-
חיפוש אינדיאני עד 2004
הקדמה (קצת ארוך אשמח להתייחסות)
לאחרונה נפלה ההחלטה להחליף את הרכב גרנט ויטרה 2011 מוגבהת וכל הדברים הטובים...
אחרי קריאת אין ספור פוסטים כאן כמה פעמים החלטנו אני ומנכ"ל הבית ללכת על אינדיאני סרן חי מקדימה.
לאחר מכירת הרכב שלנו אנו מעונינים לקנות רכב לטיולים ורכב ליום יום בדגש על רכב חסכוני מאוד.
ברכב לטיולים הנסועה השבועית לעבודה היא 90 ק"מ (אני) ( אני כרגע מגיע לעבודה בקטנוע שעושה 1 ל 40 50 שקל בחודש )
ורכב בינוני הנסועה השבועית לעבודה היא 70 ק"מ (אישתי)
סה"כ התקציב לשתי הרכבים מסכם ב 100-110 אלף שקל.
עד עכשיו ראיתי רכבים שנראים בתמונות מדהימים ובפועל כנבלות . וזה עוד בלי בדיקה במכון או חבר קרוב שמבין (אין לי חבר כזה )
יש לי כמה שאלות
1. בנסיעה ברכבים הנ"ל שנת 2000 ושנת 2002 ראיתי שהראות בנהיגה לא משהו .האם רכבים עם שנתון נמוך הראות שונה? ( לצערי אני משווה מול הגרנד שלי.)
2. תקציב לשיפורים - רכב סטנדרטי לחלוטין ללא הגבהה ובהנחה שאני מצטרף אליכם לטיולים משפחתיים ולא סלעים ,( לפי מה שראתי 2-3 אינץ מספיק בהחלט ) כולל צמיגים ומיגון (מעדיף להשקיע במיגון). מה עלות לערך של התוספות הנ"ל ?
3. אחרי שראיתי את הנבלות בשבועות האחרונים, עולה השאלה מצד המנכל האם באמת אנחנו צריכים מפלצת כזו?
אפשט את השאלה האם ההשקעה של סכום נכבד שרכב יעמוד זמן מסויים עד שנצא לטייל שווה את הכסף
הווה אומר - כמה אתם מטיילים פעם בשבוע שבועיים וכ"ו בהנחה שאני ומשפחתי מצטרפים אליכם או טיול גברים נטו ?
4. התמקדתי ברכבים עם שנתון גבוה על בסיס דגם WJ 1999-2004
האם השנתונים הנמוכים גם שווים הסתכלות בדגש על פעמיים טסט בשנה וק"מ גבוה ועיפות החומר?
5. גפ"מ - האם מומלץ? לפי החברים כאן רכבים עם מנועים 4700 או 5200 אין בעיה למרות שאתם לא אומרים בלב שלם אם מומלץ או לא? אשמח אם תפרטו ובהשוואה ונסועה השבועית / שנתית שלי.
יש לציין אחרי קריאה מרובה בפורום צריך תואר של ד"ר לשם כבוד בכל נושא הדגמים משנת 1993-2004
יש להדגיש שאני אומנם מאחורי מקלדת ועכבר ביום יום אבל עם סוג 2 במכונאות רכב אבל לא נגעתי כבר 15 שנה במפתח.
נ.ב
השאלות ששאלתי אולי עניתם בעבר ניסיתי לרכז הכל בפוסט אחד ואולי יעזור לאחרים.
תודה מראש.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
גראנד צ'ירוקי זה לא רכב חסכוני. מצד שני חוץ מרנגלר אין לך הרבה אופציות עם סרן קשיח מקדימה.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
אנסה לענות...
אינדיאני לא מתאים לכל אחד... זאת מחלה שיכולה להוציא אנשים מדעתם וליצור יחסי אהבה / שינאה עם הרכב , השאלה היא האם אתה בנוי / רוצה את זה .
1. אני מכיר רק את הwj לא רוצה להטעות אותך .. ולכן לא אענה.
2. הגבהה של 2" ניתן להשיג החל מ600 שקל (ספייסרים ) ועד 8000 (אולדמן קפיצים + בולמים) .
צמיגים כמו בכל רכב
מיגון באזור ה5000 למרות שהמיגון המקורי (טרנספר) אם הוא קיים הוא מספק בהחלט. כמובן שעוד מיגון לא מזיק...
הקבוצה של הwj (בהרכבים שונים) מטיילת כמעט 3 פעמים בחודש , מדובר על קבוצה מגובשת ומאגר ידע עצום (לצערי רובו לא מגיע לאתר).
4. תראה את תשובה מספר 1...
5. הכל תלוי נסועה השנתית שלך... אין תשובה חד משמעית ... יש רכבים שנסעו מאות קמ על גז ויש רכבים שהחליפו מנוע אחרי כמה עשרות קמ (יש יותר מידי משתנים לענות על השאלה הזו). הדעה הרווחת היא שהמערכות המודרניות הן אמינות יחסית עם המנועים הללו.
תיקרא את ההקדמה כמה פעמים ותיהיה כנה עם עצמך... ( רצוי לפני רכישה)
זה שיש לך חוש מכונאי יכול לעזור לך ולהשאיר כמה שערות על הראש / אלפים בעו"ש... הwj הוא אחד הרכבים עם מאגר ידע עצום באינטרנט כולל סרטונים כמעט על כל תקלה...
בעלי ה4.7 מתמוגגים על הצליל... בעלי הדיזל מתמוגגים בתחנת דלק...
sent from my WJ
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
90 ו70 ק"מ נסועה שבועית זה מעט. אשריכם - שניכם עובדים קרוב לבית
בשנה האחרונה גם אנחנו הגענו לאיכות החיים הזו, אחרי שנים של שעות נסיעה ארוכות ומכוניות ליסינג (50K בשנה, למכונית, בשיא). כיום אנחנו עם שתי מכוניות - רכב עיקרי שהוא גם רכב הטיולים (במקרה שלנו טנדר טויוטה דיזל בעלות של כ100 פלוס אלף שקלים) וסובארו סטיישן בת 12 שהעלות שלה, כשקניתי אותה לפני שנתיים, היתה כ23K.
במקרה שלנו, ונראה ששלך דומה על פי הקילומטראז', הנסועה היומיומית כבר לא רלוונטית - זה לא משנה עם מה נוסעים 10 דקות לעבודה. אבל הנסיעות המשפחתיות והמסביב בהחלט כן. ההתלבטות היא האם הרכב הראשי יהיה רכב הטיולים או הפריבט. כי כאן הקאץ מבחינת קילומטראז'.
במקרה שלי החלטנו שרכב הטיולים יהיה הרכב העיקרי, שאיתו נוסעים את הנסיעות הארוכות לכל חלקי הארץ, למשפחה, לטיולים שהם לאו דווקא טיולי שטח... וזה מצטבר לכ20K בשנה במקרה שלנו. לכן בחרתי להשקיע ברכב יחסית חדש (2008), יחסית אמין (טויוטה), ויחסית חסכוני (דיזל 1:10 אמיתי). הרכב השני אז יכול להיות באמת כל פריבט ישן.
לקחת גראנד צ'רוקי בתור רכב ל20K בשנה? זה היה מכפיל את הוצאת הדלק, או מכניס אותי לסיפור של גז על חשבון אמינות. הייתי אומר שאינדיאני מתאים יותר לתסריט של רכב משני - עבודה עבור אחד משניכם +טיולים, וזה אומר שצריך פריבט גדול, אמין וחדש יותר בתור רכב ראשי. זה אומר גם משהו כמו 60-70 K.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
90 ו70 ק"מ נסועה שבועית זה מעט. אשריכם - שניכם עובדים קרוב לבית
בשנה האחרונה גם אנחנו הגענו לאיכות החיים הזו, אחרי שנים של שעות נסיעה ארוכות ומכוניות ליסינג (50K בשנה, למכונית, בשיא). כיום אנחנו עם שתי מכוניות - רכב עיקרי שהוא גם רכב הטיולים (במקרה שלנו טנדר טויוטה דיזל בעלות של כ100 פלוס אלף שקלים) וסובארו סטיישן בת 12 שהעלות שלה, כשקניתי אותה לפני שנתיים, היתה כ23K.
במקרה שלנו, ונראה ששלך דומה על פי הקילומטראז', הנסועה היומיומית כבר לא רלוונטית - זה לא משנה עם מה נוסעים 10 דקות לעבודה. אבל הנסיעות המשפחתיות והמסביב בהחלט כן. ההתלבטות היא האם הרכב הראשי יהיה רכב הטיולים או הפריבט. כי כאן הקאץ מבחינת קילומטראז'.
במקרה שלי החלטנו שרכב הטיולים יהיה הרכב העיקרי, שאיתו נוסעים את הנסיעות הארוכות לכל חלקי הארץ, למשפחה, לטיולים שהם לאו דווקא טיולי שטח... וזה מצטבר לכ20K בשנה במקרה שלנו. לכן בחרתי להשקיע ברכב יחסית חדש (2008), יחסית אמין (טויוטה), ויחסית חסכוני (דיזל 1:10 אמיתי). הרכב השני אז יכול להיות באמת כל פריבט ישן.
לקחת גראנד צ'רוקי בתור רכב ל20K בשנה? זה היה מכפיל את הוצאת הדלק, או מכניס אותי לסיפור של גז על חשבון אמינות. הייתי אומר שאינדיאני מתאים יותר לתסריט של רכב משני - עבודה עבור אחד משניכם +טיולים, וזה אומר שצריך פריבט גדול, אמין וחדש יותר בתור רכב ראשי. זה אומר גם משהו כמו 60-70 K.
מסכים כמעט עם הכל למעט....
אני עכשיו הולך להפוך את הגרנד לרכב טיולים ויש המון פריווטים באזור ה30 אלף... לדוגמא b4 2007/8 , מזדה 3 2008/9 ועוד...
sent from my WJ
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
תודה על התגובת
אשמח לעוד... אני מניח שכולם מטיילים בשעה זו אז אמתין.:)
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
Wj זה רכב יחסית ישן ויקר לתחזוקה.
בנסועה נמוכה כמו שלך תצרוכת הדלק היא ממש שולית.
עד פרט לגביי ה wj : זה רכב שאפשר להשקיע בו הרבה כסף, מכל הבחינות.
נדיר שתראה שני גיפאים עם wj דומים. היצרן תכנן את הרכב להרבה אפשריות ושוק האפטרמרקט גדול כמעט כמו שוק הרנגלר.
רוצה להגיד שזה יכול להיות בור ללא תחתית לטוב ולרע.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
הי,
מנוע 4.7 לא אוהב גז. יש לו ראשי אלומיניום וזה לא ממש שילוב מוצלח.
הראות בכולם אותו הדבר. זה לא דיסקברי או קינג.
2-3 אינץ בהחלט יספיקו לכל טיול סביר ולא צריך מיגון נוסף על המקורי למעט מגני סף.
אני לא יודע למה אתה קורא נבלות, אבל אכן, יש לא מעט רכבים במצב לא משהו... מצד שני, יש גם כאלו שמורים יחסית ואם אתה מטפל לבד, עלויות יישור קו לא נוראיות.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
ה WJ רכב מהנה ביותר לנהיגה בכביש ובמיוחד בשטח, כמובן צריך להגביה אותו "3 זה לפי דעתי המינימום, את רוב התיקונים אני עושה לבד, בתור רכב רק לטיולים כמעט ואין תקלות, כמובן שאני עובד על תחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר, גז אני לא ממליץ לWJ, ל ZJ יותר נוח לעבוד עם גז.
נמרוד
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
הייתי בסיטואציה דומה לשלך,
האישה לחצה להחליף את הרכב היחיד שלנו(אני עם אופנוע)סופרב 2000 טורבו מפנקת וכיפית בשני רכבים שיתנו מענה עם הילדים.
אז חיפשתי שני רכבים שיתנו מענה של חיסכון ושל פאן,הבחירה נפלה על רכב עיקרי פורד פיאסטה 2013 וגרנד WK 2006 משודרגת קלות כרכב לגנים וטיולים מידי פעם.
מכרתי רכב אחד וקניתי את שניהם במקומו בסך כולל של 118K.
כמוך גם אני חיפשתי WJ וללא הצלחה.
מקווה שעזרתי קצת.
מאור
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
תודה מאור
אני עדיין בפורום מחפש אנפורמציה כמה שיותר
חברים אומרים לי "למה לך לשבור את הראש לך תקנה ג'יפ אחר....יש טיוטה יש Q מה אתה צריך לשבור את הראש"
מקריאה בפורומים לכל כלה יש את הצרות שלה
ל Q ההגירים הולכים אחרי 200K הטויוטה יקרה ובהשוואה ל Q אין כמעט הבדל
הלב אומר אינדיאני ומה שבטוח אני יוכל איכשהו להתמודד ובחלקים ותקלות מה Q ומהפדרו.
אני גם לוקח בחשבון שהפורום הנ"ל בהרבה יותר פעיל מהמיצובישי ומהטויוטה
ישנן כרגע שתי התלבטויות קשות
רכב מדוגם כליל ורכב ללא שיפורים כלל וההפרש בניהם 20K לטובת הרכב ללא שיפורים והוא עם שנתון 2004
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
לך על הרכב השמור מביניהם, אם זה המשופר אשריך, אם זה הרכב ללא השיפורים, תעשה חושבים, ורק אז תשפר לרמה שתבחר, אין סוף לאפשרויות.
נמרוד
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
אני חושב שעדיף לך רכב לא משופר. בטח אם הוא שמור וטוב. השיפורים עולים כסף זה נכון אבל אתה מתחיל בקטן ולאט לאט עולה.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
הגבהה של 3-4" עולה בערך 10k שח.
צמיגי שטח עולים בערך 3-4k שח.
קנה את השמור בינהם.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
תודה,
הפרש הגילאים בניהם עומד על 8 שנים :confused:
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bezzat
תודה,
הפרש הגילאים בניהם עומד על 8 שנים :confused:
אתה משווה תפוחים לתפוזים?
2004 זה WJ.
96 זה ZJ
שני רכבים שונים מאוד למרות השם הדומה - גראנד צירוקי.
תעשה סיבוב על ZJ ואח"כ על WJ ותרגיש את ההבדלים לבד.
אם אפשר לשאול, מה טווח המחירים המבוקש? / מה התקציב שלך? (אני לא מוכר את שלי, אבל כך אפשר יהיה אולי לכוון אותך...)
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
עד 98 כולל zj
עד 2004 כולל wj
מ 2005 wk
כל דור פחות שטח מהקודם.
איפא שהוא גם הסרן החי האחורי הלך לאיבוד.
לטעמי הישנים עדיפים, פחות אלקטרוניקה יותר שטח.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
חיפוש אינדיאני עד 2004
מקרא לגבי הדגמים-
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
העצה הכי לשובה בקניה היא שתבחן את הנראות הטכנית של הרכב.
מוזנח או מושקע.
אלתורי חשמל, מזילות וכל מני תוספות לא מקצועיות
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
אתה משווה תפוחים לתפוזים?
2004 זה WJ.
96 זה ZJ
שני רכבים שונים מאוד למרות השם הדומה - גראנד צירוקי.
תעשה סיבוב על ZJ ואח"כ על WJ ותרגיש את ההבדלים לבד.
אם אפשר לשאול, מה טווח המחירים המבוקש? / מה התקציב שלך? (אני לא מוכר את שלי, אבל כך אפשר יהיה אולי לכוון אותך...)
סער,
כמו שרשמתי ההפרש בניהם הוא 20K ל WJ עבור הרכב הסנדנרטי
ו ZJ עם הגבהה קלה וצמיגי שטח.
בעניין התקציב,
זאת הבעיה אני צריך היפרד מהויטרה 120K ולהביא שתי רכבים שאחד מהם כנראה יצטרך ישור קו ועוד 10K לשים בצד
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
ב 120K קונים יופי של פרייבט ליום יום (ב 50-60 היום אפשר לקנות רכבים כמעט חדשים)
ונשאר עודף מכובד עבור גיפ.
כשאני חיפשתי גראנד (לא מזמן, קניתי בראש השנה) בדקתי ZJ וגם WJ.
ראיתי כמה שאמנם נסעו, אבל לדעתי המחיר המבוקש עליהם היה גבוה מדי משמעותית (באופן מפתיע הם נמכרו במחירים שביקשו עבורם, +- )
חיכיתי בסבלנות (יחסית, מי שמכיר אותי יודע שאני מאלו שצריך שדברים יקרו אתמול :) ) ועקבתי אחרי הלוחות.
בסופו של דבר, מצאתי את הרכב שלי במחיר שהתאים לי. מדי פעם צצים בלוחות (יד 2) רכבים כמעט ללא שיפורים במחיר "מחירון" פחות או יותר.
בד"כ זה מאנשים שהרכב לא שימש אותם לשטח והם לא ממש בתחום ה"ג'יפים" אלא איכשהו התגלגלו לרכב כזה ועכשיו הם רוצים למכור..
צריך להיות זריז ולקנות לפני שמישהו אחר מצליח.
קוריוז, במהלך החיפושים, התקשר אלי חבר וסיפר לי שלפני 20 דקות פורסם רנגלר ארוך במחיר מחירון מאשה בהרצליה, הציע לי להתקשר ולראות על מה מדובר, בכל זאת רנגלר...
התקשרתי, להזכירכם, 30 דקות מפרסום המודעה, ענתה לי המוכרת ואמרה שנמצא אצלה כרגע מישהו שבודק את הרכב וכנראה העסקה תסגר. שוב, 30 דקות מרגע הפרסום! למחרת, ראינו את אותו הרנגלר מפורסם ע"י סוחר מהרצליה ב 30K ש"ח יותר מהמחיר אותו היא בקשה...
גם הרכב שלי, פורסם בראש השנה ב 9 בבוקר, הייתי הראשון שהתקשר, הגיע ולקח (וממש לא במחיר של רנגלר :) )...
בקיצור, סבלנות וזריזות...
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
סער
לא לכולם יש את הזמן שלך, לא תמיד זה כזה קל, לרוץ ולבדוק רכב באמצע העבודה, איך שהוא קופץ בלוחות המכירה.
נמרוד
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
נמרוד,
אני יודע ועדיין, אין מה לעשות, מי שזריז, לפעמים מרוויח.
(שלא יובן לא נכון, אני לא חושב ש WJ שמפורסם ב 60K זו מציאה הסטרית בד"כ וכנראה שהוא לא יחטף בדקות. WJ שיפורסם ב 30K ומצבו סביר, כנראה ימכר מהר... וכאן הזריזות באה לידי ביטוי)
לצערי, אכן יש לי המון זמן פנוי החודש... לא נורא, עוד מעט פורים ;)
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
אורן,
הנחת כאן לינק לכאן....
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
מה שלי לא ברור זה אם ההגדרה של הטיוךלים זה משפחות או טיולים בינוניים ולא טיולי עבירות, למה ההתעקשות על סרן חי מקדימה?
הרי מבחינת שאר השימושים היומיומיים בגיפ זה רק חיסרון.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ukiuki
מה שלי לא ברור זה אם ההגדרה של הטיוךלים זה משפחות או טיולים בינוניים ולא טיולי עבירות, למה ההתעקשות על סרן חי מקדימה?
הרי מבחינת שאר השימושים היומיומיים בגיפ זה רק חיסרון.
כי זה כיף לדעת שיש את האפשרות...
וברצינות, כרכב לטיולי משפחות נורמליות, פג'רו/לנדקרוזר יתאימו מאוד ואולי אף יותר מהאינדאנים.
אבל, אני לא חושב שמישהו כאן טוען לנורמליות :)
אני לא חושב שהסרן החי הוא השיקול העיקרי של חלק גדול מבעלי האינדאנים, לפחות לא שלי.
הרי ב WK (אינדאני מ 2005) כבר אין סרן חי מקדימה ועדיין הוא צובר עדת מעריצים.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
עוד כמה שאלות ברשותכם
1. מידות צמיג 235-65-17 אלו צמיגים שמוגדרים ברישיון
לאיזה מידה אפשר להגיע מקסימלית (גם רוחב וגם גובה) ושהצמיג לא יצא מגוף האוטו ובנוסף יוגדר ברישיון
2. בולמים - משהו שמע על בולמים בשם פרוגרם 3000 (חיפשתי לא מצאתי) אולי לא כתבתי נכון איך הם ?
3. תיבת העברה - מכיוון שאם האוכל בה התאבון כמה קריטי עניין התיבה 4/5 מצבים
אני לא מחפש לעלות סלעים בגובה מטר
תודה
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
לגבי הבולמים, אולי פרוקומפ 3000? למיטב זכרוני נחשבים פשוטים, אבל זה לא משנה מה הם נחשבים, האם הנסיעה נוחה לך? אם כן, כנראה שהם בסדר... לא חייבים לקנות בולמים באלפי שקלים כדי להנות מנסיעה נעימה ברכב הזה.
הטרנספר - לא ממש קריטי לרוב האנשים, אני החלפתי רק כי שלי היה גמור ומצאתי בקלות טרנספר מתאים להחלפה.
-
תגובה: חיפוש אינדיאני עד 2004
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
הגבהה של 3-4" עולה בערך 10k שח.
צמיגי שטח עולים בערך 3-4k שח.
קנה את השמור בינהם.
אני מניח שהתכוונת כולל גנט ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
לגבי הבולמים, אולי פרוקומפ 3000? למיטב זכרוני נחשבים פשוטים, אבל זה לא משנה מה הם נחשבים, האם הנסיעה נוחה לך? אם כן, כנראה שהם בסדר... לא חייבים לקנות בולמים באלפי שקלים כדי להנות מנסיעה נעימה ברכב הזה.
הטרנספר - לא ממש קריטי לרוב האנשים, אני החלפתי רק כי שלי היה גמור ומצאתי בקלות טרנספר מתאים להחלפה.
האם הגיוני שמחליפים רק בולמים ללא קפיצים ?