-
שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופיצוץ???
הודעה ראשונה
אחרי בישול ארוך, אני והבנים, רכשנו סיקס (ארוך 91)
פרוייקט....
למען הצניעות נצהיר שאנחנו מנוסים בשטח אבל בצד הטכני אנחנו עדיין בתחילת הדרך (זכרונות מהצבא ולילות של התקעות וחילוצים בשטח)
בנינו תכנית מקיפה שבכוונתנו לממש במגבלות הזמן והתקציב
שלב ראשון
פירוקים חפירות וקילוף (בהשראת יהודה ושאר וותיקי הפורום)
קורה אחורית מחייבת כירורגיה עמוקה בנייה והכנה של קורה חדשה
קטע הצינור בבסיס קשת ההתהפכות רקוב
רקבונות ברצפה באזור המדרגה וחיבור הקשת - פירקנו את התושבות והתחלנו בביעור חלודה ובכירורגיה עמוקה
טיפול יסודי בדופן בעיקר באיזורי הכנפיים
ועוד....
הכוונה בשלב הזה היא להשאיר את הגוף מחובר ולבצע כירורגיה סלקטיבית
ככל שאנחנו מתקרבים לאיזור מיכל הדלק (חצי ריק), אני משקשק..... גיצים מהחיתוך ומריתוכים
נשמח לעיצה (ראשונה בפורום)
האם לפרק?
האם לרוקן? - גזים מהזכרון שלי יותר נפיצים מנוזל
האם למלא עד הסוף?
האם להגן?
נשמח לעצת מנוסים
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
ברוך הבא!
דבר ראשון להתבסס על השרשור של יהודה זה החלטה מעולה!, יש פה בפורום גם שירשור של IMRI על שיפוץ סמוראי טנדר וגם שם יש מידע טוב לגבי שיפוץ בדרך הנכונה וללא קיצורי דרך .
לגבי המיכל דלק אם אתה גם ככה משפץ את הבודי אני לא מבין למה לא לפרק אותו מהרכב ולתת לו גם את הטיפול הנדרש סביר להניח שהוא גם זקוק לצביעה, ניקוי והחלפת צינורות יבשים/פגומים. וגם כאשר תגיע לטיפול בחלק האחורי של הבודי אז הגישה לחלקים בבודי ולרצפה של הרכב הרבה יותר נוחים ללא המיכל דלק.
אני בכל מקרה הייתי מפרק.
במידה והוא לא חלוד מבפנים ואתה מתכוון לאחסן אותו עד תום השיפוץ אז גם תקפיד לא להשאיר אותו ריק כי אז החלודה תתחיל.
אני גם בתהליך דומה אז בהצלחה ותמשיך לשתף!
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
מזל טוב !
תהליך ארוך מיגע אבל גם מספק מאוד.
ממה שסיפרת על הרכב שלך אתה חיב לבצע שיפוץ מעמיק.
החלודה לא נפסקת רק באזור הריצפה תאמין לי..
אני בתהליך מתמשך של שיפוץ ברמת הבורג של CJ7
אני מכיר לעומק את הפח והרקבונות ב CJ
אם הקורה האחורית רקובה רוב הסיכויים שגם חלק לא קטן מהרצפה.
בסיס הקשתות והחיבור בין קיר האש לריצפה גם הוא תמיד מקור לצרות.
מקור נוסף לצרות הוא כניסת האוורור והבסיס עליה יושבת הצירים של החלון הקידמי.
אם כבר עשו "פחחות" לרכב רוב הסיכויים שהוא פחות או יותר מחזק על ידי מילוי פחחים.
פרויקט כזה דורש מקום נוח לעבודה (רצוי מוגן משמש וגשם).
רתכת CO2 דיסק 4.5 רצוי גם חותך פלזמה.
ועוד מגוון של כלים.
ניתן לקנות חתיכות פח שלמות של חלקי רצפה וצדדים (חפש באמזון)
גם מקל על ההתאמה וגם נותן מראה מקורי.
אם תרצה צור קשר ואשמח לפרט.
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
מוני, טל (זה השם?), תודה על תגובה מהירה
החלטה,
מחר נעלה את הירכתיים על בוקים, נפרק את מיכל הדלק, נעבוד על שחרור ברגי התושבות צד ימין ומאחור
נמשיך בחשיפה ובקילופים
נפרק את החלון הקדמי ונקווה שהמצב סביר
הרעיון לקנות חלקים שלמים באמזון מפתיע ומפתה, בדיקה מקיפה של העניין בתחילת השבוע הבא
מצויידים לא רע כאשר האתגר הוא הרתכת
יש לנו רתכת וותיקה ובמיומנות שלנו אין סיכוי שנצליח אתה בריתוך פחים
CO2 = הוצאה גדולה - האם אפשרי להתחלק עם מישהו ?(TOOL SHARING). נבדוק
בשלב זה מהססים לשאוף לפירוק מלא מהשילדה
קשת ההתהפכות מרותכת לגוף מאחור
פירוק החשמליה נראה כמו אתגר לא קטן
אולי נשנה את ההחלטה בהמשך כאשר נצבור בטחון......
במהלך השבת נעביר תמונות
איתי
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
כן טל,
ללא רתכת CO2 יהיה לך בעיה רצינית בריתוך פחים בבודי ... לצערי אין יותר מידי ברירות אלא עם תמצא אמבטיה במצב מושלם (קשה לי להאמין) שלא דורשת חיתוכים /ריתוכים.
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
באשר למיכל הדלק תוריד אותו ידידי. נתק את צינורות המילוי, חתוך את צינורות הגומי שמגיעים אל המצוף (גם ככה תחליף אותם בהמשך), 7 ברגים (4 מאחור 3 מלפנים) והוא למטה.
בהצלחה בפרוייקט המשותף עם הבנים! אתם עוד לא יודעים את זה אבל הגיע אליכם בן משפחה חדש.
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
מזל טוב על עוד סיקס שמשתפץ לו .
אני כרגע באמצע שיפוץ של הסיקס שלי ( שירשור ארוך ומפורט מתנהל לו בפורום של ה: CJ CLUB , פורום סיפורי ג'יפים ) .
אני מאמין שאתה מתכוון לשפץ מהיסוד ולא רק למראית עין, מציע לך לפרק את הבודי , אצלי בניתי מתקן "שאוורמה" לבודי .
כמו כן חייב רתכת מיג ( CO2 ) קטנה , או לחילופין אוטוגן , בצורה אחרת יהיה קשה עד מאוד לרתך וגם עלולים להיווצר עיוותים .
אם תרצה להיתרשם מהשיפוץ שלי אתה מוזמן להתקשר , היום ( יום שישי ) אני עובד עליו כל היום .
מיקום באיור המרכז .
אילן - 050-5249686
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
חפש באמזון ןב ebay יש רתכות CO קטנות בסביבות ה 2000+ שח
גם בזיקה יש רתכת טובה מאוד (לי עלה 2700 שח)
החשמל של הרכב הוא לא כל כך מסובך, הבעיה היא עם ה"תיקונים" שעושים לצמה.
אם אתה ממש מתיאש אפשר לקנות צמה חדשה מקצה לקצה אבל זה עולה (הרבה)
סך הכול החוטים הם איכותיים ומחזקים מעמד לא רע (והרכב שלי הוא בן 34 שיהיה בריא)
ניתן לקנות ב EBAY חוטים במגוון צבעיםב עוביים שונים.
אני קניתי 16 AWG 11 צבעים 5 מטר כל צבע (סביבות 200 שח) והספיק לי לכל התקונים.
הוצאתי בסביבות קילו של חוטים מאלתורים ומעקפים שהפושעים הישראלים הכניסו בו במהלך 29 שנה...
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
כולם, אינפוטים מצוינים, תודה!!
הסתיים יום בסיפוק
בעיקר המשך פירוקים והכנת השטח
מאבק על כל בורג !!!!
ירכתיים על בוקים
מיכל הדלק פורק באלגנטיות ועבר לאחסנה - נראה במצב טוב . נראה שאפשר יהיה לנקות, להחליף צנרת ולהחזיר למקומו (לאחר השלמת הטיפול בגוף)
פתחנו מעט את כל ברגי התושבות
צד שמאל גומיות חדשות (הוחלפו על ידי קודמי)
צד ימין לא טופל ומחייב החלפה
איזור תושבות הירכתיים רקוב כולו - התחלתי בחפירות ובהמשך כירורגיה עמוקה
התחתית במצב יותר טוב משחשבתי למעט איזור המדרגה וקשת ההתהפכות והירכתיים
מסגרת החלון רקובה ונראה לי שלא כדאי להשקיע - אנסה לחפש חלון תחליפי (ישראלי?, אמריקאי?)
כרגע לא מצליח לפתוח את ברגי החיבור של החלון.. מתסכל
קיר האש והאזור מתחת לחלון במצב טוב ללא רקבונות למעט בנקודה אחת שטחית (חפרתי) - כבוד לבעלים הקודמים
מכסה מנוע, חזית וכנפיים קדמיות ללא רקבונות
בתכנית לשבוע הבא המשך חפירות
חיתוכים והתחלת שרטוט של חלקי הפח הדרושים (הורדתי תכנת שרטוט)
אבדוק גם את האופציה של אמזון
נכין רשימת קניות מחו"ל ונתחיל לדרג הזמנות
נתלבט לגבי הרתכת
מקווה להצליח לפרק את החלון סופית
תמונות בדרך
שבת שלום
איתי
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
בהצלחה!
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
חשיפה ראשונה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
אז זהו, זה האתגר לשלב זה . נמשיך לפי התכנית . מחפש חלון. יודעים איפה ניתן להשיג?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
אצל ראוף במצרת ניתן להשיג חלון משומש בסביבות ה 700 שח
גם אני חשבתי להחליף חלון אבל בסוף תיקנתי אותו.
סתם בשביל האתגר..
לפי מצב הרקבונות אתה חיב לחתוך ולשחזר לא מעט מתכת.
אפשרי לעשות זאת ללא פירוק מהשסי, אבל מאוד לא נוח
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
אתה תהיה חייב לפרק את הבודי. חשבתם אולי להשיג בודי אחר במצב טוב יותר?
בכל מקרה, אם אין לך אז אני ממליץ לך לבנות מנוף שיקל לך את העבודה על הבודי והרכב. מנוף 2 משולשים עם קורה חזקה בניהם ומנגנון הרמה.
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
כאחד ששיפץ cj אני יכול לומר לך שחבל על כל דקת עבודה ועל כל שקל שתוציא על הבודי הזה .
חפש בודי של סופה ארוכה שלם כמה שצריך ותכין אותו ככה גם תהיה לך אופציה לברזנט או פיבר ולדלתות נורמליות .
הבודי הזה נראה כאילו יצאמתוך האדמה
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
יש לך חלון ישראלי. יש לי כזה בחצר במצב סביר מאוד אבל ללא זכוכית. שלך עבור 200 שח.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
מעולה. הזדמנות להכיר. אתקשר מחר לתאם.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
אם באמת תחליף בודי תחליף את החלון הזה לחלון אמריקאי בשביל שיתאים לך לסגירות\דלתות
אני מבין שההוצאה נשמעת יקרה אבל אם אתה מתכנן להישאר הרבה זמן עם הרכב עדיף לעשות הכל כמו שצריך ולא לחסוך בדברים החשובים
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
איזה אומץ להחליט לשפץ את הבודי הזה, מצדיע לך!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
אם באמת תחליף בודי תחליף את החלון הזה לחלון אמריקאי בשביל שיתאים לך לסגירות\דלתות
אני מבין שההוצאה נשמעת יקרה אבל אם אתה מתכנן להישאר הרבה זמן עם הרכב עדיף לעשות הכל כמו שצריך ולא לחסוך בדברים החשובים
\
שאלה של טירון, מה ההבדל בין חלון אמריקאי לישראלי? למה אמריקאי יתאים יותר לסגירות\דלתות?
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
מהתמונות הבודי הזה בהחלט ניתן לשיפוץ.
רוב הפח בו סביר חוץ מהנקודות הידועות לבעיות (איזור הקשתות ורגלי הנהג)
למצוא בודי סופה (על CJ אי בכלל לא מדבר) במצב סביר קשה מאוד היום.
וגם הוא יהיה עם הרבה חלודה וידרוש תיקונים כלשהם והתאמות.
מעבר לזה אחרי תיקון כזה מסיבי תקבל גוף הרבה יותר חזק שישרת אותך שנים רבות.
כדאי מאוד לקנות חותך פלזמה. עושה את העבודה להרבה יותר נוחה ומהירה.
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
ככל שנוספות תגובות, האנדרנלין עולה. בשלב זה החלטנו להמשיך להלחם על הבודי הנוכחי. ההערכה שלי דומה לשל מוני. הבודי הזה לדעתינו בר שיקום. האתגר המורכב יהיה באיזור הזנב שם נצטרך לבנות קורה חדשה ולחזק אותה לגוף. בדומה לעבודה של יהודה. הכוונה היא לנסות ולחזור למצב נסיעה עד הקיץ. ואז להמשיך בעבודה במקביל. רשימת המשימות לשיפוץ, כצפוי הולכת ומתארכת. ממשיכים בהכנות ליום נוסף בסופש הקרוב
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ סיקס - התחלה -חיתוך וריתוך קורה אחורית, בדפנות ובמדרגה - סכנת התלקחות ופ
אני חושש שלוח הזמנים שלך שגוי.
אני מניח שתוריד את הבודי אחרת זה יקח הרבה יותר זמן..
בהנחה שיש שני אנשים עובדים וכל יום עבודה 8 שעות
להלן הערכת הזמנים שלי (ואני מעריך במינימום זמן)
פירוק בודי וחשמל של הרכב - 2 ימים
תיקון ושיחזור צמת חשמל - 3 ימים
תיקון פחחות בודי 5 ימים
יישור לפני צביעה 2 ימים
הכנות לצביעה (שיפשוף) וצביעה 2 ימים.
מכניקה (זמן טוב להחליף קלץ ולחזק ברגים - 2 ימים
אינטגרציה של כל הגיפ - 2 ימים
סך הכול 18 ימי עבודה.
עד הקיץ יש לנו 4 חודשים.
בהנחה שאתה משקיע יום בשבוע כל שבוע 16 ימי עבודה.
ואף אחד לא משקיע שבוע שבוע עבודה...
בקיצור תכנן מחדש לוחות זמנים או הוסף עוד כוח אדם.