קובץ מצורף 104825קובץ מצורף 104823קובץ מצורף 104824קובץ מצורף 104822
נראה לי מוזר ולא הגיוני?
מעבדה גרמנית?
Printable View
קובץ מצורף 104825קובץ מצורף 104823קובץ מצורף 104824קובץ מצורף 104822
נראה לי מוזר ולא הגיוני?
מעבדה גרמנית?
אז עכשיו היבואנים יצטרכו לאשר כל קיט וקיט על ידי התקנה על רכב ובדיקה שלו.
לא מספיק יש להם הוצאות וקיטים בארץ עולים הון, נצטרך לממן גם את השטות הזו.
אז הנה, עשו סדר ועל הדרך השחילו אותנו.
שלא לדבר על זה שיותר אין להתקין לבד, להביא במזוודה או לייבא עצמאית.
השאלה הבסיסית לא נענתה: איך מכון רישוי קובע אם הרכב מוגבה ובכמה? בצמיגים זה ברור - כתוב על הצמיג. במתלים לא. לפי הצבע? המדבקה?
שימו לב שההוראה כן פותחת כמה אפשרויות מעניינות - כמו הגבהה על ידי צמיגים! - צריך אישור טוף מגרמניה.
באופן כללי - זה מצויין ליבואנים (אספיר, הנפלד, אאוטבק, מתלם... - שיחקתם אותה חברים, תשתדלו לספוג את העלויות הנוספות ולא להעלות מחירים כי יש לכם פוטנציאל להגדלת מכירות יפה!) - זה טובלמי שמתכנן לשפר רכב שטח בצורה סבירה, כי מעכשיו - יש דרך מלך.
איפה הבעייה? לא ברור בכלל מה המשמעות רטרואקטיבית - מה עם כל הקיטים שהותקנו עד היום?
ולגבי המיעוט שלא מחפש את דרך המלך אלא דרכים צדדיות... תנו להוראה את הזמן להיטמע ביום-יום, ותראו שגם הדרכים הצדדיות נפתחות והרבה יותר ממה שהיה בעבר. אבל מוקדם לדבר על זה.
אני אישית לא הצלחתי להבין מי נגד מי בתקנה הזאת...
מישהו יכול לפרש את זה להדיוט כמוני?
עזוב את כל קשקושי המעבדות. זה לא מעניין אותנו הקטנים. זה אומר איך יבואנים אמורים לדאוג לתקינה.
זה עושה סדר למי שרוצה להתקין הגבהה מהיום: כשהוא הולך למתקין, הוא אמור לקבל יחד עם ההתקנה נייר, איתו הוא הולך למשרד הרישוי ותתווסף שורה נוספת ברישוי. בדיוק כמו שהיום כתוב "מותקנת כננת וורן 9000" מתחת יהיה כתוב " מותקן קיט הגבהה בילשטיין 6479339 הותקן על ידי מתקין מורשה מוסך עבדו-עלי בע"מ".
זה ברור, ואפילו טוב.
מה קורה רטרו? זה לא ברור. מה קורה לגבי יבוא והתקנה עצמית? בשלב הזה בעייתי. אבל רק בשלב הזה.
ומה קורה אם אני רוצה להתקין הגבהה במוסך שהוא לא אספיק/גתוס וכו'?
מוסך "פשוט" לצורך העניין? האם הוא לא יהיה מורשה לתת לי את האישור הנ"ל
זה בעצם יצירת מונופול על תחום ההגבהות והשיפורים?
הם הלכו על תקינה גרמנית משתי סיבות:
האחת, שזו התקינה המחמירה והמינימליסטית ביותר וחלק מהקיטים האמריקאים, למשל, לא יאושרו בה.
והשניה, כנראה כדי לסנדל את כל מי שחלם על תקינה אמריקאית - כולל הסדנאות שמתמחות במותג ג'יפ...
- - - Updated - - -
זה בדיוק מה שעשו עם כננות והצליח להם..
בשלב הזה קשה לי להבין מי יהנה מזה דה פקטו ומי לא, אבל לי יש את הרושם שעדיף יהיה להיות ברכב לא מאושר ביער של רכבים מוגבהים שנראים כמוך אבל מאושרים, מאשר להמשיך כמו היום, שם שום עץ ביער לא מאושר ולא חוקי!
אגב, תנו את הקרדיט לאורן גל שאחראי בין היתר על העלאת המסמכים החדשים האלה.
טוב אני אישית חושב שמספיק עם הפטפטת והבכי. טענו שלעולם לא יהיה אפשרי ולעולם לא יאשרו, אז הנה אפשרי ומאושר. נאמר שהמינימום שמבקשים זה כמו בגרמניה והמקסימום כמו בארה"ב. אז לבנתיים קבלתם מינימום.
זה שבכלל יש עם מי לדבר, זה מה שחשוב פה. לא אינץ' יותר או פחות.
שאלה מעניינת לא פחות היא מה מותר מבחינת צמיגים בתקן הגרמני.
אם הבנתי נכון מותרת הגבהה עד 50 ממ ברכבים רגילים ו75מ"מ ברכבי שטח כש50מ"מ זה דרך המתלה ועוד 25ממ דרך הצמיג.
אם תמשיכו לדוש בזה המצב יהיה פחות טוב בעציד.
חבקו את הנוהל והפסיקו לדון בו.
הוא רלוונטי רק לבעלי הממון ממועדון המליון.
תשמרו על שקט בבקשה.
אני רק אוסיף שגם הדלק מאוד נמוך והמבין יבין...
עד שנקבל עוד הבהרות אני לא אוסיף דבר מלבד (בעצב גדול) רמז לבועז - לך למדוד חוטיני.
רגע...
אז עכשיו מותר להתקין אקסים פורטלים ?
יש קיטים עם אישור TUF .
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
מצאתי איזה מסמך באינטרנט. לא בטוח שעדכני.
מיכה מה אתה מתבייש, תן קישור.
צריך לחפש שוב. זה מסמך pdf אז אולי שמרתי אותו. חפשתי תקנות תעבורה גרמניים.
רגע רגע, איך אנחנו מתקנים פוקס על הרכב אם אין להם קפיצים? קיט אין שם.
ומה אם אני רוצה לערבב בין יבואנים? בולמים של אולדמן עם קפיצים של פדרס?
או אולי בילשטיין עם קינג?
למה החלטת שלפוקס אין קיט?
(או במילים אחרות, איפה ראית את ההגדרה לקיט? :) )
וואו אני דפוק, איך הצלחתי להתבלבל בין אוסטרליה לגרמניה אני לא יודע. מצטער ואפשר למחוק את הפוסטים שלי בנושא.
בוא נקווה שאתם צודקים ואני טועה. בפועל הם מסתכלים על הצבע של הבולם
לפני הצבע של הקפיץ.
זאת דוגמה כיצד רגולציה עודפת מייצרת שוק חדש ומיותר על חשבון הצרכן העשוק בארץ הקודש. אם קיט/מוצר מסוים מאושר ע"י מעבדה גרמנית מדוע הוא צריך לעבור הליך בדיקה נוסף בארץ הקודש? הרי המגמה כיום היא לאמץ את התקינה האירופאית as-is כדי להוזיל עלויות לצרכן הסופי.
סה״כ נראה לא רע, אפילו מפתיע. הדרישה לרגולציה נוספת מעיקה, וודאי; אבל זה עדיף על חשש מבוחנים ופסילות.
אני מניח שיעבור קצת זמן עד שהסדנאות השונות תעבירנה ״רכב אבטיפוס״ בדיקת מעבדה, אבל אחר כך כל מה שנצטרך זה טופס והדפסת רשיון חדש (למעט מי שרוצה מעל 50ממ).
אפשר לקבל קישור או PDF לתקנה?
בעיניי זו פריצת דרך- סגנון ישראלי אבל פריצה. הדבר החשוב שכן שיפור כזה או אחר יהיה רשום ברישיון ויהפוך לחוקי. לפחות לג'פאים מתחילים זה אמור לעזור להפטר מחשש להגביה ולשפר בכלל.
יעלה יותר- גם ככה אתה כבעל 4X4 נתפס בעיני מוסכניקים כ "עשיר"
גרמניה?? הרי ידועה בתרבות השטח שלה , זו תקנה שתחזיק מיים מול מכתב קטן של עורך דין בגין כך או טלפון קטן קטנטן לקונסול המסחרי האמריקאי