בשיטוטיי האינטרנטים נתקלתי בכמה שירשורים על שימוש בשמן הידראולי/גיר כתוסף סולר .
האם מישהו שמע ? יודע ? ממליץ ? אוסר ?
תודה ואחלה סופ"ש
Printable View
בשיטוטיי האינטרנטים נתקלתי בכמה שירשורים על שימוש בשמן הידראולי/גיר כתוסף סולר .
האם מישהו שמע ? יודע ? ממליץ ? אוסר ?
תודה ואחלה סופ"ש
אלוהים שבשמיים, מאיפה הגיעה המושג "תוסף"? למה צריך להוסיף משהו לסולר/לשמן/לתזונה שלנו? זו הצלחה כבירה של עולם השיווק.
אני חושב שזו תהיה טעות כואבת.
אסף.
אתם גם לא מצחצחים שיניים?
על אותו משקל מנקים מערכת דלק ומרססים. על מה הפליאה?
נדמה לי שגם מג׳ו שמעתי על הוספת דקסרון לדיזל לצורך תחזוקה.
לא מצליח למצוא את השרשור
אני גם שמעתי על זה בכמה הזדמנויות.
http://www.dieselplace.com/forum/76-.../topics/216918
http://www.thedieselstop.com/forums/...2/topics/35365
[emoji41]
את זה דווקא מצאתי אבל זה מדבר על פלשינג לשמן מנוע ולא לדלק
מדברים פה על פלשינג מנוע.
לדעתי האישית שמן atf לא מתאים ולא מנקה כלום, להיפך.
במנועי דיזל ידוע שיש יותר פיח וליכלוך וכתוצאה מכך גם ממליצים על תוספים לסולר, אבל צריך לציין שרק תוסף ייעודי בשימוש קבוע כל x ק"מ יעבוד, שימוש חד פעמי(במיוחד ברכב שלא השתמשו בעבר בתוסף) עלול לעשות יותר גרוע מלהועיל כי הוא ממיס את כל הליכלוך ישירות למזרקים ואז צריך לחזור על התהליך או לבצע פעולה אחרת.
תוסף לשמן לדעתי מיותר, שמן איכותי לא צריך תוסף.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9B%D7%96/page3
רצתי כחצי שנה עם ATF כחצי ליטר ל50 ליטר כל 4-5 תדלוקים ומאז עברתי לK244 כל חצי שנה.
לא יודע אם יש קשר או לא, אבל ראיתי לפחות פעמיים שאחרי הוספת נפט לסולר המשאבה מתחילה לנזול.
K244 מצויין, משתמש בו מאז שיצא ולפני זה ב bg44. גם בפגרו וגם בטרופר שהיו.
תודה.
צגובה 39 בקישור מעלי ( ומהימים שהיתה לו אישה מרוקנית)
אני גם לא יודע אם יש קשר או לא - שנה אחת נכשלתי פעמיים בטסט על עשן - תוצאות מעל 4 בסוף שמתי נפט -80 ק"מ נסיעה ועברתי בקושי. שנה עברה לה- חצי שנה לפני הטסט התחלתי להשתמש בATF. בטסט התוצאה הייתה 0.5 במכה הראשונה... מאז לא השתמשתי בATF וכל 7 אלף לערך אני שם K244, עוד חודשיים טסט הבא, נראה מה יהיה.
לגבי העלות - עלות של K244 היא 65 עד 80 שח בערך לליטר (תלוי בחנות)
שמני גיר יש במגוון מחירים
http://www.justmotor.co.il/store/131...95%D7%9E%D7%98
http://www.autostore.co.il/151426/%D...98%D7%99%D7%AA
אבל הם לרוב זולים יותר ליטר לליטר.
טיפול חד פעמי ונקודתי למערכת דיזל שמסוגלת לחיות עם זה... אולי. אבל בתור תוסף? למה זה טוב?
אני יודע למה זה לא טוב. ואם מדובר במערכת הזרקה מודרנית, זה אפילו רע. סולר חייב להיות נקי.
אסף.
בחיי שאני מבולבל... היה אז את הדיון שלי שבו גו' המציע את הפיתרון. כולם שתקו אז כמו דגים כולל כאלה שמגיבים בשרשור הזה... מה השתנה?
מה התוסף הכי מומלץ לדיזל וכל כמה קמ מומלץ ?
[emoji41]
מה שהשתנה זה שבשירשור הזה ג'ו עדיין לא הגיב ...
הוא עסוק בכל מיני פרגיות כניראה.
ההבדל הוא שאז זה הוצע כטיפול חד פעמי וכאן השאלה היא האם זה טוב כתוסף.
כשבדיפנדר מילאתי סולר מזויף - לפי הבדיקה היה מעורבב עם שמן, הוא עישן, לא סחב, וכל המזרקים נסתמו.
קח בחשבון שסולר מעורבב עם שמן הוא לא ביודיזל. הוא סולר מקולקל.
אסף.
עסוק...
החומר היחיד שאני ממליץ עליו זה זה
http://www.ecstuning.com/ES248347/?g...7g4hoCmPTw_wcB
or
http://www.amazon.com/Liqui-Moly-200.../dp/B002PE95ZA
כול השאר .....הייתי מוותר.
למרות שיש כאלה שנשבעים בכול מני חומרים שונים ומשונים, אישית רק החלפתי משאבה לפני פחות משנה וממש לא בא לי להחליף אותה ל14 שנים הבאות ולכן אוותר.
"נראה לי אני הולך לאמץ מאוד ברצינות את השיטה הזאת (ATF)...
באיזה תדירות אתה ממליץ לבצע ?"
"להזיק זה לא יזיק, יש כאלה (עם משאבות בוש רוטוריות) שמוסיפים בכול תידלוק.
אגב- האופנה האחרונה: מוסיפים שמן 2 פעימות"
ג׳ו - באיזו תדירות ?
[emoji41]
ג׳ו, תתיחס בבקשה מחדש ל ATF
כן/ לא/ מסילה משותפת וכו
אני אלך נגד הזרם לרגע.
אני מאד מעריך את הנסיון של גו׳, אבל להגיד ״החומר הזה וזהו״?
חוץ מליקווימולי יש בארץ חומרים של יצרנים מאד ותיקים בתחום כמו wurth, BGk244 ופולידיין.
אם ATF היה כ״כ יעיל וזול, היה כבר מי שהיה אורז את זה בבקבקים ומשווק כתוסף וגוזר רווח.
אחרי שיפסיקו את הייבוא של תוספי ניקוי נורמליים, נחשוב על לדחוף אילתורים כמו שמן גיר אוטומט (שזה לא בדיוק נוזל הדראולי כמו בשאלת המקור), נפט או כל קומבינה אחרת.
ד״א,
בשאלת המקור הוזכר שמן הידראולי, וכולם הסיקו ישר שהכוונה לנוזל ATF.
יש אנשים שמתייחסים לשמן ברקס כנוזל הידראולי (והיה כבר הגאון ששאל אם זה טוב למערכת דלק), ואני זוכר שמן הידראולי מהטרקטורים שהיה שונה מאד מ-ATF.
כולם הסיקו כי הוא כתב "הידראולי/גיר"
לפני שאתם ממהרים להכניס נוזלי נחשים למערכת הדלק כדאי להתעמק איזה מערכת דלק יש אצלך ברכב
במנועי הדיזל הרגילים שכולנו מכירים עד תחילת שנות ה 2000+- אפשר היה להכניס כמעט כל נוזל למערכת הדלק
בפרט כל מה שהוא נוזל שמנוני ( הדיזל שראשון עבד על שמן והמנועים נקראו מנועי שמן ) עם השנים השתרש בארץ
הכינוי מנוע דיזל .
לחצי ההזרקה / לחצי העבודה במשאבה הם בתחום 80 -400 אטמוספרות ( BAR +- )
אבל אבל !!
מהרגע שנכסו מנועי מסילה משותפת ( אלה כל מנועי הדיזל המיוצרים היום )
לחצי העבודה של מערכת הדלק הם 150 עד 2000 אטמוספרות ולפעמים יותר
מערכת שימון המשאבה והמרסס הם רק הסולר בעצמו
כל נוזל אחר לא עומד בלחץ ( הוא " נגזר " ) מתפרק
וכתוצאה חלקי המתכת עובדים על יבש ומכאן המרחק לנזק כבד הוא קצר .
פעם במשאבות ההזרקה היה מעגל שימון נפרד בחלק היה קשר למעגל שמן המנוע
כל זה לא קיים היום .
יש מנועים שבמערכת הדלק קיימת מערכת קירור מיוחדת ונפרדת והכל על מנת שהסולר
ישמור על תכונות שימון מתאימות
עוד פרט חשוב
המרססים היום הם מרססים חשמלים או מרססי גביש
מרססים אלה פועלים על פולס חשמלי מה שיוצר שדה מגנטי שמפעיל מנגנון מכני המשחרר את לחץ הסולר
כל שבב מתכת שנוצר מבלאי של המערכת העבודת בשימון לא נכון עשוי למצוא את עצמו במרסס
ולגרום לסתימה
מחיר מרסס אחד וכל החיסכון אינו שווה
לא ממליץ על תוספים למערכת הדלק למאט תוספים שהמלצץ יצרן הרכב
איציק
תודה רבה על ההסבר המפורט
מבלי להתיחס לנושא שהעלה אסף ופירט בפירוט איציק ושדעתם אמונה עלי, אני לא אתפלא אם כל תוספי הדלק מבוססים על אותו החומר וממותגים שונה.
בקיבוצים היה נהוג לפני שנים להוסיף תוספים לצובר של תחנת הדלק שהגיעו בגלונים לא תמיד ממותגים.
נקודה נוספת למחשבה, עד לפני כמה שנים חברות הדלק התהדרו בסולר מתוסף ( שהיה בהחלט מורגש בסחיבה) ופתאום זה נעלם.
גולדיזל, דלק דראגון וכו׳.
אני מעלה השערה שיש אולי קשר לעניין שאיציק פירט.
אולי?
הבנזין/סולר המתוסף נשרף טוב יותר=פחות משקעים ולכלוך.
לפחות לפי מה שכתוב על המשאבות, זה עדיין ממותג כגולדיזל/דראגוןדיזל וכו׳.
אני אשמח אם איציק יתייחס לזה, אבל להבנתי יש הבדל בין פחית בריכוז גבוה מאד על רבע מיכל, לבין תוסף שיפור בעירה שהוסף בריכוז נמוך לצובר.
שים לב, שהיצרנים הגדולים ממליצים על ערבוב בריכוז של 5%~.
מנסיון, פעמיים, לאחר נפילה על דלק לא נקי בתחנות רגילות, שימוש של 2-3 פחיות תוסף של ליקווימולי ו-BG, (אחת למיכל), פתרו את בעיית העישון שהתלווה לדלק המלוכלך.