-
1 קבצים מצורפים
דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
הדיון הוא עקרוני אבל אני אתחיל אותו מדוגמה חיה.
יש לי מכונית קטנה ושובבה, נוסעת מדהים, עם מנוע בנזין 8 שסתומים אטמוספרי מוזרק ומיושן. למרות שיש לו כמעט 300 אלף קילומטר, הקומפרסיה מושלמת, הביצועים נהדרים - הכל בזכות זה שכל השנים הוא טופל רק בחלקים מקוריים ורק בנוזלים איכותיים.
צינור הנשם שבין מכסה השסתומים ליניקה בלוי ודורש החלפה. כיוון שהמנוע כבר די ישן (למרות שצריכת השמן שלו קטנה מאוד) יש לא מעט אדי שמן שמגיעים מהצינור הזה ליניקה ומטנפים הכל. כרגיל.
אז חשבתי - אולי להרכיב oil catch can ?
שלא כמו במנועי טורבודיזל, למשל, או במנועי בנזין מוגדשים שם בהרבה מקרים יש פילטר אדי שמן על הנשם, במנועי בנזין אין את הפיצ'ר הזה מובנה במנוע, אולי כי לא צריך.
אז הנה השאלה העקרונית - מיכל כזה, מהפשוטים שיש באיביי, או עם רשת סינון - מועיל או לא? כדאי או לא כדאי? יודגש שהמחיר הוא לא שיקול, כי מיכל כזה עם הצינורות שלו עולה כמו צינור נשם מקורי (ואני משתמש רק בחלקים מקוריים), שזה לא הרבה אבל בכל מקרה המחיר הוא לא פקטור.
כך ייראה תא המנוע עם המיכל (תמונה מהמרשתת, של תא מנוע של רכב דומה מאוד. שימו לב שהמיכל צמוד לקיר האש בצד הנהג):
קובץ מצורף 99134
אסף.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
המיכלים הממש פשוטים כמו זה http://www.ebay.com/itm/0-5L-0-5-LIT...2bafb9&vxp=mtr עושים לדעתי 30-40 אחוז עבודה מאחר ואין משהו שבאמת לוכד את השמן. סיפר מישהו באחת הקבוצות שהוא סתם את היציאה של המיכל ואת הכניסה חזרה למנוע. המיכל אוסף את השמן והנשם מסנן לטענתו את האוויר כך שרק אוויר נקי יוצא מהמיכל.
אני הזמנתי את זה:
http://www.ebay.com/itm/Blue-Cylinde...681d25&vxp=mtr
מיכל שניתן לפתוח והכניס לתוכו מדיה (שעדיין לא בחרתי) ובכך (לדעתי) הגדיל את יכולת תפיסת השמן.
יש גם מוצרים ברמות גבוהות הרבה יותר:
https://www.youtube.com/watch?v=Frvc...ature=youtu.be
אם תרצה אגב תוכל לקבל ממני את המיכל שבקישור הראשון, הוא כבר לא בשימוש אצלי.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
מה מפריע לך הליכלוך בסעפת היניקה? מקסימום פעם בשנה תכניס פחית תוסף לדלק שתנקה לך את הכל.
אותי לימדו לא לגעת במה שעובד טוב בוודאי במערכות ישנות.
-
רמת הידע שלי במנועים היא בסיסית אבל, אחרי שראיתי מה הצטבר בסעפות יניקה בתמונות באינטרנט ואצלי במנוע אני בספק אם פחית פעם בשנה יכולה לעזור למנוע שרץ שנים. נגיד והפחית עובדת, לאן עובר הלכלוך מהסעפת? הוא הרי לא נעלם. אישית אני מוסיף כל חמישה תדלוקים נוזל atf לתדלוק, בעיקר בשביל המזרקים.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
להזיק זה לא יזיק, כול עוד יש צורך בזה.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אישית אני מוסיף כל חמישה תדלוקים נוזל atf לתדלוק, בעיקר בשביל המזרקים.
נוזל ATF הוא שמן עם הרבה דטרגנטים.
אילתור במקום תוסף ניקוי ייעודי.
בסדר בעולם שלישי כשאין תוספים.
תעשה לעצמך ולרכב טובה, ותשתמש בתוסף ניקוי מבית מוכר (k244, ליקווימולי, ווירט וכו).
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
נוסע עם TD5 ו - PROVENT200 כמו בסרטון השני.
עובד מצויין, מנקה את כל השמן ומחזיר אויר נקי לסעפת היניקה, בייחוד במנועים וותיקים שכמות אדי השמן גוברת עם "החילשות" הרינגים על הבוכנות, יותר אדי שמן עוברים.
אם אתה רוצה לשמור על המנוע, תעשה לעצמך ולמנוע טובה ותרכוש מוצר רציני, כמו ה - PROVENT ודומיו.
באוסטרליה בדיזלים הנ"ל מאוד פופולארי.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
לאן עובר הלכלוך מהסעפת? הוא הרי לא נעלם. אישית אני מוסיף כל חמישה תדלוקים נוזל atf לתדלוק, בעיקר בשביל המזרקים.
ATF בדלק (דיזל או בנזין) לא יעשה דבר בנושא הג'יפה בסעפת
אבל, זה כן ינקה וישמן את מערכת ההזרקה, יש(גם) כאלה שמאמינים בשימוש של הוספת שמן 2 פעימות לדיזל, אין לי מושג עם יש בזה כול תועלת אבל..
יש משפט פולני שאומר: אולי זה לא יועיל אבל בטח שזה לא יזיק.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
חוץ מג׳יפה לא נעימה בעין, מה זה עושה?
אם זה מתחבר לסעפת אחרי האינטר קולר, אז מה הבעיה?
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
חוץ מג׳יפה לא נעימה בעין, מה זה עושה?
אם זה מתחבר לסעפת אחרי האינטר קולר, אז מה הבעיה?
הציפוי מקטין את נפח הסעפת ואיתה כ'ס וחיסכון בדלק
ראיתי מיקרים בעבר שהסעפת יניקה היתה מצופה-סתומה ביותר מ%70, כמנועי דיזל משנות המזמן.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
פתחתי צינור יניקה של מנוע דיזל אטמוספרי, שלא נגעו בו מעל 600,000 קמ.
יש ציפוי שחור.
זה לא מתקרב ל״חסימה או הצרה״ של הצנרת.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
זה לא חוכמה, תוריד את הסעפת מהראש ותראה מה קורה שמה, כמה שיותר קרוב למקור החום ככה זה יותר גרוע.
-
1 קבצים מצורפים
דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ב-מ-ק-ר-ה..
אני בסוג של טיפול לרכב היום.
אז בשביל הסקרנות הורדתי את הברך בכניסה לסעפת והצצתי פנימה לתוך הסעפת.
יש שחור, מועט, ויש משטחים של מתכת נקייה..
שחור שירד בניגוב סמרטוט.
בברך עצמה קרוב לחיבור צינור הנשם היה יותר, אבל גם שם, קצת ספריי ניקוי והכל נשטף.
חייב לציין שזה רכב מטופל.
אבל השורה התחתונה לדעתי, היא שזה מוצר למקרים ספציפיים, לא מסוג הדברים שכדאי לשים בכל מקרה.
גם לא למנועים זקנים.
אם התלבטתי לאור הדיון, עכשיו לא רואה צורך בדבר הזה.
הצילום הוא לתוך סעפת היניקה, כמה שהצלחתי לדחוף את הטלפון.
מה שמבריק בצילום זו מתכת נקייה (מצב טבעי,אחרי 600k+ קמ, לא נגעתי).
קובץ מצורף 99151
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
דורון, אין לך egr , אם אני לא טועה.
כבר ראיתי מנועים עם egr שהסעפת נסתמה עד כדי חניקה מוחלטת של המנוע. קוטר המעבר בסעפות ירד מ4 ס"מ לס"מ אחד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ואם נחזור לרגע למנוע בנזין אטמוספרי?
אסף.
-
דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
דורון, אין לך egr , אם אני לא טועה.
כבר ראיתי מנועים עם egr שהסעפת נסתמה עד כדי חניקה מוחלטת של המנוע. קוטר המעבר בסעפות ירד מ4 ס"מ לס"מ אחד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
נכון, אין egr, מנוע אטמוספרי.
ואני חוזר לשאלת המקור (גם של אסף), אם למרות מעבר אדי השמן, בפועל אין בעיה, אז מה זה בא לפתור?
ה-egr נסתם מפיח או אדי שמן?
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
אסף,
על פניו, אם בדיזל שמייצר יותר ג׳יפה, אין בעיה, אז בבנזין היא לא באמת קיימת?
או יותר מדויק, כל מנוע והמצב שלו, יקבעו אם יש צורך.
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
null
הצינור מתחבר לצינור שאחרי פליטר האוויר ולפני האינטרקולר ולא ישירות לסעפת.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
אתה אומר שהקומפרסיה תקינה. אין סיבה שיעברו הרבה אדי שמן.
כשהרינגים בלויים ולחצי הקרטר גבוהים, אז יש סיבה למסנן הזה.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
הצינור מתחבר לצינור שאחרי פליטר האוויר ולפני האינטרקולר ולא ישירות לסעפת.
תאריך אותו לצד השני.. לא יותר פשוט מהמתקן הזה?
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
יש שמן ואפילו מלוכלך בסעפת היניקה. זו עובדה. ככל שהמנוע ישן יותר המצב גרוע יותר, וככל שהמנוע עובד קר יותר המצב גרוע אף יותר.
אסף.
-
אבל אז אתה בעצם מזרים אוויר דחוס למכסה השסתומים לא? וזה מצב אסור.
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
אם זה כך, תרכיב מיכל כזה. אין כל מניעה.
-
דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אבל אז אתה בעצם מזרים אוויר דחוס למכסה השסתומים לא? וזה מצב אסור.
לאינטרקולר מגיע אויר דחוס.
אז אם הנשם מחובר למקטע המדוחס, לא שינית כלום מעבר לדילוג של אדי השמן מעבר לאינטרקולר.
ומה שכתבת לגבי האפשרות של דחיסת אויר לראש מכוון שאולי יש מצב שהנשם מחובר במקום אחר, לחלק לא מדוחס?
(נראה לי נכון להמשיך בדיון נפרד מזה של אסף כי נוצרים שני נושאים שונים)
-
אכן אנחנו קצת גולשים, מחילה.
שוב, בפאגרו הצינור מחובר אחרי הפילטר אוויר ולפני הטורבו/אינטרקולר משמע בחלק הלא מדוחס, ההצעה של לחבר את הצינור אחרי האינטרקולר משמעותה להזרים אוויר דחוס לתוך מכסה השסתומים ולהבנתי זה יכול להיות קטלני.
עוד סיבה שהרבה רכבים לא מדוחסים מתקינים מיכל כזה היא מניעה מהשמן להגיע לחישניי הmaf וכו
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
עשיתי ברור קצת יתר מעמיק לעניין ואילו המסקנות שלי :
1. מטרת הנשם הינה לפנות את אדי השמן שנוצרים במנוע בצורה ירוקה מחד ולתת שימון מינימלי לחלקים המכניים במצערת מאידך (ויש שאומרים גם לשמן את הצד הפנימי של המוט וכיפות השסתומים, זה שנמצא אחרי מחזיר השמן).
2. במנוע חדש או שאינו בלוי אין צורך במתקן.
3. במנוע בלוי ישנה עלייה בלחץ שבא מהנשם שמתבטאת בזריקת שמן מוגברת למצערת ולסעפת היניקה שגורמת קודם כל לאיבוד מיותר של שמן מנוע ובעודף ליכלוך בסעפת.
4. עודף הלחץ יכול בנוסף להפריע לפעולת המנוע. להפריע לקריאה הנכונה מחיישן הMAF (במנועי בנזין), ולגרום לטורים גבוהים יותר בסרק.
5. לרובינו שלא ימהרו לשפץ את המנוע הבלוי הפיתרון של לכידת חלק מהשמן והחזרתו הינו פיתרון סביר.
6. בניגוד למה שגם אני טענתי קודם, פילטר האויר שעל הכוסית חיוני. מטרתו להפחית את לחץ האויר שנכנס לסעפת היניקה ולהחזירו לערכים המקוריים של מנוע לא בלוי.
7. אחת לתקופה (תלוי במנוע הספציפי) יש להחזיר את השמן שהצטבר בכוסית חזרה למנוע (אין צורך לזרוק אותו). ראיתי הצעות לפיתרונות לניקוז אוטומטי לאגן הקרטר או אפילו חזרה לנשם, אני חושב שהלחץ במנוע יקשה על זה.
ליאור
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
מעבר לשקיפות, יש כאן סוג של פילטר שעליו יתפס השמן באויר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: דיון עקרוני - catch can - כן או לא?
זו הכוונה של הדבר הזה. למנוע מהשמן להגיע לסעפת היניקה.
אסף.