איפה לדעתכם הכי טוב להתקין שקע מצית חיצוני אחורי בהיילקס ?
אני מעוניין לשים את צידנית הקירור החשמלית בארגז וגם לחבר לחשמל ...
הארגז אצלי פתוח ( יש ברזנט אבל לא תמיד סגור )
תודה.
Printable View
איפה לדעתכם הכי טוב להתקין שקע מצית חיצוני אחורי בהיילקס ?
אני מעוניין לשים את צידנית הקירור החשמלית בארגז וגם לחבר לחשמל ...
הארגז אצלי פתוח ( יש ברזנט אבל לא תמיד סגור )
תודה.
לדעתי שקע מצית הוא לא מספיק איכותי לטובת הנושא
אני משתמש במחברי חשמל כמו של מקסטרק לטובת אביזרים שונים בארגז כולל צידנית חשמלית ומשאבת מים, בקרות גם תאורה.
כרגע עדיין לא מקובע - נמצא בין הקבינה לארגז. (השקע \ תקע הה סימטרי מלבד היפוך קוטביות - חשוב להקפיד שבהזנה מהרכב הפלוס יהיה הפין המבודד).
תקראו לי אינדיאני, או פושע, ואולי בצדק, אבל אני משתמש בשקעים תקעים של 220 .
זולים , אמינים, מחזיקים היטב (לא בורחים מהמקום כמו משקע מצית) וזמינים. יש גם מוגני מים.
מה גם שזה מאפשר לי להשתמש בציוד הביתי שממילא יש לי, כמו מפצלים, כבלים מאריכים, וכו' .
ערן, זה משהו סטנדרטי מחנויות אלקטרוניקה? כמה הם עולים?ציטוט:
נכתב במקור על ידי eran4x4
במוטורולה - כבל למקסטרק של כ 4 מטר כולל פיוז איכותי 18 ש"ח
שקעים נוספים היו לי ממצברים של טרקטורון חשמלי של ילדים, מן הסתם בגלאור ניתן למצוא כאלו, בחנויות\מתקינים של ציוד קשר ואולי בעוד מקומות....
כרגע יששקע אחד שאליו מתחברת הצידנית ובעת הצורך משאבת מים חשמלית, מתכנן להוסיף עוד שקע או שנים כאלו.
מי שמוצא מקור שמוכר את המחברים הללו ללא כבל 4 מטר שידווח.
תוכל לתת לי קישור או תמונה של מה שאתה מחפש?ציטוט:
מי שמוצא מקור שמוכר את המחברים הללו ללא כבל 4 מטר שידווח.
יכול להיות שאני יכול לעזור, קח בחשבון שלא מוכרים בבודדים, רק כמויות (בד"כ 50 יחידות בשקית).
אביגדור
יש לי רעיון
קודם כל, הרעיון של חנן מוצא חן בעיני , מה גם שאני מתעתד בקרוב מאוד להתקין ממיר 220 על האוטו.
שנית, עברתי במוסך של חבר וראיתי פגר של אוטו זרוק בצד. יודעים כמה מחברים / שקעים / תקעים יש בצמות של כזה דבר ? עם חוטי חשמל בצבעים שונים מחוברים ...
רק לקצוץ ולחבר את החוטים שלי ... חגיגה.
אגב, ערן, לפי חישוב שלי ( ואני מזכיר שאני כל כך רחוק מהבנה כלשהיא בחשמל שזה ממש מפחיד ) יוצא לי שהצידנית אוכלת מקסימום של 3 אמפר. זה יותר מידי לשקע מצית ??
לא ניראה לי ... :roll: :?:
לא, 3 אמפר זה לא יותר מדי לשקע מצית.
דווקא במצב כזה , שיש ברכב שני מתחים שונים, צריך להיזהר עם הטריק הזה, גם כי אתה עלול, בחסות החשיכה והעייפות ( BEEN THERE DONE THAT ) להתבלבל בין שקעי ה12 וה220 וגם כי מישהו אחר עלול בתמימות להתחבר עם המכשיר הלא נכון למקום הלא נכון.ציטוט:
קודם כל, הרעיון של חנן מוצא חן בעיני , מה גם שאני מתעתד בקרוב מאוד להתקין ממיר 220 על האוטו.
אם אתה כבר הולך לעשות כזה דבר, אז תסתום את החורים של ההארקה בשקעים של ה220 וולט עם סיליקון או משהו אחר, ותוודא שלכל מכשירי ה12 יש פין של הארקה. זה יתן לך בטחון, לפחות לכיוון אחד שאף אחד לא מכניס מכשיר של 12 וולט לשקע של 220 . זה לא יתן לך בטחון כנגד הכנסת מכשיר 220 לשקע של 12 וולט, אבל רוב מכשירי ה220 לא יינזקו מתעלול כזה, וזה גם לפחות לא מסכן חיים.
צידנית צורכת 4A בצורה קבועה, הניסיון שלי עם תקעי המצית רעים, לאורך זמן הם מתחממים ונמסים שלא לדבר על כך שאין נעילה לחיבור והחיכוך בד"כ נמוך מידי דבר שמוביל להתנתקות החיבור (במיוחד במקום כמו הרגז של טנדר).
אני מאוד לא אוהב את הפתרון של חנן - זה יכול לעבוד אצל מישהוא שהוא היחידי שיכול לגעת בחיבורים והוא שם לב לא לטעןת תמיד!
מחר מישהוא יחבר את הצידנית ל 220 והלכה הצידנית ומחרתים מישהוא יחבר ציוד אחר שמיועד ל 12 וולט ל 220 ויתחשמל...
עוד אופציה שחשבתי להשתמש בא, פלג מתח של דיסק במחשב - מתאים לזרמים גבוהים (עד 10-15 אמפר) וזמין - החסרון - פחות מתאים לחיבורים וניתוקים רבים.
אביגדור - תמונה בקרוב.
חשבתי לי שקודם כל אני צוסע את השקעים של ה 220 באדום. ואת השקעים של 12 בירוק
( או משהו דומה )
שנית, יהיה מפסק ראשי על ה 220 שלא כל דביל יוכל געת בזה.
שלישית, רק אני נוהג באוטו הזה בכל מקרה.
רביעית, אתם צודקים .. זה בהחלט מסוכן.
חמישית, בשקעי מתח של דיסקים אני משתמש כבר כמה שנים למחשב הנייד. אני מחבר אותו ל12 של האוטו או לספק לפי הצורך עם כזה מחבר. באמת מה שטוב בו, זה שהוא לא מתנתק לבד עקב ויבראציות.
גיא
אצלי לפחות הציוד לא נשאר באוטו, לא רוצה שאף אחד יחבר את הצידנית או משהוא אחר לשקע בבית....
לא יודע עם ניתן להשיג בארץ אבל את ה12וולט ניתן להשתמש בשקעי 110וולט
ניתן להשיג בחנויות חשמל רבות מה שניקרא שקע תקע סיני (אין לי מושג למה סיני) בשקע תקע הנל הפזה והאפס הם אופקיים לחלוטין להבדיל משקע 220 רגיל שבו הפאזה והאפס הם ב 45 מעלות.
אי אפשר לטעטת בחיבור זה פשוט לא נכנס
אלון
למה שלא תלכו על פתרון "צבאי"?
ברוב הרכבים ה"חומים" בצבא יש חיבור חשמלי שנקרא "שקע אח"י". השקע הזה משמש לחיבור מטען מצברים לרכב שנמצא באח"י (אחסנה יבשה - למי שלא חימושניק/שיריונר) מבלי שיהיה צורך לפתוח שת מכסה המנוע/תא המצברים כדי להתחבר למצברים.
השקע הזה מאוד קומפקטי, ניתן לפירוק ממטרות בשטח, והכי חשוב, יכול "לסחוב" כ-15 אמפר בלי יותר מדי בעיות....
אפשר תמונה של כזה ??
אני לא חימושניק ולא שיריונר :roll:
אם אני מבין נכון, ואתה מדבר על שקע/תקע של מקסטראק, אז בכל חנות קשרציטוט:
נכתב במקור על ידי eran4x4
מוכרים אותם ללא הכבל.
אני יודע שיש כאלו ל"גל קשר" בחולון.
איתי
דווקא במוטורולה חיפה זה מגיע עם 2 מטר של כבלים ובית פיוז ( כולל ) ואפילו סופיות עגולות.
השקע הזה, הוא בדיוק בצורה של שקע שאליו מכניסים נורה סטנדרטית של רכב. פטנט מצויין, באמת מחזיק זרמים גדוים לאורך זמן, אבל חשוב לדעת שיש כמה סדרות של כאלה שגרמו לכלי רכב להישרף... :cry: :cry:ציטוט:
נכתב במקור על ידי חימושניק
אסף.
גיא,ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
לא דיברתי על מרכזים/חנויות של מוטורולה.
דיברתי על מקומות כמו גל קשר/חץ אלקטרוניקה.
כל החבר'ה שמתעסקים עם מוניות וג'יפאים...
איתי
ציידנית קרור צורכת כ"כ הרבה זרם ??ציטוט:
נכתב במקור על ידי eran4x4
יש לי מקרר לרכב עם מדחס שצורך מעט פחות.
כן - מי אמר שצידנית קרור מבוססת מוליך למחצה היא יעילה...ציטוט:
נכתב במקור על ידי שחף110