מדובר בהיילקס האגדי .. כניראה שהמסנן שמן לא אגדי ...
Printable View
מדובר בהיילקס האגדי .. כניראה שהמסנן שמן לא אגדי ...
מסתובבים בשוק מסננים תחליפיים (שמן, דלק, אוויר) באיכות מחורבנת. ראיתי כמה וכמה שנפרצו, או יותר גרוע, הקפיץ שלהם חלש מדי וכל השמן לא עובר סינון בלי שאתה מודע לזה (כי המעקף פתוח כל הזמן), או שסתם התפרקו מבפנים (וגם אז אין סינון, אבל אתה לא יודע)
בימים טרופים אלו- תעשו לעצמכם טובה- תקנו רק מסננים מקוריים. זה בהחלט שווה את הכסף.
אסף.
כשקניתי את האוטו לפני שבועיים המוכר ( הסוחר ההגון ? ) עשה טיפול 10K
"שתקבל את האוטו עם חיוך" ...
אני לא יודע מה הוא שם שמה.
אתמול מצאתי כתמי שמן טריים איפה שהאוטו עומד.
בזחילת גחון מוסוות מצאתי שהמקור הוא במסנן שמן. הוא שחור וגדול. אין עליו כיתוב ( או שלא מצאתי בגלל השמן והבוץ שדבק בו )
בבדיקה של מדיד השמן לא ניראה שחסר, השמן ( השחור מאוד ) מגיע עד מ"מ אחד מעל לקו העליון.
בכל מקרה, יוחלף עוד היום.
אגב, איזה שמן מומלץ להיילקס ?
בלי טורבו, נכון?
15W40 , דרגת איכות CF לפחות, או כל מה שמחליף אותו (כלומר- CF4 או CG4 או CH4)
(לפני שתשאל מה זה אומר... http://api-ep.api.org/filelibrary/ACF1E1.pdf )
וגם...
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=4943
אסף.
הבחירה שלי היא השמן של קטרפילר - שמן איכותי, זול ון הסתם גם תעודת ביטוח מסוימת נגד זיופים.
נכון, בלי טורבו. טורבו זה איכסה :-)
תודה.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :roll: :roll: :rol :!: :!: :!: :!: :!: :!: l:
איציק ... הכל בסדר ? :roll:
טוב,
נתחיל בזה שלא סיפרתם לי שצריך גורו בשביל להחליף מסנן שמן בהיילקס :evil:
מי האידיוט ששם את המסנן שם ??? ואיך הוא ציפה שאני אגיע אליו ???
המכשיר היעודי לפתיחת מסנני שמן לא ניכנס בין המסנן לבלוק. אז עברתי לשיטת הלתקוע מברג ולסובב ... רק שהפילטר לא רצה לשתף פעולה וניקרע בקלילות ... אז גם גיליתי להפתעתי שהוא מלא בנייר ?!? פיסות נייר ( אבל יכול להיות שקרעתי את הנייר עם המברג. ( אבל נייר ?? ) )
בסופו של דבר הכנעתי את המסנן עם לומיק ודפיקות בזוית מלמעלה ... אני מניח שהוא היה סגור טיפה חזק מידי.
כשהוצאתי אותו ראיתי שכתוב עליו באנגלית שזה תחליפים תוצרת סין.
הרכבתי את המסנן החדש ( שכתוב עליו תוצרת קוראה ) וגם מיוצר עבור טויוטה.
כמה שמן אמור להיות שם ? אני הכנסתי מיכל שלם ( 5 ליטר ) וזה עומד על 2/3 מהמדיד.
יהיה טוב :wink:
תודה לעונים.
נו, גיא.... שוב קנית גרוטאה?
אסף.
אני מאוד מקווה שלא :evil: מאוד !!
מה שבטוח זה שהפילטר שהוא שם לי ב"טיפול" לא עלה לו יותר מ 5 ש"ח ....
למה יש לי הרגשה שאתה לא נכנס ל"מזרח" בכדי לקנות מסנן שמן?ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
עוד שאלה, איזה שמן מומלץ ל- TDI300? ה- 10W40 קצת דליל ויכול לפרוץ במנוע ענתיקה כמו שלי.
אני קונה אצל ג'קי- מסננים מקוריים (אתה יודע- לנדרובר לא מייצרים בעצמם מסננים, זה בד"כ של דלפי, וגם בריטפרטס קונים מהספקים המקוריים של לנדרובר)ציטוט:
נכתב במקור על ידי gali
לTDI300 המלצת היצרן היא 15W40 CF4. זה מה שאני שם. CF4 ולא CF- בגלל הטורבו.
...אבל זה שרשור על היילקס....
אסף.
גיא
הורדתה את המגן התחתון של המנוע?
זה עושה את החיים יותר פשוטים ולפחות אצלי אפשר לשבת מתחת לרכב כך שאין בעית גישה....
עכשיו אנחנו יודעים למה המון בעלי היילקסים מגביהים אותם בהגזמה פראית!
הכל בשביל להחליף מסנן שמן! עצלנים!
:lol:
למיטב ידיעתי ל TDI300 מומלץ 5w40
זה לפחות מה שאני הייתי שם במנוע.
לגבי מגן מנוע ... לא ניראה לי שיש לי כזה דבר :roll: כניראה קניתי גרוטאה .. אבל בין הקפיץ לבלוק לקורה של השילדה והאוטו לא מוגבה ( עדיין ) .. זה קשה ....קשה ....
גיא,
אמרו לך לשים פחלטר מקורי ומה עשית?
הלכת מהפח את הפחת..
קוראני מול סיני?
אני קונה את המקוריים של טיוטה, החיסכון של להחליף לבד מפצה על המחיר הגבוה יותר מאשר פילטר תחליפי, 120~ש"ח לפילטר חדש במוסכי טויוטה.
את הפילטר מחזקים ביד,מגיעים למגע עם פני הבלוק ומסיפים עוד חצי סיבוב ולא יותר, בגלל זה להחליף פילטר במנוע קר אתה יכול לעשות בדיוק הפוך-לפתוח ביד, ככה לפחות אני מכיר ולא רק מהרכב הנוכחי.
כל הסיפור הזה מסריח,גם מהודק מאד וגם קשה להוריד אותו?
לא בטוח שזה בכלל הפילטר הנכון לרכב אם זה בכלל עונה להגדרה של פילטר.
אגב,
שגרת החלפה,
במוסך ששירת את החווה החקלאית שעבדתי בה והחזיקה ומחזיקה היילקסים מאז הנגלה הראשונה בארץ וגם (בשקט בשקט..) לפי מנהל המוסך בטויוטה,שמן תחליף כל 5K, פילטר אפשר להחליף כל 10K אם אתה לא גורר\עובד בעפר כל יום כל היום וזה גם מה שעשו במוסך בשטח והרכב שלהם עבד קשה מאד,לפעמים במקום טרקטור.
בגלל שאפשר לפתוח לבד אני גם לא צריך כל מיני זחילות מתחת לרכב אלא מגיע לפילטר מלמעלה ופותח אותו ביד.
טיפ קטן,
כשאתה מחליף שמן,תיקח מיכל גלון ישן וריק ותחתוך אותו במימד הצר שלו כך שיהיה לך מעיין מגן שמן רחב,תשעין אותו על הדיפ' והקפיץ הקידמי מתחת לפילטר ובעת הפתיחה של הפילטר הנ"ל קולט את השמן שנוזל למטה.
כמויות,
עם פילטר חדש 5~ליטר,
בלי החלפת פילטר 4.5~ שמן מנוע.
כמו ערן,
אני קונה את השמן 15W40 של קטרפילר במיכל של 20ל', גם מחיר טוב בגלל כמות גדולה וגם תו איכות של קטרפילר, אגב גם את הפילטרים המקוריים של טויוטה אני מזמין דרכם,בגלל סוג של שיווק מעוות זה עולה מעט פחות,הם מזמינים מאותו מוסך טויוטה במרחק של 500מ' שאני יכול לגשת אליו לבד וזה עולה לי קצת פחות :roll:
את השמן אפשר להשיג רק בסוכנויות של קטרפילר וב"זוקו".
פילטר שמן מקורי !!
זה לא אומר שאין תחליפי טוב יש ויש אבל אתה לא יכול לבדוק את זה לכן אתה קונה רק מקורי .
****
איציק
גיא,
יש לך את הספר רכב עם טבלת טיפולים?
גם אצלי קשה לפתוח/לסגור את הפילטר 110 TD5 מבחינת גישה ובלי לפרק חצי מנוע
הכלי שהיה לי (שרשרת וידית) לא התאימו.
קניתי כלי חדש שהוא פס מתכת עם הידוק בורג שמאפשר לי לעשות חלקי סיבוב קטנים בלי להסתבך והתגברתי על הבעיה, לא משהו יקר אבל נוח.
הכוונה היתה "גם מהודק מאד וגם נוזל"ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
אם אני לא טועה הפילטר שמתאים לסופה ולמנוע שלי מתאים גם להיילקס. זהו פילטר איכותי וטוב ועולה כ60 ש"ח או קצת פחות.
הדגם הוא LF107 של חברת הייסטינגס. ייתכן ואני טועה וזה פילטר שמתאים לדגמים עם הטורבו, אבל שווה בדיקה. את הפילטר אני קונה ב"זוקו" יחד עם שמן המנוע.
לא - טרם הספיקותי לרכושציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
בשעה ובמקום שהיו ביכולתי להשיג פלטר ושמן על מנת לא להשבית את האוטו למחרת - זה מה שהיה. בעוד 4700 ק"מ אני אחליף למקורי.ציטוט:
הלכת מהפח את הפחת..
קוראני מול סיני?
בנוגע לפילטרים מקוריים,ציטוט:
נכתב במקור על ידי ערן המסוקס
הפילטר של המנוע המוגדש זהה לפילטר של הבלי טורבו ושניהם זהים לפילטר של פראדו שיש לו מנוע גדול יותר.
השוותי ויזואלית את הפילטר הזה עם פילטר מקורי של טויוטה על הדלפק ב"זוקו",(המקורי של טויוטה שאגב מיוצר לטויוטה ע"י דנסו, כתוב בקטן בפינה..) ויש הבדלים ברורים במימדי הפילטר,גם בקוטר וגם בגובה,מה שמתבטא בנפח סינון שונה וקטן יותר.
אם החליטו בטויוטה שזה הנפח סינון שצריך כדי לעבור בשלום 10K ק"מ עם שמן מנוע אז למה שאני אשים פילטר קטן יותר?
בנוסף,
יש הבדל שניתן להבחין בקלות גם במשקל של הפילטרים כשהם יבשים,על מה זה מעיד?
על פחות חומר סינון בפנים?
על מבנה כללי חלש יותר?
לא יודע אבל כללית הפילטר התחליפי נראה ומרגיש פחות טוב, אני יודע ש"מרגיש פחות טוב" זה לא בדיוק אמפירי אבל עם נפח סינון קשה להתווכח.
מנוע יותר יקר לסדר מאשר חסכון של פילטר פחות מתאים,אני לא אומר פחות טוב כי אין לי את הכלים לבדוק את איכות הסינון אבל אני בהחלט יכול לראות את ההבדלים הפיזיים.
חיפשתי גם את הפילטר של דנסו שמתאים לטויוטה, אם הם מייצרים את המקוריים אז מבחינתי אם אני מוצא פילטר של דנסו להיילקס אז את התו תקן טויוטה כבר נתנו והמחיר אמור להיות נמוך יותר.
גורנישט,יש כנראה סוג של קומבינה שלא מביאים חלפים של יצרני חלפים מקוריים תחת השם המקורי,לא מצאתי פילטר שמן של דנסו להיילקס\פראדו.
גיא,
אם אתה מגיע לאזור אני יכול לארגן לך ספר רכב כמו זה שמגיע עם הרכב בעיברית.
אני אשמח מאוד.
אני יורד לדרום בטח עוד שבועיים. אני אדבר איתך.
לגבי המסנן, אז משקל קל יותר זה כניראה אומר עובי דופן דק יותר ( כזה שניבקע ) שלא מאפשר פתיחה חוראנית של המסנן עם מברג .... הפילטר פשוט ניגזר.
עוד משהו זה החומר סינון בפנים. היתה רשת מתכת רק בפנים בקוטר של ההברגה. כל שאר הנפח היה מלא באקורדיון נייר. יצא לי לראות מסננים שהיו כמה וכמה רשתות מתכת בקטרים שונים. אני מניח שפה ההבדלים במשקל.
אני פותח את הפילטר בעדינות עם מפתח צינורות, עדיף על כל מיני שרשראות וכו'.
(אמנם בסיקס אבל הרעיון ברור).
אין מקום לכזה דבר פה.
אתה כנראה חי ביקום מקביל גיא. מה הבעייה להחליף מסנן שמן בהיילקס? לא צריך לפרק שום דבר, אין שום בעיית גישה, אפשר עם השרשרת או לנעוץ מברג או ביד (אם יש לך יד של קיבוצניק). הרכב קל לטיפול כמו סיקס ויותר מכל רכב אחר שנגעתי בו.
אני לא משתמש בפילטר מקורי אלא בתחליפי, נדמה לי תוצרת rabbit (השם מוכר?) כי זה מה שזמין בחנויות החלפים באזור שלי. עולה 40 שקלים. שמן ACDELCO שעונה על התקנים שאסף כתב, ב50 שקל ל5 ליטר. בהחלפה המנוע לוקח 5 ליטר. אני מחליף מסנן ושמן כל 5000.
אתה לוקח סיכון. לא בגלל שהפילטר הזה לא טוב, אלא בגלל שאין לך שום דרך לדעת אם הוא טוב או לא... ועם הזבל שמסתובב היום בשוק- לא כדאי לקחת את הסיכון.ציטוט:
אני לא משתמש בפילטר מקורי אלא בתחליפי, נדמה לי תוצרת rabbit (השם מוכר?) כי זה מה שזמין בחנויות החלפים באזור שלי
אסף.
גם אני קניתי כזה ב 12 ש"ח (אם אני זוכר נכון) עובד מצויין.ציטוט:
נכתב במקור על ידי shachar