כל הג'יפאים הותיקים באיזור המרכז מכירים את המוסך והפירוקיה הגדולים של חמיס במתחם משרד הרישוי בחולון.
במשך שנים ארוכות ידעו כולם שלא מדובר באחד מל"ו הצדיקים... אבל מצד שני, אצלו היה אפשר למצוא כל חלק שחסר.
היום נגמר הסיפור שלו.
Printable View
כל הג'יפאים הותיקים באיזור המרכז מכירים את המוסך והפירוקיה הגדולים של חמיס במתחם משרד הרישוי בחולון.
במשך שנים ארוכות ידעו כולם שלא מדובר באחד מל"ו הצדיקים... אבל מצד שני, אצלו היה אפשר למצוא כל חלק שחסר.
היום נגמר הסיפור שלו.
לקח להם רק 20 שנה....
אז... מכירת חיסול?
מעניין באמת מה יעשו עם כל הרכבים והחלקים שם. בטח יחלטו את זה וימכרו בגרושים לברזל או משהו כזה.
אז למי בג'יפולוג יש משאית כי עכשיו זה הזמן ללכת להעמיס ;)
שכל אחד יבוא עם הרכב לעזור בפינוי..30 דונם?? אלפי מכוניות??
Sent from my Ass
וואוו כמה אוצרות בטח חבויים שם....
אוצרות?
התכוונת מכוניות שנעלמו לבעליהן?
מחיאות כפיים למנהל מקרקעי ישראל על ה"זריזות" בפעולתו (ציטוט מהכתבה):
ההליכים המשפטיים נגד חמיס החלו לפני כ-20 שנה, ב-2008 נפסק בהסכמה חמיס, לפיו הוא יפנה את הקרקע.
לאחר שלא עמד בהתחייבות שלו פעלה רשות מקרקעי ישראל לפני כחודשיים לפינויו מהשטח בהליך הוצאה לפועל.
בברכה - רפי לין
במדינה מעודדת עבריינות זה רק מקרה אחד מיני רבים.
ספציפית מה שהלך שם זה סדום ועמורה מכל הבחינות אבל איתו עשו סוף כי זו קרקע במרכז ובאיזור מתפתח תעשייתית.
השתלטות על קרקע בגודל כזה (ויותר) בפריפריה (נגיד בדרום...) היתה נשארת אצל המשתלט שנים רבות אחרי וגם מועברת בטאבו בסופו של דבר להשגת רישום. אה רגע... זה קורה בעודינו מדברים.
סוגרים ? או עוברים למקום אחר ?
Sent from my Vigo
אז נראה אותם מפנים את האלפרונים...?
הם מעבירים את הכל לאזור נס ציונה,ימים יגידו,,,
במקום גינה זמנית לילדים, ניתן להפוך את המקום לגינה לג'יפאים.
כל אחד יבוא עם הצעצוע שלו ויחפש חלקים חסרים.
דניאל
הלוואי שהיה אפשר איך שהוא לתעד ולקטלג את כל האוצרות שקבורים שם לפני שגורסים את הכל.
מזיכרוני ומהפעמים שנכנסתי לג'אנקייה שלהם לפני 20 שנה בימי הסיקס לחפש חלקים, יש המון דברים מדהימים עם ערך אספנות אדיר.
חבל שהכל ייעלם לנצח, גם אם לא הכל היה שם טהור, עדיין זהו אוסף אדיר ועשיר של מכוניות וחלפים.
בטוח שיש שם גם המון ציוד וכלים צבאיים חדשים ישנים, אני זוכר לדוגמה כמה יחידות חדשות לגמרי של גלדיאטורים, פטרוצ'לי ונ.נ.
אז אמנם הזיכרון שלי הוא על פרטים מלפני 20 שנה, אבל במקום כזה עצום, יכול להיות שהם עדיין שם מאופסנים במצב חדש.
אומרים שסוף גנב לתלייה ובהחלט טוב שהחוק ממוצה עם עבריינים גם אם באיחור גדול. אבל בכל זאת, היכן שהוא - מנקודת המבט האינטרסנטית הצרה של מי שנאבק בשיניים להחזיק ג'יפ ישן - קצת חבל.
היה שם הכל, אבל הכל. באמת הכל. כשאומרים שיש שם אוצרות, זה בלשון המעטה. מערת עלי-בבא היא משחק ילדים לעומת מבחר הפריטים שנמצא שם.
היו שם ג'יפים במצבי צבירה שונים כולל משופצים ברמות דיגום שונות דרך כל פיפס, מבורג ועד שילדות ומרכבים לג'יפ סיקס וסופה, ועד למגוון רכבי GM ושאר נבלות אמריקאיות.
בשנים האחרונות גם מסחריות למיניהן וטויוטות ומה לא.
הייתי קונה אצלם חלקים מדי פעם למרות שלא אהבתי לבוא לשם. רצו הרבה סיפורים על המקום הזה והתחושה שם היתה מעיקה משהו.
מעולם לא השתמשתי בשירותי המוסך שלהם למרות שידעו לבנות שם ג'יפים יפים ותמיד-תמיד העדפתי להגיע לשם עם הפרייבט ולא עם הג'יפ....
גם המחירים היו גבוהים לעתים - אבל כשאין ברירה ולא מוצאים משהו אצל ינוביץ או גיא ורועי ביהוד או ראוף בנצרת או בשאר הפירוקיות הידועות, תמיד ידענו שנמצא את זה שם ושיוסוף יידע בעל פה את מיקומו של כל חלק וחלק בים הגרוטאות ויחזור אחרי עשר דקות עם הפריט המבוקש - מממתג אורות דרך חלקי סרן ועד סגירה או מרכב שלמים.
כמה מטובי מכונאי הג'יפים במרחב החי-בר (חולון, יפו, בת-ים, רשל"צ) התחילו את הקריירה שלהם במוסך של חמיס.
היו ימים.
באירופה, חלק מהמגרשים הגדולים עובדים בשיטה של קטיף עצמי. תבוא עם ארגז כלים, קח עגלת סופרמרקט בכניסה ושלם ביציאה על מה שלקחת.
נשמע מודל סביר להקטנת כמות הגרוטאות ומימון חלקי של עלויות הפינוי.
אם רק למישהו בצד הנכון של החוק היו ביצים וקצת יוזמה....
אסף.
דוגמא מיוון..http://images.tapatalk-cdn.com/15/06...48d4dd3f73.jpg
במציאות זה נראה טוב יותר ;)
באים-בוחרים-משלמים ומעמיסים.
כל השילדות חתוכות ל2 בכדי למנוע השבת רכבים שבורים לכביש.
Sent from my Ass
פה זה ישראל, גם אם השלדה חתוכה ל6 וירצו להחזיר את הרכב לכביש הוא יחזור לכביש.
מה שכן קצת מבאס אבל לא ככ מפתיע לראות כאן בשרשור זה שחלק מהקולות כאן מספרים ואומרים במילים אחרות שבשורה התחתונה אם/ כשהם היו צריכים חלק שקשה/ אין להשיג כרגע, לא היתה/ אין להם בעיה לקנות חלק ממקור (כמו זה שמדובר כאן) שידוע שאינו כשר לרוב כל עוד זה פותר להם את הבעיה.
באותה מידה היו רבים שנמנעו ממנו בדיוק מהסיבה הזו. אני למשל. למרות שידעתי שהוא זה שזוכה בהרבה (מדי) מכרזים והרבה חלקים אצלו כשרים.
והעובדה שגם מוסכי הג׳יפים קנו ממנו חלקים היא בעייתית באותה מידה בעיני.
אסף.
נכון. אני מודה שלא אהבתי לבוא לשם וכשבאתי, באתי בפרייבט... אבל כשאין ברירה, כי גיליתי לדוגמא ביום שישי באחת בצהרים כשהג'יפ כבר עמוס לטיול - שיש לי בולם זעזועים שבור או שבגלל הידוק-יתר הרסתי הברגה בנאקל כשהרכבתי את הקאליפר הקדמי ובעוד שעה-שעה וחצי אני כבר צריך להניע ולרדת דרומה, חמיס היה האופציה היחידה למצוא חלק מתאים בזמן קצר.
מה זה "מקום לא כשר"?
כל ענף המוסכים והפירוקיות בכלל ופירוקיות הג'יפים בפרט, אף פעם לא נחשב לדוגמא ומופת להגינות, ליושר ולשמירת חוק. החמדנות ותאוות הבצע היו תמיד תכונות שולטות בענף הזה ולא חסרים גם כאן בג'יפולוג הרבה סיפורים של כל מיני אנשים שנדפקו/רומו/נעשקו ע"י כל מיני "אנשי מקצוע" תאבי בצע שניצלו בלי בושה תמימות ו/או חוסר ידע של לקוח. גם אני נדפקתי ככה בשנת 1990, כשעוד לא הפנמתי עד הסוף למה נכנסתי, עם ה-CJ הראשון שלי. שדדו אותי פעם אחת, שדדו פעם שנייה ,בפעם השלישית כבר הבנתי שאותו מכונאי מפורסם, אושיית 4X4 ידועה בברנז'ה בשנים ההן מנסה שוב לעשות סיבוב על הארנק המצומק שלי - הנעתי את הג'יפ ונסעתי ממנו והוא לא ראה אותי יותר במוסך שלו.
אז אני יודע שאני חוטא כאן בהטלת כתם קולקטיבית בחלק מהעוסקים בתחום שהם מקצועיים וישרים כמו סרגל - אבל כעיקרון אני לא אטעה אם אומר לך שההגונים והישרים הם לא הרוב וכן יוצאים מין הכלל.
במקרה של חמיס - סיפרו עליו ועל הבנים שלו יוסוף ודרוויש ובכלל על העסק הזה שלהם כל מיני סיפורים. חלקם מין הסתם יישארו לנצח בגדר סיפורים כי למרות ש"כולם ידעו הכל" אף אחד לא יכל להוכיח כלום - ומצד שני בהחלט יש מצב שחלקם האחר של אותם סיפורים הוא אמת לאמיתה. אבל תראה על מה הוא נפל בסוף? לא על מעורבות בכל מיני פשעי רכוש/גניבות רכב/סחר בחלקים גנובים ולא על סמים או אלימות או שאר מרעין בישין וכו' אלא על פלישה לשטח והשתלטות עליו. זה הכל. וכשאני אומר "זה הכל" אני חלילה לא מזלזל בזה. כמו שאתה בעצמך כתבת - הוא לא היחיד שעושה את זה, ראה כל משפחות הפשע במדינה שמשתלטות לא על 30 דונם אלא על אלפי דונמים וראה א תהמגזר הבדואי שבו השתלטות על קרקעות מדינה היא עניין רגיל ואין שם לא דין ולא דיין.
אבל איתו הלכו עד הסוף (וזה בסדר גמור) כי הוא יושב על קרקע סופר יקרה במרכז גוש דן ולדעתי גם (ולא נעים להכניס את נושאי הפוליטיקה והגזענות לכל דיון, אבל ככה זה בארץ הזו) כי הוא ערבי.
עוד כתבת ובצדק גמור - שאם זה היה קורה בפריפריה - אי שם בדרום הפרוע או בצפון, הוא היה ממשיך לשבת שם לנצח ואולי גם משתלט על עוד שטח ובסוף גם היו מאשרים לו את זה כדת וכדין....
כולנו עושים עסקים פה ושם עם כל מיני אנשים שלא כולם צדיקים מא' עד ת'. בזמנו לא יצא לכם אף פעם לאכול ב"בת האיכר" באזה"ת נתניה (כשהמסעדה עוד היתה קיימת)?... המסעדה היתה שייכת למשפחת פשע מקומית (נדמה לי משפחת אבוטבול, אם אני לא טועה). אז מה? השווארמה שם היתה לא חוקית? גנובה? עשויה מבשר משחיטה לא כשרה שמוברח מהשטחים?
מבחינתי היה פרמטר אחד אם לאכול שם או לא - האם נקי שם והאם השווארמה טעימה. זה הכל.
היה טעים, המקום היה מצוחצח, השירות היה מצויין והכל היה סבבה לגמרי. מה אכפת לי מי הבעלים.
עוד דוגמא: בסוף שנות ה-80 אמא שלי, מורה ומחנכת, התחברה לכבלים פיראטיים. ממש כמו כל השכנים בבניין (32 דירות) ושאר הבניינים בשכונה. כולם ידעו שהפעלת כבלים פיראטיים היא עבירה על החוק ושמפעיל הכבלים הספציפי, בחור שכולם קראו לו אריה (אף אחד לא ידע מה שמו האמיתי), הוא עבריין ידוע בחולון עם רזומה מכובד בבתי הכלא, אבל לאף אחד לא היה אכפת. הכבלים נמתחו מבניין לבניין וראינו סרטים בכיף וללא תקלות במשך שנים ואף אחד לא טרח לאכוף את החוק על אותו אריה שלא ממש ספר חוקים ממטר או ממילימטר.
היום חלקנו מבצעים שינויים בכלי הרכב שלנו, נעזרים במאכערים כדי לעבור טסט או משלמים שוחד (כן. שוחד זו המילה הנכונה. אין מילה מכובסת אחרת) ל"עמילי רישוי" תמורת כל מיני שינויים ו"תיקונים" בניירת.... מה יש? בסך הכל מחליפים סיפרה אחת ברובריקה מסויימת כזו או אחרת.... אז מה? אנחנו צדיקים?... ממש לא. זה נכון שהמערכת רקובה ומושחתת עד כדי כך שהיא מאלצת אותנו לעשות זאת כמעט בעל כורחנו, אבל בשורה התחתונה אנחנו שותפים לדבר עבירה. כמו שאין חצי בהריון, ככה אין חצי עבריין. או שאנחנו שומרי חוק או שאנחנו עבריינים.
וואו דרור... כמה מילים כדי להצדיק קניית חלקים ממישהו שאולי ולכאורה ורק לפי השמועות היה עשוי להיות זה שימצאו אצלו את מה שנשאר מהסופה הירוקה שלך... לא ספציפית אלא לשם ההדגמה....
אסף.
תמשיכו לאכול אצל עבריינים שבנו את העסק שלהם מסחיטה של בעלי עסק שקורעים את התחת שלהם ונשארים בלי שקל בסוף החודש אבל אל תתפלאו שאזרחים תמימים נהרגים בחיסולים שמשתבשים. תמשיכו לקנות חלקים מגנבים או ממקורות עלומים ואל תתפלאו שהרכב שלכם ייעלם בוקר בהיר אחד.
אם זו לא צביעות אז אני לא יודע צביעות מהי.
Sent from my Ass
כבר שמעתי את הספקולציה הזו.
גם ביקרתי אצלו כמה פעמים ו"ביקשתי לרכוש" חלקים מסויימים בתקווה שיציע למכור לי פריטים שידעתי לזהות.
יותר סביר להניח שמה שנשאר מהסופה הזו מסתובב אי שם בדרום, אצל אלה שאף אחד לא טורח לאכוף עליהם חוקים, או שכבר נגרס ע"י רשעויות החוק אחרי שתפסו את מה שתפסו אצל אותם בני בלייעל.
ואם בעניין הזה במשך 6 שנים "כולם יודעים" משהו שאני לא יודע - זה הרבה יותר חמור...
אני לא בעד או נגד קניית חלקים מחמיס או מכל אחד אחר, אבל אני גם לא רוחץ בנקיון כפיים.
הוא מעולם לא היה המקום המועדף עלי לרכישת חלקים. נהפוכו - תמיד אופציה אחרונה. אבל כשזו היתה לא אופציה אחרונה אלא יחידה ברגע נתון וזה מה שהיה באותו רגע - אז סתמתי את האף וקניתי אצלו. וכמו שאתה בעצמך כתבת - הוא היה אלוף הזוכים במכרזים ורוב החלקים אצלו היו כשרים לגמרי.
אז שאף אחד כאן לא יתחסד. אני לא מכיר מישהו שלא קנה פה ושם חלק שאין לו מושג ירוק מה המקור האמיתי שלו וגם טרח לברר את זה.
- - - Updated - - -
עוד התלהמות מתחסדת.
אתה באמת בודק מי הבעלים של כל עסק שאתה מבקר בו? אתה תמיד מברר אם יש לאותו בעלים תעודת יושר?...
ישנם עוד הרבה חורים שרופים היכן שעמדו עסקים שונים ומשונים.
הרבה יותר אנשים ממה שאתה חושב (יש מצב שחלקם גם מכרים וחברים שלך ואחלה בני אדם באופן כללי) מסתובבים/מתעסקים באיזור הדמדומים שבין חוקי ולא חוקי ולכן - אם לא תחפור לעומק, יש מצב שלעולם לא תדע אם המקור שממנו אתה רוכש חלקים הוא זך וטהור וצח כשלג או מפוקפק.
ולכן אני האחרון שמכליל. אבל צעיר הייתי וגם התחלתי להזדקן - יש אמת והיא לא תמיד נעימה ואני מציאותי ולא רוחץ בנקיון כפיים. כי כאמור - רובנו המוחלט יכול להיכנס להגדרת "עבריין" פה ושם.
בסדר. אבל לא לקנות חלקים ממי שיש יותר מדי אינדיקציות או אפילו שמועות לא מבוססות לזה שהוא עוסק בהעלמת שאריות של ג'יפים גנובים.
ואם לא הבנת - לא, לא שלך ספציפית זה היה בשביל הקישור הרגשי. של מישהו מהחברים שלך אולי. ואולי של מישהו שאתה בכלל לא מכיר.
אני, עקרונית, לא קונה חלקי חילוף מעבריינים מהסוג שמפרק רכבים גנובים או ממי שחשודים בעיני יותר מדי אנשים כעבריינים באופן כללי.
אסף.
נו, בחיאת.
גם לפרק חלקים ממטרות בשטח - משהו שכולנו עשינו בעבר, עושים בהווה וברור שגם נעשה בעתיד - זה בתכל'ס גניבה. גם אם לצה"ל ממש לא אכפת שלגרוטאת הריו שנתפרת בכדורי מא"גים חסרים מנשאי ג'ריקן, רגליים של מראות, ווי קשירה וארגז כלי נהג שפירקתי ממנו לפני שלוש-ארבע שנים.