-
4 קבצים מצורפים
שאלות בענייני ברזנט
אני שוקל סגירת ברזנט לארגז הטנדר, עם צדדים ואחורה מתגלגלים כלפי מעלה. יש המון דוגמאות ומידע באינטרנט - 95% ממנו באוסטרלית.
מבחינת חומרים - יש PVC שאם אני מבין נכון הגרסא הישראלית שלו זה שמשונית, ויש Canvas, ויש Marine Canvas שיש לו שם מסחרי שחוזר על עצמו - Sunbrella - שהוא לכאורה הבד האולטימטיבי.
אפשר להשיג את הסנברלה הזה בארץ? יש מתפרות שעובדות איתו? או שעדיף ללכת על שמשונית כמקובל במקומותינו?
להבהיר את השימוש - הברזנט יהיה מקופל במהלך טיול באופן רגיל, לטובת הכלבה, וצריך להסגר רק כשיש גשם.
עוד שאלה נוגעת לגבי איך תופסים את הברזנט לארגז - השיטה המקובלת ביותר, בהפרש עצום, בתמונות של כלים אוסטרליים היא על ידי בנג'ים קטנים שנקראים stayput (תמונות מהרשת מצורפות) למשל - http://www.ebay.com/itm/10-WHITE-Bun...e6ba36&vxp=mtr.
בארץ לא רואים את זה. מה אני מפספס?
קובץ מצורף 98268קובץ מצורף 98267קובץ מצורף 98266קובץ מצורף 98265
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
רעיון יפה...
ניסית לשאול מתפרות מובחרות?
http://www.dabush1.co.il/
עידן מרץ מדבר?
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
מה אתה מפספס נמרוד?
1. פספסת שלא כולם יודעים שבגדת בדבר האמיתי ועברת ל.... נו.... קשה להגיד את זה, כי ארוחת הצהריים עולה לי.... נו.... טנדר לבן ומכוער מייד אין ג'פאן, נו, טויוטה ויגו.
אז שכולם ידעו - נמרוד נוסע להנאתו בטנדר ויגו כאחרון חבלני המשטרה. לזכותו ייאמר שהצ'רוקי האפור עדיין שלו.
2. פספסת את ווי הקשירה המקוריים שכבר יש לך סביב הארגז. תשתמש בהם. אפילו שזה פח מופלא, מהונדס באופן גאוני ועמיד לנצח-נצחים של טויוטה, חבל לקדוח בו עוד ועוד חורים (זה יוריד את הערך, וכל הסיפור של טויוטה זה שמירת ערך, לא?....). אז תופרים לברזנט גומיות שהולכות לשם וזהו.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
עוד שאלה נוגעת לגבי איך תופסים את הברזנט לארגז - השיטה המקובלת ביותר, בהפרש עצום, בתמונות של כלים אוסטרליים היא על ידי בנג'ים קטנים שנקראים stayput (תמונות מהרשת מצורפות) למשל -
http://www.ebay.com/itm/10-WHITE-Bun...e6ba36&vxp=mtr.
בארץ לא רואים את זה. מה אני מפספס?
לא רואים את זה בארץ כי בלבנט חושבים אחרת. חוט חבילות עושה אותה עבודה לא?
משתמש ב STAYPUT, מצורפת דוגמא ליישום.
ממליץ.
קובץ מצורף 98270קובץ מצורף 98271
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
אני הכי אוהב את המסתובבים הקטנים האלה שיש למשל בברזנטים של כלים צבאיים.
גם השיטה עם חח רצועה ורצועה כמו בג׳יפים עובדת נהדר.
אבל כן, האוסטרלים יודעים מה שהם עושים. זה פתרון נהדר והחיסרון היחיד שלו הוא בלאי מסויים כי החלק הגמיש מתבלה עם הזמן.
אסף.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
רק מוסיף , שיש מקום שאני מכיר , (צריך לברר את השם המדוייק אם אתה רוצה)
שעושים סגירה כזו במשהו כמו 30 ש"ח למטר מרובע .... עם ברזנט כולל אבזמים או גומיות.
אני לא יודע איזה ברזנט זה , אבל הוא נימצא אצלי בטנדר ומגן יופי מגשם ...
הערכה גסה שלי - אתה יכול לסיים את זה שם בסדר גודל של 200 ש"ח.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
30 שקלים למטר כולל הכל??? תנסה להזכר בשם של המקום. אני מדבר על משהו כמו בתמונות לעיל, כלומר כולל רצ'רצ'ים איכותיים. את הstayput האלו אפשר להזמין באיביי, המחיר סביר, אלא אם תגיד לי שקנית בארץ. מסגרת ברזל, זה בכיף שלי. בכל מקרה זה לא צריך להיות סיפור יקר במיוחד.
דרור, אין ווים מקוריים, הם נעלמו אי שם בתחילת העשור הקודם מההיילקסים שהגיעו לארץ.
מה לגבי סוג הבד?
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
א. תתחדש.
ב. לגבי הווים- אם אין לך מקוריים, אתה שם פלח 4 ממ על הקאנט של הארגז, אליו מרותכים ווים.
זה גם שומר על הדופן העליונה ממכות, במיוחד אם מתישהו תוביל משהו שנשען על הדופן.
אצלי יש כזה, נצלם מאוחר יותר.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
אגב, תחפש ברשת, יש ברזנט מקורי של טויוטה לארגז.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
א. תתחדש.
ב. לגבי הווים- אם אין לך מקוריים, אתה שם פלח 4 ממ על הקאנט של הארגז, אליו מרותכים ווים.
זה גם שומר על הדופן העליונה ממכות, במיוחד אם מתישהו תוביל משהו שנשען על הדופן.
אצלי יש כזה, נצלם מאוחר יותר.
דורון הווים צריכים להיות מרחק מסויים מתחת לשפה שעליה מתבצעת ה"אטימה", לא?
ודרור - אל דאגה, כמה חורים בפח זה לא מה שמפריע למכור או לקנות טויוטה... :rolleyes:
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
כן, ואני מציע שתהיה גם ״חצאית״ פנימית שתפורה לצד הפנימי של הברזנט, ומשפרת את האטימה.
זה מעיין רצועה רחבה תפורה שיורדת נמוך יותר מהשפה החיצונית, שנכנסת לארגז, כשהשפה החיצונית עוטפת את דופן הארגז.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
הייתי מתבסס על שמשונית 600 גרם/מטר ומשתדל שרוב החיבורים יהיו בהלחמה ולא בתפירה
הייתי מתקין אלמנטים של מתיחה וחיבור שמשמשים לסגירת משאיות כי להערכתי מדובר באיבזור הטוב והמקצועי ביותר.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
יש לי נסיון לא מוצלח עם הלחמות.
בפעם האחרונה, ביקשתי את שניהם, הלחמה לאטימה, ומעבר של 2 תפרים.
מאז מחזיק מעמד מעולה.
עוד דבר, לבקש לשלב רצועה בתוך המכפלת ששמים בה את הטבעות קשירה, כך שהטבעת עוברת דרך הרצועה, והמתח יותר מהברזנט.
מאריך מאד את אורך החיים של הטבעות.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
אני עובד עם האחים נייער. מדובר בהלחמה ברוחב 4 ס"מ. נעשתה מתיחה אגרסיבית במיוחד באמצעות מותחנים עם בורג M15 והשמשונית עומדת בהצלחה מלאה כבר מספר שנים ברוחות חזקות ללא שום בעיה. היתרון של ההלחמה הוא שאין חדירת מיים.
השמשונית מחפה משטח בגודל 40 מ"ר עם מפנה מערבי .
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש לי נסיון לא מוצלח עם הלחמות.
בפעם האחרונה, ביקשתי את שניהם, הלחמה לאטימה, ומעבר של 2 תפרים.
מאז מחזיק מעמד מעולה.
עוד דבר, לבקש לשלב רצועה בתוך המכפלת ששמים בה את הטבעות קשירה, כך שהטבעת עוברת דרך הרצועה, והמתח יותר מהברזנט.
מאריך מאד את אורך החיים של הטבעות.
מציע לא להתבסס על טבעות אלא על על צינור /מוט מושחל בשרוול או איבזור מקביל של משאיות.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
נמרוד, ד"א איזה דגם קנית?
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amit1
אני עובד עם האחים נייער. מדובר בהלחמה ברוחב 4 ס"מ. נעשתה מתיחה אגרסיבית במיוחד באמצעות מותחנים עם בורג M15 והשמשונית עומדת בהצלחה מלאה כבר מספר שנים ברוחות חזקות ללא שום בעיה. היתרון של ההלחמה הוא שאין חדירת מיים.
השמשונית מחפה משטח בגודל 40 מ"ר עם מפנה מערבי .
מצאת משקיען,
אלו שקניתי מהם (נפרדים) ביצעו פס הלחמה סטנדרטי של 2-3 ס״מ.
למוד נסיון ביקשתי גם תפר.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
אחים נייער עושים עבודה ברמה גבוהה אם יודעים מה לבקש.
שמשונית 610 חומר מספק בהחלט. למרות שהגודל לא גדול ושמשונית 900 תחזיק יותר זמן מעמד כולל קרבות עם ענפים של עצים שזה מה שבדרך כלל גומר כיסויים.
אפשר להשיג היום גם ברזנט אמיתי, אבל זה לא לויגו. זה רק לחובבי האספנות.
יש כיסויים משתי שכבות שמשונית עם שכבת ספוג דקה ביניהם. לא באמת נחוץ לארגז של טנדר.
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
הקדשתי את סופ"ש להתחלה של המסגרת. בתמונה בדיקת התאמה ראשונה.
קובץ מצורף 98346
אני מניח שאגש לתופרי ברזנטים פה בסביבה להצעות מחיר אחרי שאסיים את המסגרת בשבוע הבא.
נשאלת השאלה מה נכון לעשות בקיר שצמוד לקבינה. בתמונה הזאת יש קיר ברזנט עם חלון שקוף שאותו לא מקפלים, הוא צריך להיות מקובע ומתוח קבוע, מה הפתרון הנכון שם, אין שם מקום לבאנג'ים שירדו נמוך בכל מקרה כי יש אפס מרחק לקבינה. אפשר לעשות מה שרוצים לבסיס המסגרת שתמיד אפשר לקבע רק אחרי שהקיר האחורי כבר מתוח.
אפשרות אחרת, יותר נדירה, היא לעשות את הקיר הזה קשיח וקבוע - מפח עם חלון זכוכית/פרספקס קונבנציונאלי בתוכו, או פשוט לקחת חתיחת פרספקס או פוליקרבונט שלמה ולהתאים למסגרת. השאלה אז היא עדיין, איך נכון לחבר את שולי הברזנט למסגרת?
http://www.jeepolog.com/forums/attac...7&d=1430995482
עוד שאלה משלימה - אני כן רוצה את הפונקציה של גגון לתיק המזרונים ושקי השינה. אני רואה בכמה מקומות את השילוב של גגון על ברזנט, ראיתי את זה פה ושם גם בסגירות ג'יפים בארץ. אני רואה שפשוט לוקחים מתכת, מצמידים לברזנט ועוברים עם ברגים דרכו. ככה נדמה לי עשו בתמונה הבאה. יש תובנות, המלצות? למרוח חומר איטום כלשהו, איך לבצע את החור - פשוט לקדוח דוח דרך סנדוויץ' הפלדה עם ממרח ברזנט באמצע?
http://www.jeepolog.com/forums/attac...6&d=1430995482
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
לגבי חיבור ברגים דרך הברזנט, ממליץ לעשות בברזנט איבקה (טבעת) מספיק גדולה ולשים מתחת לברזנט ומעליו חומר איטום (חתיכת פנימית עם חור קטן שמתלבשת בלחץ על הבורג)
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
פנימית מעל ומתחת לוקחת את העובי של הטבעת עירא?
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
יש עוד דרך להתקין גגון מעל לכיסוי ברזנט, שלא כוללת את חירור הברזנט, אבל היא קצת יותר מורכבת וכוללת כיסוי ברזנט שעשוי משלושה חלקים: חלק עליון + 2 דפנות נפרדות.
וזה הולך ככה: המסגרת שלך כוללת 2 קשתות (קדמית ואחורית) וארבעה פרופילים ריבועיים סגורים שמחברים ביניהן.
1. תחליף את הפרופילים התחתונים (מימין ומשמאל) בפרופיל 90 מעלות.
2.את החלק העליון תופרים עם תיל משני הצדדים (כמו התיל שיש בחלק הקדמי של ברזנט לג'יפ, זה שנכנס במסילה שמעל לחלון הקדמי). את הקצוות הללו מכניסים למסילות (מסילות אלומיניום של וילונות. אם אתה צריך, אארגן לך. יש לי כמה מטרים). האת המסילות מחברים לפרופיל ה-90 מעלות ויש לך כיסוי קבוע מעל לארגז.
3. את הדפנות מחברים איך שרוצים - עם סקוצ'ים או עם פס אלומיניום וברגים.
זה משאיר לך את שפת הפרופיל 90 גלויה וחופשית, להתקין עליה רגלי גגון.
אם יוצא לך להיות במרכז, תקפוץ אלי, תראה איך החלק הקדמי של הברזנט בג'יפ שלי בנוי. תבין הכל. (כשיגיע הזמן לברזנט חדש לג'יפ, אני אעשה את זה כך לכל האורך).
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
עד שאני אקפוץ למרכז... אבל בשביל מה? יקח לך חמש דקות לדפוק איור טכני מדויק של זה :rolleyes:
ואם נשאר לך זמן אז אני מזמין איור של היילקס ute בסגנון מקס הלוחם בדרכים - אבל מותאם לתקנות הרישוי בישראל, כדי שתתאתגר.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
הפנימית שם רק כדי לאטום יותר טוב, הטבעת נועדה למנוע פרימה של הברזנט. בכל מקרה הייתי ממליץ לתפור רצועה בקו בין שתי האבקות שתגן מחיכוך עם המוט התחתון ותחזק את האזור של החורים (ניתן לתפור אותה ולאחר מכן להלחים למעלה ברזנט לאטימה) ולשים שאיבה מעל לפנימית העליונה כדי שהמוט של הגגון לא ילחץ על הבד.
אפשר גם להחליף את הפנימית באטם של אינסטלציה בצורת דיסקה (חוסך קצת התעסקות)
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
אני מבין מה אתה אומר. אני בעצם מועך את הטבעת (אבקה? איזו מן מילה זאת? איך אומרים את זה?) בין שתי שכבות של פלדה, וכדי לאטום נראה לי הכי נכון לקחת טבעת אורינג במידה הנכונה סביב הבורג, לבצע אטימה סטטית לפי הספר. במצב כזה הברזנט בכלל לא רואה מאמצים אם אני דואג למרכוז סביר של הבורג בטבעת, ואת זה גם קל לעשות אם אני קודח את החורים אחרי שהברזנט מוכן ומולבש מתוח על הרכב.
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
משהו כזה. קנה המידה של החלקים לא מדויק מין הסתם, אבל זה בכוונה.
תסתכל טוב, תבין למה התכוונתי. בניתי ככה את המשקופים מעל לדלתות בג'יפ שלי. זה חזק מאוד, אטום למים ומאפשר להרכיב פסי/רגלי גגון על הפרופיל בלי לחורר את הברזנט.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
ואם כבר היילקס ויגו עצבני - אין ספק שהכי מגניבים ההיילקסים הלבנים-משוריינים של ה-MNU מ"מחוז 9"....
קובץ מצורף 98376
-
תגובה: שאלות בענייני ברזנט
נמרוד,
את הווים תרתך לפלח שיושב על הקאנט של הדופן ארגז.
אם כבר קשת, תבנה את הקדמית הרבה יותר מסיבית, שתהיה גם קשת התהפכות.
זו קשת חיצונית, ולא חייבים 6 נקודות כדי שהיא תתפקד.
קשת בריאה בארגז, שמחוברת לפלח בריא לאורך, עם אלכסון אחד, תיתן לך הרבה.
אני מכיר 2 מכרים שקשת כזו, הייתה ההבדל המהותי בין מה שהסתיים לבין האפשרויות.
תבנה מראש את הקשת עם חורים לחיווט, והברגות/תושבת לפנס אחורי בתוך הארגז (על הקשת הקדמית פונה אחורה-להאיר בתוך הברזנט, ותושבות על הקשת האחורית להארה מאחורי הרכב.