ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...95%D7%AA%D7%94
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...95%D7%AA%D7%94
הגיע הזמן, סומכים עליכם שתזקקו את השטויות והשמועות ותביאו לפה את האמת...
מבטיח לעקוב
איך אומרים...?
שיהיה לנו בהצלחה נזדקק לה בשבועות הקרובים.....
אתם יורדים מהפסים.
תנו לאבק לשקוע ותפסיקו את מחול השדים האלו ובטח ובטח לנדב מידע לאוייב.
הם יוכלו במקרה הטוב לטפל במוגזמים כי אחרת הם יעברו את המסה הקריטית ויקבלו התנגדות שתזיק להם.
הם לא מטומטמים שם ועדיין לא הראו סימן קלוש שהם מתכוונים להתעסק עם שיפצורים קלים.
רכבים מוגזמים גם ככה עבדו עם קומבינות ולא בדאך המלך.
בקיצור, תירגעו מהר.
דעאש יהיה פה לפני( בעצם הוא כבר פה 🤔 )
עוקב.
לא אוהב לקלקל לכם את ה"חגיגה" אבל להציג את הדברים בצורה מוגזמת ומגוחכת זה... מוגזם ומגוחך.
תארתם מצב שסביר מאוד שלא יקרה אבל בינו לבין המצב הקיים יש המון "באמצע" וה"אמצע" הזה יכאב לכולנו.
יכול מאוד שלאחר זמן קצר הדרים יהיו פחות קיצוניים ואנחנו גם "נתרגל" ונמצא מאכער כזה או אחר (כוחות השוק..) אבל זה לא ישנה את העובדה שה"הסתכלות בפחד מעבר לכתף" תגבר והמתח לפני כל מבחן שנתי יגדל וכו' וכו'.
אבל אתם נאיביים מאוד, בהתייחסות לכל המהלכים האלה כאילו "יהיה מישהו אחראי ויבין שזה לא כדאי... אם מסתכלים על התמונה הגדולה".
חשבתי לכתוב פה (שם) הסבר מפורט על מבנה "רשות מדינה" ואפילו התחלתי בוורד.. אבל לאור כל התשאלות והתגובות ה"אינטילגנטיות", זנחתי את הרעיון.
רק אניח פה.
לכל רשות וכל מחלקה ברשות יש תפקיד מוגדר משלה.
מי שתפקידו לתפוס "עבריינים" - תופס עבריינים. הוא לא חושב ולא אמור לחשוב כמה עולה להעמיד אותם לדין וגם לא מה העלות למשק של המון כלי רכב מושבתים.
הוא נמדד לפי מספר כלי הרכב המסוכנים (ומסוכן נתון לפרשנות/יחסי ציבור... כמו עכשיו) שהוא מצליח להוריד מהכביש.
אם ישארו מחוץ לכביש ולכמה זמן - זו מחלקה אחרת ואולי אפילו רשות אחרת.
כל זמן שאתה לא אחד מאלה "שהורדו"... אתה "מתחת לרדאר.. עד שאתה "צף".
הסטטיסטיקה לא מעניית אף אחד, עד שהוא הופך להיות חלק ממנה..
הפקידים לא צריכים להתעייף ולא צריך להימאס להם - זו העבודה שלהם... ומחר, עוד יום ועוד אחד ו.. כמו כל אחד שהולך לעבודה ו.. לא נמאס לו למכור עוד מחשב או לרתך עוד מסגרת או לייצג בעוד תיק, או לבחון עוד רכב באיטליה/יפן/גרמניה/מצפה רמון - עבודה.
הצלחתו נמדדת לפי נושא העבודה ואם תפקידו לתפוס מי שחורג... כמה שהוא תופס יותר, כך הוא טוב יותר ומעריכים אותו יותר... למה שימאס לו.
כביש 6 זו לא דוגמא וגם לא את מי לעצור על מהירות מעל המותר..
יש תיעדוף (זוכרים את המילה) ויש "זוטי דברים" - יש מגבלה של כמה מערכת (משפטית אכיפתית) יכולה לעשות, בהינתן אמצעים קיימים. מחליטים מה יותר חשוב באותו רגע/חודש/שנה/חומש... ומשנים לפי "הצרכים".
הגיע תורינו.
שלא תחשבו לרגע, שרק בגלל שרכב משטרה הוא מוגבה, לך גם מותר...
בערך כמו הטענה הגאונית, אם אסור לנסוע 100 מטר מקו החוף, למה הפקחים נוסעים!!!
רק לציין שלמשטרה ולצבא יש מערכת רישויי משלה והצרכים שלהם שונים לצורך מילוי תפקידם ולכן, גם אם הם לכאורה פועלים בניגוד לחוק, יש להם "חסינות" והקלות ו"יוצא דופן", על מנת לאפשר את המטרה הגדולה יותר - קיום ביטחון וחוק.
איזה סיבה מתקבלת יש לנו לכל מיני שינויים? לעלות את מחמל - אל תעלו. לעבור על בולדר - על תיסע שם. לקיים את סדנאות הרכב - וואללה???
כולה תחביב.
חקלאי - בבקשה להוציא אישור.
וכו'... כל אחד לפי צרכיו ולפי עמידה בקריטריונים של "צרכיו אל מול טובת הציבור".
מוצא חן בעיני הזילזול המופגן באינטילגנציה ובמניעים של "הפקידים" ומצד שני "הם יבינו שלא כדאי"...
אם הם כ"כ טפשים/לא מבינים/צרי אופקים - למה שיבינו?
ואם הם מבינים - למה אתם חושבים שלא לקחו בחשבון כל מיני אפשרויות והחליטו "נכון, בעייתי אבל צריך לשים לזה סוף... ויקח כמה שיקח"...
"הכלבים נובחים והשיירה עוברת" זה טוב עד... שנושכים אותך. אז, תאמינו לי, לא תתנחמו ב"לפחות היתר עברו..".
אתם פשוט מסרבים להבין כמה קל יהיה לפסול... אתה מגיע למלכודת כל שנה.. כל שנה.
תראו כמה סיפורים יש על "צבע הקפיצים" ו"לא בא לו טוב - לא חותם" ואנשים מתחילים להתרוצץ... ימי עבודה, עצבים, כסף..
זה לא דבר של מה בכך, כשאתה "נופל בגורל".
עכשיו תחשבו מה יקרה אם יתחילו קצת יותר להקפיד... רק קצת יותר.
ועכשיו תחשבו מה יהיה אם יתחילו להקפיד קצת יותר מ... קצת.
צריך להשקיע ממש מעט על מנת למרר לנו המון.
בלי פניקה - נכון.
אבל השאננות המזלזלת הזו... ממש לא במקום.
זה לעניות דעתי הצולעת ואני מקווה מאוד שאתבדה.
הדוגמא שנתת על כביש 6 היא לא מציאותית כי גם לפני כל שימוש בלייזר הוא עובר כיול,
כנ"ל השערים אם הם לא עברו בדיקה של השעה לפני הצילום אין אפשרות לסמוך עליהם,
אולי שער אחד ממהר בדקה וזה משנה את כל התמונה
וזה גם לא רלוונטי.
זה כמו להגיד "גם ההוא עבר באדום. למה לא עצרת אותו? עכשיו תשחרר גם אותי בלי דו"ח"...
מה הרלוונטיות.
היום החליטו לטפל ב"זה". מחר, אולי, נטפל ב"אחר"... יש ברשימה גם את כביש 6... אז???
אתה לא יכול להכשיר עבירה אחת, ע"י הצבעה על עבירה אחרת.. גם הצבעה על עבירה אחרת, שלא מטופלת..
וזה גם מוציא את הרוח ממשוואת הכספים המפורסמת - מכביש 6 אפשר להוציא המון כסף, בדוחות מהירות - למה לא עושים את זה.
והקישקוש "משום שהם יודעים שנפסיק לנסוע שם" היא .. קישקוש... ימשיכו לנסוע שם.. רק עד 120.
נראה לך שכל מי שנוסע ב-6, יפסיק, רק בגלל שהתחילו לאכוף את ה-120?
יאריכו את הדרך לעבודה/חזרה בשעה רק בגלל שלנמרוד זה "עקרוני"?
ואם יסתמו את הכבישים, מי יסבול? אנחנו.
אז נראה לך שיקח יותר מיום עד שגם אלה שזה "עקרוני" להם, יגידו "FUCK IT" נמאס לי לעמוד בפקקים... אני חוזר ל-6.
מזכיר לי ילד שאומר שאם יכריחו אותו לעשות שיעורים הוא מפסיק לראות טלוויזיה... "וואללה חמוד?... לא! אל תעשה את זה!!! הנה, אני מוותר לך... לא צריך שיעורים. לך לראות זהו-זה"...
כן... ממש..
בתור יועץ אמריקאי חיצוני, מה אתה ממליץ לג'יפאי הישראלי לעשות, אם בכלל?
ברנרד אתה שוב בפוסט הלא נכון , תזהר אני עוקב ;)
עידו
עידו... מכריחים אותי - באמאש'לי.
נמרוד.
אם אני הייתי צריך לייעץ, כעו"ד, שלא מעוניין רק בכסף או באתגר המשפטי(ויש פה אתגר מקצועי ובהחלט ניתן "לנצח".. אני לא אומר שלא.. לנצח בקרב), הייתי מציע לגבש קבוצה ייצוגית(והכוונה מבחינת מכובדות ויכולת הבעה ובעלי משקל מקצועי - לאו דווקא חבורה פופולרית על אנשי המגזר או צעקנית או וכחנית) ומתחיל התדברות שקטה ובלי כותרות עם הפקידונים הרלוונטים(לא עם המוציאים לפועל אלא עם קובעי היעדים... לא עם השר אלא שתי דרגות פחות)..
כמו שכבר הצעתי(ביותר פירוט) ב" שיחות פרטיות" ו... גם כאן.
זה מה שאני הייתי מציע, כאיש מקצוע שמסתכל על התמונה הכוללת ולא רק על קיטור וניצחון קטן בדיון כזה או אחר...
אבל תמיד הצעות "מתלהמות" והבטחות מצד אחד ו"נשב בשקט, אולי האור תכף יחזור" מצד שני, תמיד יהיו יותר פופולריות/מושכות...
- - - Updated - - -
תחשבו על "המערכת" ואיך היא עובדת.
תלך ישר לראש והוא, אולי, יקשיב לך וילך להתייעץעם העובדים שלו... ואם אלה לא חושבים כמוך, מה הסבירות שהשר יקבל את עמדתך, כשאנשי המקצוע, שבד"כ הוא זה שמינה.. אומרים לו.. "אל תקשיב לו.. זה בבון זה. הנה תראה.."
תתחילו להבין איך מערכת עובדת... רמז-זה לא דווקא חבורת פקידונים מפגרים ש"לא קיבלו בלילה" ורק צריך להסביר להם כמההם מפגרים...
- - - Updated - - -
תחשבו על "המערכת" ואיך היא עובדת.
תלך ישר לראש והוא, אולי, יקשיב לך וילך להתייעץעם העובדים שלו... ואם אלה לא חושבים כמוך, מה הסבירות שהשר יקבל את עמדתך, כשאנשי המקצוע, שבד"כ הוא זה שמינה.. אומרים לו.. "אל תקשיב לו.. זה בבון זה. הנה תראה.."
תתחילו להבין איך מערכת עובדת... רמז-זה לא דווקא חבורת פקידונים מפגרים ש"לא קיבלו בלילה" ורק צריך להסביר להם כמההם מפגרים...
אני חושב שהכיוון הזה של ברנרד הוא מצויין ואני הייתי שמח לראות אותו קורה. לאחר שיחה פרטית עם ברנרד היה לי כמה שעות פור להרהר בכך.
אין בו את הסיכון המשפטי כי הוא סוג של גישור ואין בו את ההמתנה שיחזור האור...
הייתי שמח גם לראות את שלושת המהנדסים שלנו מובילים את הנושא.
( אסף, חנן ונמרוד)
יש להם את כל התכונות הנכונות ואני אמנה ברשותכם-
הם מהנדסים - 2 מהם בענף ואחד מה 2 אפילו מהנדס רכב. וזה שלא הוא מהנדס מכונות...
יצוגיים, בעלי שיקול דעת ומחשבה צלולה
כבעלי מגזין רכב אינטרנטי הם בקיאים היטב בענף.
יש להם וותק ונסיון מחוק הספורט המוטורי ואיך להימנע מבורות.
עכשיו צריך רק ללחוץ עליהם שיסכימו לקחת את המשימה הזו עליהם ולצרף סוללת עורכי דין מהאתר שיעשו את הליווי פרו בונו.
* חברים, אם אתם מסכימים איתי תתחילו ללחוץ בבקשה
בועז
נשאיר את השרשור הזה ללחץ על המהנדסים 🙄
לא רק.. יש עוד כמה שמות... לא מהקבוצה הזו...
sent from my WJ
יאללה בעד. ואם צריך לעזור, לגייס וליתרום, אני בפנים.
בועז, ראשית, החמאת לי, אז תודה [emoji4]
שנית, תיקון קטן: מהנדס חשמל ומחשבים, לא מכונות.
לענייננו:
אני בוחר שלא להתרגש מה"מצב", אם בכלל יש כאן מצב.
התחלתי את דרכי בעולם ה4x4 לפני כ18 שנה, עם עניין רב בשיפורים. התחלתי כך עם הCJ, אבל לאחר כמה שנים הבנתי שמה שעשיתי, למרות שלא היה קיצוני, גורם לי לפחד בכביש מביקורות, כמו גם בטסטים.
כתבתי על כך בשרשור אחר, התחלתי אז תהליך של שנמוך והחזרה למקור. התהליך נעצר עם מכירת הג'יפ.
קניתי היילקס, ומלבד כמה שינויים מינורים או נעלמים ויזואלית שהיו לי חשובים, השארתי אותו כפי שהוא.
הרכב משמש לטיולי משפחה בעיקר, ופעם בהרבה זמן לטיולים עם מאפיין אתגרי יותר, בוץ, או מעלות בנגב.
הוא מושלם בשבילי, אמין באופן משרה בטחון, עביר ברמה גבוהה, ביחס לממוצע, סולידי, בדיוק מה שאני אוהב. אם היו לו עוד כמה סוסים זה היה נחמד.
הרכב עובר טסט בלי קומבינות. נעצר מספר פעמים בביקורות, ללא בעייה.
פעם אחת בלבד טלי נתקלה בשוטר, סליחה, אבל אידיוט אמיתי, שהוריד אותה מהכביש תוך כדי נסיעה, בדרך עירונית עמוסה בת שלושה נתיבים, כשהיא במסלול השמאלי.
נבהלה, ירדה ימינה, ואז הגאון בא אליה ואמר לה שהיא נוסעת עם צמיגים יבשים. הוא זיהה את זה תוך כדי תנועה.
ענתה לו שהסט בן חודשיים. שיבדוק. סוף סיפור.
מראש קניתי רכב שמיועד לעבודה קשה, לנסיעת שטח רצינית, מותאם יופי מלכתחילה לטיולים, ולכן גם לא צריך הכנות מיוחדות.
אני מטייל עם המשפחה, ברכב בודד ברוב המקרים, כמעט בכל מקום, וגם אם המסלול עובר דרך הזיק, הכול בסדר. הרכב חוקי. ממה יש לי להתרגש? אם יתעקשו העץ ריח ילך. האמת שאין כזה. אני גם ככה מסיר אותו מהמראה בכל רכב שאני עובר בו. לא נכון להרגיל את העין שיש משהו שמתנדנד בזווית העין, כי היום זה עץ הריח, ומחר זה ילד שחוצה את הכביש. אם הריח נורא חשוב אפשר לתלות את העץ באחורי הקבינה.
מי כן צריך להתרגש? מי שהכין רכב לתחרויות או לטיולי אקסטרים קיצוניים. מי ששינה קיצונית את הרכב שלו, ונוסע איתו ביומיום בכביש, תוך שהוא מודע לחלוטין לכך שזה לא חוקי.
מי עוד צריך להתרגש? מי שקנה רכב לא מותאם לשטח. נמוך. בלי נעילות. עם צמיגים בחתך נמוך, שאין להשיג אותם בוורסיית MT, או אפילו AT.
גם מי ששיפר את הרכב סתם כי צריך לשפר, ללא קשר לצרכים האמיתיים שנדרשים בשביל לטייל. שניים מחבריי הקרובים הם כאלה. נוסעים עם צמיג שונה באופן מינורי מהמקור, ומתים מפחד מהטסט ומביקורות. לא הצלחתי להבין את הראש שלהם.
על זה נאמר: סוף מעשה במחשבה תחילה.
דעתי על השיפורים עצמם, ללא קשר לחוק: בדברים שבין אדם לעצמו, שיעשה מה שבא לו, ושיזהר. כמו המונח בכלכלה: "עיזבונו לנפשנו" . לא רוצה התערבות שלטונית.
אבל יש הרבה מאוד "שיפורים" שחלקנו מצויד בהם, שנוגעים לסובבים אותם ומפריעים, מסכנים, ממיתים. בהם אני לא תומך, ולחלקם גם מתנגד באופן אקטיבי.
אגזוזים פתוחים. מערכות זיהום אוויר מושבתות. קסנונים ללא רפלקטורים ועדשות מותאמות. פנסים ופנסי ערפל שלא במקומם. פגושי ברזל. הגבהות שגורמות לכך שהגלגל ידרוס את הילד במקום שפגוש הפלסטיק יעיף אותו הצידה ב"רכות".
לכן, אני לא חושב שאני האיש המתאים ל"מאבק" הזה, ואין לי בו אינטרס מיוחד.
כתבתי קודם, אני בעד שינויים חוקיים שיאפשרו לשוק שיפורים לחיות. אני גם בעד מתן זכויות יתר לנשים מניקות. הנושאים האלה פשוט לא בוערים בי מספיק כדי לרצות לעשות משהו.
Worst case senario בעניי שהמצב יחזור להיות כמו באמצע/סוף שנות התשעים עם כמות נורמלית של רכבי שטח בשטח. יפסקו הפקקים בערוצי המדבר בחגים.
מה רע?
מה שיצא מכל הסיפור הזה זה שחנן שכנע אותי שהיילקס ישן הוא רכב טיולים מושלם...
אסף.
היילקס ישן, סופה ישנה, סיקס ישן כל הרכבים שנבנו לשטח ולעבודה ולא לכביש.
אני בעד פעילות סדורה של המהנדסים ועו"ד . ממליץ להקים עמותה ללא רווח בנושא בכדי שתהיה מסגרת חוקית שתוכל להוביל את הפעילות בהכרת קבוצת השיפורים ההגיונית . ולגרום לכך שהנוהלים יאפשרו להשתמש ברכבי שטח עם שיפורים ללא פגיעה בבטיחת וההגיון הבריא . המטרה שלנו לאפשר יכולת לטייל בטבע ולהנות מארץ ישראל .
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מראה לי שצריך לאחד שלושה דיונים למגה דיון אחד.
אסף.
חנן-שקול, לא מתלהם, מידתי, נבון. יפה מאוד.
חנן יפה?
שים תמונה:rolleyes:
אסף, ויפה שעה אחת קודם.
ביום שישי קיבלו מכוני הטסטים ברחבי הארץ את המסמך המצורף בזאת. מדובר על רענון נוהלים והנחיות, שום דבר חדש. ככל הידוע לנו, זהו "המסמך הסודי" עליו התבססה חרושת השמועות בשבוע האחרון. לא מחדש הרבה, לשמחתנו. רס"ן שמועתי נתן שעות נוספות - בואו ניתן לו כמה ימים להרגע בבית. אולי אפילו חופשה רגילה.
קובץ מצורף 103714
קובץ מצורף 103715
ונגיד שכל הרעש הוא "רק על זה"...
זה מרגיע אותך?
אותי לא...
אני רק משתדל לעשות סדר בעובדות. אין ספק שקרה דבר. אבל סוף העולם לא הגיע.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk