שלום לחברי הפורום
קצר ולעניין - הגימיני שלי מוגבהה עם EFS שחורים 2"
בעלי גימיני צפוניים ( איזור כרמיאל או חיפה ) עם מפרט זהה איפוא עברתם טסט - ללא בעיות
נא לחזור אלי בהודעה פרטית בלבד
תודה מראש
Printable View
שלום לחברי הפורום
קצר ולעניין - הגימיני שלי מוגבהה עם EFS שחורים 2"
בעלי גימיני צפוניים ( איזור כרמיאל או חיפה ) עם מפרט זהה איפוא עברתם טסט - ללא בעיות
נא לחזור אלי בהודעה פרטית בלבד
תודה מראש
אף צדיק בצפון ?
משהו יותר דרומה אולי ?
הפורום הזה מת.
אתה תעבור טסט בלי בעיה.
תודה.
התשובה החד משמעית הזו מגיעה מתוך מידע ספציפי? תחושת בטן? היכרות עם ההנחיות שהגיעו לכל מכוני הטסטים?
אז התשובה שקיבלתי במכון בכרמיאל מהרב בוחן ( לא נגשתי לטסט )
עשית הגבהה - לך לקבל אישור בעמדה מספר אחת...
יתכן ששאלתי שאלת קיטבק ?
אם לצטט תגובה מעלי... כן, חד משמעי
לגיטימי לגמרי לשאול את הרב בוחן לפני התשלום אם יש לו בעיה עם ג׳יפים או עם המראה הכללי של הרכב שלך.
אין בעיה לעמוד בבדיקה מכנית כהילכתה אבל אחרי ששילמתי לא לעניין לגלות שהמכון לא רוצה להתמודד עם ג׳יפים כן או לא בצדק.
אני הייתי נוהג בדיוק כך בטרם הכניסה למשרד.
לפות״ש, מתי הגבהת ואם יותר משנה, מדוע אינך חוזר לאותו המכון?
יש הבדל בין שאלה לגבי ג׳יפים לבין שאלה לגבי הגבהה.
לפות״ש, מתי הגבהת ואם יותר משנה, מדוע אינך חוזר לאותו המכון?[/QUOTE]
את ההגבהה עשיתי לפני פחות משנה
נחשוב מה עושים....
אל תלך לטסט בכרמיאל . נבלות עם קבלות!!!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אגב, ככול שראיתי באינטרנט, ההגבהה הזו של היצרן לרכב בגובה 2״ מאושרת TUV.
פנה ליבואן שלה בארץ ובקש אישורים מתאימים.
ייתכן מאוד שלא תצטרך טובות ממכון הרישוי...
מה אתם מבלבלים לבנאדם ת'ביצים.
איזה מכון רישוי יודע מה זה ומי זה TUV.
והנה - הקפיצים שחורים. אז מה? הוא "לא מוגבה"?.....:confused:
זו הג'יפוקליפסה.
לא, השמים לא נפלו. "רק" אי אפשר לעבור טסט. לזה התכוונתי. ומי שרוצה, שילבש חוטיני.
איך הגעת למסקנה הזו דרור?
בעבר יכולת ללכת למכון ולהגיד להם שהרכב מוגבה ולעבור טסט?
אתה מכיר מישהו שעשה זאת?
ברמה האישית אני יכול לספר שלא הרגשתי שום שינוי לרעה ובטח לא ג׳יפוקליפסה כמו שאתה מתאר.
מאחר ונפתחה אפשרות נוספת ובדרך המלך המלצתי לו לנסות אותה.
שוב, לא להיכנס למרה שחורה ללא סיבה. לפחות עד שתכיר 2-3 ג׳יפים עם שינוי שאינו משתין מהמקפצה ושעומדים בבית בלי יכולת לעבור טסט.
"השתנה מהמקפצה" - מושג גמיש כמו מסטיק. יש בוחנים שעד שלא תגיע על צמיג 44' על סרני רוקוול, לא יתייחסו בכלל. לעומתם יש בוחנים - והם הרוב - שמבחינתם בולם צהוב על קפיץ אדום זה פשע נגד האנושות.
"נבלות עם קבלות" - 99% ממכוני הרישוי. כל אלה שפעם העלימו עין מקפיץ אדום, בולם צהוב או נדנדה משולשת, ו"העבירו בקלות" (יחסית, כן?... זה לא היה בחינם. במצטבר, הם בנו עלינו וילות) - והיום, אחרי ביקורי הפתע של מפקחי משרד התחבורע ימ"ש והסגירות המנהליות, מפחדים מהצל של עצמם. האחוז הבודד זה אלה שמשרד התחבורע עוד לא ביקר אצלם.
"אישור להגבהה" - מי נותן דבר כזה? מי נותן רטרואקטיבית לרכב שכבר מוגבה כמה שנים? מי נותן לרכב שמורכבים בו קפיצים X ובולמים Y?
צבע הקפיצים/בולמים - לא ניכנס לזה שוב. זה כל כך מטומטם שעצם העיסוק בזה מוריד מערכנו והופך אותנו לטיפשים ואווילים כמו אלה שמקבלים מהמדינה משכורת כדי להתעסק בנושא הזה ולקבוע לו נהלים ותקנות. הקטנה שלי שלומדת בכיתה א' עושה היקשים אינטיליגנטיים יותר מגאוני המשרד הממשלתי המיותר הזה.
דגם הקפיצים והבולמים - בולם זה חלק מתכלה שאנחנו מחליפים פעם בכמה שנים. כמו צמיג. לבולם, כמו לצמיג ,יש מידה. אנחנו מחליפים דגמי צמיגים ובולמים כי יש הבדלים בביצועים ביניהם, רק נשארים במידה המותרת. וזה חוקי וסבבה, לא?.... אז מסתבר שלא. כי מעכשיו מי שיהיה לו "אישור להגבהה", דגם/יצרן הבולם יהיה כתוב לו ברשיון ורק את זה הוא יתקין. תתארו לעצמכם שמישהו היה מגביל אתכם לא רק במידת הצמיגים אלא גם לדגם הצמיג וליצרן מסוים?... נניח, אותו יצרן שייצר את הצמיגים שעימם הרכב הגיע מהסוכנות?.... כלומר אם לדוגמה, הלנדקרוזר שלכם הגיע מיפן על ברידג'סטון H/T )(צמיג כביש, עדין במיוחד) במידה 265/65/17, כל חייו הל"ק הספציפי הזה ייסע רק על דגם הצמיג הזה בלבד - ברידג'סטון H/T 265/65/17. צמיג באותה מידה אבל של יצרן אחר או מדגם אחר - יהיה אסור. מצחיק?....ממש לא. אידיוטי?.... ממש כן. בואו ואספר לכם משהו - זה כמעט קרה לא מזמן. העניין כבר היה סגור ורק המתין לחתימה. אני אשכרה רציני. לא צוחק. היו במשרד התחבורע מי שהתעקשו על זה ולא רק לג'יפים אלא בכלל. הפעם לא הצליח להם, אבל זה לא אומר שהנושא הולך לפח. הוא ממתין באיזו מגירה לשעת הכושר ולפקידון המשועמם שינער ממנו את קורי העכביש.
בפעם האלף בועז, אני מזכיר את הספורט המוטורי. בזה אתה מבין משהו.
פעם, כמו ההגבהה, זה לא היה חוקי. ידעת שאם חו"ח יקרה משהו תסתבך עם החוק. ובכל זאת היה ספורט והיו ליגות והיו מאות מתחרים והיו מירוצים.
היום זה כן חוקי. אבל יש כל כך הרבה תקנות ונהלים עד שזה בלתי אפשרי לארגן אירוע, בלתי אפשרי להתאמן, צריך להיות מיליונר כדי לבנות רכב תקני ולקחת אותו לחו"ל כדי להתחרות. ולכן הרוב המוחלט של המתחרים תלו את הקסדות - ואין ספורט. כי כדי לקבל את כל האישורים זה כל כך קשה וכל כך יקר. זה לא היה במקרה - המדינה רצתה לסגור את הסיפור הזה "בטוב" ועשתה לנו תרגיל מבריק. רצינו שזה יהיה חוקי - וזה מה שקיבלנו. זה בלתי אפשרי - אבל העיקר שזה חוקי.
וזה מה שיקרה עכשיו למי שירצה להגביה ג'יפ באופן חוקי.
יהיה קשה ויקר לקבל את השורה הנכספת "מוגבה". המאכערים הולכים לחגוג.
העיקר שזה חוקי. לתפארת מדינת ישראל. שיהיה לנו שבוע מופלא.
כל מילה בסלע 100 X .
תקראו מה שדרור רושם ותפנימו אחד לאחד.
אי אפשר להעביר היום ג'יפ מוגבה טסט,
ואל תתנו את הדוגמאות הבודדות שלכם על החבר הזה וההוא עם הג'יפ שבפועל הוא דומה מאוד לסטנדרטי,
שהצליח להעביר את הג'יפ שלו טסט בלי בעיות.
3 מכוני רישוי לא הסכימו שאכנס אליהם( "ותודה רבה" באמת להם שלפחות לא הכניסו ואז הכשילו) לפני שאפרק את ההגבהה,
ולפני כן הג'יפ היה עובר טסט באותו מקום כבר 10 שנים רצופות בלי שום "עזרה".
אפשר הכול..
תלוי כמה ואיפה.
מה שהיה הוא לא שיהיה.
שני מכוני טסטים ביקשו, יפה, שלא אכנס אליהם והמוסכניק שלי לא היה מוכן לקחת את הרכב לטסט.
משהו קורה בממלכת הרישוי.
עדכון - עברתי טסט....
בשיטה של בועז הלכתי למכון אחר ביקשתי לדבר עם הבוחן הראשי - אמרתי לו שהגבהתי 2" עם בולמים וקפיצים
והאם אני יעבור טסט - הסתכל על הג'יפ - אמר אתה עובר....
אה כן שכחתי - מספר ,נורת חניה,ווישר אחורי קרוע...וזהו
אז הצלחת, ממני שני מכונים ביקשו לא להכנס ונמוסכניק שלי אמר שאין סיכוי.
בסוף עברתי, בהחלט יותר קשה מאשר בפעמים הקודמות
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אצלכם הכל שחור או לבן.
יש גם אפור - ג'ימני על הגבהה מינימלית עם צמיגים במידה מקורית לא נראה מוגזם. וזה עובר כמעט בכל מכון רישוי (גם אני עברתי).
מגיבים כאן אנשים עם צמיגי 31 על סוזוקי קטן או אפילו על רכבים גדולים יותר, פגושי ברזל מוגזמים עם כננות, גאנטים רחבים ובולטים, כנפונים לא מקוריים ועוד, זה כבר נראה אחרת בעיניו של הבוחן (לא שהעין שלו היא זו שאמורה להחליט בעולם מתוקן).
מתי עברת ככה טסט?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אמצע מאי
מה שכתבת מעיד על "תסמונת שטוקהולם".
אני מרגיש סוג של דז'ה-וו להתחיל למנות ולפרט את כל זה:
גם צמיגי 31 על סופה (להזכיר - מידה אופציונלית מקורית מהיצרן) מעוררים בלגנים.
כל קפיץ עלים בריא עם קשת נורמלית נחשב "מוגבה". האידיוטים דורשים "קפיץ ישר".
כל היילקס סטנדרטי נחשב ל"מוגבה". הם לא מוכנים לקבל את העובדה שיש רכבים שמגיעים SPOA אורגינל מהיצרן.
פגוש ברזל עם כננת - הכננת היא התנאי לפגוש ברזל. לא אני המצאתי את זה אלא משרד התחבורע. כננת רשומה ברשיון, אז שלא יבלבלו ת'מוח.
ג'אנטים בולטים - כדי שצמיג במידה אופציונלית וחוקית לא ייגע בקפיצים, צריך ג'אנט רחב יותר /עם מעט יותר אופסט. בדיוק בשביל זה יש כנפונים אפטרמרקט, שאחרי שנים בהן בוחני המשטרה המליצו לנו להתקין אותם, גם הם הפכו פתאום לחשודים.
מדינת ישראל סובלת מעודף רגולציה ומעודף פקידונים, אבל רחוקה מלהיות מתוקנת. בהקשר שלנו, מה ש"בא לא טוב בעין של הבוחן" זה מה שקובע. במיוחד כאשר 99% ממכוני הרישוי מושחתים בני מושחתים ופתאום, אחרי 68 שנות שוחד ושלמונים, כאשר החרב מתנופפת מעל ראשם, הם פתאום מקפידים עאלק. נוצרה כאן תרבות של של שחיתות ושוחד לצד רגולציה בלתי אפשרית - זכור היטב את הפתגם של טקיטוס: "ככל שתגבר השחיתות במדינה - כן ירבו חוקיה". מדינת ישראל מוכיחה מדי יום שהמשפט הזה לא רק נכון אלא עובד גם בהפוך - בעיקר הפוך. ככל שירבו החוקים והאיסורים - כך תגבר השחיתות.