נכתב במקור על ידי
Orang
חנן היקר,
כמי שנותן שרות לאחת מחברות הדלק הגדולות אני רק יכול לומר כי הרעיון שלך הוא אולי יוזמה מבורכת, אך לא כל כך יעילה ולו רק מהסיבה שבדרך ישנם כמה עובדות שאתה ושאר המגיבים אינם מודעים להן ואני אשתדל לפרט אותן:
1. בכל תקלה שהיא בתחנת דלק נפתחת קריאה במוקד השרות של אותה חברה (פז, דלק, סונול, דור אלון), כמדיניות היא אמורה להיות מטופלת עוד באותו יום, או ביום שלמחרת לכל היותר, כמובן שיש חשיבות לאופי התקלה, אם כל התחנה מושבתת יגיע לשם צוות תוך מספר שעות, לכן הסיכוי שתמצא עמדת אויר לדוגמא שלא עובדת כמה ימים הוא לא הגיוני בעליל, אלא אם מדובר בתחנה "לבנה" (זו ההגדרה לתחנה פרטית ולא ממותגת) שלבעלים אין כל כך מושג בשרות.
2. מניסיוני, ולצערי הרב, 99% מהתקלות בעמדת מילוי האוויר מקורן בוונדליזם, פיית מילוי שבורה\חסרה, צינור קרוע\חתוך\חסר, יחידת ראש שבורה, מעטים המקרים בהם מדובר בתקלה במדחס האוויר או ביחידת הראש, עכשיו נסה להיות אובייקטיבי ולומר מי לדעתך האחראי לרוב הנזקים, ולמרות כל זאת, עדיין תקלות\נזקים אלו יטופלו באופן מידי, כמובן שבאזור המרכז הן תטופלנה מהר יותר, ובאזורים מרוחקים מן הסתם זה ייקח מעט יותר מן אך עדיין בגבולות ה - SLA שנקבע ע"י כל חברה.
3. לגבי מצלמות אבטחה בתחנות, בתגובה 15 בשרשור המקורי כתבת שיבדקו במצלמות האבטחה במקום לתת תירוצים, כידוע לך בכל תחנת דלק ישנם מצלמות אבטחה למכביר, כולל גם על עמדת האוויר, תאמין לי שהתביישתי כשצפית בסרטונים בהם נראים ג'יפאים חותכים את צינור האוויר בשלמותו עם סכין יפנית, רוכבי טרקטורונים שמעקמים את פיות האוויר, ולא מעט בני דודים מהפזורה שפשוט בא להם להחליף את הצינור אויר שבבית שאותו בזזו לפני כחודש לאחד חדש יותר, כמדיניות של כל חברות הדלק לא מחייבים לקוחות על נזקים שנגרמו על ידם למעט מקרים חריגים.
4. רק לסבר לך ולשאר קוראים את האוזן, מידי יום נתלשים במדינת ישראל כ - 50 צינורות תדלוק בממוצע, הכוונה היא לזה שנהג פשוט מתחיל בנסיעה בזמן שאקדח התדלוק נמצא בתוך פתח התדלוק ברכב, לרוב זה נגמר בשבירת "המנתק" מנגנון ייעודי שנועד למנוע דליפת דלק במקרים של תלישת צינור, במקרים אחרים כשמדובר במערכות תדלוק חדישות העונות לתקנים החדשים של איכות הסביבה למישוב אדים ייתכן ונגרם נזק לאקדח\צינור\מנתק שעלות התיקון שלו יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים, ובכל זאת כמדיניות כוללת בכל חברות הדלק הן לא מחייבות אף לקוח בנזקים אלו.
5. כשנכנסים לתחנת דלק ורואים שלט כל שהוא על עמדת האוויר לדוגמא, משמעו שמנהל התחנה מודע לכך, וסביר שכבר פעל לתיקון התקלה, אך אם הבחנת בעמדת אויר שאינה תקינה ואין עליה שום שלט, ייתכן ומנהל התחנה אינו מודע לכך, במקום לספר לכל העולם ואשתו שעמדת האוויר בתחנה X מושבתת, טוב תעשה או יעשו שאר הקוראים אם ירדו מרכבם ויכנסו למשרד מנהל התחנה או סגנו ויודיעו לו על כך, רק כך אתם יכולים להיות בטוחים כי ליקוי זה יטופל, זה שמודיעים לאחד המתדלקים לא תמיד עוזר לצערי, מדובר בחיילים משוחררים בעיקר שהתחלופה שלהם היא היסטרית ולכן זה לא כל כך איכפת להם.
6. החוק מגדיר אילו שירותים יינתנו בתחנת דלק, עמדת אויר לרכבים פרטיים היא חובה, ולמה ציינתי רכבים פרטיים, כי 5 סופות עם צמיגי "33 שעכשיו יצאו מהדיונות אחרי שהורידו אוויר ל - 10 PSI או פחות מזה ועכשיו תופשות את עמדת האוויר לשעה זה שווה ערך לשבוע עבודה של עמדת האוויר ברכב פרטי, יחד עם זאת וכל עד אין ונדליזם אין עם זה שום בעיה.
7. לגבי עמדת מים, בכל שירותים אמור להיות ברז מים עם סבון ואפילו מתקן לייבוש ידיים, אם רוצים ברז על רצפת התחנה על מנת למלא מים לרדיאטור או לוישרים לא תמיד תמצא כיוון שהחוק אינו מחייב, בנימה אישית - אם הוא היה משמש רק לזה אני מניח שהיית מוצא תחנות עם ברזי מים ברצפת התחנה, אך מכיוון שעם ישראל אוהב למלא מים בחינם, לשטוף את הבוץ מהג'יפים באמצע התחנה, ואפילו להתקלח בהם, כן כן, אל תהיו מופתעים, הסירטונים ממצלמות האבטחה מעידים על כך, סגורים רוב הברזים ברצפת התחנה, רוצים לשתות - יש מים מינרלים למכירה כמה שתרצו, רוצים נוזל קירור - גם יש, רוצים מים לוישרים - יש גם כן.
חנן, אני מקווה ששפכתי מעט אור על הנושא, כולי תקווה שעכשיו הנושא יהיה מעט ברור יותר על כל צדדיו, כג'יפאי חשוב לי שכל ג'יפאי אחר באשר הוא יקבל את השירותים הדרושים לו בכל תחנת תדלוק, יחד עם זאת הייתי שמח לו תופעת הג'יפאי המכוער היתה נעלמת לה.
בידידות, אורן