סופה 92
ההגה והרכב מושכים חזק ימינה .
בדקתי לחצי אויר.
מה עוד לבדוק?
תודה
חיים.
Printable View
סופה 92
ההגה והרכב מושכים חזק ימינה .
בדקתי לחצי אויר.
מה עוד לבדוק?
תודה
חיים.
מתי מושך?
סתם בנסיעה? בבלימה?
מה זה ההגה מושך?
הגלגל הגה מסתובב לכיוון המשיכה של הרכב - טוב נו זה טבעי :oops:
שאחד מהבלמים הימניים (אחורי או קדמי) לא תפוסים
שמוט השפור שלך לא מעוקם
שהסרנים יושבים במקום - קרה לי שהסנטר בולט של אחד הקפיצים נשבר, כתוצאה מכך הסרן האחורי "זז קדימה" באחד הצדדים ובעצם הרכב קיבל "היגוי תמידי" לצד אחד.
בהצלחה
יוני5
מנסיון החיים
עוד לפני שאתה בודק אויר או במקביל לזה שאתה זורק עין ורואה שיש אויר בגלגל
בדוק שיש לך את האומים של הגלגל .!!
וכמובן בדוק שהם מחוזקים .
מכאן תמשיך לבדיקות האחרות ....
בהצלחה .
****
איציק
חיים
יש לי את אותה הבעיה
ייתכן שבגלל הקיט הגבהה?
רמי
רמי , אם אני לא טועה הקיט אמור ליצור תופעת לוואי של חופש בהיגוי(מישהו יודע???) , ולא משיכה של הרכב לצד מסוים , חוץ מזה שזה בעיה די חדשה המשיכה (הרצינית) הזאת.
אני יבדוק מה שכתבו פה , ויעדכן.
כל דבר לא סימטרי באזור הגלגלים. ברגים משוחררים, מיסבים לא מהודקים באחד הגלגלים הקדמיים, חיבור הסרן לקפיצים (בורג מרכוז שבור כמו שיוני הציע או ברגי U משוחררים - שמובילים לבורג מרכוז שבור...), בלם תפוס, וכמובן לחץ אויר שונה.
מה קדם לתחילת התופעה? עבדת על משהו באוטו? או שאולי קפצת קשה בשטח - גם סרן עקום יכול לגרום למה שאתה מתאר :cry: נקווה שזה רק פאנצ'ר.
אני אשמח לשמוע מה לבסוף גילית היה הגורם לבעייה הנ"ל
אנא תעדכן
רמי
קצת מוזר אבל היה כמעט הכל...
אחרי כמה ימים גיליתי פנצ'ר בגלגל ימין(הצד שמושך) - הפנצ'ר סודר המשיכה התמתנה .
עשיתי את הבדיקות שהציינתם לאחר מכן , וככה:
1.חופש בתפוח הזה , החופש מתבטה בתנועה מעלה ומטה
http://img133.imageshack.us/img133/5136/tay1ty.jpg
2.בית הבלמים חופשי מאוד , והוא מחובר :shock:
http://img133.imageshack.us/img133/636/tay27hu.jpg
3.חופש בגלגל עצמו , בנאבה או איך שקוראים לזה.
אני צריך אבחון מלא אם ניתן , מה לקנות , וסד"פ פרוק הגלגל לגורמים (בספר רשום שצריך כל מיני כלים מיוחדים למשל - אקדח יניקה , מלחצי C) בקיצור אני צריך הסבר למפגרים.
תודה.
הקליפר של הבלמים משוחרר? - חזק אותו, שני ברגים
התפוח חופשי? שאלה: ימין או שמאל (כלומר הארוך או הקצר). אם הארוך, שפץ אותו. אם הקצר, החלף (מחיר החלק והשיפוץ דומים למדי - בסביבות 120-150 ש"ח).
חופש בנאבה? כלומר לגלגל יש חופש כשאתה מחזיק בשעה 6 ו 12 ומנענע? תתכונן להיפרד מ650 ש"ח בערך, זה בא כיחידה אחת, ואני לא שמעתי שמשפצים.
בהצלחה.
יוני5
הברגים של הקליפר מחוזקים והעסק עדיין זז... :? ישנם איזה "בוקסות" בפנים?ציטוט:
נכתב במקור על ידי יוני5
מה זה ארוך מה זה קצר? בתפוח המסומן בחץ יש חופש....
לגבי החופש בנאבה אני יבדוק שוב.
תודה.
אם יש לך חפש בקליפר, והברגים מהודקים... יכול להיות מאוד שיש לך חופש ב"אוכף" עליו הקליפר יושב, וזה אומר- אם אני זוכר נכון- להחליף נאקל.... (תקנו אותי בבקשה אם אני טועה- זה מראה על בעיות זכרון... מזמן לא ראיתי סופה מקרוב)
לפני שאתה מתחיל להחליף את החלקים האלה- בדוק חופשים בבולג'ויינטים, וגם בנאבה השניה. סכם את הנזק, ואולי תגלה שעדיף להחליף סרן. (שתי נאבות + נאקל + 4 בולג'וינטים כולים הרבה יותר מסרן תקין)
אסף.
מה בענין התפוח , נאמר לי שצריך להחליף את כל המוט...?
מישהו יכול להסביר איך לפרק את הכל לגורמים כדי למצוא את מה שגורם לחופש...הסבר לאדיוטים ...
התפוח שאליו אתה מתכוון
אם אני לא טועה זה אחד התפוחים של המוט שפור...
אצלי בכלל חסר אחד בצד אחד ובצד השני קרוע..
הדבר מתבטא ביכול לסובב עם היד את מוט השפור לכיוון מעלה ומטה במעט... האם זה מה שאתה חווה או שמא כל היחידה ממש עולה למעלה ויורדת למטה אצלך?
בכל מקרה, מעל התפוח ישנו בורג עם אום אבטחה שכזה, תסתכל על זה, זה מאוד דומה לנאבה של הגלגל, אתה פותח את האום עם פלייר או דומה לו ואז פותח את האום ואז אמור לגרום למוט שפור להפרד מביתו...
לאחרים:
האם יש חשיבות לתפוחים אלה וכדאי להחליפם או שמא אפשרי לדחות עד למציאת יותר מדי זמן פנוי בסופ"ש כזה או אחר?
רמי
שני האפשרויות שרשמת קיימות , ז"א יש חופש בתפוח...(במסומן בתמונה)ציטוט:
הדבר מתבטא ביכול לסובב עם היד את מוט השפור לכיוון מעלה ומטה במעט... האם זה מה שאתה חווה או שמא כל היחידה ממש עולה למעלה ויורדת למטה אצלך?
יוני5 , אני ישמח אם תסביר מי זה "הארוך" ומי זה "הקצר"
חשיבות? רמי אתה צוחק?
חופש בצערכת ההיגוי הוא חופש מסוכן ואסור לנסוע עם חופש .
אצלך סך הכל חסרה הגומיה וזה באמת שטויות אבל רצוי לשים אחת (אולי גם יש חופש בל צריך לבדוק שהאוטו מונע)
חיים,ציטוט:
נכתב במקור על ידי tayrie
אחרי שאני קורא את התגובות כאן, אני מתחיל לחשוב שיש נו בעיית מושגים, וזה לא טוב.
חופש בקליפר של הבלמים, מה זה תפוח... אני חושב שאולי הגענו למגבלות השיחה האינטרנטית, והגיע זמן להעלות תמונה או להיפגש פיזית, על מנת לראות שאנחנו לא "מלמדים שחייה בהתכתבות". לא משהו מוצק, סתם תחושה שלי.
חיים, תסתכל מקרוב על מוט השפור. בשני צדדיו יש תפוחים.
המוט בנוי בצורה כזו, שמתפוח אחד יוצא מוט באורך של 15 - 10 ס"מ ובקצהו הברגה.
מצידו השני של המוט תמצא תפוח, שמחובר למוט באורך 80 ס"מ ובסופו הפרגה פנימית.
למעשה, אורכו הכולל של המוט נקבע לפי כמה אתה מבריג את האחד לתוך השני.
כשהתפוחים הולכים - נגמרים, את המוט הקצר יש להחליף. עלות מוט חדש דומה לעלות שיפוץ תפוח. לא כן במוט הארוך, שם עלות המוט בסביבות 450 ש"ח ולכן עדיף, לדעתי, לשפץ.
אני מציע שתחבור למישהו שיעיף מבט, מערכות היגוי ובלמים בהתכתבות...
יוני5
יוני , קצת עירבבת...
נעשה שניה סדר ...
1. יש לי חופש בקליפר , שאני לא מבין ממה הוא נובע , ולא מצליח לפרק אותו .(לא להפנות אותי לספר אם אפשר)
2. בקשר לתפוחים (שאני יודע מה זה :lol: ) עכשיו הבנתי למה אתה מתכוון ארוך(השפור) והקצר (הדראג לינק) רק עכשיו הבנתי שזה מגיע כיחידה(?) , במקרה שלי יש חופש רק בתפוח ימין על מוט השפור - מה מחליפים?
אגב , ביקשת תמונות , בתמונה הראשונה שהעליתי מסומן תפוח(אם זה לא תפוח אז כנראה שאני באמת לא יודע מה זה) בו ישנו חופש מורגש בכיוון החיצים בלבד.
3.לגבי החופש בגלגל עצמו , אני רוצה להבין\לדעת איזה חלק בדיוק מחליפים כדי לסדר את החופש הזה .
אם זה לא עבודה לחובבן מתחיל לדעתכם , אני ירד מזה... :?
זאת לא עבודה למי שיש לו בעיה עם להוריד את הספר ולקרוא.
למיטב הנתי שני התפוחים שיוני התיחס אליהם נמצאים על השפור, אחד בצד ימין אחד בצד שמאל.....
ערן, תקרא את השרשור מההתחלה , יש לי את הספר , קראתי ושאלתי בכל זאת ...
תן ליוני להסביר למה הוא התכוון , כי אני מספיק מבולבל.
תודה.
יש חופש גם בנאבה השניה (הרמתי את הגלגל , בדחיפה כלפי פנים בשעה 12 על הגלגל , מורגש חופש בלבד , בדיוק כמו בגלגל הנגדי)
להחליף את כל הסרן?
כמה עולה , איפה , והאם הסרן בא קומפלט עם ברקסים וכו'?
חיים.
תתחיל לחפש סרן... אם מצאת סרן משופץ ב2000 שקל, בערך- זה ישתלם לך. תתחיל אצל סמו, תמשיך אצל אונגר (מישהו יודע אם קרה לו משהו? סגור כבר חודש ומשהו), ובמוסכי הג'יפים. אצל סמו או אונגר היו בזמנו סרנים משופצים- וזה כבר ממש שווה. יש כאן בלוח מודעות זוג סרנים למכירה (סופה 92 לחלקים או משהו כזה)- אם הקדמי טוב, לך על זה.
אסף.
סרן משופץ עולה אצל גיא ורועי מיהוד 1900 ש"ח , וצריך להחזיר את הסרן הישן!...
נאבה אחת 450 ש"ח , עדיין כדאי להחליף את כל הסרן ?
שאלה חשובה , כמה מסובך לחליף נאבה לבד ? צריך כלים מיוחדים?
חיים.
החרא הרציני זה הבולג'וינטים- עבודה מסריחה ממש. אם הם 100% תקינים בסרן החדש ואצלך לא- זה עשוי להיות משתלם. מה לגבי הקליפר והחופש שלו?
אסף.
לגבי הקליפר , אני מנסה לקבל הסבר איך לפרק אותו כדי למצוא מאיפה החופש במדויק... :?
(נאמר לי שמדובר מאיזה "בוקסות" פנימיות[?])
תודה.
מכל השרשור לא ברור לי אם אתה בטוח שאתה מבין מהיכן החופשים נובעים ואם כולם מדברים על אותם תפוחים:
http://img18.imageshack.us/img18/2525/frontaxle0nl.jpg
התפוחים העליון והתחתון בתמונה, הם התפוחים של הסרן עצמו, והם באמת קשים להחלפה.
התפוח האמצעי, של ההיגוי קל מאוד להחלפה.
חשוב שתהיה בטוח אם החופש נובע מהטבור או מאחד התפוחים.
חיים. מה שסימנת בחץ בתמונה הראשונה זה באמת תפוח.
ההמשך, בדיוק כפי שכתבתי לך, וכפי שערן הסביר.
לא מדובר בשפור ודראג לינק, אלא בשפור בלבד
לגבי הברקסים, אז זה כבר מעבר לרמת ההסבר שלי בהתכתבות.
לדעתי אתה צריך ללכת תמישהו שיעיף בזה מבט.
באיזה איזור בארץ אתה גר?
באיזה מוסך טיפלת עד היום?
יוני5