-
מנוע עובד "קשה" \ "מזייף" - שיפוץ מנוע V8
שלום ,
לפני כשבועיים החלפתי מים ברדיאטור וכל הנראה היית בועת אוויר וגרמה להתחממות במנוע [ לא הגיעה לקו האדום ] ,ורתיחת הנוזל.
לאחר ,מילוי המים הרכב עבד "כמעט" רגיל. נסע יפה ,צריכת דלק רגילה ..וכו..... אבל, אני הבחנתי שקרה איזה שהוא שינוי קטן בצליל של המנוע ,לא להסביר. הוא עבד אחרת ונמע קצת אחרת ["יותר גירגר" אפשר לומר...]
בכל מקרה, עברו כמה שבועות ,ופתאום המנוע מתחיל לרעוד. בדקתי וגיליתי שחוט הצתה ניתק ממקומו- סידרתי אותו והמשכתי לנסוע.
כעבור זמן מה.. שוב רעידות במנוע ,עובד לא חלק - מאבד כוח ורועד יותר במאמץ [ זה יותר מורגש בטורים נמוכים ופחות בגבוהים] .
נקודה חשובה: שבכל הזמן הזה אין נורת "בדיקת מנוע" דולקת. ולפי הבדיקה בסורק שלי אין תקלות ידועות למחשב.
עד כאן הסימפטומים,אז החלפתי :
1. חוטי הצתה
2. פלגים בוש פלטיניום 4 + [שגרם להחרפת את הרעידות]
3. דרייב שאפט קדמי החלפתי שני חיבורים אוניברסלי וגירוז -כי גם ככה היה חופש.
בדקתי:
1. מזרקים - כולם מטקטקים [לפי בדיקת "המברג" ] , כולם מגלים התנגדות של 16.5 אום ממוצע.
2. לכל הקונקטורים מגיע זרם 12.5 בממוצע .
3. כל הפלגים מקבלים זרם מהסלילים -ביצעתי בדיקה "רטובה" שהמנוע דולק.
עכשיו לחלק המעניין:
גיליתי ,שאם אני מנתק את החשמל למזרקים בצלינדרים: 2,4 אין תגובה בביצועים של המנוע... ואני רוצה להסיק מכך שיכול להיות שיש סתימה.
שאלתי ,האם זה מסקנה מוכחת או שיש עוד דברים שכדי שאני אבדוק?
יש משהו באיזור כפר סבא בעל מקצוע שיודע לאבחן תקלות בצורה מצויינת ומהירה [זה רכב עיקרי]?
אני חייב לפטור את הבעיה בהקדם כי זה רכב עבודה. אם יש למישהו רעיון או עצה אשמח לדבר הטלפון שלי : 0527380308
תודה
נועם
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
זה לא נישמע טוב ...
אצלי בזמנו תופעות דומות ניגמרו בסדק בראש.
הייתי הולך לבדיקת גזים במי קירור בזריזות , נימצא בכל מוסך שמכבד את עצמו.
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
עשיתי את הבדיקה הזו אצלי בבית.
והיא יצאה תקינה לחלוטין .אם היה משהו לא תקין ברמה הזו, הרכב לא היה נוסע טוב לאחר ההתחממות או היה שינוי בהתנעות בבוקר וכו..
לכן, אני חושב שזה לא הכיוון.
אגב: הרכב זה ריינג שנת 98 , V8 4.6L
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
noamh23
עשיתי את הבדיקה הזו אצלי בבית.
והיא יצאה תקינה לחלוטין .אם היה משהו לא תקין ברמה הזו, הרכב לא היה נוסע טוב לאחר ההתחממות או היה שינוי בהתנעות בבוקר וכו..
לכן, אני חושב שזה לא הכיוון.
אגב: הרכב זה ריינג שנת 98 , V8 4.6L
צור איתי קשר
-
9 קבצים מצורפים
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
טוב ,
לצערי היום היית התפתחות לא נעימה במיוחד..
כמו שחששתי ,בוכנות 2,4 לא מצליחות לפתח לחץ. גרשון אמר שרוב הסיכויים שיש קרע באטם ,ובעצם הבוכנות מחוברות.
ביצעתי כמה בדיקות והתפללתי למצב טוב..
בדיקת לחץ הניבה תוצאות לא טובות לבוכנות 2,4 :
קובץ מצורף 103410קובץ מצורף 103409קובץ מצורף 103407
- בלת ברירה נאלצתי לפתוח את הראשים.
ומה שגליתי לא מצא חן בעיני.... לכלוך ופיח ברמה דוחה ביותר... הזנחה..
קובץ מצורף 103412קובץ מצורף 103413קובץ מצורף 103411
לאחר כמה שעות טובות של עבודה.... נמצאה הבעיה... ונמנעה בעיה נוספת.. ברוך השם.
קובץ מצורף 103408קובץ מצורף 103414קובץ מצורף 103415
כבר גיליתי שיש לי בעיה עם משאבת המים -היא תוחלף
הראשים מחר יוצאים לבדיקה וניקיון - צריך המלצות למישהו מקצועי במרכז [ת"א - ראשון לציון]
בעזרת השם ,שהכול ילך חלק.
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
כל הכבוד על השיתוף.
יותר מדי שרשורים מסתיימים בהודעה של "צור איתי קשר" מגרשון, ואח"כ פותח השרשור לא חוזר לעדכן מה היה בסוף.
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
מפעל "סמוך" לשיפוץ מנועים, מול קומפיוטסט באזה"ת הישן בראשון.
מקצועיים ואדיבים.
(מנסיון עם ראש של צירוקי XJ ומנוע של אלפא ספיידר)
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
כל הכבוד על השיתוף.
יותר מדי שרשורים מסתיימים בהודעה של "צור איתי קשר" מגרשון, ואח"כ פותח השרשור לא חוזר לעדכן מה היה בסוף.
צור איתי קשר
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
-
מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
התקדמות קטנה היום:
1.קניתי את החלפים : אטמים ,מחזירים הידראולים,משאבת מים.
2. התחלתי בניקיונות
3. התקנתי את המרימים והמשאבה.
נשאר:
1.להמשיך לנקות.
2.לעבור על כל המזרקים בנוסף גם הכויל.
3. לשלוח את הראש לניקוי ובדיקה.
4.להרכיב בחזרה.
קובץ מצורף 103452
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
מעניין מאוד תמשיך לעדכן
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
את כל העבודה אתה מבצע לבד , או אצל מישהו ?
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
אני עושה את העבודה לבד,
בניתי מתקן לנקות את המזרקים , וניקיתי את הראשים מפיח.
קובץ מצורף 103473
קובץ מצורף 103472
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
איזה יופי.
כל הכבוד.
מחזיק לך אצבעות שיפתור הבעיות.
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
אני כרגע באמצע אוברול למנוע שלי (בנזין V8 3.9) ויש לי עוד מנוע לחלקים, אם אתה תקוע אם משהו דבר איתי.
אני מזמין המון חלקים מחו"ל וזה לוקח קצת זמן עד שמגיע, אבל חוסך המון כסף.
-
11 קבצים מצורפים
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
רק אל תשכח לספר איך יצא בסוף
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
הסבר בבקשה - "יישור בלוק"
אהבתי את הסרגל.
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nir.samo
הסבר בבקשה - "יישור בלוק"
אהבתי את הסרגל.
"יישור בלוק" - לקחתי בלוק מתכת במידות 100\450\40 ממ להדביק על הבלוק מתכת נייר דו צדדי של M3 [חזק מאוד] ולחבר לו נייר שיוף .
משקל הבלוק עזר לי לשייף ישר כי בכל זמן השיוף הייית התמצאותו של כוח הצמדה גדול מהמשקל.
תהליך השיוף הוא די פשוט אבל צריך לתת את הדעת לכמה כללים:
1. תמיד להיות עיקבי - ז"א לספור כמה "מעברים" עשיתי על קטע מסוים במוצר . ולחזור על אותו מספר מעברים בקטע אחר .
שלא יקרה מצב שקטע מסויים בחלק שאתה משייף יהיה נמוך יותר או גבוה יותר.
2. להיות סימטרי - לשייף תמיד בקווים ישרים - בלי תנועות מעגליות. בהתחלה לשייף כמה פעמים לאורך [שהבלוק שיוף מקביל לראש מנוע ] ,אחר כך לסובב את הבלוק שיוף שיהיה אנכי לראש מנוע ולעבור כמה מעברים אורכים -לאורך הבלוק , ולאחר מכן "לקחת פינה" [כנקודת התייחסות] של הבלוק מנוע ולעבור עם הבלוק שיוף כמה פעמים בזווית.
כך בעצם יוצא לך שלושה קווי שיוף לאורכו של הראש מנוע: קו ישר , קו אנכי- רק בלוק השיוף מסובב בצורה אנכית לראש ,וקו זוויתי .
3. לעבור מספר פעמים בודדות בכל מעבר של הבלוק שיוף. לא לשייף הרבה ,אין כל כך הרבה כמות חומר להוריד.
המטרה היא רק לגלות שכבה חדשה וליישר בעדינות את השטח. ונראה לי שברוב המקרים אתה תוריד עד 5 עשיריות מקסימום כי זה מה שמותר לפי הספר.
הסרגל שייך לבניית גיטרות - בדיקת יישור צוואר גיטרה.
תודה ושבת שלום
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
כל הכבוד על העבודה, תענוג לראות, שיהיה בהצלחה ואל תשכח להמשיך לעדכן.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nir.samo
הסבר בבקשה - "יישור בלוק"
אהבתי את הסרגל.
לדעתי הכוונה לזה:
https://youtu.be/mc_gaGAf2pk
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mik_l86
אני כרגע באמצע אוברול למנוע שלי (בנזין V8 3.9) ויש לי עוד מנוע לחלקים, אם אתה תקוע אם משהו דבר איתי.
אני מזמין המון חלקים מחו"ל וזה לוקח קצת זמן עד שמגיע, אבל חוסך המון כסף.
שבוע טוב, ובשורות טובות לכולם.
אני אשמח אם תוכל להלוות לי לבדיקה כויל הצתה. ואם במידה זו הבעיה אז אשמח לרכוש אחד אם יש..
בשעה טובה סיימתי להרכיב את המנוע והרכב נשמע לא רע..אבל....
יש לי כמה בעיות:
1. הרכב עדיין רועד. זה קורה:
א. כשאני לוחץ על הגז
ב. במהירות 60-80 קמ"ש בהילוך 4 .
ג. זה מתגבר שהרכב מתחמם.
2. הטורים לא יציבים- מחוג הטורים זז טיפה,והרכב לא עובד חלק.
3. יש עדיין רעש של שסתומים מטקטקים בצד הנוסע של המנוע. אולי זה בגלל שמילאתי 20\50 תוצרת טורקיה?? היה שמן מאוד סמיך..
4. מאז השיפוץ גדלה צריכת הדלק ,מ 6.5 ל 5 ... אולי חבל שניקיתי את המזרקים..... [-:
אז אני אעשה כמה בדיקות:
1. אבדוק שאין לי קרע שוב באטם...חס ושלום - בדיקת קומפרסיה.
2. בדיקת ניצוץ וזרימת דלק
3. התנגדות בכוילים .
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
בדוק שוב שכל מה שפירקת מחובר - חיישנים, ואקום.
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף"
האם בדקת אטימות של השסתומים לפני הרכבת הראשים חזרה?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף" - שיפוץ מנוע V8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
rob
האם בדקת אטימות של השסתומים לפני הרכבת הראשים חזרה?
האמת שלא . חשבתי לעצמי שיותר גרוע ממה שהיה לא יכול להיות . לכן , לא בדקתי.
אני מאמין/מקווה מאוד שאם יש בעיה זה לא יהיה בשסתומים או באטם , זו צריכה להיות בעיה אחרת,חשמלית .
האמת עברתי על כל המנוע , חוץ מהכויל . אותו לא בדקתי בצורה מעמיקה ,בדקתי רק אם הוא נותן ניצוץ והוא אכן נותן .
לפי מה שידוע לי יש מקרים שבסיבובי מנוע מהירים הכויל לא עומד בקצב. אבל בכדי לבדוק את זה אני צריך רכב מתנדב עם סט כויל כמו שלי עובדים. או בחור נחמד יתן גז תוך כדי בדיקה.
קובץ מצורף 103517
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף" - שיפוץ מנוע V8
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
noamh23
האמת שלא . חשבתי לעצמי שיותר גרוע ממה שהיה לא יכול להיות . לכן , לא בדקתי.
אני מאמין/מקווה מאוד שאם יש בעיה זה לא יהיה בשסתומים או באטם , זו צריכה להיות בעיה אחרת,חשמלית .
האמת עברתי על כל המנוע , חוץ מהכויל . אותו לא בדקתי בצורה מעמיקה ,בדקתי רק אם הוא נותן ניצוץ והוא אכן נותן .
לפי מה שידוע לי יש מקרים שבסיבובי מנוע מהירים הכויל לא עומד בקצב. אבל בכדי לבדוק את זה אני צריך רכב מתנדב עם סט כויל כמו שלי עובדים. או בחור נחמד יתן גז תוך כדי בדיקה.
קובץ מצורף 103517
אגב ,יש עוד סיפטום אחד ששכחתי : לפעמים בתחילת נסיעה הרכב "נחנק" מעט ...
יש למישהו שעון וואקום ?
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף" - שיפוץ מנוע V8
אתה מתאר סימפטומים שמתאימים להרבה תרחישים, אחד מהם הוא בוכנה (או בוכנות) שלא מתפקדת (בגלל הצתה, דלק או אטימות).
תתחיל באמת בבדיקת קומפרסיה וכך תוכל לשלול את תרחיש האטימות/שסתומים.
זו בדיקה קלה שלא מצריכה פירוק מעבר לפלאגים.
אני לא הייתי מהמר על דלק בתור אופציה ב' ודווקא בודק את מערכת ההצתה.
לגבי חיישנים, אין לי מושג בזה - אבל שמועות אומרות שגם הם יכולים לעשות בלאגן.
-
תגובה: מנוע עובד "קשה" \ "מזייף" - שיפוץ מנוע V8
דבר נוסף ששמתי לב אליו, בתמונות שלך אתה מראה מרימי שסתומים הידראולים בלי רולר בקצה.
שוב, אני לא מכיר את המנוע אבל אם קנית מרימים חדשים והם מהסוג שפרטתי אז יש צורך למרוח עליהם שמן או גריז עם תוסף ZDDP אחרת יש סיכוי שהם לא ישרדו את החצי שעה הראשונה.
אם המרימים הם הישנים שהיו במנוע, אז אין צורך בתוסף וחשוב רק להחזיר אותם למקום מהם יצאו.