ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...99%D7%99%D7%93
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...99%D7%99%D7%93
למכירה מאזדה 323 96 200 ומשהו אלף ק"מ
טסט עד היום
1500 שח
מישהו באמת מחשב להם שהם לא עברו את סף ה-5000 ש"ח? כי בתור בנאדם פרטי שלא עובד במוסך אני לא היית מצליח להעמיד רכב מצוייד בסכום כזה, רק הצמיגים של הסובארו הזו נראים לי לפחות אלפייה ויותר.
נראה שסובארו הוא הרכב המועדף למשימה.
בפעם הראשונה אלו היו רכבים של 3000 ש"ח וגם אז הם היו משופצרים בהרבה יותר. נראה שכל שנה הסכום לרכב עולה והרכבים מגיעים יותר ויותר משופצרים. כמו שאמרת רובם אם לא כולם עלו יותר מ5K עלות כללית של ישור והכנה + מחיר הרכב אבל זה לא ממש משנה, זה גימיק משעשע סה"כ.
בקצב הזה עוד שלוש ארבע שנים נראה את גרוטראלי לרכבים במחיר עד 20.000 ש"ח ואז זה כבר יהיה טיול ג'יפים :D
סובארו אכן קופצת ראשונה כמועמדת, כי בסכום כזה היא הכי אמינה.
אבל הנעה קדמית זה ממש לא שוס כשיש קצת עליות עם קצת דרדרת.
תחשבו על הנעה אחורית.
ולמחשבות שונות לחלוטין....
שימו לב מה נהיה.
כוכבי הספורט המוטורי, במקום שיתחרו כמו שצריך במכוניות המירוץ שעלו להם תועפות, מככבים ב.... גרוטראלי. ככה זה כשבמו ידינו וחוקינו המטופשים חיסלנו את הספורט המוטורי. גרוטראלי לתפארת מדינת ישראל המטומטמת.
אני דווקא מוצא הרבה יותר עניין כיום במסעות כמו זה מאשר ספורט מוטורי במאות אלפי שקלים.
התשתית מריכה להיות עממית ונגישה לכולם
בקרוב מאוד היא כבר לא תהיה עממית אחרי שהשחקנים האלו נכנסו למגרש ("זה תחת ההגדרה של מירוץ, המשטרה לא מאשרת" מוכר משהו?)
מסע משעשע שהתחילו כמה מושבניקים נהיה עכשיו סיבה למסיבה.
5000 ש"ח...
באמת בדיחה.
אני מסכים עם opl.
והרישויי? מה איתו?
ולדעתי, אם היו רציניים - חיפושיות ישנות (לא החיקוי הפלסטי של השנים האחרונות), הן הן המתאימות ביותר לדבר הזה - במיוחד כשאני רואה את הזויות במעבר של הסובארו השחורה הזו, למרות הצמיגים הגדולים...
אני אנסה למצוא את התמונה..
סתם נוסע בכביש המהיר... יותר מ-70 מייל לשעה..
קובץ מצורף 106792קובץ מצורף 106794קובץ מצורף 106793
יש לנו כאן קבוצת חיפושיות שטח כאלו.... אבל המחיר הרבה הרבה יותר גבוה מ5000.
אסף.
SIX, אני חושב שאתה מבלבל בין שני קבוצות שונות:
גרוטראלי שהיא יותר וותיקה עד כמה שאני מכיר
https://www.facebook.com/grutarally/?fref=ts
לקבוצה שבכתבה
https://www.facebook.com/%D7%92%D7%A...33654/?fref=ts
אז יש לנו את judea people's front ו people's front of Judea ?
מי שלא מכיר את הרפרנס, תתביישו לכם!
חמש אלף שקל זה לא.. משעשע ומדליק אולי כן, אבל חמשת אלפים סיפורי מעשיות אולי, לא שקלים, וחבל. לדעתי זה היה יכול להיות הרבה יותר מאתגר ומעניין אם היו מקפידים על רכב ישן ומקורי, AS IS, וללא תוספות.
אני אנסה לעשות לכם קצת סדר:
רוב הרכבים בגרוטראלי הראשון עמדו פחות או יותר בתקציב, אלף לפה אלף לשם.
בגלל ביקוש גבוהה להשתתף ומספר מקומות מוגבל החליטו החברה מגבע (שהיה להם חלק גדול בעזרה לאירוע הראשון)
לקיים אירוע נוסף לפי ההגדרות שלהם(להלן גרוטשטח).
בהנחה ולא "משתוללים" אין בעיה לעמוד בתקציב.
בגרוטראלי השני שהתקיים הקפידו יותר לגבי הגבהות(אסורות, מותר רק להקשיח קפיצים) וצמיגים (מידה מקורית).
בסופו של דבר הרכבים אמורים להתנייד על הכבישים ולעמוד בחוקי התעבורה (האחריות החוקית היא אך ורק על בעל הרכב).
מציע לכולכם לעבור את החוויה אם על בסיס מקום באחת מההתארגנויות או על בסיס התארגנות עצמאית אתם תופתעו למה הרכבים הללו מסוגלים :-)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
הקבוצה המקורית אכן נקראת גרוטראלי שערכה לפני חודש מסע ועוד אחד יהיה בקייץ.
כאן על פניו כל הקבוצות הן של מוסכים וזה עם הרבה יחסי ציבור.
חברים שלי השתתפו עם 205 שנקנתה ב 1600₪ כולל אגרת טסט לחצי שנה, צבעו את הרכב לבד ובקושי הוסיפו לו קצת מיגון, הוא שרד את המסע כמו מרבית הכלים שהתחילו. המכונית שהצטיינה הייתה אכן וולוו עם הנעה אחורית שהורכבו לה קפיצים ארוכים להגבהה.
אני בכלל לא נגד האירוע.. להיפך. לגמרי להיפך.
אבל להראות את הכלים שם ובמיוחד את האחרונה, שנראית כאילו היא בתחילת הדרך להפוך למשהו מהצי של MAD MAX ולהגיד 5000..
נו, שיהיה.
והיכולות.
אני לפחות לא מופתע בכלל.
בטיול בקפריסין, לפני המון שנים, שכרנו פוקסווגן פולו (גיר רגיל) ו..יצאנו לשטח.
שבילי דרדרת וכל מיני "חריצי מים" ומדרגות... בזוית הנכונה הפולו לא עצרה..
הפעם היחידה שנתקענו היתה בעלייה ממאגר מים עמוק.
המנוע והדרדרת ותוואי השביל (לא איפשר "לקחת תנופה") פשוט תקעו את הפולו, כמה מטרים אחרי תחילת העלייה...
אחרי כמה נסיונות נואשים - האוטו עולה למעלה, הגלגלים מתחילים להחליק, המנוע נחנק (חלש לאללה) ותוך כדי סיבסוב הגלגלים, האוטו מחליק לו למטה - כשכבר החל ריח לא נחמד מהקלאץ', סובבתי את הרכב ופשוט עלינו את כל העלייה (תלולה וארוכה) ברוורס (הילוך קצרצר ומשקל במקום הנכון..).
גם עם הפסאט שלנו (סטיישן, טורבו) הגענו "די רחוק" - מסתבר שבקרת האחיזה שמועת לכביש, עושה עבודה לא רעה בכלל בשטח.. אם נוהגים ברגש..
אח"כ גם הצוררים הבינו את זה והוסיפו טיפל'ה גובה (4X4 כבר היה בסיס.. עם הסינכרו) וקצת עיצוב וקראו לזה טוארג..
שלא לדבר על כל הרנו והמאזדות והקורולות (בקיצור, ליסינג) שהיינו פוגשים בכל מיני חורים בדרום...
כך שאני בכלל לא מופתע בכלל שניתן "לייצר" טיול שטח חביב לגמרי מגרוטאות שלא איכפת שידפקו פה ושם (ותמיד אפשר להתגייס איזה 4 משתתפים ופשוט להרים את הרכב מעל מכשול סורר).
אבל 5000 ש"ח... חבל שאים פה פרצופון/אמוג' של "עלאה ענאק?" עם אצבע שמושכת את העין קצת למטה...
ושכחתי את כל הליאונה המרובעות האלה (כמו בתמונה הראשונה) של חברינו הבדואים... נדמה לי שזה רכב "העבודה" שלהם בשטח והסופות (שמקורן "לא ידוע") הם רכבי הכיף שלהם.
באחד הטיולים שלנו, לאיזור השמורה שמדרום לאשדוד (לא זוכר השם - אני רק הנהג), המון בוץ , הדיסקברי של החבר (TD5 2002) התעקש להתקע כל פעם... הגלגלים (BF A/T בגודל מקורי) פשוט התמלאו בבוץ ובעשב הרטוב והאוטו... עומד במקום (טוב... גם הנהג לא ממש הקשיב.. רגל כבדה) ומידי פעם נגחתי אותו (בזהירות) עם הריינג', פוש קטן.. שיזוז.
העניין הוא, שבאותו מקום שהוא נתקע הכי הרבה, היו כמה חבר'ה מהמשפחה (המורחבת..) שהשתעשעו שם עם רנו 5 לבנה (ללא מספר..) - עלו וירדו וצלחות וכל מיני דברים ו.. לא נתקעו אפילו פעם אחת...
ד"א - בצד, כשהנהגים של הרנו מתחלפים (כיף, לא?), חנו כמה פראדו והיילקס "קרביים" וסופה... "שלהם".
אני בטוח שהרנו הזו באמת עלתה להם פחות מ-5K..
נשמע כמו אירוע מגניב וכיף אמיתי
שלי יצאה למדבר ( איתך) כשהעלות עליה הייתה בין 5000 ל 10000.
בהמשך השקעתי עוד הרבה.
ניסיתי להצטרף לשתי ההתארגנויות גורטראלי וגורטאשטח שתייהן תמיד אובר בוקינג.....
לדעתי לא מקפידים שם על העלות וחבל. אין שום בעיה להעמיד רכב ב5000 שקל שיצליח במסע, הוא יהיה עם צמיגים משומשים, ועם גגון מאולתר וכו'. וידרוש הרבה יותר יכולת מהנהג. וזה על הרעיון לא?
Sent from Um Melabes
עם וולוו סטיישן 245 מודל 78 עשיתי לא מעט שטח בתור נהג חדש(סוף שנות התשעים).
עשר שנים אח"כ "טיילתי" לא מעט בסביבת הירקון עם לאונה 86 1.6 ידנית סטיישן שירדה מהכביש ושמשה אצלי
בתור רכב "פאן" עד שקניתי את הסונומה ב2009.
הוולוו עם ההנא/עה האחורית נותנת עבודה והסובארו עם כל האין משקל שלה פשוט עברה כל מה שביקשתי ממנה...
איתי
אם כבר, אני כן הייתי ממליץ על התארגנויות עצמאיות קטנות למי שמעוניין, ואלמלא הייתי מחזיק רכב שטח, בהחלט הייתי חושב על הרפתקאה בכיוון הזה, אבל...אני כן מחזיק רכב שטח אז למה?!?!
המסע המקורי היה עד 3000 ש"ח (זה היה העלות הדלק של הדיסקו שלי בחוצה ישראל)
לכתבה http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=967100
חן
מה שאני עוללתי לוולוו כזו, מודל 79...
את כל תחילת הנסיון שלי בנהיגת שטח, חילוצים עצמיים, טיולי שטח, מצבי ״כמעט״, נהיגת ראלי (לפחות ככה קראתי לזה אז...), בוץ, חציית שטפונות, דיונות, ומה לא עשיתי עליה.
איזו עבירת! איזה אוטו חסון! את כל ההתעללויות האלו הוא קיבל בהבנה ותמיד בסוף עלה על הכביש והחזיר אותי הביתה בנסיעה.
מרווח גחון מכובד, מנוע בריא, סרן אחורי חי, מתלים פנטסטיים, מכלולים גיבורים... רכב שטח מושלם.
עמד כמה שנים בגינה של חבר במטרה להפוך אותו לרכב שטח ייעודי, ממש כמו במסעות האלו.
כבר היו לי קפיצים מוכנים, צמיגי שטח, אפילו חשבתי לחפש לו נעילה אחורית אוטומטית ( יש מצב שזה סרן דנה). רק זמן לא היה לי והוא סיים את הגלגול הסה של חייו כשעבר אחר כבוד לאספן מכוניות שהחליט לשפץ אותו.
איזו נוסטלגיה...
במסגרת הנוסטלגיה...
בימי הצבא (קבע), היה לי אוטוביאנקי... זה היה "השטח" הראשון שלי.
SHMBO ואני ברמת הגולן ומסביב לכינרת (נדמה לי שזה היה ב- 87-8..ממש לפני השירור), בלי כבישים כמעט בכלל, כולל נסיעות בתוך נחלים לאורך מאות מטרים, כשמדי פעם צריך לצאת ולחתוך את הצמחיה, שפשוט הגיעה עד גובה המים.
היו מקרים שהמים היו מעל גובה הגלגל, במשך עשרות מטרים... לא נכנסו דרך הדלתות.
חווייה.
בסוף הטיול, נפגשנו עם חברים מהיחידה, ליומיים על שפת הכינרת... ממש על המים. גם שם האוטוביאנקי לא נתקע.
גם אני ניסיתי להרשם ללא הצלחה (היה כבר מלא לחלוטין) ולכן בואו נרים את הכפפה ונעשה מסע שכזה של חברי האתר עם הקפדה על מקוריות הרכב ובתקציב המקורי (3000 ש״ח). אני הראשון להירשם.
אני אומר לך למה, וזה לא משהו שאני שולף מהשרוול, אלא מדבר עליו עם טלי, זוגתי, כבר אי אילו שנים:
בתחילת דרכנו בשטח הטיולים היו מצחיקים, מפתיעים, מאכזבים, מרגשים, קשים וממלאי סיפוק.
הכלים היו מחורבנים. הכיסים היו ריקים. החלפים היו תחליפיים, הצמיגים היו יד2, במקום רצועות גרירה היה ברזל בניין, במקום ילדים בספסל האחורי היו חברים שיכורים/מעושנים או מצחיקים ללא חומרים, והיו הרפתקאות. בלי סוף.
היום אנחנו עם הציוד הנכון. עם הרכב הנכון. מטופל נכון. עם אוהלים נכונים. ציוד ניווט שלא מאפשר מקום לטעות. מעלה זיק עובר לנו מתחת לגלגלים אפילו ללא עצירה "לפיפי" לפניו. אין תקלות. אין ברבורים. אין אתגרים.
הכול ברור, ידוע וצפוי מראש. וכיף. הנופים יפים. החברים טובים וכיף להיות איתם מסביב למדורה. אבל הריגוש כבר לא שם.
.
.
.
.
מסע כזה מחזיר הכול לנקודת ההתחלה.
אני מנסה לשכנע את טלי לעשות עם גרוטאת הקטנוע 50 שלנו טיול חוצה ישראל. בינתיים אין הענות, אבל כשאצליח לשכנע אותה, אני חושב שזה יהיה כיף, מהול בסבל.
אני השלישי
יש לי טייפון 50 במחסן שמחכה בדיוק בשביל זה.
לגבי כל מה שכתבת, זה בדיוק זה, אני אומנם עוד לא הגעתי לשלב של הג'יפ המדוגם שעובר את זיק כאילו זה הקסטל, אבל בהחלט מרגיש שחסר לי החוויות.
הרבה יותר מצחיק/מעניין לטייל עם סובארו DL או שרייד בשבילים בעבירות קלה בינונית מאשר עם ג'יפ מדוגם במעלות הנגב.
אגב החלום שלי הוא טיול שטח ארוך בטרקטור פתוח בשטח כמובן. (חוצה נגב למשל)
אני רביעי :-)