מצורפות תמונות הדיסקות עם נתוני המנועים (ויברטורים), האם מדובר במנועים שיכולים לעבוד גם בפאזה אחת ע"י גישור או 3 פאזות בלבד? קובץ מצורף 105890קובץ מצורף 105891
Printable View
מצורפות תמונות הדיסקות עם נתוני המנועים (ויברטורים), האם מדובר במנועים שיכולים לעבוד גם בפאזה אחת ע"י גישור או 3 פאזות בלבד? קובץ מצורף 105890קובץ מצורף 105891
לא, בשניהם כתוב שהם מודעים ל3 פאזות
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כמו שאמר קודמי-הם תלת פאזיים אבל אם אין לך הזנה תלת פאזית אתה יכול להשתמש בווסת תדר פשוט כדי להמיר מ חד פאזי לתלת פאזי. בהספקים שלך זה גם יהיה לא יקר במיוחד.
אם תרצה-אני חושב שיש לי שניים כאלה שנשארו לי מפרוייקט שעשיתי. תחזור אליי בהודעה פרטית ונדבר.
נכון אבל שמעתי ש: א. ישנם מנועים שמסוגלים לעבוד גם בפאזה אחת ע"י גישור מסוים בכניסות וגם ב3 פאזות (חיבורי כוכב / משולש), אין לי מושג אם זה נכון ואם כן האם לכל מנוע. ב. על המנוע מצוין מתח 220 / 380 ואני רוצה לדעת האם אלה מתחי הזנה אפשריים או סתם ציון מתח הפאזה / בין הפאזות. אשמח אם מישהו יעשה לי סדר בדברים.
כתוב על המנועים שניתן להפעילם בתחומים 220 עד 240 וגם 380 עד 415.
ניתן להפעילם במתח של 230 אבל תלת פאזי, ניתן לבצע זאת. ע"י חיבור וסת תדר הניזון ממתח חד פאזי ומוציא תלת פאזי, אבל זה עדיין יהיה 230 וולט.
הזרמים הנומינאליים של כל מנוע מפורט בהתאמה לכל תחום מתח הזנה, הכוונה יש זרם נומ' לתחום הנמוך וזרם נומ' לתחום הגבוה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
בחיבור "משולש" אפשר להשתמש בהם במתח 220 ובחיבור כוכב אפשר להשתמש בהם במתח 400.
שניהם תלת פאזי.
טוב, ראיתי בודאות שניתן להפעיל מנועים כאלה בפאזה אחת עם חיבור משולש וקבלים וזה חירטוט טכני שכל סטודנט לחשמל לומד בפרק מנועי השראה תלת מופעיים. מישהו יכול לתרום את הנוסחא לחישוב קיבולת הקבל?
תוודא שבסוף אתה מקבל 3 פאזות עם הפרש מופע של 120 מעלות, אחרת המנוע לא יסתובב חלק.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני מעוניין לידע כללי, אני הולך לעבוד רק עם וסת תדר, לא לוקח סיכון שילך מנוע מנפילת פאזה או חוסר סנכרון.
מקפיץ עם שאלה דומה, חבל לפתוח דיון חדש.
אני צריך להחליף משאבה תלת פאזית עם הנתונים המצורפים בתמונה, היא מחליפה משאבה זהה לה בדגם אחד לאחד.
קובץ מצורף 122453
את המשאבה הישנה החשמלאי חיבר בחיבור כוכב (הימני בתמונה).
כשראיתי את הוראות החיבור שצירפתי, לי היה הגיוני שהחיבור במנוע זה צריך להיות במשולש.
משתמע מתוך הסכימה שכדי לחבר בכוכב צריך 400V כפול 3 פאזות.
והחיבור התלת פאזי הרגיל פה הוא 230V כפול 3 פאזות (בחיבור הדלתא זה הופך ל400V שבין הפאזות, אבל זה כבר בתוך המנוע) ולכן צריך לבחור באופציה השמאלית שהיא משולש 230V.
לפי הספרות שבידי אני צודק, אבל זה עלול לבלבל כי בעצם התשובה תלויה בדרך שבה נהוג לסמן על המנועים, אז עדיף לשאול.
האם אני צודק ?
תודה מראש.
בישראל יש בין 2 פזות 400v לכן צריך לחבר בכוכב.
זה אמנם נכון שבין 2 פאזות יש פה 400V, אבל בחיבור כוכב המתח בין הפאזה לנקודת הכוכב הוא רק 230, ואילו בחיבור משולש החיבור באמת בין פאזות והמתח שם הוא אכן 400V אם הכנסת 230 בכל פאזה (כפול שורש 3, גם במדידה וגם בספר).
להבנתי זה כל הרעיון מאחורי התנעת כוכב/משולש.
ומכאן הבלבול לגבי ההוראות, האם כתוב שם את המתח השלוב בין הפאזות או המתח שאמור להכנס בכל פאזה ?
אם אתה צודק, לאיזה מדינה מיועד החיבור ב230 דלתא ?
מה שמוסיף לחשדות שלי הוא זה שביצועי המשאבה תחת עומס נראים לי לא טובים כמו שהיו צריכים להיות.
230 משולש בשימוש עם ווסת תדר חד פאזי ברשת אירופאית (כמו ישראל)
אז המתח על המנוע הוא 230 וולט.
עריכה,
תכלס.... גם בארה"ב אפשר לחבר לפי המשולש, אבל המתח הוא כ208 וולט תלת פאזי, בתדר הוא 60 הרץ ולא 50 הרץ.
יש מתח שהמנוע יתנהג אותו דבר.
כנראה היצרן הזה לא מכוון לשוק ארה"ב, לכן אין נתוני הספק ברשת ארה"ב.
יש מצב שגם אין לו תקן UL מאותה סיבה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
עשיתי חשבון למתח האמריקאי ויצא מתחת לנתונים. אולי זה ליפנים ?
היצרן הוא פדרולו, מותג איטלקי מוכר של משאבות.
מה ההבדל בין תלת פאזי שמגיע מווסת תדר לבין תלת פאזי מהרשת לצרכי הדיון ?
בשניהם תקבל מתח של 230 בכל פאזה ומתח שלוב של 400, לא ?
אני לא מבין גדול בזה, אבל זה נראה ששתי האופציות מיועדות למתח שלנו, והם מאפשרים לך לבחור באיזה סוג חיבור.
אם הווסת מוזן חד פאזי ישראלי, יש 230 בין אפס לפאזה, וגם 230 בין פאזות. הוא רק מייצר עוד 2 פאזות בצורה מלאכותית.
הוא לא מייצר מתח גבוה יותר.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
בעצם... מתמטית זה לא מסתדר לי, אבל גם לא מדדתי אף פעם מה יש בין הפאזות שלו.
אבל ככה מחברים ווסת מוזן חד פאזי וזה עובד [emoji849]
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
יצא גיבריש. אפרט יותר מאוחר.
מוטי, אם ממיר תדר כמו שתיארת לא נותן 120 מעלות בין הפאזות אז להבנתי תהיה לך בעיה להניע מנוע סיבובי.
אם תרצה להניע צרכן אוהמי (גוף חימום נגיד) ב3 פאזות שהולכות לאפס אז באמת אין בעיה שממיר כזה יתן 3 פאזות של 230 בסינוס זהה.
אבל זה שאתה אומר שזה בסדר לחבר את זה למשולש זה כבר מידע מעניין.
יש לך מנוע למדוד עליו בפועל ?
פרט נמק והסבר (בתור בעל מקצוע אני בונה עליך חנן, כולנו/רובנו פה רק חכמולוגים עם ניחושים טובים).
לי יש רק מתח אחד ביד, 230X3 פאזה לאפס, 400V בין פאזות. הכי רגיל שיש.
אני יודע שיש תעשיות שבהם יש שנאים שעושים גם 400 וגם 690, לדעתי משאירים להם אופציה להתחבר גם כך.
ההסברים שאני מצאתי ברשת לא משהו, או סותרים או לא מובנים.
הלוואי והייתי יכול פשוט לסמוך על החשמלאי ההוא ב100%, אבל אתם מכירים את השוק הזה....
לפות"ש, אל תתעסק עם קבל ליצור פאזה מלאכותית, זה נחמד לבדיקות ומשחקים במעבדה ולא טוב לעבודה באמת.
kd - אם המנוע מוזן ישירות מהרשת ( 3x380) החיבור כוכב.
אם דרך משנה תדר מהרשת, החיבור כוכב.
אם מחד פאזי 230 וולט דרך משנה תדר ל-3 פאזות החיבור משולש, אלא אם יש לך משנה תדר שיודע להעלות מתח, ואני מניח שזה לא המצב אצלך.
למשנה תדר אין " 0" הוא יוצר 3 פאזות חדשות שהן גל סינוס (נו... בערך), והמתח בין כל 2 פאזות הוא הנחשב.
התנעת כוכב משולש עושים במנועים גדולים/מועמסים בדר"כ מ-5 כ"ס ומעלה כדי להנמיך את פיק זרם ההתנעה, וזה ניתן רק במנועים שיכולים לשאת 380 וולט ישירות על כל סליל, משמע- בחיבור משולש. את המנוע שברשותך לא ניתן וגם לא צריך להפעיל בשיטה זו .
תראה כאן, בהסבר על חיבור מנוע בכוכב או משולש. שתי האופציות אפשריות, כשהמשולש עם יותר הספק, וזה תואם את התווית שיש אצלך, שמציינת שתי דרגות הספק:
https://www.google.com/url?sa=t&sour...6zJDDzssJymLu1
עברו כ25 שנה מאז שלמדתי את זה בחשמלאי מוסמך ובהנדסה, אז כדאי לקחת את זה בזהירות.
חנן, אני מכיר את המצגת, היא לא פתרה לי את השאלה כי למשאבה בעיקרון אין 2 דרגות הספק, או מהירות גבוהה ונמוכה.
היא במקרה הזה חצי כ"ס ככה ובמקרה השני חצי כ"ס ככה.
זוהר, תקרא את ההודעה הקודמת שלי, האם בממיר תדר אין 400V בין הפאזות? איך הוא מייצר תנועה אם כל פאזה היא נפרדת ובאותו הסינוס (= מתרחשת באותו הזמן) ?
ציינת שהמנוע לא מסוגל לשאת 400V על כל סליל, אבל 230V בחיבור משולש יתנו 400V בין ההדקים. אז איך הוא לא יכול ?
חסרה לי פיסה בפאזל הזה.
אני מחפש גם את הפיתרון הפרקטי כדי לטפל בבעיה, וגם את התשובה התיאורטית כדי לדעת.
לא מבין למה לא פשוט כותבים את זה בצורה ברורה שחור על גבי לבן ?! אפילו באתרי יצרני המשאבות לא מוזכר.
השימוש בהתנעת "כוכב- משולש" היה נפוץ בעידן תרום האלקטרוניקה.
כשהיו צריכים להקטין את הפיק התנעה שגרם לעומס גבוה על הרשת= מה שבד"כ נראה כמו הבהוב של התאורה.
וזה הקטין את ה"מכה" שהעומס חוטף.
אח"כ , עם בוא האלקטרוניקה והקטנת עלויות הייצור שלה, הגיעו ה"התנעות הרכות".
ולדעתי היום הכל הוחלף בשימוש עם ווסתי תדר שמשמשים גם להגנת זרם, גם להתנעה רכה ע"י בניית פרופילי תאוצה ותאוטה, גם לניהול נכון של הפיק על מנת להקטין עומס על הרשת וגם שינוי של מהירות הסיבוב ע"י שינוי ה "התדר" אבל לא באמת ע"י שינוי תדר, אלא יותר ע"י שינוי ה PWM .
וכן....ווסת מוזן חד פאזי מייצר 3 פאזות עם הפרש מופע ביניהן של 120 מעלות, האפס לא נדרש כמו בכל צרכן תלת פאזי טהור (מנוע, גוף חימום )
המתח המצויין על תווית המנוע מסביר את אופי החיבור בהתאם למתח בפועל שהמנוע "רואה" .
ולא , אין לי מנוע, כבר הרבה זמן אני לא עובד עם מנועי AC "פשוטים" רק סרוו.
דווקא כותבים את זה מאוד ברור ונגיש על המנוע עצמו,
יש כוכב, ויש משולש בהתאם למתח בפועל שאתה מזין למנוע.
פרקטית, תענה על השאלה באיזה מתח אתה מפעיל את המנוע?
אם תלת פאזי "מלא" דרך הרשת או דרך משנה מהירות, אבל המתח הוא עדיין 380וולט אז בחיבור כוכב כמו שכתוב על המנוע.
אם המתח הוא 230 וולט וזה אפשרי רק עם משנה מהירות המוזן חד פאזי אז במשולש.
בממיר תדר מחד ל-3 פאזות מתח הדקי המוצא 230 וולט ולא מילימטר יותר.(זה בממירים הפשוטים)
ישנם ממירים שיודעים לקחת חד פאזי 220, ולהפכו ל-3 פאזות 380 וולט, והם יקרים יותר.
אם תחבר ממיר 3x 230 וולט למנוע שלך בחיבור כוכב, למנוע כלל לא יהיה כוח אם בכלל יסתובב,
כי המתח על כל סליל יהיה 230 חלקי שורש 3 ולא 230 x שורש 3. ולא מבין מהיכן הבאת 400 וולט- צורת החיבור לא מעלה את מתח הממיר
היא רק משנה את חלוקת המתח בין סלילי המנוע.
הפאזורים שיוצאים מהממיר הם במופע של 120 מעלות זה לזה בלי תלות בגודל המתח.
כתבתי את זה כמה פעמים.
פאזה לאפס 230, בין פאזות 400.
לגבי הודעתך הקודמת, אם לממיר יש יציאות 230, והפרש מופע, אז ההפרש בין פאזה לפאזה צריך להיות 400.
הסברתי את זה כבר.
כדי שיהיה ברור בוא נקח עוד קייס סטאדי ותהיה לנו שפה משותפת.
פתחתי מנוע 3 כ"ס בזהירות וללא מתח (אני שומר על הפאקט) ומדדתי את מה שתראה בתמונות הבאות.
פרשנות -
גם פה החיבור הנמצא הוא כוכב.
הזרם הנמדד בפועל נמוך משמעותית מהנקוב בתוית לצורת החיבור (המנוע מועמס, לא עומס מקס').
מתח בין פאזה לנקודת הכוכב 230V (בדיוק כמו פאזה לגוף המנוע או לאפס ברשת שלי).
מתח בין פאזה-לפאזה 400V (ללא קשר שאני מודד על המנוע, זה גם המתח בשגרה בין 2 חוטים).
קובץ מצורף 122458קובץ מצורף 122459קובץ מצורף 122460קובץ מצורף 122461
בוא תגיד לי אתה אם זה תקין.
מתחים בסדר.
הזרם נמוך מהמוצהר מפני שהמנוע לא מועמס מכס' ואם זה פרופיל העבודה הקבוע שלו ,זה מצב טוב.
בכל מקרה הרשום בתוית לא תמיד מדויק, הנחושת היום יקרה ויצרנים מנסים בכל דרך להפחית את כמות השימוש בחומר(אורך ועובי חוט)
ולכן מנסים למתוח ת'גבולות כמה שיותר. אני בטוח שבבדיקת הספק של המנוע במעבדה התוצאה תהיה נמוכה מ - 2.2KW.
איזה גודל מאמ"ת או pkzm מגינים על המנוע או שהוא מופעל ע"י ממיר? לא ציינת.
המנוע מופעל מהרשת ישירות בלי תיווך.
הגנת המנוע כוונה ע"י המתקין, קצת מתחת ל5 אמפר.
חזרה לליבת הדיון - אם זאת התוית המותקנת על המנוע, מהי צורת ההתקנה במשולש 230 כמו שמצויין בה ?
איזה מדינה משתמשת בה ? (כי שוב זה קצת גבוה לחישוב של האמריקאים).
דבר נוסף.
הצבת שלך מכוייל? נראה לי מכשיר סיני מהפשוטים ביותר.
אם אתה רוצה קריאה מדויקת יותר לך על אנלוגי וחבר בטור לאחד המוליכים.