-
פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
זה ממש סכנת חיים
לקחו אחריות על הכשל או שהם הצליחו להתנער מזה עד היום?
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ישנה תביעה ייצוגית מולם בניהולו של בחור בשם דני. [email protected].
קרה גם לי עם כל המשפחה בכביש מהיר....
תוכל להוסיף פרטים? כמה קמ עשית על המקורי? שנלמד וניזהר..
יום טוב.
אייל
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
g.m.r
(החלק מקורי)
מקורי מ-2001 ?
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
בארץ התנערו מיזה למיטב ידיעתי.
לא מאמין שהתפוח לא הוחלף מעולם, חשוב להרכיב תפוח מקורי בלבד למרות העלות הגבוהה, החליפי קורס הרבה יותר, זה פשע לא להחליף תפוח עשרות שנים.
בפורומים העולמיים פרסמו ריקול לנושא וממליצים להחליף בין 50 ל 80k גם אם אין חופשים.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
היה לי פעם טויוטה פראדו 2001 ועל כן למדתי את הנושא עד תום..
בדגם רכב זה ה"תפוח" פועל כך שמופעל עליו לחץ לכיוון חוץ.
מבית התפוח החוצה (ועל כן הוא מתפרק אם הוא נשבר)
יש לאופן העבודה הזו יתרונות.
אחד מהם הוא שאף פעם לא מרגישים חופש בהגה.
התפוח תמיד חופר לו מקום בבית התפוח ואין הרגשה של חופש.
זו גם מקור הבעיה. אם התפוח חופר יותר מדי הוא עלול להשתחרר (תוך כדי שבירת בית התפוח)
ברכבים אחרים הכוח על התפוח עובד הפוך ועל כן מרגישים חופש אחרי שנה שנתים, אבל התפוח לא יכול להשבר.
בגלל שלא מרגשים חופש לא בודקים, כי הנהג חושב שהכול בסדר, עד שהתפוח נשבר )-:
הפתרון, וזה מופיע במפורש בספר הרכב, בדיקה שנתית לחופש בתפוח. בדיקה לא מסובכת ואפשר לעשות לבד.
מעל טולרנס מסוים מומלץ בחום להחליף תפוח (סיפור של שעה עבודה).
כל אלו שנוסעים עם תפוח טויוטה מקורי בן 10 ויותר לא מרגישים חופש וחושבים שהכול בסדר, הזהרו אתם נוסעים על פצצה מתקתקת.
חובה לבדוק את התפוחים גם אם הם מקורים כל שנה !
נ.ב - לכל המוגבהים למנהם. בגלל ההגבהה המשולשים עובדים בזווית שהם לא תוכננו לה. כתוצאה מזה נקודת העבודה של התפוח היא בזווית ולא ישרה כפי שהתפוח תוכנן. זה יוצר בלאי מואץ והתפתחות חופשים מהירה יותר מהרגיל.
ברכב מוגבה לדעתי צריך לבדוק חופשים כל חצי שנה. רכב שנוסע בשטח הרבה אולי כדאי אפילו לעבור לבדיקה לפני כל טיול.
אולי זה קצת פנאטי, אבל ממש לא נעים כאשר זה קורא בשטח (שלא לדבר על נסיעה בכביש מהיר )-: )
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
החלק מקורי של טויוטה. לא מקורי של הרכב מהקניה... ברור שהוחלף כבר כמה פעמים. אצלי הרכב 12 שנה רק חלקים מקוריים.
אני צריך לבדוק מתי בדיוק הוחלף פעם אחרונה
מישהו קיבל פיצוי \ריקול \ זיכוי ?
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
מוני, אתה לא דוגמא.
כמה בעלי רכב אכן מתעמקים בספר הרכב?
כמה מהם יבדקו כמוך בולג'וינט כל שנה? כל חצי שנה? לפני כל טיול?
כמה מהם יכניסו את הרכב למוסך מורשה כל חצי שנה או לפני כל טיול רק ע"מ לוודא שמצב הבולג'וינטים תקין?
כמה מהם יבואו ביזמתם למוסך מורשה ויבקשו לבדוק ולהחליף בולג'וינטים מקוריים יקרים גם בכל מקרה של ספק?... הרי החלק המקורי עולה כמשקלו בזהב.
ובכלל, בגלל מה הם בחרו דווקא בטויוטה?.... ביצועים?... נוחות?... עבירות?... כל אלה קיימים בפראדו בשפע, אבל לא אלה הסיבות לרכישה.
אני אגיד לך למה - הם העדיפו טויוטה כדי שיהיה להם בטחון ושקט. שקט נפשי ושקט בכיס. אלה האמינות לאורך שנים ושמירת הערך יוצאת הדופן שהם ערכי המותג הזה. רוב לקוחות טויוטה הם לאו דווקא חובבי רכב, מודעים לכל גרעפץ מכיוון המכלולים המכניים או מבינים גדולים בהנדסת מכונות/רכב ומכונאות. כנראה שהם בדיוק ההפך הגמור - וזה למה, באופן הכי מתבקש וטבעי שאפשר, הם מעדיפים לשלם יותר עבור מכונית עם סמל המותג שמבטיח להם אמינות.
לנדקרוזר 90 פראדו הוא SUV מעולה. לא פחות מזה. אבל דווקא על רקע המצויינות הכוללת של הדגם הזה, אותי זה מדהים איך מתייחסים בשוויון נפש לכשל תכנוני בעל משמעות בטיחותית כל כך חמורה. הרי רק בגלל תקלה נקודתית פשוטה יחסית שכזו (אבל שתוצאותיה הרסניות ויכולות להיות קטלניות) היה צריך להתהפך העולם והרשת היתה צריכה לגעוש. אפילו היצרן הבין שיש בעיה ובדגמים הבאים של הלנדקרוזר (120,150) העסק כבר בנוי אחרת ולא קורס.
רציתי לכתוב עוד כמה תובנות אישיות על סגידת העדר למותגים ועל ההתייחסות למכונית כאל מנייה והשקעה, אבל בשביל מה לעורר כאן מהומות וויכוחים.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
דרור, כנראה שלא הבנת אות כוונתי.
אני לא באתי והיללתי את המותג טויוטה או אפילו כתבתי שנכון לנהוג כך או לא (מבחינת חברת טויוטה)
אני כתבתי את הדברים כמו שהם, עובדות הנדסיות בלבד (כמו שאני אוהב).
את הויכוחים החוקתים צודק או לא טוב או לא וכו אני משאיר לאנשים כמו ברנרד. עורכי דין טובים בדברים האלו.
העובדות הם שטויוטה התיחסו לנקודה הזו וכתבו שחיבים לבדוק פעם בשנה.
אם עובר טולרנס מסוים חיבים להחליף.
על כן כנראה שהם היו מודעים לתפוח הזה ולבעיות שהוא עלול ליצר.
על כן לא נראה לי שראוי לקרוא לזה כשל תכנוני אם היצרן כתב שיש לבדוק את התפוח כל שנה, ולהחליף במידת הצורך.
אם באופן סידרתי התפוחים כושלים למרות בדיקה (ואם יש צורך החלפה) תקופתית, כאן יש כבר כשל תכנוני.
אבל למיטב ידעתי זה לא המצב.
התכנון הזה היה בלנדקרוזר משנת 92 עד 2001 (עד כמה שאני זוכר).
החליפו אותו ב 2002 אבל הרבה דברים שונו במתלה הקידמי ב 2002 לא רק התפוח הנ"ל
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
אכן מדובר בדגם מצויין עם המון יתרונות בכביש ובשטח.
אך עם זאת אין ספק שאתה צודק שיש כשל מבני! וזה פשוט בזיון! ובאמת שאין פה מה להגן על טויוטה
הם צריכים לקחת אחריות! ואנחנו בתור פורום צריכים לדרוש את זה מהם!
צריך החלפות יזומות של טויוטה / חלק משודרג שלא קורס
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
לשאלת פות"ש על פיצוי - לנדקרוזר 90 יוצר בין 1999ל-2003. אני לא יודע מה שנת הייצור של הרכב שלך, אבל במקרה הטוב הוא בן 13 שנים לכל הפחות, כבר מזמן לא באחריות = עקרונית, אף אחד לא חייב לך דבר.
גם על החלקים יש אחריות ע"פ חוק לפרק זמן מסוים. למיטב זכרוני 3 חודשים מרגע ההתקנה. מעבר לזה - שום דבר.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
דרור, כנראה שלא הבנת אות כוונתי.
אני לא באתי והיללתי את המותג טויוטה או אפילו כתבתי שנכון לנהוג כך או לא (מבחינת חברת טויוטה)
אני כתבתי את הדברים כמו שהם, עובדות הנדסיות בלבד (כמו שאני אוהב).
את הויכוחים החוקתים צודק או לא טוב או לא וכו אני משאיר לאנשים כמו ברנרד. עורכי דין טובים בדברים האלו.
העובדות הם שטויוטה התיחסו לנקודה הזו וכתבו שחיבים לבדוק פעם בשנה.
אם עובר טולרנס מסוים חיבים להחליף.
על כן כנראה שהם היו מודעים לתפוח הזה ולבעיות שהוא עלול ליצר.
על כן לא נראה לי שראוי לקרוא לזה כשל תכנוני אם היצרן כתב שיש לבדוק את התפוח כל שנה, ולהחליף במידת הצורך.
אם באופן סידרתי התפוחים כושלים למרות בדיקה (ואם יש צורך החלפה) תקופתית, כאן יש כבר כשל תכנוני.
אבל למיטב ידעתי זה לא המצב.
התכנון הזה היה בלנדקרוזר משנת 92 עד 2001 (עד כמה שאני זוכר).
החליפו אותו ב 2002 אבל הרבה דברים שונו במתלה הקידמי ב 2002 לא רק התפוח הנ"ל
מוני, אתה מהנדס, אתה מודע לרכב שלך, אתה בעל ידע טכני רב, אתה לא מתעצל לפתוח ארגז כלים ולהתלכלך כאחרון המוסכניקים. ואתה מתייחס לדברים מנקודת המבט של מהנדס, חובב רכב, חובב מכונאות, בעל מודעות וידע טכני ונסיון רב-ערך.
אצלך אם יש ספק - אין ספק. אתה לא מתעצל, מפשיל שרווילם ומתקן. בעצמך.
ואתה לא דוגמה מייצגת של בעל לנדקרוזר.
רוב בעלי הרכב אינם מהנדסים, אינם בעלי ידע טכני, לא מודעים לבעיה ובוודאי לא מטפלים ברכב כזה בעצמם. הם יהיו מודעים לבעיה רק אחרי שהבולג'יונט יישבר (וייקח איתו ציריה ומשולש וכנף קדמית ועוד כל מיני חלקים ומכלולים יקרים מסביב. הנזק - חמש ספרות בשקלים). וזה במקרה הטוב שהנזק הוא רק לרכב ולא גרם לתאונה.
לבדוק פעם בשנה זה סבבה - הרי הרכב אמור להיכנס לטיפול במוסך מורשה לפחות אחת לשנה ואם זו הוראת היצרן המוסך אמור לבצע אותה כלשונה. כמה מוסכים אכן בודקים את העניין ברצינות? זו כבר שאלה אחרת. ואם החלק יימצא תקין בבדיקה ועשרה חודשים אחר כך ייכשל?
מבחינתך אין בעיה - "תבדקו כל חצי שנה". או "תבדקו לפני כל טיול". סבבה. זה אתה ואני וזה מתאים למי שמתעסק בג'יפים ישנים ולא מפחד לפתוח ארגז כלים. זה לא תקף לרוב בעלי הלנדקרוזר.
מה השלב הבא? לבדוק אחת לחודש? אחת לשבוע? כל בוקר? ברור שאני מגזים בכוונה, אבל המסר ברור - לא בשביל זה מעדיפים לשלם יותר עבור טויוטה.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
g.m.r
אכן מדובר בדגם מצויין עם המון יתרונות בכביש ובשטח.
אך עם זאת אין ספק שאתה צודק שיש כשל מבני! וזה פשוט בזיון! ובאמת שאין פה מה להגן על טויוטה
הם צריכים לקחת אחריות! ואנחנו בתור פורום צריכים לדרוש את זה מהם!
צריך החלפות יזומות של טויוטה / חלק משודרג שלא קורס
מידי פעם יש פה(ובפורומים אחרים) אחד כמוך שזה קורה לו ומקווה לשנות את העולם, הלוואי שתצליח, אחרים מהר מאוד היתייאשו תיקנו את הרכב והעיפו אותו.
אני לא יודע על איזה יתרונות בשטח אתה מדבר אבל אני ראיתי הרבה כשלונות, החל ממתלים שקורסים, מסרקי הגה, מוטות רדיוס, סרן קידמיעשוי מזכוכית וכו', וכן הרכבים הו מטופלים כמו שצריך, אפילו אחד מהם של בעל מוסך שסגד לטויוטה.
לדגמים מ 2002 ומעלה יש צרות אחרות, יש לי אפילו סירטון ב live אבל לא יודע איך לשתף פה.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
לא מדובר על תקלה רגילה. אלה על תקלה שהיא ממש סכנת חיים וצריך להתייחס אליה בהתאם. ונובעת מכשל תכנוני ומבני
כמו שאם ישנה תקלה בברקסים או חלילה גז שנתקע לחוץ ליצרן יש אחריות
החלפתי לאורך השנים המון חלקים ומעולם לא דרשתי פיצוי... אבל זה מקרא שונה בתכלית
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
כמו שאמרו, זה קרה ויקרה כנראה לעוד אנשים, צריך להגביר את המודעות ולבדוק בכל היזדמנות, בתגובה 2 רשמו לך שיש תביעה ייצוגית, תיצטרף.
ד"א
אתה צודק, זה כשל תכנוני והעובדה שלקח להם זמן להבין אותו ורק אז שינו את המתלה.
אכן סכנת חים ממשית למי שלא מכיר.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
יש מושג שנקרא אחריות תכן.
מקובל מאוד שלמרות שהאחריות התפעולית היא לשנה-שנתיים- חמש... אחריות התכן היא לא מוגבלת בזמן.
על אחת כמה וכמה כשמתברר ליקוי תכן בעל השפעות בטיחותיות.
לא מזמן היה ריקול לגראנד צ'ירוקי לגבי וו הגרירה שדרוש כדי למגן את מיכל הדלק מפני פגיעה מאחור ואנשים עם ג'יפ בן מעל ל-20 (!!) קיבלו וו גרירה חדש.
איל
-
פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
בארץ התנערו מיזה למיטב ידיעתי.
לא מאמין שהתפוח לא הוחלף מעולם, חשוב להרכיב תפוח מקורי בלבד למרות העלות הגבוהה, החליפי קורס הרבה יותר, זה פשע לא להחליף תפוח עשרות שנים.
בפורומים העולמיים פרסמו ריקול לנושא וממליצים להחליף בין 50 ל 80k גם אם אין חופשים.
א. תתפלא עם איזה רכבים מוזנחים אנשים מסתובבים, בגלל זה השאלה.
זה מועצם כי אנשים חושבים שבטויוטה לא צריך לטפל.
לא בא להגיד כלום על פותח השרשור, אבל השאלה במקומה.
ב. אם היה ריקול, ליבואן אין איך להתנער, או שזה ריקול או שלא.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
א. תתפלא עם איזה רכבים מוזנחים אנשים מסתובבים, בגלל זה השאלה.
זה מועצם כי אנשים חושבים שבטויוטה לא צריך לטפל.
לא בא להגיד כלום על פותח השרשור, אבל השאלה במקומה.
ב. אם היה ריקול, ליבואן אין איך להתנער, או שזה ריקול או שלא.
התאמצתי דורון...
http://www.toyota-tech.eu/toms_cabs/EN/5KGM-208.pdf
מוזר שזה לא לדגמי 99-2000 אלא מ 2002...
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
שים לב שיש סדרות VIN מאד מוגדרות, וכתוב שם שהלקוחות יקבלו בדואר מכתב (אני מניח שזה רלוונטי רק אם הרכב בבעלות המקורית).
גם צוין שאין מגבלת זמן לתיקון (בהקשר לחריגה מאחריות).
אז מאד קל לבדוק מול רכבים בארץ, וצריך לזכור שלא כל סדרה הגיעה לכאן באותו השנתון.
מה שקובע זה האם ה-VIN רלוונטי, כי יכול להיות שאלו רכבים שהגיעו לשוק ספציפי.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
שמתי לב, ולא מבין למה זה ככה, המשותף לכולם זה אותו מתלה קורס, יש גם סירטוני הסבר ברשת לדגמים.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ליבואן יש אינטרס לא פחות מהיצרן לביצוע ריקול או קמפיין, בכלל וגם בפרט כשמדובר ברכבים ישנים.
הוא מצליח להגיע כך לבעלי רכבים מהמותג שנטשו את רשת מרכזי השירות. זה מאפשר לנסות להשיג אותם שוב כלקוחות, בוודאי בטווח הקצר, אבל בשאיפה גם לטווח הארוך.
יש עניין תדמיתי, אבל הוא לכאן ולכאן. מצד אחד, תקלה, מצד שני יצרן/יבואן שדואג ללקוחות.
למנהל הטכני של היבואן, האיש שתובע מהיצרן להכריז על ריקול או קמפיין, האינטרס הוא מובהק, לשמור על התפקיד שלו, ועל עצמו מלהיכנס לכלא, במידה ותתרחש קטסטרופה.
היבואן מפוצה מהיצרן על ההוצאות.
לדעתי, המחשבה שיבואן יתחמק מלהיות מעורב בריקול או קמפיין נובעת מאי הבנת התמונה.
עד כאן ברמה הצינית/המסחרית/הפרסונלית. ברמה ההומנית, במחלקות היבואן יושבים אנשים כמוני וכמוכם שלא מעוניינים שאדם כלשהו ייפגע, ולכן ירצו שתקלות בטיחותיות יפתרו מבעוד מועד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
שמתי לב, ולא מבין למה זה ככה, המשותף לכולם זה אותו מתלה קורס, יש גם סירטוני הסבר ברשת לדגמים.
כנראה שהמשותף הוא חלק ספציפי מסדרה ספציפית, שהותקן ברכבים מסויימים, ולא גורף בכל העולם.
גם דוושות הגז התקולות היו בסדרה מסויימת של יצרן משנה, שלפי הפרסומים שיווק את אותה דוושה בדיוק ליצרנים אחרים שבשקט-בשקט החליפו בלי לחטוף את הפרסום הרע.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
לאחר כמה חפירות למה לא כולם באופן גורף צריכים להחליף תפוחים:
הטענה של היצרן שבסידרה מסויימת יצאו תפוחים עם חתיכת "גרד" והוא הגורם לשחיקה מוגברת או תלישת התפוח.
עכשיו נישאלת שאלה אחרת:
אם זה באמת ככה, יכול להיות שהתפוחים "התקולים" עם הגרד נימכרו גם אחרי שהרכב ירד מפס הייצור כחלק חלופי במחסני היבואן?
למה לא הודיעו על מספרי סידרה של התפוחים האלו כדי שיורידו אותם מהמדפים?
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
זה לא גראד...זה כשל תכנוני
הבולג'וינטים מתפרקים בכל השנתונים. וגם הבולג'וינטים שמוכרים היום בטויוטה יתפרקו ויגרמו לקריסה מוחלטת של המתלה
אצלי הקריסה היתה על בולגוינטים מקוריים שהוחלפו כבר מספר פעמים לאורך השנים
הפתרון היחיד נכון לעכשיו זה החלפה יזומה כל תקופה
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
מוני, אתה טועה ומטעה. הדרישה של טויוטה לבדוק את הבול-ג'וינט בתדירות גבוהה היא כסת"ח דהפקטו של יצרן שמזלזל בחיי הלקוחות שלו. גועל נפש. הם ידעו שקיימת בעיה אבל לא היו מוכנים להשקיע שקל כדי לשמור על חיי הלקוחות שלהם.
בפראדו צריך בד"ח, לפני כל נסיעה לבדוק חופשים במתלה הקדמי ואני לא צוחק.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
[QUOTE=ד ו ר ו ן;680877]כנראה שהמשותף הוא חלק ספציפי מסדרה ספציפית, שהותקן ברכבים מסויימים, ולא גורף בכל העולם.
גם דוושות הגז התקולות היו בסדרה מסויימת של יצרן משנה, שלפי הפרסומים שיווק את אותה דוושה בדיוק ליצרנים אחרים שבשקט-בשקט החליפו בלי לחטוף את הפרסום הרע.[/QUOT
שקלתי לקנות את הפראדו לפני הדיסקו ועליתי על הצרה הזאת די מהר ולכן לא רכשתי את הגרוטאה המסוכנת הזאת שעלולה לחסל לך את המשפחה. אם תעיין באתרים האהובים עליך באוסטרליה תגלה שלא מדובר בכשל של סידרה מסוימת אלא בתקלה שמתרחשת כל הזמן, בכל העולם. לא מדובר בחלק פגום אלא בהנדסה קטסטרופלית.
כל בעל פראדו חייב לסגל לעצמו הרגל של בדיקת חובה בדיוק כמו במטוס ובפעם בשבוע לבדוק חופשים במתלה.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
נאמר כבר בעבר שבגלל התכנון של המתלה קשה מאוד להבחין בחופש בתפוחים, בגלל זה הציבו החלפה כל x ק"מ שלדעתי זה גם לא נכון לעשות כי כל אחד משתמש ברכב באופן שונה, האחד נוסע 3 פעמים בשבוע בדרכי שטח והאחר 3 טיולים בשנה, לכן קשה לקבוע מי צריך להחליף ומתי.
הצרה גם שהתפוחים לא זולים בכלל, כ 500 ₪ לתפוח מקורי כשחליפי עולה גרוש וחצי וגם זה מה שהוא שווה, לכן גם הפיתוי של אנשים שלא מבינים להרכיב חליפי ובכך מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך בלי לדעת...
לפני כמה זמן קרה לחבר שמטפל ברכב היטב והרכב יצא בדיוק מהמוסך לאחר שיפוץ גיר ובדיקה כללית הדבר הזה באחד הכבישים הראשיים באזור בירדה במהירות דו סיפרתית, קרס המתלה ולקח איתו עוד כמה רכיבים בדרך, חתיכת נזק ועוד אחרי שיפוץ גיר... לא נעים...
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
עמית, אני לא רוצה להגרר איתך לוויכוחים אישיים, כנהוג בכל מני אתרים אבל גם לצערי באתר הזה )-:
העובדות הם שבספר הרכב מוגדר בדיקה שנתית של התפוח, מוגדר בדיוק איך וכיצד לבדוק ולמדוד.
המידה והתפוח לא בטלורנס מחויב להחליף אותו.
עכשיו אתה יכול לפרש מפה עד מחר מה שאתה רוצה, אני לא אכנס לוויכוחים של עורכי דין.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
מוני, מדובר בסוגיה חשובה מאוד.
תקלות ישנן ויהיו בכל רכב זה מצב בלתי נמנע. השאלה היא, כיצד נוהגים היצרן והרגולטור במקרה של כשל בטיחותי וכאן מזהים התנהלות בעייתית ולא רק במקרה הנדון של טויוטה.
בפראדו ישנם כשלים במתלה הקדמי בכל העולם, גם כאשר הרכב מטופל בדקדקנות ע"י מוסכים מורשים בהתאם להוראות היצרן. מכאן אני מסיק שהוראות היצרן מטרתן היתה לייצר כסת"ח ולא לפתור את הבעיה. היה מצופה מחברה כמו טויוטה שמתגאה במתודולוגיות ניהול איכות מכאן ועד הודעה חדשה, שתנקוט בצעד המתבקש ותייצר פתרון שמחזיק מיים ברכב שמיועד לתפקד כרכב שטח. אממה, פתרון כזה עולה כסף, הרבה כסף והם בחרו בדרך אחרת שבמבחן התוצאה לא נתנת ליישום.
על פניו הרגולטור קרי משרד התחבורה היה אמור להתערב בתהליך ולאלץ את היבואן לפתור את הבעיה ולא להפקיר את בעלי הרכב לבדיקות טולרנס שכנראה אף אחד במוסכי היבואן לא יודע לבצע.
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
תוכל לתת דוגמא למוסך מורשה שמטפל באופן מדוקדק ברכב?
אחסוך לך את המאמץ. אין כזה. גם לא מוסך בבעלות יבואן שהייתי המנהל הטכני שלו בעבר. זה מתוך החלטות מודעות לגמרי של מנהלי המוסכים, ולא כלאחר יד. לא אכנס עכשיו לסיבות שמובילות לזה, אבל זה המצב בפועל.
אם אתה רוצה טיפול מדוקדק, תטפל לבד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: פראדו 2001 - בולג'וינט תחתון התפרק! יש פיצוי מטויוטה? (החלק מקורי)
עמית,
חשבת לרגע שאולי כל מה שכתבת כבר היה בשיקול של הרלוונטיים לנושא, ובשקלול סופי זה המצב?
תקרא בין השורות של חנן.
תקרא מה מוני כתב ברור,,