-
בעיית התחממות בWJ מודל 2000
הסיפור הוא כזה.
נדלקה לי נורת צ'ק אינג'ין ובבדיקת קודי תקלות הופיע קוד שהפירוש שלו זה שהמנוע לא מתחמם בפרק זמן סביר והסיבה העיקרית היא כנראה הטרמוסטט.
מאחר והייתה לי נזילה קטנה מהצנרת אז החלפתי במוסך את הצנרות ואת הטרמוסטט לחדש, אמור להיות מקורי, בעל ערך 88 מעלות. נקנה מיאנוביץ'.
בוצע ניקוז אוויר אבל ללא פתיחה של הבורג ניקוז. יצא אוויר, מילאנו מים אדומים ויצאתי לדרכי. המנוע לא עבר את ה90 מעלות (שזה מה שרציתי. נורת הצ'ק אנג'ין נכבתה).
מלאתי עוד מים למחרת. מים אדומים. גם ברדיאטור וגם במיכל עיבוי. עדיין נראה לי סביר וללא תקלה (טעות שלי).
נסעתי כמה פעמים, נסיעות קצרות. מד החום לא עלה מעל 90 מעלות.
אתמול נסעתי למודיעין, מרחק של 20 ק"מ בערך. כשהגעתי למודיעין הרכב רתח. עצרתי, המתנתי שעה ואחרי שהתקרר הוספתי בערך 3 ליטר לרדיאטור ועוד ליטר וחצי למיכל עיבוי. בדרך חזרה המד חום היה כמעט על המקסימום אבל לא בתחום האדום.
בהתחלה שהיה חסר מים חשבתי שזה בגלל שנכנסו מים לרדיאטור חימום. כשניקזנו אוויר הפעלנו חימום כדי שיתמלא. בנסיעות הקצרות שמעתי רעש של מים זורמים (לא נזילה אלא כמו בקבוק שמשקשק) ואחרי שהוספתי מים זה נעלם.
אני לא מזהה נזילה כלשהי. לא בפלאנג' של הטרמוסטט ולא בצנרת או ברדיאטור.
אני לא מרגיש שינוי בביצועי מנוע או שהוא לא עובד עגול.
הפעלתי מנוע אחרי לילה כשהוא קר עם מכסה רדיאטור פתוח ולא ראיתי בועות או עדות לגזים שנכנסים למערכת מים.
אני לא בטוח, כי אין מספר ברור, אבל נראה לי כאילו הטרמוסטט שהיה ברכב, ואני בטוח ב90% שלא היה המקורי, היה של 71 מעלות. הרכב לא התחמם מעבר לזה. גם לא בטיול מפגש ג'יפולוג או בנסיעות ארוכות.
האם עליה בטמפ עבודה מעלה את הלחץ במערכת? כי כרגע החשד שלי הוא על פקק רדיאטור לא תקין/לא בערכים מתאימים לטרמוסטט החדש. ככה שכל המים יוצאים למיכל עיבוי ומשם נידפים. האם זה בכלל תרחיש שיכול להיות?
אני אבצע בדיקת לחץ לרדיאטור לאתר נזילות. בהנחה ואין, מה עוד יכולה להיות הבעיה?
תודה
מיכה
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
מיכה, ברוב המקרים שהמנוע הזה מתחמם אטם ראש יוצא לפנסיה,נדיר שזה לא קורה, קודם תבדוק עם מכשיר הרחה אם יש גזים שיוצאים מהרדיאטור.
הרעש ששמעת מרדיאטור החימום, זה מים ואוויר, לא ביצעת ניקוז אוויר כמו שצריך.
אני נוסע ללא טרמוסטט, מעולם לא קיבלתי הודעה על חוסר חום בזמן סביר.
נמרוד
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
יכול להיות שהפקק לא בלחץ המתאים ואז השסתום פריקה ניפתח מוקדם והנוזל עובר למיכל עיבוי.
רדיאטור תקין? לא סתום? הרשת הקידמית נקיה?
-
בעיית התחממות בWJ מודל 2000
מיכה, רתח לך האוטו , בלי הרבה פילוסופיה, המוסך שלך לא מכיר את האוטו ואתה תשלם על הטעויות האלו הרבה כסף, ולדעתי אתה לפני התשלום הראשון...
רתח האוטו ומאז הוא עובד בכפור הזה קרוב לאדום.
תבדוק גזים ברדיאטור כי כנראה אתה צריך לעשות ראשי מנוע שידועים במנועי 4.7 ברגישותם.
תעלה את האוטו על גרר וסע למוסך מבין עניין כמו אודי מזרחי.
אצלו כבר תתקדם לפי האבחנה.
אגב, אם ידעת שצריך לנקז אוויר על הבורג, למה לא עשית זאת?
זה עניין מהותי ךנקז אוויר לפי ההוראות
זה נראה כאילו אתה בכוונה ממסה להרוג את הגיפ
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
אם זה ראשים תתחיל לחפש מנוע כי זה עלול לצאת יותר זול בסוף התהליך וגם ככה לוקח הרבה זמן למצוא כזה אצל יבואנים בארץ.
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
אני יודע מנסיון של אחרים שאתה כנראה צודק והאמת שאני מתקשה להבין מדוע.
איפה התסבוכת בשיפוץ ראשי מנוע שזה עולה כל כך הרבה?
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
טוב תודה.
אקח אותו למוסך ונראה איך יתקדם.
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
קח אותו למוסך שמכיר את הרכב..
sent from my WJ
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tom1105
קח אותו למוסך שמכיר את הרכב..
sent from my WJ
זה נכון לכל רכב, אחרת אתה שפן ניסיונות.
-
בעיית התחממות בWJ מודל 2000
לא. עזוב...
קח אותו למוסך שלך אחרת זה לא יהיה מעניין.
נראה לי שלנו יותר חבל ממך על הכסף שלך.
אתה תמיד מיישם חצאי המלצות. החצי שנח לך ומוותר על החצי החשוב.
ככה היה גם בשמנים.
ומה שיפה שאתה לא מוותר על המוסך הבלתי מקצועי שלך בשום אופן
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אני יודע מנסיון של אחרים שאתה כנראה צודק והאמת שאני מתקשה להבין מדוע.
איפה התסבוכת בשיפוץ ראשי מנוע שזה עולה כל כך הרבה?
הראשים עצמם לא שונים מדי מראשים אחרים, הפירוק שלהם מהאוטו וההרכבה אליו חזרה הם הבעיה העיקרית.
הפירוק הזה סזיפי, ארוך, וכולל פירוק של חצי מתא המנוע כולל את הטיימינג החסית לא פשוט של המנוע הזה (קמשאפט על כל ראש), עם גישה כמעט בלתי אפשרית לברגי סעפות הפליטה כשהראשים על המנוע.
כדי לתת מושג על מורכבות העבודה - בפועל, להוציא את המנוע מהרכב ולעבוד עליו בחוץ יהיה יעיל יותר למכונאי וקצר יותר בזמן אבל זה בהחלט אפשרי גם על הרכב.
כל התהליך הזה לוקח לפחות כמה ימים ומכלה המון זמן ומשאבים מהמוסך, לכן המחירים גבוהים במקרה הזה.
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
אני ממש מקווה שזה לא יגיע לזה אבל במקרה וכן, גם ככה אני צריך לעשות טיימינג מתישהו. אני יודע שזו קריעת ים תחת אבל בכל מנוע שלא אביא, לא תהיה לי ברירה אלא לעשות את זה.
בנתיים, בניגוד לנבואות השחור שלכם, עוד לא ראיתי שום אינדיקציה לכך שיש נזק לראש מנוע או פריצת אטם. מחר אני אביא ציוד בדיקת לחץ למערכת המים ופקק חדש לרדיאטור.
אם זה לא יעזור (ובהנחה שאין נזילה והמערכצ מחזיקה לחץ) אז השלב הבא הוא לפרק את הטרמוסטט החדש ולבדוק שהוא תקין, אם הוא תקין אז לשים את הישן. אם אחרי כל זה עדיין תהיה לי בעיית התחממות, אז הרכב יגרר למוסך ותבוע דיאגנוסטיקה יסודית ועמוקה יותר.
הולכים מהקל אל הכבד. אני לא הולך לגרור את הרכב ישר למוסך כשיכול להיות שכל הבעיה היא בתרמוסטט או פקק תקול.
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
אני ממש מקווה שזה לא יגיע לזה אבל במקרה וכן, גם ככה אני צריך לעשות טיימינג מתישהו. אני יודע שזו קריעת ים תחת אבל בכל מנוע שלא אביא, לא תהיה לי ברירה אלא לעשות את זה.
זה לא מדוייק. אם בספר רכב כתוב שעושים טיימינג ב150 (סתם דוגמה) והבאת מנוע עם 40 אלף מייל למשל, אין לך שום סיבה לעשות טיימינג אלא אם בא לך לשרוף כסף.
אחרי שזה נאמר, סט טיימינג ממש לא זול למנוע הזה, כך שבשקלול המצטבר אם תוסיף את העלות של סט כזה לעבודת ראשים סביר מאוד להניח שיהיה עדיף מנוע מיבוא עם ק"מ יחסית נמוך.
כל זאת, במידה כמובן ותצטרך אחרי שתסיים לבדוק. מקווה בשבילך שלא.
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
בהנחה שאמצא מנוע עם 40 אלף מייל. מה הסיכוי לרכב בן 16 למצוא כזה מנוע? כי אני גם לא יכול לשים מנוע אחר. דגם שונה בין 1999-2002 ו2003-2004
-
בעיית התחממות בWJ מודל 2000
מנוע חדש ערום לרכב כזה צריך לעלות אם אני לא טועה כ 15 לפני עבודה.
אם טיגנת מנוע עד מודיעין קבל המלצה חמה לגרירה למוסך.
זה ממילא חינם מהביטוח.
אתה חותך פינות ובדיוק פה אתה חוטף
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
לא אמרתי שטיגנתי מנוע -עד- מודיעין. אמרתי שבמודיעין החום הגיע למקסימום ואז עצרתי. בנסיעה חזרה אחרי שמלאתי מים החום היה גבוה אבל לא מקסימום.
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
איזה מזל.. כמעט קניתי לגמד שלי WJ... היו שניים על הפרק, בסביבות 100K מייל כ"א.
נשמע לי שכבר עדיף הדיסקברי, עם החומר במים:(
-
בעיית התחממות בWJ מודל 2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
לא אמרתי שטיגנתי מנוע -עד- מודיעין. אמרתי שבמודיעין החום הגיע למקסימום ואז עצרתי.
.
תסביר בבקשה מה זה מקסימום,
אדום או לא?
האוטו נוטה להתחמם עם סיכוי סביר לרתוח, גרירה לא עולה כסף.
למה אתה בכלל שוקל לקחת סיכון של למעלה מ 20 ולנסוע איתו?
ברנרד, בארהב לא היית מוצא מכונאי כמו של מיכה... אולי מקסיקני בדרום מערב
האוטו מצויין אבל אם מחליפים נוזל קירור בלי לנקז אוויר ושמים טרמוסטט שלא בדקו בספר אם הוא בערך הנכון אז הכול יכול לקרות. במיוחד קטסטרופות
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
סליחה? קניתי טרמוסטט מיאנוביץ. אם הוא מכר לי משהו שלא מתאים אז מאיפה אני אמור לדעת? היה רשום על האריזה שזה לwj. אולי רצית שאקח אותו למעבדה שיבצעו אנלזיית חומרים ?
הרכבהיה על האדום כמה דקות.
-
בעיית התחממות בWJ מודל 2000
לא נעים להעליב את ינוביץ׳ אבל לא כל מה שיש לו איכותי.
מיכה, מדינה דמוקרטית.
אתה משלם את החשבון
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לא נעים להעליב את ינוביץ׳ אבל לא כל מה שיש לו איכותי.
מיכה, תדינה דמוקרטית.
אתה משלם את החשבון
Understatement of the year...
sent from my WJ
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Bernard
איזה מזל.. כמעט קניתי לגמד שלי WJ... היו שניים על הפרק, בסביבות 100K מייל כ"א.
נשמע לי שכבר עדיף הדיסקברי, עם החומר במים:(
ברנרד,
לקחת מדגם של רכב וחצי וממנו להסיק על כל הדגם ובכלל בארץ אחרת, לא כל כך מתאים לך... :)
WJ הוא לא שיא האמינות, אבל כפי שאתה יודע (כנראה טוב יותר ממני) גם LR לא. (לפני שיקפצו כאן עם דוגמאות נוספות, גם קינג לא שיא האמינות ובניגוד למקובל לחשוב, גם טויוטות מתקלקלות...)
יש גם WJ שמורים שמטופלים נכון...
(ד"א, זה לא שצריך להיות מכונאי אומן ע"מ לנקז אוויר, כל מה שצריך זה להכיר את הרכב שאתה מטפל בו, זה כתוב בספר הרכב, זה נמצא בפורומים, רק לשים לב ולהבין מעט...)
נראה שהמכונאי של מיכה (זה אותו מוסך מהסיפור עם השמנים?) לומד על חשבונו את רזי הטיפול בג'יפ...
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
אני לא בא להגן על המוסך "שלי" ואין לי שום סנטימנטים לאף אחד. כבר עזבתי מוסכים כי הרגשתי שמרמים אותי/עובדים עלי.
אני חושב שללכלך על מישהו שאתם לא מכירים או אולי חלקכם כן מכיר, זה לא יפה. אני לא חושב שהוא לא מקצועי ותאמינו לי שיצא לי כבר להיות "מטופל" במכונאים לא מקצועיים. ובהחלט עושה רושם שהוא מכיר את הרכב וזה לא הWJ הראשון שלו. כנראה גם לא השני...
אגב, כשרק קניתי את הרכב החלפתי לבד את המים במערכת למים אדומים. וואלה כשניקזתי אוויר גם כן לא פתחתי את הבורג והפלא ופלא, לא היה אוויר במערכת. אז לעשות סיפור מבורג אחד, זה לטעמי סר טעם.
-
בעיית התחממות בWJ מודל 2000
בהחלט בורג מיותר...
מעכשיו אני מתיחס לזה כאל סטנד אפ קומדי [emoji1]
כשתחליף פלגים, זרוק בפנים אומים קטנים וגם מהם אל תעשה עניין
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
ברנרד,
לקחת מדגם של רכב וחצי וממנו להסיק על כל הדגם ובכלל בארץ אחרת, לא כל כך מתאים לך... :)
WJ הוא לא שיא האמינות, אבל כפי שאתה יודע (כנראה טוב יותר ממני) גם LR לא. (לפני שיקפצו כאן עם דוגמאות נוספות, גם קינג לא שיא האמינות ובניגוד למקובל לחשוב, גם טויוטות מתקלקלות...)
יש גם WJ שמורים שמטופלים נכון...
(ד"א, זה לא שצריך להיות מכונאי אומן ע"מ לנקז אוויר, כל מה שצריך זה להכיר את הרכב שאתה מטפל בו, זה כתוב בספר הרכב, זה נמצא בפורומים, רק לשים לב ולהבין מעט...)
נראה שהמכונאי של מיכה (זה אותו מוסך מהסיפור עם השמנים?) לומד על חשבונו את רזי הטיפול בג'יפ...
לא כיוונתי לאמינות. מי כמוני יודע ש"יש ויש"...
"נבהלתי" מהסיבוך של לפרק/לעשות ראשים... אם צריך.
ולעניין לקנות מנוע משומש, במקום לתקן את הקיים.
תמיד יעלה יותר לעשות אוברול "כמו שצריך", לעומת להתקין מנוע שלם.
הבעייה היא, איזה מנוע מתקינים - לך תדע מה יוצא לך מהפירוק.
יש לי בריינג' מנוע שאני יודע שהוא דפוק - לא יודע בדיוק מה (אטם ראש? ראש? בוכנות/טבעות? בלוק?... לך תדע) אבל דפוק.
מניע בנגיעה (אחרי כמעט שנה שלא נגעו ברכב) ונשמע "עגול" וטוב ומגיב ולא מתחמם... עד שנוסעים איזה 20 דקות...
פה, בארה"ב, יש לי שני מנועים (של הריינג' ההוא ושל הדיסקברי), שאני יכול לפרק ולשלוח לארץ - לך תדע אם יהיו טובים יותר ממה שיש עכשיו בריינג'.
וכך גם אם אני קונה מנוע משומש - חתול בשק.
מפחיד.
נגיד שמיכה יקנה מנוע ו... אחרי חודשיים, שוב אותן בעיות... כאב לב וכיס.
הוא הרי קנה אוטו טוב - איך פתאום הכל מתדרדר (ואני לא קונה את הסיפור של השמן והאויר, שהרס מנוע.
סיפור קטנטן.
בביקור האחרון, לפני כמה שבועות, חבר שלי עם WJ מצויין, מגיע ל"קפה של הבוקר" היומי שלנו ומדווח שהאוטו התחיל לגמגם וכבה... ככה פתאום. רגע אחד היה מצויין ושנייה אחרי שנכנס לתחנת הדלק/לבית הקפה - מנוע גמור לגמרי!
בתחילה חשבו שזה מזרקים (שלחתי מיד מארה"ב סט חדש) ונגמר בהחלפה של כל מובילי השסתומים + מוביליהטיימינג ועוד = הכל הלך לגמרי - בלי שום סיבה ממשית/נראית לעין.
הוצאה ענקית ובלתי צפוייה ובלי שום סימנים מוקדמים.
קורה.
אז לבוא ולרדת על מיכה "הכל בגלל שלא ניקזת ובגלל שלא שמת את השמן הנכון" וכו'...
תרגיעו.
עוד אף מנוע לא מת בגלל ששמו לו 10W-40 במקום 15W-50, או מה שלא יהיה...
וגם אם היה קצת אויר במערכת, זה לא גומר את המנוע ברגע..
נוסעים קצת ומוסיפים מים/מנקזים אויר ואח"כ עוד קצת וחוזר חלילה...
זה לא שהוא נסע עם 2 ליטר במערכת במקום 10...
יכול להיות שבגלל זה נגרם נזק ויכול להיות שלא...
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
מיכה, תרמוסטט בודקים ע"י הכנסה לסיר מים חמים והעלאת הטמפ' עד לנקודת הפתיחה.
במקום לעסוק בספקולציות גרור את הרכב לבעל מקצוע שמכיר את הכלי. יחסוך לך מזומנים וכאבי לב מיותרים.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
נו, מה חדש בועז?
יש אזהרה דומה לגבי כל דבר באוטו, כולל על חגירת חגורות בטיחות..
ידוע.
צריך להוציא אויר. אין ויכוח.
האם קצת אויר גורם, מיד, נזק טרמינלי? - לא בהכרח ולא מיד ולא תמיד..
לדעתי..
אם השלב הבא הוא פירוק ראשים/מנוע (במיוחד כפי שתואר פה, הסיבוך הזה), אני הייתי שם איזה "שמן נחשים" ונוסע כמה שאפשר... לא יכול להזיק.
אני נסעתי כך כמעט שנתיים וחבר שלי, בניו יורק, הוסיף את החומר הזה כמה וכמה פעמים ל-XJ שלו ונסע כך יותר משנה (עד שגנבו לו את האוטו... חתיכת גרוטאה, שלא להאמין... מי גונב כזה דבר) ועכשיו, אחרי רתיחה (שהוציאה קיטור בכמויות של יותר מגלון) של הדיסקברי, הוא נוסע עם תוסף "לתיקון אטם ראש" כבר כמה שבועות...טפו,טפו, טפו.
אם הוחלט שצריך מנוע... אין מה להפסיד..
-
תגובה: בעיית התחממות בWJ מודל 2000
מיכה.
תבדוק CO במים (לוקח שתי דקות לאבחן) ותהיה חכם יותר - כמו שאמרת, מהקל לכבד.
אם האוטו לא רותח (=אתה מודע לצורך לעקוב אחרי מד החום).. לא הייתי נכנס לפניקה מיותרת של גרירה ותשלומים ל"מומחים".
סע למוסך שלך ובדוק אם יש גזים במים (אם יש לו את החומר) - לא צריך להיות גאון על מנת לבדוק את הדבר הזה ובטח שלא צריך להיות "מומחה ל-WJ".
בכלל, די מצחיק אותי, ההמלצות "החמות" (בסיגנון - אם לא מומחה, הרכב בטוח ימות) של כל אלה שדי לעגו, במשך השנים, על כל מיני "גורו/ים" של לנד רובר.
פתאום נולד פה סוג אחר של "גורו".. אבל הפעם באמת צריך אותם, אחרת... האוטו נידון לכלייה...