-
איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
החלפתי אתמול שמן בדיפרנציאל האחורי וקיבלתי חשק להתקין נעילה.
הניסיון היחיד שלי עם נעילות הוא arb או הפעלה חשמלית.
אף פעם לא היה לי או נסעתי על lockright או detroit.
האם הנעילות האוטומטיות מורגשות בסיבובים (בכביש)?
מתאים לי פרויקט קצרצר של הרכבת נעילה אבל לא בא לי לשלם 1000$(arb או ox) על החוויה.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
התקנתי לוקרייט לפני כמה חודשים. חוץ מהרעש של התיקתוקים בסיבובים לא מרגישים אותה בכביש. בשטח לא צריך לעשות כלום... פשוט לסוע.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אין שום בעיה עם נעילה אוטומטית בכביש. אם הנעילה מורגשת, סה"כ צריך לסגל הרגלי נהיגה מסויימים - לא להאיץ בחריפות ולא להאט בחריפות תוך כדי פנייה.
הנסיון האישי שלי חוץ מכלים מזדמנים פה ושם, בכלים בהם נהגתי הרבה אפילו הרבה מאוד - גם ב CUCV עם הדטרויט, גם בF250, גם בסופה עם נו-סליפ וגם בדיפנדר עפ דטרויט - בכולם היתה לי נעילה אוטומטית אחורית, כלים בעלי אופי שונה, וזה לא הפריע בכלל. הכי מורגש מכולם היה דווקא בסופה (נו-סליפ).
אסף.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אני יודע שזה ישמע אידיוטי אבל אני דווקא מאוד נהנה להאיץ בזמן פנייה ולהריח את הגומי הנשרף.
נעילה אוטומטית תנעל ישר ותזרוק אותי החוצה מהסיבוב?
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
לא.. אפילו לא בכביש רטוב (בחולות או בוץ כן). בשביל זה יש נעילת זיקה או spool- חיבור קשיח בין הציריות 100 אחוז מהזמן.. לא ניתן לביטול בלי לפרק (ביטול נעילת זיקה= קייס חדש) הspool זול יחסית לכל נעילה, ונעילת זיקה זה נטו עבודה בעלות אפסית... אבל אתה בטוח שזה מה שאתה רוצה?
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
rob
אני יודע שזה ישמע אידיוטי אבל אני דווקא מאוד נהנה להאיץ בזמן פנייה ולהריח את הגומי הנשרף.
נעילה אוטומטית תנעל ישר ותזרוק אותי החוצה מהסיבוב?
ההתנהגות תהיה לא צפויה. הנעילה נפתחת בסיבוב, ומכת גז עלולה להביא לכך שגלגל אחד יאבד אחיזה והנעילה תינעל ותזרוק אותך. בסיבוב עם אוטומטית רק גלגל אחד מניע!
אסף.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
בקיצור - המסקנה היא רק נעילה נשלטת
היום בזמן סיבוב מכת גז גורמת לי לחייך, עם נעילה אוטומטית - מכת גז תנעל את הנעילה ואני אפסיק לחייך בשוחה שליד הכביש.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
לא מדויק בכלל.
אתה מוכרח לעשות סיבוב על רכב נעול בנעילה אוטומטית כדי להבין במה מדובר.
לטעמי שום נעילה נשלטת לא יכולה להוות תחרות לדטרויט-לוקר. בוודאי כשמדובר בסרן אחורי.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לטעמי שום נעילה נשלטת לא יכולה להוות תחרות לדטרויט-לוקר. בוודאי כשמדובר בסרן אחורי.
הסבר, נמק והרחב.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אך ורק אוטמטית.
אמינה.
זולה.
בטוחה.
כל המלל על ננעל, רועש, זה קישקוש.
אני מסיים עכשו שנה חמישית עם רכב יומיומי נעול אוטומטית
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ערן, קיבלת הסבר ממצה.
אני בטח הייתי מרחיב לאיזה 1,800 מילים....
אם לגבי נעילה קדמית אפשר להתווכח, הרי במקרה של נעילה אחורית, בייחוד באוטו כמו שלך, אין כמו הדטרויט:
זו נעילה "גדולה" (כמו ARB ושות', היא מחליפה את כל הקייס) ולכן בהתקנה הראשונה יידרש כיוון קורונה ופיניון - ואח"כ יהיה לך שקט להרבה שנים, כנראה לאורך כל חיי האוטו.
זו נעילה אמינה, חזקה, לא דורשת שום תחזוקה מיוחדת. בניגוד למה שנאמר כאן - ההתנהגות ה"לא צפויה" שלה דווקא צפויה מאוד. כל התקתוקים, טלטלות, "בומים" אחת לכמה שבועות - הכל ידוע וצפוי. אתה יודע שאתה נעול כל הזמן ולכן עושה פחות שטויות. וחוצמזה עם המנוע החדש שלך הנעילה הזו היא יתרון גדול בכביש אם תרצה לעשן קצת צמיגים....
ובשטח - שגר ושכח. פשוט תכוון לאן שאתה רוצה להגיע, לטף את הגז וזהו. לא נלחמים יותר במכשולים, רק זוחלים עליהם בנחת. וגם זה שומר על הרכב ומאריך את חיי כל המכלולים.
אני 16 שנים במצטבר על דטרויט לוקר. לא מחליף אותה בשום דבר אחר.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
חברים,
גם אני מתחבט בבעיה הזו, מכל הסיבות דלעיל.
ברור לי שנעילה אחורית תפתור המון בעיות בשטח, תשמור על הציריות וכיו"ב.
לגבי נהיגה רגועה, אני רגוע, האוטו רגוע, מעולם לא שברתי צירייה, בשלושה דיסקו'אים שהיו לי...
האם יש כאן מישהו עם דיסקו-1, שהתקין נעילה אוטומטית מאחור?
הייתי מאושר לעשות סיבוב קצר, להבין ולהרגיש במה מדובר.
כמה עולה דטרויט אחורי, כולל התקנה?
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
רמי. במקרה שלך אין מה להתלבט. אתה לא תרגיש את הנעילה.
אין לך את המומנט או את הצליל של הבלייזר של ערן שעם נעילה יאלץ להרגיע עם השארת גומי על הכביש בסיבובים.
אני מאמין אדוק באוטומטיות מאחור, הארבעה רכבי שטח שנהגתי בהם באופן יומיומי עשרות אלפי קילומטרים הזנה זה מה שהיה וטוב שהיה.
אסף.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ביחוד עם גיר אוטומטי, אז בכלל צריך להיות נהג מומחה כדאי להרגיש את הנעילה על הכביש.
כלומר הגיר האוטומטי יעלים את הנעילה...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ההתנהגות תהיה לא צפויה. הנעילה נפתחת בסיבוב, ומכת גז עלולה להביא לכך שגלגל אחד יאבד אחיזה והנעילה תינעל ותזרוק אותך. בסיבוב עם אוטומטית רק גלגל אחד מניע!
אסף.
אני לא כל כך מסכים איתך, ההתנהגות עם נעילה אוטומטית בסיבוב דווקא הרבה יותר צפוייה מאשר עם דיפ' פתוח.
אתה יודע בדיוק מה יקרה, ומתי.
אם כבר, ההחלקה עם נעילה אוטומטית תהיה הרבה יותר נשלטת כי אין מצב שרק גלגל אחד יאבד אחיזה, או שלשניהם יש אחיזה, או ששניהם מסתחררים.
ראה ערך דריפט / דראג, בשניהם משתמשים ב poisitive locking diferential (נעילה אוטומטית בפי העם) בדיוק מהסיבה שרשמתי.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיל אסרף
אם כבר, ההחלקה עם נעילה אוטומטית תהיה הרבה יותר נשלטת כי אין מצב שרק גלגל אחד יאבד אחיזה, או שלשניהם יש אחיזה, או ששניהם מסתחררים.
.
ואז,
או שאתה ממשיך ישר או נכנס להיגוי יתר.
לא זה ולא זה רצויים או בטיחותיים.
להגיד שזו התנהגות יותר צפויה מדיפ פתוח זה עקום מאד.
בגלל שאתה לא מצפה בכלל מדיפ פתוח לעשות משהו מעבר לנסיעה נורמלית?
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
כי בדיפ' פתוח אתה מדביק דוושה ומגהץ כל סיבוב נכון? אין סיכוי שתיכנס לתת היגוי או היגוי יתר נכון?
שים לב מה כתבתי, ובהתייחס למה.
הבן אדם אומר לך שהוא אוהב לתת בגז ולזרוק בסיבובים נכון?
בשני המקרים, פתוח או נעול, בנהיגה נורמלית לא יקרה כלום והרכב יסתובב בסדר גמור.
לעומת זאת, בהיגוי יתר מכוון (כמו שרוצה ושואף אליו פות"ש)
דיפ' נעול עדיף על פתוח.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיל אסרף
לעומת זאת, בהיגוי יתר מכוון (כמו שרוצה ושואף אליו פות"ש)
דיפ' נעול עדיף על פתוח.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
עדיף למי שמרוויח כסף או תהילה ממופע דריפטים עם וקטור התקדמות בעל זווית קיצונית לכיוון הנסיעה, ברכב שרירים עצבני שלא רואה בעיניים מקדמי חיכוך,לא לאחד שנוסע בכביש ציבורי ומדי פעם נותן איזו דח'לה קטנה כשאף אחד לא רואה.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אם הוא רוצה ליצור רכב לדריפטים אולי.. אבל זו לא הכוונה.
וכן,
בדיפ פתוח אתה נכנס לסיבוב ומוסיף מצערת לקראת היציאה כדי לשפר אחיזה.
אתה גם יכול לשחק עם הגז תו״כ הפנייה כדי להעביר משקל ולשפר את ההיגוי.
את אלו אתה לא יכול לעשות עם נעילה אוטומטית.
אם בדיפ פתוח, אתה אולי תאבד אחיזה, אז עם אוטומטית די בוודאות, או לכל הפחות תקבל בעיטה קטנה מאחור כמו שדרור תיאר.
אם הרכב שלי לא היה מגיע עם נשלטת מאחור, אז בסבירות גבוהה הייתי מתקין אוטומטית בשיקולי העלות/תועלת.
אבל בחייאת, אי אפשר לבטל את התופעות לוואי של אוטומטית כי זה צפוי שהיא תבעט בך קלות מידי פעם.
אפשר לחיות עם זה, אבל לא להתעלם מזה כי ״זה צפוי״.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אז יפה, אני כבר 5 שנים בשני רכבים שונים חי מעולה עם אוטומטית.
בחיים לא בעטה בי.
אז עד שלא תחיה איתה ביום יום.
אל תספר סיפורים ששמעת בפורום מפי כל אלה שקנו נשלטות בעשרות אלפי שקלים ולא מוכנים להודות שהאוטומטיות טובות יותר.
ואת כל מה שאמרת, אפשר גם אפשר לעשות עם אוטומטית. תתפלא אבל אפשר להעביר משקל ע"י עזיבה של המצערת, ואפשר להאיץ ביציאה מהאפקס (בצורה ליניארית אם לא רוצים לשחק קצת)
אם תרצה, אני אשמח יום אחד להראות לך מה קורה לרכב (עם כוח , לא היילקס אטמוספרי)
עם דיפ' פתוח בלחיצה פלאט אאוט ביציאה מסיבוב .
או בעזיבה של הגז לפני האפקס.
רמז , בשני המקרים תאבד אחיזה, אותו דבר יקרה גם עם נעילה דרך אגב. אותו דבר בדיוק.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
היינו שם, רד מזה.
ולפי חברים כאן, רכב עם גיר אוטומטי מתנהג הרבה יותר טוב מאשר ידני עם אוטומטית.
אולי מכאן הבדל ההתרשמות, הנסיון המוגבל שלי עם אוטומטיות הוא עם רכב ידני בלבד.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
כן באמת מוכר לי הוויכוח הזה.
וזה נכון, אוטומטי באמת מתנהג יותר טוב מידני.
אבל עדיין אין הצדקה לשים נעילה נשלטת בסכומים האלה
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
גיל, ההבדל בין איבוד אחיזה לינארי ונשלט של דיפ פתוח או posi שהזכרת שהוא מוגבל החלקה, לבין נעילה אוטומטית - ושוב אני מדבר על רכב עם הרבה כוח ונהג שבאמצע סיבוב לוחץ - ההבדל גדול. מאוד.
ההבדל נובע מזה שבאוטומטית המעבר הוא חד מגלגל אחד לשני גלגלים. הייתי שם. לא כיף בכלל. זה מפתיע כי אתה יכול אולי לנחש איפה ומתי זה יקרה אבל מספיק שינוי קטן ברדיוס הסיבוב או באחיזה וזה יבוא בזמן אחר. כשהנעילה כבר נכנסה זה באמת מרשים מאוד אבל הרגע הזה של הבעיטה שיכול להקפיץ את הרכב חצי מסלול הצידה - כאמור, לא נעים. אם בסופה זה היה לי לא נעים, על אחת כמה וכמה עם בלייזר עתיר מומנט והספק.
(וכמו שכתבתי קודם אני כותב את זה דווקא כי יש לי הרבה מאוד וותק עם נעילות כאלו כולל נסיונות דביליים לעשות מה שכולם אומרים שלא כדאי לנסות).
אבל כמו שכתבתי קודם, אם מוציאים התנהגות חוליגנית (שהיא כשלעצמה לא דבר שלילי רק סובלת מיחסי ציבור רעים) מהמשוואה, נעילה אחורית אוטומטית היא הדרך הנכונה לדעתי ואני די חושב שיש על זה קונצנזוס כאן. היא באמת כמעט לא מורגשת בכביש ובשטח עושה את העבודה בלי דיבורים וכשצריך.
אסף.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
לפחות במשהו אחד אנחנו מסכימים אוטומטית עדיפה על נשלטת, כי מה שרשמת על דיפ' פתוח ואיבוד אחיזה הוא לא נכון מיסודו ובזה אין ביננו הסכמה.
בדיפ' פתוח, תחת עומס של האצה ברוטלית מוקדמת מדי, נוצר מצב בו כל הכוח הולך לגלגל הפנימי, זה שפחות אוחז ודווקא צריך להיות האיטי יותר.
לעומת זאת בposi (לוקרייט זה מה שנקרא full posi בפי העם) תחת עומס בסיבוב , הכוח ילך דווקא לגלגל האוחז (החיצוני) והוא גם המהיר יותר.
עד לנעילה מלאה שבה שני הגלגלים מסתובבים יחדיו.
בכל מקרה, גם כאשר שני הגלגלים מסתחררים, עדיין בהפחתת העומס, הגלגל החיצוני יקבל אחיזה ראשון וגם כוח, מה שיתן לך יציאה מהירה יותר מההחלקה.
בדיפ' פתוח החיצוני "אוחז" אך הפנימי מסתחרר מה שגורם לך לספין ו איבוד שליטה.
אני מאוד מעריך אותך בהרבה דברים אסף, אך במקרה הזה אני לא מסכים איתך, ואם תרצה, אפשר לקפוץ למגרש החלקה ול"דסקס" על זה עוד.
בברכה,
גיל.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
הניסיון שלי בסמו קצר וחלושס... שהחופש המובנה בנעילה מייצר חופשים בשאר רכבת הכוח....
בשבילים מהירים ופניות... היא תענוג רצוף אגב, צפויה וכיפית... מכת גז ואתה נעול לגמרי כמו טרקטורון.
Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
-
איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיל אסרף
ל
בדיפ' פתוח, תחת עומס של האצה ברוטלית מוקדמת מדי, נוצר מצב בו כל הכוח הולך לגלגל הפנימי, זה שפחות אוחז ודווקא צריך להיות האיטי יותר.
לעומת זאת בposi (לוקרייט זה מה שנקרא full posi בפי העם) תחת עומס בסיבוב , הכוח ילך דווקא לגלגל האוחז (החיצוני) והוא גם המהיר יותר.
עד לנעילה מלאה שבה שני הגלגלים מסתובבים יחדיו.
בכל מקרה, גם כאשר שני הגלגלים מסתחררים, עדיין בהפחתת העומס, הגלגל החיצוני יקבל אחיזה ראשון וגם כוח, מה שיתן לך יציאה מהירה יותר מההחלקה.
בדיפ' פתוח החיצוני "אוחז" אך הפנימי מסתחרר מה שגורם לך לספין ו איבוד שליטה.
גיל.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
הפוך לגמרי.
בדיפ פתוח, בסיבוב, כשיש לך איבוד אחיזה בגלגל הפנימי, החיצוני עדיין מחזיק את ציר הסיבוב והרכב לא נכנס להחלקה/היגוי יתר כ״כ מהר ויש לך איך לתקן.
כשהחיצוני ננעל בבת אחת, כמו שיקרה לך עם נעילה אוטומטית, החיצוני מאבד אחיזה, וההרכב מחליק.
אם זה לשנייה קטנה, זו הקפיצה המוכרת.
אם ליותר, זו החלקה וירטואוזית.
זה לא דיעות שונות, זו מכניקה פשוטה.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
תאמין לי שאני מבין את המכניקה והדינמיקה של הרכב בשני המצבים.
אתה טועה ומטעה, הגלגל החיצוני לא מחזיק כלום, כי הוא לא מקבל כוח, זה שיש לו אחיזה לא עוזר לו. כל זמן שהפנימי מסתבסב.
בדיפ' פוזי/לוקרייט/דטרויט וכו',
הגלגל לא ננעל ולא נעליים.
כל מה שקורה, זה שהדיפ' ננעל ומעביר מומנט שווה לחלוטין לשני הגלגלים. מי שמוציא את הזנב לטיול זה עדיין הפנימי שמקבל יותר מומנט ממה שהוא צריך , בדיוק כמו הפתוח, רק שהפעם, זה חצי מהכוח שהוא קיבל בפתוח, וההחלקה הרבה יותר נשלטת.
נכון, בדיפ' נעול יותר קל להיכנס להיגוי יתר , אבל גם הרבה יותר קל לצאת.
בדיפ' פתוח, כדי להוציא את הישבן, צריך הרבה יותר פרובוקציות, מהירות/ כוח, ולכן, צריך הרבה יותר מיומנות להחזיר אותו.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
הגלגל החיצוני מחזיק פשוט מאד כי המשקל והחיכוך עליו.
על הגלגל הפנימי יש פחות לחץ ופחות חיכוך.
זה עוד הרבה לפני מי מניע.
אתה מערבב מומנטים של הנעה עם העברת מרכז הכובד של הרכב בפנייה.
זה נכון גם לרכב בעיקול בלי מנוע.
וברגע שהדיפ ננעל ומנסה להשוות את מהירויות שני הצדדים, החיצוני מאבד אחיזה, והרכב מחליק.
אתה צודק שבהשוואה בין דיפ פתוח לנעול אוטומטית, בדיפ פתוח צריך הרבה פרובוקציות/מהירות/כוח כדי לאבד אחיזה, וזה בדיוק החסרון של הנעילה האוטומטית, שבהרבה פחות ״פרובוקציה/מהיאות/כוח״ תאבד אחיזה בכביש בעיקול.
את המונח ״גלגל מחליק/נעול מוביל״, אתה מכיר?
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
גיל אתה טועה.. דורון צודק.
תחשוב, הגלגל הפנימי יכול להסתחרר עד מחר.. כל עוד אחד האחוריים אוחז הרכב לא יחליק. רוב המשקל על הגלגל החיצוני.
-
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
הדוגמא הכי פשוטה היא שרכב בעיקול, מתחיל להתהפך מהציר הפנימי החוצה, ולא מהחיצוני פנימה.
כל משקל הרכב על הגלגלים החיצוניים, החיכוך במיטבו, והרכב, במקום להחליק מתהפך.
אם הגלגל החיצוני מאבד אחיזה, הרכב מחליק ולא מתהפך.