כיצד (והיכן) ניתן להתקין וו גרירה (לא לעגלה אלא לחילוץ) בסובארו XV ?
Printable View
כיצד (והיכן) ניתן להתקין וו גרירה (לא לעגלה אלא לחילוץ) בסובארו XV ?
תודה, נראה לך שזה בסדר לחילוץ?
זה עדיף על כל אופציה אחרת... :rolleyes:
יהיה בסדר ברוב התרחישים שאפשר לדמיין בהם סובארו XV (חול ים, שבילי בוץ).
לי זה נראה חלש יותר מהחתיכן ברזל המקורית. זה אלומיניום לדאווין לא יותר.
אסף.
גם לי נראה גם חלש וגם לא סימטרי לכח שיופעל במהלך החילוץ, רק לשלול פתרונות קל, יותר קשה לומר מה כן....
ולכך עוד לא מתאתי תשובה
אני בספק שמותר לחלץ פרייבת ע״י אוזניות גרירה. כוחות הפועלים בזמן משיכה מהבוץ או חול זה לא אותו דבר כמו באספלט עם הגה ישר ועולים על גרר. לעניות דעתי חילוץ נמרץ מידי עלול לשנות גיאומטריה של השלדה
גם אני חושב ככה,
מישהו כבר מצא פתרון לאזניי חילוץ לסובארו XV?
המוצר הזה נראה יותר טוב, למרות שלא ממש ברור איך הוא מתחבר.
http://www.ebay.com/itm/FOR-SCION-SU...3D121549131958
בכל מקרה, עדיף זוג אוזניים בכל כיוון להפחתת העומס.
מתלבש על הדיון.
אני עם פורסטר דור 5 ומנסה להבין מה הדרך הנכונה (והציוד הדרוש) לגרור/לחלץ את הרכב.
הבנתי שנקודות העיגון הקיימות ברכב (עם הבורג) מתאימות לעומסים קלים בלבד ולא לחילוץ בשטח.
יש ב YOUTUBE סדרה נחמדה של בחור בשם מאט, שעובד בחילוצי רכבי שטח (יש לו צ'ירוקי צהוב). <yt-formatted-string force-default-style="" class="style-scope ytd-video-primary-info-renderer" dir="auto" style="text-align: right; word-break: break-word;">Matt's Off Road Recovery</yt-formatted-string>
יוצא לו לחלץ הרבה קרוסאוברים מדיונות, והשיטה שלו: להזדחל מתחת לקרוסאובר עם חבל שבשני הקצוות שלו יש קרסים מעוגלים. הוא תופס אותם באופן סימטרי, כנראה על 2 נקודות ברצפת האוטו או - שומו שמיים - על 2 משולשי המתלה?
אם זה מחלק את העומס לשניים, והנהג הגורר לא ברוטאלי, זה מצליח לעבוד. אני מניח שאם זה היה תולש חלקי מרכב ומתלה, הוא לא היה משתמש בזה
השיטה המקובלת היא אכן למשולש התחתון של המתלה. אבל זה לא 100% בטוח מבחינת פוטנציאל נזק. שוקלים רכים עדיפים על קרסים.
כבר דיברנו על זה בהקשרים אחרים - ותמיד עדיף נקודת חילוץ אמיתית אם יש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הויכוח בנושא הזה מדגיש ביתר שאת את שאלת ההתאמה של כלי הרכב האלה לעבודת שטח.
"רכב שטח" זה לא רק הנעה כפולה ועבירות וזויות מרכב ואיכות פעולת ה-TC והמתלים וכו' וכו' אלא גם רמת ההכנה שלו לתרחישי חילוץ במקרה ונתקע.
והנושא הזה כבר נדון כאן בעבר ולא מעט גם בהקשר של כלים גיבורים יותר מסובארו.
בג'יפונים אתם מקבלים גיר של פרייבט וזויות של פרייבט וצמיגים של פרייבט וגם נקודות ריתום של פרייבט כי.... כי זה פרייבט?....
חומר למחשבה.
מנסיון, הבורג המקורי עם הלולאה עושה את העבודה בחילוצים לא מורכבים/ברוטליים מדי. תעבדו עם זה בעדינות, אם לרכב המחלץ יש כננת תעדיפו להשתמש בה (חילוץ בכננת הוא עדין ומבוקר בהשוואה לאימפקטים החזקים שנוצרים בעבודה עם רצועה), ותשתדלו להימנע/לדחות את ההתחברות למשולשי מתלה שמחוברים לאזניים מפח עדין כאפשרות אחרונה שבאחרונות/רק כשאין ברירה אחרת.
יצא לי כבר לחלץ פרייבט ששקע עמוק ואי אפשר היה להגיע אפילו למשולשי המתלה… בחיבור של שרשרת דרך החורים של הג׳נט לכננת.
תמיד אפשר לאלתר, ואכן עבודה עם כננת עדיפה על רצועה.
באותו מקרה , לפני שהגעתי - גיפ אחר שהגיע למקום תלש את הוו גרירה המתברג בברוטליות כשהתחבר עם רצועה ופשוט נתן בגז
Sent from my iPhone using Tapatalk
הטבעת גרירה המתברגת של הסובארו אוטבאק. התעקמה / נמתחה גם בשימוש רגוע עם כננת חלשה ( 4500 ליב׳ )
תזהרו עם זה.
משיכה דרך הטבעות המתברגות, מן הסתם צריכה להעשות אך ורק בכיוון של הבורג. ברמת המעלות הבודדות. אם כיוון החילוץ לא ממש ישר, אז פשוט לא להשתמש בהן.
תודה, הרבה מידע שימושי.
אם אני מבין נכון, אני צריך להערך לשני סוגי חילוצים -
- כשהחילוץ ישר - אפשרי עם טבעת העיגון. במקרה כזה צריך 2 שאקלים וכבל גרירה אחד.
- כשהחילוץ לא ישר - דרך המשולשים. במקרה כזה אם הבנתי נכון צריך מעבר לשאקל והרצועה שמתחברים לרכב המחלץ, עוד שני שאקלים (שמתחברים למשולשים) ורצועה קצרה.
כלומר סה״כ צריך בבסיס 3 שאקלים, רצועה קצרה ורצועה ארוכה.
ומעבר לזה, להעדיף חילוץ עם הבורג (כי עדיף נזק לבורג מנזק למשולשים) ולהקפיד על חילוץ עדין כמה שאפשר (כי פרייבט).
עד לאחרונה, כאשר דיברו על "שאקלים" הכוונה כמובן הייתה לשאקלים ממתכת עם סגירה בהברגה.
בשנים האחרונות הצטרף לארסנל גם השאקל הרך (היו כאן גם מספר דיונים על ייצור עצמי של שאקל כזה).
אני חושב שבמקומך הייתי רוכש כיום רק שאקלים רכים / גמישים כאלו - פחות משקל קבוע בערכת החילוץ.
הם כנראה פחות נפוצים בחנויות הגדולות של חומרי הבנין וכו', אבל בכל חנות / אתר של ציוד חילוץ לרכבי שטח תמצא אותם.
כשמחפשים בגוגל תמונות forester 2018 recovry points,עולות כמה תוצאות מעניינות שמתחברות לאין שלדה של הסובארו (לדעתי של הדור הקודם דווקא). זוהי מסגרת עם שתי נקודות עיגון בפינות.
למי שלא עושה שטח באופן מובהק, לא יודע אם משתלם להתעסק עם זה למי שכן, זאת קונסטרוקציה שכל מסגר מתחיל יכול לבנות.
אני לא מצאתי מוכן בולט און לדור 5. ובמיגונים של החברות הגדולות (אספיר, גתוס) לא ראיתי טבעות כחלק מהמיגון (ולמה לא בעצם? זה הרי כל כך מתבקש). כאן נכנסות לתמונה כל הסדנאות הקטנות. m.d.o. למשל, שהם גם באזור חיפה (לבקשת h2o). אין לי נסיון אישי איתם, אבל ראיתי על הרבה רכבים עבודות שלהם שנראו סבבה, וחשוב מזה, המון עבודות קאסטום מייד.
עם זאת,
אנחנו יודעים שתחום הפורסטר פעיל מאוד בשטח, וחבל שנפקדים מהאתר כאן נציגים של מועדוני ההארד קור שלהם.
ה"הארד-קור" של חובבי הסובארו לחלוטין לא מייצגים את רוב בעלי המכוניות האלה.
אלה אנשים שמשפרים את הפורסטרים/XV שלהם ברמה קיצונית (יחסית, הכל יחסי, כן?...) בעיקר בכל מה שקשור להשקעת זמן ואנרגיה וסכומי כסף גדולים שמביאים את העלות הכוללת של פורסטר משופר בכבדות לשכונה של רכבי כביש-שטח אמיתיים כמו לנדקרוזר/פאג'רו שכבר במצבם הסטנדרטי מהחנות הם מתחילים מנקודה הרבה יותר גבוהה מפורסטר משופר, עבירים ושורדים ממנו בסדרי גודל בתנאי שטח של ממש. זו האמת. מה שמעלה את השאלה "מה הטעם"?..... הסובארואים ההיפר-משופרים האלה נמצאים אצל אנשים שכנראה מרגישים צורך עז להוכיח ש"אפשר גם בסובארו" - ומבחינתי זה הכי אחלה בעולם כי הם נהנים - וכל עוד נהנים ומחייכים אז אני בעד - אבל הם באמת מיעוט ובמיעוט. זו האמת.
רוב בעלי סובארו לא יחליפו את פגוש הפלסטיק המקורי הפגיע לפגוש מתכת שכולל אזני גרירה/חילוץ, ולא יתקינו נעילות או יחליפו זנב-גיר (המכלול שאחראי על מערכת ההנעה הכפולה בסובארו, יש כמה דגמים) או יגביהו קיצוני או יעברו לצמיגי שטח מלא. רק ספורים מביניהם יתעסקו עם התקנת כננות וכו'. עבור הרוב המוחלט בקהילת הסובארו זה רכב משפחתי יומיומי שהם גם מטיילים איתו מדי פעם כמו שהוא, מקסימום מחליפים לצמיגי AT ומתקינים גגון וזהו. הרוב המוחלט של הטיולים שלהם הוא ברמת עבירות שמתאימה למכוניות האלה והיא מספקת לגמרי כי הם מגיעים רחוק מאוד, יחסית. אלה הרוב המוחלט.
הרכב הזה הוא פרייבט AWD מוגבה מעט וזהו. רכב מעולה באמת. אמין, בטוח, נוח, מפתיע ביכולות שלו בשטח עד רמת עבירות בינונית, אבל יש לו כמה מגבלות מולדות כרכב שטח ולולאת הגרירה/חילוץ המתברגת המקורית נמנית על המגבלות האלה - היא מצויינת כדי להעלות את הרכב על מובילית/גרר או למשיכה רגועה בקו ישר, לא לצדדים, לא למכות קשות עם רצועה שיגרמו נזק בפח קורת השילדה או יגזרו את הבורג.
אגב - נקודת ריתום מתברגת דומה אפשר למצוא גם בחלק מדגמי גרנד צ'רוקי WK2 ובסנגיונג רקסטון החדש. חומר למחשבה......
דווקא יש פה את הנציג הכי הררד קור של סובארו בארץ. רוסלן.
אני לגמרי חלק מהרוב במקרה הזה.
לא מחפש לעשות שינויים רציניים באוטו, או לקחת אותו לקצה.
פשוט לא להתפס עם המכנסיים למטה - שתהיה לי היכולת לחלץ את האוטו במצבים בסיסיים, בלי לגרום נזקים לרכב ובלי לכתוב בקבוצות חילוץ ״שקעתי קצת בחול אבל אין לי ציוד חילוץ פליז תבואו לעזור לי״ :p
העיקר. תיקח איתך מים. להכין קפה עד שיגיע החילוץ ;)
כדי שתצמצם הסיכון להיתפס עם המכנסיים למטה ולהזדקק לחילוץ, אם יש לך צמיגים מקוריים אז תעיף אותם ותתקין צמיגים מתאימים יותר לשטח במידה המקורית.
מבחינת חילוץ המינימום זה רצועה ארוכה, רצועה קצרה, שני שאקלים רגילים ושני שאקלים רכים, ואת הבורג לטמבון במקום נגיש, יש לי איתו נסיון טוב בחילוץ לא מאתגר
Asaf-a
אסף.א
לגבי זה...
המאט הזה הוא בחור נחמד, והפבריקציות שהוא עושה לרכבי חילוץ שלו מעניינות, אבל בתור מחלץ, הוא חתיכת חאפר שהשם ישמור. ב90 מהמקרים השיטה שלו היא "בוא נחבר חבל קינטי וניתן מכה/מכות" בעבר, היה יוצא לחילוצים בלי כננת, או ג'ק, או כלים לתיקון פנצ'ר רק חבלים ושרשראות. ואחר כך בשטח מאלתר או פשוט נותן משיכות עד שיוצא... באחד הסרטונים הוא גם מסביר איך הוא מחליט לאן להתחבר, וזה בעיקר כמו הוספת תבלינים של סבתא, לפי הרגש. הוא טוען שכשהוא מתחבר לרכב עדין, הוא נזהר ולא נותן מכות, ואז אתה רואה אותו מתחבר לאיזה ג'יפון מסכן ונותן לו זאפטה שמסובבת אותו ב45 מעלות במקום מתוך בוץ....
הוא גם מסביר את המוטו:רוצה רכב חילוץ כמה שיותר קל (עובד הרבה בסנד הולו) ולא רוצה לקחת סתם ציוד.
רק בתקופה האחרונה הוא התחיל להעלות את כמות החילוצים העדינים שלו עם כננות, וזה תמיד יהיה במקומות בהם אין ברירה (צירים הררים, שפע"צים וכו).
בואו נגיד, שאם אני הייתי נתקע באזור שלו, הוא לא היה הראשון בספר הטלפונים.
מעבר לזה ערוץ מרתק, ואני מנוי עליו, אבל מי שלא שולט במה שהוא עושה, ויקח ממנו רעיונות, עלול למצוא עצמו במפח נפש.
אז גם אני נהנה לראות את הסרטונים של החילוצים של מאט, ומוסיף להערות של איל - גם צמיג רזרבי אין לו... חוסך משקל :)
בעודי מעיף מבט היום בתחתית הפורסטר, נתקלתי בטבעות החביבות האלה -
קובץ מצורף 136613קובץ מצורף 136614קובץ מצורף 136612
מיד אצתי רצתי לספר הרכב ומצאתי את הדבר הבא -
קובץ מצורף 136615
הטבעות האלה נראות די חזקות, ורק לגבי נק׳ העיגון האחוריות יש אזהרה שנועדו לעומס אנכי בלבד.
הטבעות האלה גם ממוקמות במקום שעל פניו נראה הרבה יותר טוב לחילוץ מאשר המשולשים (הכבל יפגע בפחות פלסטיקות בדרך).
דעתכם?
כתוב טבעות עיגון, לא טבעות חילוץ.