-
Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
תודה דרור
כתבה יפה ומועילה
-
כתבה נהדרת.
מפתיע אותי הפער בנתוני צריכת הדלק בין היצרן למבחן בפועל. ועוד עם גיר רגיל ולא אוטומט כשהאחרון אמור להיות זללן יותר...
-
-
במכוניות סובארו המיובאות לישראל אין היום גירים אוטומטיים-פלנטריים וגם לא רובוטיים כפולי מצמד. מי שרוצה סובארו "אוטומטית", מקבל גיר רציף. הגיר הרציף הוא חיה מיוחדת, לטוב ולרע, ולא כל אחד אוהב אותו. אני למשל, ממש לא אוהב. מין הסתם אני בעד גיר ידני בכל מצב, בכל רכב ועם כל מנוע, אבל אם מוכרחים "אוטומט", אעדיף גיר פלנטרי מקובל או רובוטי כפול מצמדים, רק לא רציף. אבל זה רק אני.
נתוני צריכת הדלק הרשמיים של ה-XV 1.6 עם גיר רציף טובים משל ה-XV עם אותו מנוע והגיר הנכון.
יהיה מעניין להשוות את צריכת הדלק בפועל בשתי מכוניות כאלה - אחת רציפה והשנייה ידנית, אני ממש לא בטוח שבחיים האמיתיים הגיר הרציף יהיה תמיד חסכוני יותר.
בכל מקרה, XV זו מכונית נהדרת עם בעיה אחת קריטית - מנוע ה-1.6 ליטר קצת קטן עליה. יחסי ההעברה שלה בפירוש ארוכים מדי - ע"מ להחמיא לצריכת הדלק בתנאים אידיאליים כגון שיוט ארוך בהילוך הגבוה בעומס מינימלי, אבל בחיים האמיתיים ובוודאי תחת עומס - היא דורשת בחישה בלתי פוסקת בהילוכים ולחיצה בלי בושה על המצערת. זה מתבטא בצריכת הדלק.
לגבי צריכת הדלק במבחן דרכים השוואתי: כל מבחן הוא חיה בפני עצמה. במקרה הזה, רוב המבחן התבצע בשטח והמכוניות עבדו די קשה, גם זה מתבטא בצריכת דלק ממוצעת גבוהה יחסית בשתיהן - ולכן גם טרחנו למדוד צריכה גם בתנאים קרובים לאידיאליים. אבל מה שחשוב במבחן השוואתי זה הפער ביניהן ולא ביחס לנתוני היצרן.
-
אתה משווה דיזל לבנזין אם כך... לא ממש תפוחים לתפוחים
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
השוואה בין תפוחים לתפוחים היא לא מעניינת. בסוף תמיד יוצא ששניהם תפוחים.
צריך להשוות מה שיש
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
מבחינתי ה- XV 1.6 היא מעומדת מובילה לאוטו ליסינג הבא שלי.
תעשה עבודה יפה ליד הדיפנדר....
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
אתה משווה דיזל לבנזין אם כך... לא ממש תפוחים לתפוחים
אני משווה שתי מכוניות בגודל ומחיר דומה עד זהה, עם ייעוד זהה, לייאאוט מכני דומה/זהה - זה כן תפוחים לתפוחים. אולי הכי מבחן תפוחים מול תפוחים שעשינו אי פעם.
ואם אחת מהן עם מנוע דיזל חסכוני בלי להתפשר על ביצועים? זה בהחלט לטובתה.
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
כתבה נהדרת.
מפתיע אותי הפער בנתוני צריכת הדלק בין היצרן למבחן בפועל. ועוד עם גיר רגיל ולא אוטומט כשהאחרון אמור להיות זללן יותר...
למה מפתיע?
היצרן בודק בתנאי מעבדה, בלי מזגן ובמישור.
המבחן היה בתנאים שונים לחלוטין, הגיוני שיהיה פער גדול.
אני אשמח לנהוג ברכב שצורך 1:12.5 בתנאים הללו, רוב הפרייבטים היום עושים את זה בנסיעה בכביש בינעירוני משולב עם עירוני
-
דרור,
האם 2 הרכבים באים עם צמיגי כביש או 50/50 ?
-
תודה דרור
אז מה עם הדגם של ה 90 אלפי ש"ח? זה בנזין?......אם בעל יכולות דומות למה שתיארת אולם עם בנזין ופחות 40 אלף ש"ח. אם הייתי מחפש קבוצה זו הייתי שוקל זאת
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
שתי המכוניות מגיעות עם צמיגי כביש M+S.
צמיג "בוץ ושלג" זה לא באמת צמיג שטח ואפילו לא 50:50 (AT). זה צמיג כביש נטו, רק עם חריצים מעט יותר רחבים, שמנקזים מעט יותר טוב את הרפש שנמצא על כבישים מושלגים.
ראיתי באירופה דאסטרים עם צמיגים גדולים יותר בחתך גבוה יותר.
יש שלושה דגמי דאסטר בישראל:
1.2 ליטר טורבו-בנזין, 120 כ"ס, ידני, 2X4
1.5 ליטר טורבו-דיזל, 109 כ"ס, ידני, 2X4
1.5 ליטר טורבו-דיזל, 109 כ"ס, ידני, 4X4
שלושתם מגיעים בשתי רמות גימור.
הדגם הזול ביותר (בנזין, 89,900 שקל) הוא לא 4X4 ולכן "לא מעניין אותנו" בג'יפולוג. כרגע לא מיובא לישראל דאסטר 4X4 עם מנוע בנזין וגם אין לדאצ'יה גירים אוטומטיים בכלל.
-
"..... לא 4X4 ולכן "לא מעניין אותנו" בג'יפולוג"
ברור...עכשיו המספרים הסתדרו
-
מעניין אך מתמחרים ביד 2 את הדאציה???
כמה ירידת ערך יש לאור "איכות " החומרים?
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boazgutman
מעניין אך מתמחרים ביד 2 את הדאציה???
כמה ירידת ערך יש לאור "איכות " החומרים?
למי אכפת מה חושב יד 2? המחירון הקובע זה לוי יצחק.
לגבי איכות, הכל יחסי בחיים, אתה יודע.
בהשוואה לסופה או דיפנדר, הדאסטר מרגיש כמו מרצדס.
בהשוואה לסובארו XV הדאסטר מרגיש כמו רנו מדור קודם. לא מדהים, אבל גם לא כזה נורא, אלה רק הסטנדרטים של רכב חדש שהשתנו מאוד בשנים האחרונות.
איך תהיה ירידת הערך? קטונתי מלהתנבא. הכי קל לקבוע שכמו בישראל - "לא יפני, לא שומר שוק". אבל אם דאסטר יתגלה כרכב אמין ואין סיבה שלא - אולי יהיו הפתעות.
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
תראו איך סקודה ממותגת היום לעומת איך שהיא הייתה לפני 10-15 שנה. שמיים וארץ.
אני רק מאחל לדאצ'יה (ולמי שקנה כזו) שיהיו מקרה דומה.
-
אחלה כתבה ,כתובים הדברים שמענינים אותו, ואשכרה עושה חשק....
-
דרור
איך היית ממקם את הדאסטר ביחס לגראנד ויטארה בת שנתיים שלוש?
באופן אישי אני מאוד אוהב דיזלים. אבל, כפי שהגדיר מישהו במבחן של הדאסטר
פרדיגמת הקיום הכלכלית אומרת שבהתחשב שהמדובר ברכב יחיד בבית,
הרי שמי שישתמש בעיקר ברכב תהייה האישה ובכביש.
בהתחשב בכך עולה השאלה מלמעלה.
תודה
דרור
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
רכב יומיומי לאישה זה בעיה.
באמת בלי שוביניזם - לא משנה כמה האוטו טוב, האישה שלך מוכנה לנהוג ברכב ידני?....
ביחס לגראנד ויטארה - בשימוש היומיומי על כביש, הדאסטר הרבה יותר חסכוני. אם הגראנד ויטארה (2.4 ליטר, בנזין, אוטומט, שתיין) עושה בממוצע 8 ק"מ לליטר, הדאסטר יעשה 14-16 בממוצע. זה פער עצום. הדאסטר מעט פחות מרווח, אבל נוחות הנסיעה הרבה יותר טובה. הפער באיכות החומרים והגימור לטובת הויטארה מזכיר את הפער בצריכת הדלק לטובת הדאסטר....
בשטח (אם זה חשוב) הדאסטר יאתגר מאוד את הגראנד ויטארה. עד כדי כך.
ושוב - הכל חוזר לאותו עניין בסיסי ובחיי שבלי טיפת שוביניזם: גיר ידני ואישה ישראלית זה כמעט כמו שני קוים מקבילים שלא נפגשים.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
דרור אתה כזה ניאנדרטל...
קובץ מצורף 98177
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
אוי ואבוי! נשים נוהגות בידני! זה הגברים שלהן שלא רוצים שהן יחזיקו ביד מוט... הילוכים.
אני מכיר כמה נשים שנוהגות בידני ויותר טוב ממה שהרבה גברים נוהגים באוטומטי.
וחוץ מזה נשים הן פרקטיות וכשהן מבינות שידני חוסך דלק פתאום אין שום בעיה.
אסף.
-
תודה על התשובה.
חוק הכלים השלובים - אם היא תהייה מרוצה, גם אתה תהייה מרוצה.
הדאסטר מאוד מדבר אלי, אבל הוא יהיה רלוונטי רק בתור רכב שני בבית בעוד כך וכך שנים.
חושב גם על פאגרו באותו הסכום, אבל אין לי כל ידע טכני ומלחיץ אותי להיכנס לסרט של תקלה
במפלצת שכזאת.
מדבריך אני מבין שאם האישה משתכנעת לגיר רגיל אין סיבה להעדיף את הסוזוקי על הדאסטר?
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
שים לב - זה גיר רגיל דיזל! ("עושה רעש של מונית"...)
-
באופן אישי "חולה" על הרעש הזה, אבל מרבית הזמן מי שתשתמש ברכב זאת האישה
כי אני על קטנוע ולא מתכוון לעלות על רכב ביום יום.
כלכלית גדול עלי להחזיק רכב נוסף שישמש רק לטיול פעם בחודש ואני מחפש את הפיתרון לכך.
בעולם הדו"ג הגיעו למצב שהכלים נעשו חזקים ומתוחכמים מדי וכיום יש מעין "חזרה ליסודות",
כלים זולים ומהנים שמאפשרים כניסה של דם חדש לענף שהתחיל לגסוס.
כשאני מסתכל על הדאסטר אני רואה מעין מקבילה לכניסה רכה לתחום שמושך אותי מזמן, אבל מרתיע אותי
בהוצאות.
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
איך אני אוהב את הפוליטיקלי-קורקט....
זה לא קשור אם הן נוהגות טוב או לא.
בישראל נשים מעדיפות אוטומט באופן גורף. יש עובדות ומספרים. תבדקו.
אחוז הנשים שמעדיפות גיר ידני הוא חד-ספרתי.
ולא עוזרים כל ההסברים על צריכת דלק ואמינות ועלויות ושליטה טובה יותר.
האוטו צריך לשמש אותן מנקודה א' לנקודה ב' ותו לא. ואם השימוש היומיומי הוא עירוני, הן באמת פרקטיות עד הסוף.
לשאלתך - בדאסטר יש הרבה מאוד קסם. אוטו חדש, מרווח, משפחתי, מאוד נוח, מצוין בשטח - במעט כסף, יחסית.
אבל אם זה רכב לאישה, אתה באמת צריך להיות סגור על זה שהיא תהיה מוכנה לחיות עם גיר ידני ומנוע דיזל (כן, הטירטור הזה...).
תעבוד עליה חזק בנושא העלויות השוטפות - מרכיב החיסכון בדלק משמעותי מאוד לטובת הדאסטר בהשוואה לגראנד ויטארה או כל ג'יפון/קרוסאובר אחר.
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
זה לא פוליטיקלי קורקט. תן לה ידני היא תנהג בידני. אם כבר פטרונות אז עד הסוף. ״האוטו הזה בא רק ידני אין מה לעשות״. תתייחס אליה כאילו היא לא יכולה להעביר הילוכים ואתה כן, היא לא תסתדר עם ההילוכים.
וזה, כמובן, חוץ מכמה נשים ששנינו מכירים שאפילו מביעות העדפה, ומעדיפות ידני.
אסף.
-
תגובה: Article: זול, ידני, 4X4: סובארו XV מול דאצ'יה דאסטר במבחן השוואתי
אלה כמה נשים בודדות שרק אני ואתה מכירים. ו...זהו.
רוב הנשים, אוטו שבא רק ידני הן פשוט לא רוצות. נקודה.
תנחית עליהן אוטו ידני "זה מה יש, תסתדרי", הן יבעטו אותך ביחד עם האוטו.
מה לעשות, נתוני מכירות רכב חדש בישראל לא משקרים.
אני מקווה שדאצ'יה יצליחו לשנות משהו עם הדאסטר, אבל גם מבטיח לך שברגע שיביאו דגמי בנזין-אוטומטיים, כל הנשים האלה לא יסתכלו בכלל על דיזל-ידני.
-
האם צולם בנחל דישון? אם כן, האם שני הרכבים עברו אותו בקלות?