-
ג׳ימני 2006 מאבד מים
הרכב עם 215 אלף ק״מ, ראש מנוע נעשה לפני 30K במוסך מורשה ע״י הבעלים הקודמים (הוחלפו גם רדיאטור, צנרת ותרמוסטט) לאחר נסיעה ללא מים ברדיאטור (הבעלים הקודמים הייתה אישה מבוגרת שאמנם נסעה הרבה אבל לא ירדה לשטח או השתוללה)
הסימפטום שאני חווה:
מפלס מיכל העיבוי יורד כל כמה ימים, מעריך שחצי ליטר בשבוע / שבועיים, תלוי כמה אני נוסע ואיך (יש לי הרגשה שכשאני נוסע בכבישים ראשיים המפלס יורד יותר)- זהו בערך.
מה החלפתי?
מיכל עיבוי (היה צהוב ודהוי, חשבתי שאולי סדוק) 100₪ במכשירי תנועה.
רדיאטור - של חבר (משומש בן חודש אבל נראה חדש ולפי הבעלים תקין)
פקק של הרדיאטור 50₪ בחנות חלפים.
הרכב מניע בקלות, נוסע טוב (יחסית לג׳ימני, 120 קמ״ש בלי בעיה) לא התחמם אצלי ב8 החודשים שאצלי. יש איזה רחש בנסיעה שמתגבר כשלוחצים על הגז.
אין מים בשמן, אין שמן במים (הייתה קצת ג׳יפה במיכל העיבוי כשהחלפתי נוזל קירור, מאז לא).
לא נראים סימני נזילה (בכוונה החלפתי לפרסטון זוהר) בצנרת או על מכלולים במנוע.
לא מצאתי תיעוד בהיסטוריית הטיפולים להחלפת משאבת המים אבל גם לא רואים סימני מים באיזור - היא החשוד המועדף עלי.
כשפותחים את הפקק של הרדיאטור אחרי התקררות הרכב אין פריקת לחץ, הרכב לא זורק מים למיכל העיבוי לאחר כיבוי. מה שכן, המפלס עולה במעט לאחר נסיעה (ס״מ או שניים)
החשש שלי שהמוסך לא עשה עבודה טובה עם הראש מנוע ושקיימת זליגה קלה של מים למנוע. אבל אין לי שום עדות לכך שניתן לראות בעין.
האם זה מחייב שהמנוע ״ינפח״? (כשמניעים המנוע לא מעיף את המים ברדיאטור אם הפקק פתוח) אם נותנים קצת גז עפים מים אבל אני מניח שזה בגלל המשאבה (בדקתי בג׳ימני תקין עם חצי מהק״מ שלי וגם שם זה קרה..)
האם בדיקת co2 נחשבת אמינה?בדיקת לחץ די חפיפניקית לא הצליחה לייצר נזילות מלבד זרזיף קטנטן מהרדיאטור שפסק לאחר חיזוק תפסי המתכת שבין הדוד לאלומיניום (הרדיאטור גם הוחלף מאז ואיבוד המים לא השתנה) לא ביצעתי בדיקת לחץ לאחר ההחלפה.
אשמח לעצות..
אסף
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
תחליף את כל הצנרת מים לחדשה. זה עסק לא כזה יקר.
אם אני זוכר נכון זה יוצא 450 שקל לכל חמשת הצינורת במכשירי תנועה. (מחיר קניה כמובן, לא החלפה).
שלב הבא אם זה ממשיך, זה לבטל את הרדיאטור חימום הפנימי. הוא נמצא מעבר לקיר אש (לכיוון תא הנוסעים) ויכול לנזול בעצמו.
ובדיקת קומפרסיה יכולה להצביע על מצב ראש המנוע.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
עוד אפשרות אחת לנזילות זה פקקי המים בבלוק. לעיתים יש בפקק סדק כל כך עדין שהנזילה קיימת רק תחת לחץ במנוע עובד וחם. אפשר ככה לאבד מים בעקביות בלי להבין למה.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
עוד אפשרות אחת לנזילות זה פקקי המים בבלוק. לעיתים יש בפקק סדק כל כך עדין שהנזילה קיימת רק תחת לחץ במנוע עובד וחם. אפשר ככה לאבד מים בעקביות בלי להבין למה.
תודה, יכול להיות שאין פקקים כאלה בג׳ימני? חיפשתי קצת (drain plug?) ולא מצאתי עדויות לקיומו של חלק זה.
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פ.
תחליף את כל הצנרת מים לחדשה. זה עסק לא כזה יקר.
אם אני זוכר נכון זה יוצא 450 שקל לכל חמשת הצינורת במכשירי תנועה. (מחיר קניה כמובן, לא החלפה).
שלב הבא אם זה ממשיך, זה לבטל את הרדיאטור חימום הפנימי. הוא נמצא מעבר לקיר אש (לכיוון תא הנוסעים) ויכול לנזול בעצמו.
ובדיקת קומפרסיה יכולה להצביע על מצב ראש המנוע.
אין לי בעיה לקנות את הצנרת ולהחליף לבד (בויטרה זוג צינורות מקוריים עלו כ150₪)
אבל שם הצנרת הייתה עייפה ואצלי היא הוחלפה לפני כשנתיים ואין סימני נזילה הנראים לעין. הרדיאטור חימום לא נוזל - אין ריח של רטיבות או רטיבות בשטיחים - למה לבטל?
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
אם הרדיאטור הפנימי לא נוזל, למה לבטל?
זה מרכיב חשוב ובטיחותי בחורף לתנאי נסיעה וביטול אדים בתוך הרכב.
המערכת מים בגימני פתוחה?
(פקק הלחץ על הרדיאטור או על מיכיל העודפים)
אם היא פתוחה, יכול להיות גם נזילה/אידוי מפקק מיכל העודפים.
תעבור על כל החיבורים כשהמנוע חם ויש לחץ במערכת.
תחפש סימני ייבוש של נוזלים בקצות הצנרת (צינור בלוי פנימית מזיע בקצוות דרך הצינור), וגם על גוף המנוע.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אם הרדיאטור הפנימי לא נוזל, למה לבטל?
זה מרכיב חשוב ובטיחותי בחורף לתנאי נסיעה וביטול אדים בתוך הרכב.
המערכת מים בגימני פתוחה?
(פקק הלחץ על הרדיאטור או על מיכיל העודפים)
אם היא פתוחה, יכול להיות גם נזילה/אידוי מפקק מיכל העודפים.
תעבור על כל החיבורים כשהמנוע חם ויש לחץ במערכת.
תחפש סימני ייבוש של נוזלים בקצות הצנרת (צינור בלוי פנימית מזיע בקצוות דרך הצינור), וגם על גוף המנוע.
פקק המים על הרדיאטור, זה המפלס היום בבוקר לאחר לילה בחניון.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...61387fdf1a.jpg
ניקיתי את הצנרת כדי שיהיה ניתן לראות נוזל קירור יבש.
זה הטמפ׳ בנסיעה איטית בפקקים עם מזגן (נתניה-הרצליה, 45 דקות!!)
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...a849d9af36.jpg
וזה המפלס מיד לאחר הכיבוי, על הדרך בדקתי את הפאן קלאץ׳ ויש התנגדות לסיבוב ידני.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...55931bde9b.jpg
אני אשים איזה חתיכת ניילון בין מיכל העודפים לפקק - למרות שקשה לי להאמין שיש אידוי, נקודת הרתיחה של הנוזל היא סביב 120 מעלות. אז איך יהיה אידוי?
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asypeer
תודה, יכול להיות שאין פקקים כאלה בג׳ימני? חיפשתי קצת (drain plug?) ולא מצאתי עדויות לקיומו של חלק זה.
Sent from my Ass
זה לא פקק ניקוז, ויש בכל מנוע.
תסתכל כאן - https://en.wikipedia.org/wiki/Core_plug
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
הפקק ברדיאטור מקורי ?
לא, קניתי אותו בחנות חלפים בהרצליה ובדיוק היו שם מוסכניקים ממוסך סוזוקי הסמוך והם אמרו שגם הם משתמשים בסוג הזה (יפני)
יש לי עדיין את הפקק הישן המקורי, אבל איבוד המים גרם לי להחליף אותו מלכתחילה..
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
יש לי את התרשים של המנוע, אחפש,
תודה
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
תבדוק מה רשום על הפקק.
לכל פקק יש לחץ נתון בו הוא עובד, בערכים של psi, ובד״כ מוטבעים על הפקק עצמו.
אתה צריך לוודא שהוא זהה לפקק הישן לא רק פיזית אלא בלחץ שבו הוא נפתח.
ערכים לא מתאימים יגרמו לבעיית קירור ועבודה.
-
ג׳ימני 2006 מאבד מים
לפי הפקק הירוק, מיכל העיבוי שלך לא אטום, במקור.
ככה הוא מתוכנן, וזה בסדר.
מה שאומר שצריך להוסיף מידי פעם נוזל.
עדיין, הייתי מגלים את הבדיקות שהציעו לך כדי לסגור דליפות אפשריות אחרות.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
+1 לדורון, בדיוק מה שהתכוונתי.
תבדוק מול הספר רכב מה הלחץ הנכון.
זה שיש מוסכניקים שמשתמשים בזה...אתה יודע...
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
תבדוק מה רשום על הפקק.
לכל פקק יש לחץ נתון בו הוא עובד, בערכים של psi, ובד״כ מוטבעים על הפקק עצמו.
אתה צריך לוודא שהוא זהה לפקק הישן לא רק פיזית אלא בלחץ שבו הוא נפתח.
ערכים לא מתאימים יגרמו לבעיית קירור ועבודה.
הפקק זהה בערכו לפקק הישן (0.9 או 1.1, באר, כבר לא זוכר)
בויטרה הייתה לי בעיה של זריקת מים למיכל העודפים לאחר נסיעה ורעשים של יניקה (יש איפשהו שרשור שלי בנושא) - הקפיץ של הפקק היה שבור והחלפתו של הפקק פתרה את הבעיה.
בג'ימני אני לא חווה את הסימפטומים הללו, בגמר נסיעה (היום לדוגמא, פקקים + קצת חולות לקצר להרצליה מארסוף) הרדיאטור מחזיר מעט מים למיכל העודפים כשהמנוע חם, אין רעשי יניקה ולא עליית מפלס בעודפים, סביבת המיכל נקיה לגמרי ולא נראה לי שיוצאים מים משום מקום.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
+1 לדורון, בדיוק מה שהתכוונתי.
תבדוק מול הספר רכב מה הלחץ הנכון.
זה שיש מוסכניקים שמשתמשים בזה...אתה יודע...
באתי לחנות עם הפקק המקורי של סוזוקי ונתנו לי פקק זהה בצורתו אבל תחליפי, השוויתי את הערכים והם היו זהים. אני אנסה להחזיר את הפקק הישן (המקורי, שנראה תקין) - אבל הסיבה שהחלפתי אותו הייתה איבוד המים ככה שזה לא נראה לי הפקק.
לדעתי זאת לא הסיבה, פקק לא תקין יגרום לפריקה מוקדמת או מאוחרת של מים מהרדיאטור אל העודפים ואז המפלס יעלה וישפכו מים מצינור העודפים. לא מצאתי עדות שכך אכן קורה לאחר נסיעה איטית בחום, שם טמפ' המנוע מגיעה לשיא (מרגישים שהמזגן מקרר לא משהו בסיטואציות כאלה..) למים יש מקום אחר כנראה שממנו הם נאבדים, ואני מקווה שזה לא אל המנוע עצמו. כנראה שבדיקת CO2 זה הכיוון.
שאלה - אם חלילה מים אכן נכנסים אל המנוע, האם "בתמורה" המנוע מייצר לחץ ברדיאטור או שזה יכול להסתכם במעט בועות (מעט נוזל=מעט בועות?) ולכן לא רואים זריקה של מים אל העודפים בגמר נסיעה?
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
אם המנוע בתחום חום עבודה תקין, תתמקד בלחפש את הנזילה.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
תבדוק שסגרו טוב את הראש, היה לי מקרה שאחרי אטם ראש לא סגרו שני ברגים קשים להגעה מתחת לטורבו ומשם נזלו לי מים, מזל שמצאתי בזמן והחלפתי אטם לחדש
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
סוף יום עבודה, מנוע קר (כמה שאפשר ביום כזה) אין סימני מים מתחת לרכב, המפלס כבר ירד.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...f23cf2f9fb.jpg
אחרי נסיעה מהירה הביתה, מנוע חם:
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...f9fba01899.jpg
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
תקן אותי אם אני טועה אבל בשתי התמונות מפלס נוזל הקירור תקין, בין הקווים.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
תקן אותי אם אני טועה אבל בשתי התמונות מפלס נוזל הקירור תקין, בין הקווים.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
אינך טועה, אבל כרגע הוא קרוב יותר לקו התחתון מהבוקר..או שזאת אינה אינדיקציה?
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
זאת לא אינדיקציה. סע לשלום.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
במידה ואתה משום מה כן מחליף צינורות, ושיהיה פה עבור חיפושים עתידיים:
שים לב שיש במכשירי תנועה טעות במספר החלק של הצינור העליון של הרדיאטור.
לא יודע אם לכל הדגמים, אבל לדגם שלי מ-2000, החלק שמצויין אצלם הוא לא הצינור המתאים. אני כבר לא זוכר אם קצר מדי, או שהכיפופים לא מתאימים. צריך לבוא עם הצינור המקורי בשביל למצוא אחד מתאים.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
לא חייבים לבוא עם הצינור המקורי,
צריך לבקש יפה ובסבלנות שיכניסו את המספר רכב לבדוק את הדגם מנוע ורק אז ישלפו את המספר חלק.
בפתח תקווה הם עובדים עם תוכנה ממוחשבת, ובתל אביב עם ספרים מודפסים.
תבקש לעיין איתם בספר\תוכנה הם מאוד נחמדים בשני המחסנים ותזהה שמדובר במנוע שלך.
עד 2001 היה מנוע שונה מהדגמים החדשים, ולכן גם הצינורות שונים.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asypeer
אני אשים איזה חתיכת ניילון בין מיכל העודפים לפקק - למרות שקשה לי להאמין שיש אידוי, נקודת הרתיחה של הנוזל היא סביב 120 מעלות. אז איך יהיה אידוי?
Sent from my Ass
זה יהיה מאוד לא נכון לעשות זאת. מיכל העיבוי נועד לקלוט את אדי
נוזל הקרור החם שמגיעים מהרדיאטור, מתערבבים בנוזל הקר שבמיכל,
מתעבים חזרה לנוזל, וכאשר הרדיאטור מתקרר והלחץ בו יורד, השסתום
הקטן בפקק הרדיאטור מאפשר לנוזל להישאב חזרה לתת לחץ שנוצר
ברדיאטור עד שהוא מתמלא חזרה ותת הלחץ לא קיים יותר.
אם תחסום את הפקק עם ניילון, כל זה לא יקרה.
הדבר הנכון ביותר מבחינתך לבצע, הוא בדיקת לחץ עם משאבה
יעודית למערכת הקרור על מנת לאתר את הנזילה.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
התכוונתי לפקק של מיכל העיבוי ולא לרדיאטור.
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
גם אני.
אם תאטום אותו, לא תוכל להתבצע יניקת הנוזל חזרה לרדיאטור.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
תגידו
יש סיבה מדוע אף אחד לא מציע פה לבצע בדיקה למערכת תחת לחץ? אם ישנה דליפה היא תתגלה, בין אם זה בפקקי המנוע , רדיאטורים או צנרת.
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
כנראה שתבוצע בשבוע הבא, הבדיקה שביצעתי הייתה די חובבנית ללא שעון לחץ וכללה רק ניפוח הרדיאטור עם קומפרסור דרך צינורית העודפים.
Sent from my Ass
-
תגובה: ג׳ימני 2006 מאבד מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ukiuki
תגידו
יש סיבה מדוע אף אחד לא מציע פה לבצע בדיקה למערכת תחת לחץ? אם ישנה דליפה היא תתגלה, בין אם זה בפקקי המנוע , רדיאטורים או צנרת.
תקרא תגובה 25