מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
שלום לכם חברים יקרים!
לאחרונה חוויתי חוייה, שגרמה לי להתאהב בשטח, אך בגלל שיש לי מקצוע דורשני אני לא יכולה לוותר על נסיעות בין עירוניות, ולכן, אני מחפשת להחליף את הרכב שיש לי, לרכב כביש-שטח, אבל הראש שלי הסתחרר מההיצע שיש היום בשוק, ואני לא מבינה בזה הרבה, אני רק רוצה כמה דברים:
- שיהיה חסכוני בדלק ובתקציב של עד 100 אלף
- שיהיה מספיק נוח לשני אנשים לנסיעות ארוכות
- שיהיה לו ביצועים טובים בשטח (גם אם זה לא ברמה של סופר ג׳יפ, אבל לפחות כזה שהוא גבוהה מספיק ושיהיה 4x4)
האם יש מישהו שמבין בזה מספיק שיוכל להנחות אותי לכיוון הנכון?
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
כמה הרבה את נוסעת?
הייתי ממליץ על סובארו פורסטר אבל יש עניין של צריכת דלק.
אם דווקא החסכוניות בדלק חשובה, אז יש כמה וכמה דיזלים מוצלחים.
אסף.
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
תודה על התגובה המהירה אסף :)
אני נוסעת לא הרבה בדרך כלל, אבל בגלל שאני עובדת במרכז ונוסעת לדרום ולעתים לצפון אשמח אם זה יהיה משהו שלא יגזול הרבה משאבים.
איזה דיזלים אתה ממליץ?
(למען האמת אני לא נסעתי בשום רכב שהוא דיזל, אז אין לי הרבה מושג ברכבים כאלו, אני רק יודעת שהדלק ברכבים אלו מחזיק ליותר זמן, מה שגורם לי לתהות למה לא כל הרכבים הם דיזל :rolleyes: )
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
קשה להחזיק את המקל בשני הקצוות ...
רכב שטח בעל יכולות שטח סבירות , לא זול לאחזקה ותמיד יצרוך יותר דלק .
למרות שלא ציינת כמה קמ' את עושה היום בשנה,
ממליץ לך בכול זאת על בנזין (בהנחה שאת לא נוסעת מעל 30 אלף קמ' בשנה) .
ולשאלתך, סוזוקי גראנד ויטארה הכי חדיש שתוכלי לקנות
כנראה ייתן לך את התמורה הטובה ביותר .
בהצלחה
רענן
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
אם תתפשרי על הנוחות בכביש אז סוזוקי ג'ימני זאת גם אופציה זולה וטובה.
קחי בחשבון שהוא קטן וקופצני בכביש.
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
תודה רבה על התגובות :)
לגבי הק״מ שאני עושה בשנה, לא ציינתי בגלל שאני לא יודעת :confused: אף פעם לא עלה בדעתי לעקוב אחרי זה.. אני מניחה שאתחיל...
לאחר שפירסמתי פה אני עשיתי מחקר קטנטן באינטנרט, ומצאתי כמה אפשרויות מעניינות:
- הדייהטסו טריוס (למרות שאני לא מבינה מה זה הדגם הספציפי הזה: http://www.4x4.co.il/Forum/ForumImag...orkel%20SG.jpg - כי זה נראה מעולה אבל ממש לא נראה כמו שאר הדייהטסו שנתקלתי בהם בשוטטות שלי ברחבי הרשת)
- סוזוקי GV (לפי המלצתך רענן ;) )
- סובארו XV
- דאצ׳ה דאסטר דיזל טורבו (ופה הומלץ לשפר צמיגים ומתלים)
*לגבי הסוזוקי ג׳ימני זה בדיוק איפה שאני לא מוכנה להתפשר, ולא בגלל הגודל (כי זה דווקא מתאים לי שהיא קטנה), אלא בגלל הנוחות נסיעה שלה.
מישהו יודע מה האפשרות העדיפה מהרכבים הנ״ל?
(מבחינת אמינות, יכולת שטח, עלות טיפולים, וצריכת דלק, כי אני ממש לא רוצה לחיות במוסך או בתחתנת דלק :( )
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
מהגראנד ויטארה (GV) תוכלי להפיק ולהגיע הכי רחוק בשטח לעומת שאר האופציות.
לסובארו XV תהיה התנהגות הכביש הכי טובה.
הדיהטסו טריוס 1.5 רכב שטח חמוד אבל כמו ה XV יותר מיועד לשבילי קרן קיימת
ופחות לטיולי שטח במסלולים נפוצים .
בהצלחה
רענן
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
הדאסטר דיזל טורבו, די חדש ולדעתי לא בתקציב שלך, הוא מגיע ידני בלבד, די חסכוני וחזק, די נוח בכביש ובעל יכולות שטח טובות ביחס ליכולות ג'יפונים. היה לי כזה והעברתי אותו לבני אחרי שהחלטתי, שאם כבר אז כבר, ועברתי לטויוטה לנדקרוזר.
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
אני ממש אהבתי דווקא את הדיהטסו טריאוס שראיתי בתמונה הזו
http://www.4x4.co.il/Forum/ForumImag...orkel%20SG.jpg
הוא נראה ממש טוב לשטח, אבל מאחר שזה רק בעין ואני לא מבינה הרבה בזה, אז החלטתי לשאול :rolleyes:
מה שכן רונן, הבנתי שה GV זה רכב שדי אוהב דלק, אז זו הסיבה היחידה שאני מהססת לגביו, בגלל זה ראיתי את הדאצ׳ה (שאגב, אפשר להשיג אותו עד 100 אלף, אבל אני לא בטוחה לגבי האמינות ולגבי מעמדם בשוק של הרכבים האלו, אם ארצה להחליף אותו בעוד כמה שנים :confused: ) והיית הולכת על הסובארו, כי נראה לי הוא השילוב הכי טוב של מה שאני מחפשת, נוחות ושטח, אבל ראיתי ביד 2 שהוא לא זול בכלל :( אבל אם האמינות של הרכב הזה, הן מבחינת זמן מוסך ותחנות דלק והן מבחינת ערך השוק שלו, אם זה יהיה שווה את זה אני מוכנה לתת עוד 10-15 אלף בשביל ה״פשרה״ הזו, השאלה זה האם זה שווה?
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
צריך להשקיע הרבה כסף כדי להגיע לטריוס כמו שמצאת בתמונה. בנוסף זה גם לא חוקי בארץ (הצמיגים הגבוה ועוד..) ולא נראה לי שאת רוצה להיכנס לשם בשלב זה. כך או כך, יש להסתכל על טריוס שתוכלי למצוא פה בארץ כרכב פרטי גבוה. הוא לא נותן הרבה תמורה בשטח וכמו שציינו פה מתאים בעיקר לנסיעת שבילים.
בשביל לקבל החלטה נכונה לגבי רכבים זוללים/חסכוניים בדלק את חייבת להבין את סדרי הגודל שאת מתכוונת לעבור איתו בשנה. זה לא קשה לחשב.
הדרך הקלה היא פשוט לחשב את מרחק מקום העבודה, מרחק ההורים ההורים, להוסיף כמה אקסטרות ולהגיע למספר.
אגב, אם היה בבעלותך רכב בשנים האחרונות, בכל מבחן רישוי שנתי (טסט) רשמו לך את הקילומטראז. את יכול לראות מה כתוב ברשיון הרכב הנוכחי שלך ומה מופיע כיום על הספידומטר של הרכב.
אם את נוסעת מעט, גם רכב זללן (הכל יחסי, GV לא כזה שתיין) יכול להיות אופציה טובה.
ממה שאני מבין, GV היא באמת האופציה בשבילך. יש להם שוק לא רע. תמיד אפשר להחליף אם לא אוהבים.
בקיצור, לפני שהולכים לבחור את סוג הרכב, צריך להבין מה מטרות הרכב ומה אופן השימוש. אם נוכל לעזור לך עם זה, יהיה הרבה יותר קל לעזור לך להחליט על סוג הרכב.
לדעתי, קיבלת החלטה נבונה בהקשר של הג'ימני. הוא אכן מפתה אבל אם את מבלה בכביש לא מעט הוא הופך לסיוט לא קטן (מנסיון בחמש השנים האחרונות)...
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
תודה im_ri על תגובתך!
לגבי הסדר גודל של הנסיעות שלי, אחרי חישוב קצרצר, זה יצא שאני נוסעת בערך 1200-1500 ק״מ בחודש
ולפי התגובות פה (שממש עוזרות לי דרך אגב, אז תודה שוב לכולכם :) ) התהייה שלי השתנתה בין:
- סוזוקי GV הקצר
*למרות שלפי מה שקראתי ב״כבישים״ הוא אוכל 7.5 לליטר, שזה המון, הויטארה הרגיל אוכל פחות, אז אולי עדיף אותה
- סובארו xv הידנית
- סוזוקי קרוסאובר 4x4
מה לדעתכם הוא הרכב שיהיה הכי אמין וחסכוני, ומה מהם יוכל להיות רכב לנסיעות שטח בינוניות (כלומר דיונות, וכאלה, לא מתכוונת להיכנס לשטח קשה במיוחד, אני לא מספיק שולטת בתחום עדיין :p )
*אגב, אני מוכנה לשפר את אחד הרכבים אם יהיה צורך, כלומר בגלגלים, בהגבהה ובמיגון (יש לי הרגשה שאני אצתרך את המיגון המדובר הזה :rolleyes: )
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
כתבו כאן כמה מעליי... הנסועה השנתית שלך (לפי מה שכתבת ) היא באזור ה15000 -18000 ק"מ ... ההבדל בדלק יהיה פחות מ 100 שקל בשבוע בין גיפון אמיתי (gv) לעומת טריוס.
הגרנד ןיטרה יפנק אותך בכביש , יעלה פחות לתחזוקה ויקח אותך בשטח למקומות שהטריוס לא יתקרב...
sent from my WJ
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
בלי לזלזל, אבל גראנד ויטרה מהשנתונים המתקדמים עם מרווח גחון אפסי ולמרות הילוך הכוח טריוס יטייל לצידו בלי רגשי נחיתות בהרבה מקרים.
אסף.
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
אכן יטייל לצידו כול עוד הם ירדו מעלות.
בטיפוס מעלות זאת כבר אופרה אחרת ...
כשזה רכב יום יומי שלך ולא מליסינג, לא בריא "לטגן" את הגיר בכול טיול בגלל מחסור ב LOW .
דעתי זהה גם לפורסטר (אוטומט) שעפ"י ההמלצות בזמן האחרון,
אפשר כבר לחשוב שנמצא התחליף לצ'ירוקי המתלוגי ...
רענן
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
אסף , שכחת שתמורת סכום יחסית סביר גם הבעיות הללו נפתרות בgv ... לא ידוע אם יש אפשרות לפתור את הבעיות בטריוס...
sent from my WJ
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
גם אני מחפש רכב כמו שאת רוצה הבעיה היא שלא קיים רכב כזה
לרכב שטח עם יכולות סבירות חייב להיות הילוך כח
לפי דעתי ויטרה עם הגבהה היא האופציה הטובה ביותר לדרישות שלך, קיט הגבהה עולה כ 10K
קחי בחשבון שאת הולכת לשלם הרבה יותר בתקציב הדלק שלך, שאר האחזקה זה כמו רכב פרטי רגיל
הייתי בודק גם קאיה סורנטו
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
לפי מה שהבנתי, רק נכנסת לתחום השטח, תקני אותי אם אני טועה.
אני ממליץ גם על ה-GV גם בגלל הנוחות בכביש וגם בגלל שהוא פלטפורמה די טובה להיכרות עם תחום השטח.
יכול להיות שאחרי שנה תביני שאין לך זמן כל כך לטייל בשטח ותזנחי את התחום (מקווה שלא יקרה..)
יכול להיות שממש תתאהבי בתחום ותרצי להתחיל לשפר את הרכב וב-GV יש לך פלטפורמה די טובה להתחיל.
בגדול, האחזקה לא צריכה להיות יותר גבוהה בהרבה מרכב פרטי, תלוי מה תעשי איתו בשטח...
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
תודה רבה על התגובות!
אז ממה שהבנתי עד עכשיו הGV הוא יותר חזק, יותר חסכוני בעלויות הכלליות, אבל זולל יותר דלק מה-טריוס, אבל הטריוס משמעותית יותר זול מהGV, הבנתי נכון?
ושמתי לב שאף אחד לא התייחס לשאר הרכבים שציינתי, סובארו xv, סוזוקי קרוסאובר 4x4, וכמובן הויטרה הרגילה :confused:
(מבחינת אמינות, עלות תחזוקה, יכולות שטח, וכדאיות כללית יחסית לGV / טריוס)
*ronbs - בדקתי את הקיה שציינת, היא נראית לי גדולה מידי לצרכיי (הן במחיר והן בגודל), כמו שהבנתי יכולות השטח שלו הן לא אדירות במיוחד, אבל הוא מפצה על קח בנוחות שלו, אבל אני מניחה שזה משהו שאצתרך לבדוק, תודה על המידע :)
תגובה: מחפשת ג׳יפון לעסקים ולהנאה :)
לא יודע כמה את בקיאה בעולם השטח, אבל מושג אחד שעלה כאן ולרוב עושה את קפיצת המדרגה בין רכבי שבילים לרכבים שמסוגלים לעבור שטח אמיתי.
הילוך כוח: מאוד פשוט, זה הילוך שמאפשר נסיעה עם הרבה יותר כוח במהירות נמוכה. בגדול מיועד למעבר מכשולים בשטח בירידה ובעליה בצורה מבוקרת.
בעליות: קשה מאוד לעלות עליות טכניות בלעדיו והוא מאפשר שמירה על שאר מכלוליי הרכב. בלעדיו, צריך לפצות על המחסור בכוח עם מהירות ותנופה (אם נכנסים לשטח מעבר לשבילי עפר זה מסכן את הנוסעים ומכלולי הרכב).
בירידות: מאפשר ירידה מבוקרת ובטיחותית תו"כ שמירה על מכלולי הרכב והנוסעים כמובן (שמירה על הבלמים לדוגמה).
זה פי'צר בסיסי שאין לטריוס, קרוסאובר ומקביליו ויש לכל ג'יפ 'אמיתי' (ג'ימני, ויטארה וכו').
כמו שציינתי בהודעה הקודמת, מבחינתי טריוס וקרוסאובר הם לא ג'יפים ואולי אפילו לא ג'יפונים, הם פרייבטים גבוהים שמאפשרים נסיעה בשבילים, דרכים משובשות בלי סכנה לשבור את מכלולי הרכב כמו במשפחתומטית סטנדרטית שאינה מיועדת לשטח כלל (מאזדה 3 לדג'). ברור שיש עוד הרבה הבדלים כמו מבנה וחוזק המכלולים, הנעה כפולה וכו', אבל זה הסיפור בגדול שמבחינת הרבה אנשים כאן מבדיל בין עוד רכב שבילים לרכב שטח אמיתי.
אם את חולמת על טיול של בנחלי הנגב והצפון, רוב הסיכויים שתצטרכי ג'יפ עם הילוך כוח. מספיק קטע אחד טכני במסלול שימנע מטריוס ודומיו לעבור ולהמשיך.
אם את חולמת על סיבוב קטן ביום שישי בשדות באזור המרכז, או כניסה לנקודת תצפית נחמדה בדרך לצימר בצפון - ייתכון וטריוס ישרת אותך נאמנה.