-
ארגז אוסטרלי - Flat Bed
בעקבות שרשור אחר.
מחפש מידע / רעיונות לארגז ״שטוח״ להיילקס דבל קבינה (במקרה מודל 98).
אשמח לרעיונות בעד/נגד, תובנות ואף הפניות לדוגמאות מהשטח.
כמו כן, הפניות לבעלי מקצוע או מוצרי מדף יתקבלו בברכה.
לשם הכוונה ראשונה, מצרף 2 תמונות מרשת המידע העולמית ;-)
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04...b6d321cfbd.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04...379f4e0660.jpg
הרעיון לשלב בארגז מיכל מים תחתי וארגזי כלים נשלפים מהצדדים (מגירות).
אז מה אתם אומרים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
את המוצר של רכסים אתה מכיר?
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
יש גם אחד העמק הירדן שעושה ארגזים כאלו, אשלח לך את הטלפון בפרטי יותר מאוחר.
שמתי כוכבית על השרשור, נראה לאן הוא מתפתח.
אני גם מפנטז על משהו דומה למה שכתבת
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
ווינגולד בהר טוב
Sent from tiz el nabi
-
לדעתי זה אחלה רעיון.
מגדיל מהותית שטח העמסה.
מאפשר להוסיף זיוודים מהצדדים.
תכל'ס ככה צריך להיות טנדר.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
אני בעד. כך צריך.
הרעיון הוא מסגרת על רגליים גבוהות יחסית, וכל השאר תוספות.
נקבע איזה שבת עם סרט מידה ונעשה סקיצה.
אסף.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
תבדוק אצל אלי רכס, "אחד משלנו", הוא מייצר מוצר מדף כזה מאלומיניום.
הוא גם יוכל לספק את כל המגירות והמכילים שתרצה להרכיב. חפש כאן באתר, או חברת 'רכסים' בברקן.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
רוצה לומר חיים רכס...אכן משלנו ומייצר מוצרים טובים. מומלץ.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
מצאתי אצלי תכנית בסיסית של ארגז שנבנה לרכב אחר (את התוכניות המפורטות לא אני עשיתי, וזה גם לא חשוב).
אבל אני אומר שוב - זה סה"כ מסגרת, שטוחה, על רגליים גבוהות מתושבות הארגז המקוריות, וכל השאר איבזור.
העקרון הוא שהמשטח יושב בגובה שבו היום נמצא החלק העליון של בתי הגלגל. ואז מצד אחד (למעלה) יש משטח שטוח לחלוטין להעמסת באלות חציר, למשל, או כבשים קשורות.
מצד שני (למטה) - יש מקום לארגזי זיווד סטנדרטיים (כמו בקישור) או בבנייה עצמית, או אפילו מגירה כמו זאת:
קובץ מצורף 97494
(אם כי מקובל לשים שם את אופן החילוף).
וקישור למה שאייל עשה, עם "בניית יתר" בחלק שמתחת למשטח:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/42532
אסף.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
מה בנוגע לרישוי?
נדרש משהו מול משרד התחבורה?
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
מגדיל מהותית שטח העמסה.
לא ממש.
זה נראה לך יותר גדול, בפועל אתה מאבד עומק ונפח של הארגז.
זה פתרון נכון למי שצריך יכולת פריקה והעמסה גם מהצד, אבל האמבטיה בסוף בנפח קטן יותר, ויש לך פחות גובה העמסה עד לגובה גג הרכב.
בנוסף,
מרכז הכבד של הציוד בארגז עולה בכ-20 ס״מ בתור פתיחה.
יש לסידור הזה יתרון גדול אם אתה בונה משהו מודולרי מעליו, ותאי זיווד מתחת למפלס המשטח.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
עדיין לא קיבלנו תשובה: מה אומר החוק? מה הסיכוי שזה יפריע בעין לאיזה פקידון מלחך פינכה של השלטון?
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
לתשובה בנושא החוק נראה לי צריך למשוך את חיים רכס לשרשור.
הערכה שלי שדרוש מתקין מורשה...
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Tsachi Amiad
לתשובה בנושא החוק נראה לי צריך למשוך את חיים רכס לשרשור.
הערכה שלי שדרוש מתקין מורשה...
אין לי ספק שמדובר בשינוי מבנה
Sent from tiz el nabi
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
זה דיון טכני ולא דיון על החוק.
אסף.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
אסף אתה צודק, רק מנסים להבין את כל המשמעויות במקביל לצד הטכני.
מצרף כמה רעיונות שאספתי לאורך התקופה
קובץ מצורף 97508קובץ מצורף 97509
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
מוזמן להעיף מבט בשרשור של הטנדר שלי. גם חיפשתי פתרונות העמסה וקיבלתי כמה הצעות נחמדות.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...hp/84258/Page8
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
במדינה שבה כל שינוי של מיקום מאפרה הוא עילה להורדה מהכביש, אז שינוי כזה - קל וחומר. רצוי שאנשים יידעו למה הם נכנסים.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
מדובר בשינוי שחייב להיות מבוצע על ידי מי שמחזיק ברשיונות/אישורים של משרד התחבורה לבניית מרכבים.
למיטב ידיעתי לרכס יש כאלו.
עמי
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
אני מנוע מלהצטרף לשרשור עקב עיסוקי מפעלי בנושא.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
להיפך חיים. אם אתה רוצה ויכול לתרום מהידע והנסיון - אתה מוזמן להצטרף לדיון.
(את קידום המכירות אחרים כבר עשו לך).
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
אני לא בטוח ש flat bed הוא פתרון מוצלח. הוא מתחיל גבוה מאוד ואין כל כך אפשרות לתאי זיווד טובים מתחת לפלטה בגלל השלדה וגם זה מאוד יקר... אני חושב על פתרון על הארגז הקיים שיאפשר להעמיס בשתי קומות כך שיהיה נח יותר לשלוף דברים בלי לפרוק הכל. מה דעתכם על הסקיצה המצורפת? הארגז שצמוד לקבינה קיים כבר ברכב ולכן השארתי אותו ואני שם בו את ציוד החילוץ וכלי העבודה
קובץ מצורף 97603
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
אביב,
תכף תהיה צוות שמירה... [emoji1]
דרך אגב מי זה בסקיצה מימין לטנדר?
יש כבר שרשור לפתרון שאתה מציע ורוצה, לי זה נראה טיפה יותר מסובך לארגון והוצאת דברים כשצריך.
אני סומך על האוסטרלים בנושא הזה.
הם אוהבים את הדברים פשוטים ונגישים.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
המגבלות של בתי הגלגלים הבולטים לתוך הארגז ,הם רעה חולה בכל הרכבים.אין מה לעשות כי במציאות הם הורסים את כל יכולת הטנדר לנשיאה - שהוא ייעודו המרכזי של הכלי. הם הסיבה הכמעט בלעדית לכך שהאוסטרלים בכלל לא מייבאים טנדרים יפנים עם ארגז. מידות שטח הארגז הפנוי עם בתי גלגלים הינו 105 ס''מ רוחב על 140 ס''מ אורך - כך שאפילו משטח אחד לא ניתן להכניס בארגז. מידות ארגז אוסטרלי באותו טנדר הינן 192 ס''מ רוחב ו- 154 ס''מ אורך - וזה כל ההבדל מבחינת הג'יפאי. כולל אפשרות למיטה כפולה על רצפת הארגז של הטנדר.
על רצפת הטנדר ניתן לבצע מגירות עומק בנפח של 700 ליטר שמספיק גם לגופה של החותנת. מעליהן נשאר כל שטח הארגז החדש להערמת ציודים שאינם אמורים להיות במגירות כגון מקרר,שקש''ים,מזרונים,מחצלות,דלק,מים וכו'.
בניית מרכבים כדוגמת ארגז אוסטרלי מחייבת רשיון משרד התחבורה ,העסקת מהנדס רכב ותכניות מאושרות על-ידי הטכניון או מכון התקנים.,משהו כמו שנה עבודה והשקעה של 60 עד 80 אלף ש''ח לארגז הראשון.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
אשמח לראות תכנון של flat bed שיתאים לצרכים של טיול עם משפחה ועדיין ישאיר אופציה להעמיס בארגז עצים לקמין למשל
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רכס חיים
המגבלות של בתי הגלגלים הבולטים לתוך הארגז ,הם רעה חולה בכל הרכבים.אין מה לעשות כי במציאות הם הורסים את כל יכולת הטנדר לנשיאה - שהוא ייעודו המרכזי של הכלי. הם הסיבה הכמעט בלעדית לכך שהאוסטרלים בכלל לא מייבאים טנדרים יפנים עם ארגז. מידות שטח הארגז הפנוי עם בתי גלגלים הינו 105 ס''מ רוחב על 140 ס''מ אורך - כך שאפילו משטח אחד לא ניתן להכניס בארגז. מידות ארגז אוסטרלי באותו טנדר הינן 192 ס''מ רוחב ו- 154 ס''מ אורך - וזה כל ההבדל מבחינת הג'יפאי..
חיים,
כשחיפשתי פתרון לדיגום הארגז, חרשתי פורומים ועיתונות מודפסת אוסטרלית.
רוב הטנדרים שם בתצורה המוכרת הרגילה.
משטח העמסה בעיקר מוצאים אצל חקלאים, ודיגום טיולים מפואר כמו בתמונה האחרונה שהעלו עולה הון קטן, גם במושגים אוסטרלים (אלפי דולרים.
ד"א, הם ישנים באוהל רגיל על הרצפה, או באוהל גג, ולא בתוך הרכב, מנהג שנפוץ בעיקר בארה"ב.
הסיבה שמשטחי ההעמסה נפוצים יותר מאשר בארץ שלאור קהל צרכנים מספיק גדול, המחיר לא גבוה.
אני מסוגל להעמיס משטח סטנדרטי גם בארגז טנדר רגיל, והמידות שציינת הן בין הכנפיים, אבל אין בעיה להציג את המשטח על הכנפיים.
זה בטנדר ישן, הארגז בחדשים גדול יותר.
גם הארגזים הפתוחים לא חורגים מרוחב הרכב, אז לא ברור לי מאיפה 192ס"מ, שזה רוחב של טנדר פולסייז אמריקאי.
תזכור שמשטח ההעמסה (FLATBED) ממוקם גבוה בהרבה כדי לקבל משטח העמסה שטוח, והמשמעות היא שכל הציוד ממוקם גבוה יותר (ע"ע מרכז כובד), ואתה מאבד נפח העמסה שעכשיו מתחבא ללא שימוש בין השלדה והארגז.
באוסטרליה מכניסים שם לפעמים מכליי דלק גדולים מאד, כצורך בגלל טווחי הנסיעה העצומים בשטח, אבל כאן ממש אין לנו צורך בזה, והנה, יש לך נפח די גדול, לא נגיש ולא מנוצל.
מה שכן, יש להם חברות שמייצרות קונסטרוקציה פריקה לארגז, ואם יש לך היכן לאכסן אותו בין טיולים, אז אתה פשוט מעמיס אותו ומקבע לארגז, ויש לך ארגז טיולים מדוגם, ובשאר השבוע ארגז פתוח.
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
aviv1ron1
אני לא בטוח ש flat bed הוא פתרון מוצלח. הוא מתחיל גבוה מאוד ואין כל כך אפשרות לתאי זיווד טובים מתחת לפלטה בגלל השלדה וגם זה מאוד יקר... אני חושב על פתרון על הארגז הקיים שיאפשר להעמיס בשתי קומות כך שיהיה נח יותר לשלוף דברים בלי לפרוק הכל. מה דעתכם על הסקיצה המצורפת? הארגז שצמוד לקבינה קיים כבר ברכב ולכן השארתי אותו ואני שם בו את ציוד החילוץ וכלי העבודה
קובץ מצורף 97603
אם זה הכיוון החדש, אני ביצעתי משהו דומה.
דיגום ארגז טנדר לטיולים
-
תגובה: ארגז אוסטרלי - Flat Bed
הרוחב של הטנדר של 192 ס''מ הוא הרוחב של הרכב המנופח עד ל-5 ס''מ מכל צד מעבר לגלגלים. כלומר חוץ גלגל ועד חוץ גלגל פלוס עשרה ס''מ שווה
192 ס''מ.
נכון שרצפת הארגז מורמת אך בכל חלקה התחתון אנו מכניסים כ-200 ליטר מגירות לשלושה כיוונים - מה שמוריד את מרכז הכובד ומוסיף איחסון של חצי ארגז אורגינלי שנמצא עליו ומקטין אותו עוד יותר.
המחיר למערכת שלמה כזו הינו כ- 15 אלף ש''ח והארגז האורגינלי שפורק יכול להכניס לבעל הרכב עד כ-7000 ש''ח. ( פנסים,דלת אחורית וגוף הארגז המפורק )