
ה PCB והרכבים עדין יהיו פחות עמידים ועם MTBF יותר נמוך מרכבי MIL SPEC
עבור בקר הפעלת מאוורר (שגם ככה מגובה) ניחה, אבל לא היתי בונה עם זה מערכת ABS...
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
ומחשב מנוע? סתם לידע כללי. לא הולך לבנות כזה בקרוב אבל השתעשתי ברעיון
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
נגדיר את זה כך..
אם אתה בונה בקרת מנוע עם ארדואינו, תביא אתך עוד שתיים לגיבוי.
כך שאם נשרף לך אחד, תוכל בקלות להחליף לגיבוי.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אני בטוח שמישהו כבר בנה משהו דומה בבית.לא מאמין שיש מוצר מדף עם MIL או כל תקן צבאי אחר... בכל זאת, זה צעצוע.
זה לא צעצוע. זה מוגדר ככלי פיתוח. לאחר שבדקת רעיון, אתה אמור לעבור לתכנון של מכשיר תקני, עם כל ההליכים ההנדסיים הנדרשים.
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
השתמשנו בעבודה בארדואינו לפתרון בעיה ברכב נשלט מרחוק.
הפתרון היה אמור להיות זמני. אבל הוא זמני כבר שני וחצי...
"הקשחנו" אותו בצורה דומה למה שהמליץ אסף.
עובד.
אבל לא תחליף לכרטיס לאחר םיתוח ובדיקות עמידות לרעידות ותנאי סביבה
-
תגובה: נאנו פרויקט - שיפור מערכת קירור בימאהה רויאל סטאר ונצ'ור 1983
אני לא מבין בטרמואנליזה, אבל תחושת הבטן שלי אומרת שנסחפתם קצת במקרה הזה.
צריכת הזרם של המעבד היא עד כ50 מיליאמפר ואם נותנים לו מתח של חמישה וולט, אז מדובר בהספק של כרבע וואט. לא הייתי משקיע בהיטסינק בשביל זה.
-
בגלל זה שאלתי, אבל יש עוד פאקטור חשוב וזה הסביבה שבה הוא מותקן.