-
פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ערב טוב
הופך במחשבות האם ואיך לשפר.
הרכב:
- צירוקי 2001
- מוגבל החלקה (תקין)
- מוגבה 2'' (ועוד עלה נוסף) קפיצים ובולמים של אולדמן (בני שנתיים)
- צמיגים במידה המקורית על ג'נט 16
- סרנים מקוריים 35 אחורה ו-30 קדימה
- ברכב אין מיגונים
יש כמה קווים מנחים (שבמידה ואבין את ההיגיון אפשר יהיה לסטות מהם, במידה).
1. הרכב הוא רכב יום יומי שלי. היינו 1000 ק"מ בחודש וככזה הוא צריך להישאר נוח ולא מושך את העין הכחולה מדי.
2. טיול אחת לחודש. צריך להיות מסוגל ללעוס סלעים. לא ברמה מפגרת.
3. אשמח לשמור על סל"ד קרוב למקור וצריכת דלק קרובה למקור (הרכב מונע גם בגז).
4. אין לי בעיה להזמין חלקים מחו"ל לבד ובמשלוח ימי. אני לא לחוץ.
תקציב: עד 20,000 ש"ח
ולהלן השאלות:
מה הייתם מעדיפים 31/10.5/15 או 235/85/16?
יחסי העברה בטרנספר או בסרנים?
נעילה קדמית נשלטת איזו?
כננת- יש לי 8500LB - האם תספיק? האם יש מוצר מדף להתקנה על/מאחור פגוש מקורי?
סט הגבהה-
להזמין לבד? לרכוש דרך היבואן?
רוביקון אקספרס:
כן/לא?
3.5? / 4.5? / 4.5 עם קפיצים של 3.5?
סט אחר? איזה? מה יותר או פחות מוצלח בו?
אולי רק ספייסר של 1.5'' וטיפול בבאמפ סטופ וצינורות בלם?
מיגונים-
חוץ ממדרגות עוד משהו?
מה עושים עם הגלגל הרזרבי?
****אם פספסתי משהו שנראה לכם חשוב תגידו****
מספיק בינתיים.....
אם יש מישהו ששיפר בצורה דומה ויכול לשפוך אור גם על העלויות, גם על מה עבד ומה לא עבד, אני אשמח.
תודה
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
אתה נשאר עם הדנה 35 מאחור?
-
הרעיון של קיט re 4.5 עם קפיצים 3.5 נחמד אבל די יקר.
מציע לבדוק קיטים של ראף קאנטרי המחיר בחול לא יקר והביקורות טובות.
גם אפשר לקנות בנפרד זרועות מתכווננות, מנתקים וקפיצים מייצרנים שונים.
בסוף לכל יצרן יש דברים שהוא יותר/פחות חזק בהם.
אם יש לך דרך לשלוח ולהתמודד עם שחרור- כנראה שתחסוך לא מעט.
ההתקנה היא רק עבודה לא משהו מסובך.
הכננת שלך מספקת לדעתי. הרכב לא כבד
קנה מכפיל כוח.
31 צמיג נפוץ. לאורך זמן זה יתרון
אם בולט תשקיע בכנפונים למען לא יטרפוך הכחולים.
ייחסי העברה בטרנספר ל 231 אני לא מכיר.
במידה ומשנה רק low אז בטוח ששווה.
לגבי ייחסי העברה, על 31 אתה עדיין בסדר.
בזחילות סלעים אולי טיפה מעיק. לא משהו שלהבנתי שווה להשתגע בשבילו.
בסופות חיים עם זה יופי.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
מעדיף את הצמיג 31, עם מידות בסדרי גודל כאלה לדעתי אין כל צורך לעשות שינוי כל שהוא ביחסי העברה.
קפיצים rc זה זבל ששוקע חבל על הכסף.
יש יתרון לזה שלרוביקון יש אבא בארץ לפעמים השקט הזה שווה את ההפרש בעלות הכספית (הייתי ניגש למתלם לקבל הצעת מחיר).
לרכב הזה ולדרישות שלך מספיק בהחלט 3.5 אינצ.
אני חסיד של נעילות אוטומתיות, זה תמיד שם תמיד עובד יחס עלות תועלת נהדר.
לא יודע כמה זמן הרכב אצלך אבל ... תמיד ברכב ישן יש לפחות שנה של ישור קו של פתאום דברים צצים לכן עדיף לדעתי לעשות דברים בהדרגה.
יואב
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
אני דווקא הייתי מציע לך לחכות ולראות מה קורה עם ההגבהות... חבל להשקיע זמן וכסף ו... לך תדע מה יהיה.
אם כבר מוגבה, זה דבר אחד אבל להשקיע דווקא עכשיו בהגבהות, זה נראה לי מתכון לעוגמת נפש אפשרית
כך גם עם הצמיגים/גלגלים.
חכה קצת. לך תדע, אולי אם בועז ושות' יצדקו, תוכל אפילו להגביה יותר ועם יותר אופציות...
לא הייתי מחליף סרנים. פרוייקט גדול ויקר - לגלגלים האלה, זה מספיק טוב. ובכלל יש קיטים של ציריות חזקות בלבד.
גם אם מוגבל ההחלקה תקין, הייתי מחליף לאוטומטית מאחור.
מלפנים הייתי שם מוגבל החלקה (עוד כשבדקתי לריינג', כל חווה"ד אמרו שהשילוב הזה עובד נהדר.
ומשום שהרכב 2X4 "ברגיל", גם אוט' מלפנים זה לא רעיון רע - תשאל את דרור.
גלגל רזרווי - מנשא יעודי לפגוש האחורי (לחבר עם הפגוש הקיים או להחליף לפגוש/מנשא) - חוסך מקום של תא המטען (איך יש עוד מקום לגלגל, עם מיכל הגז?) ולא מושך את "העין הכחולה" כמו שעושה גלגל על הגג...
אתה אומר שלא תהיה זחילת סלעים "מפגרת" - אז למה להחליף יחסי העברה (בטרנספר או בסרנים)?
תשקיע את הכסף שתחסוך במשהו אחר.
מיגוני סף.
לדעתי חובה - זול מאוד יחסית (אפילו כ- DIY זה פשוט וקצר וזול ברמות). שיפשוף קטן בצד סלע או "נפילה" לא מתוכננת של גלגל ו... הסף נפגע ויכול לפגוע בדלת... לא נעים ומיותר לגמרי, לעומת ההשקעה במיגון.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
יואב- אין ספק שה31.10.5.15 נפוץ יותר כחדש וכמשומש. ההבדל בין השניים הוא כחצי אינטש בקוטר לטובת הגובה של ה 235.85.16 אישית מעדיף אותו. גם פחות בולט מהכנף וגם נותן עוד קצת גובה.
לגבי הקיט של rc בחול עולה כחצי מהרוביקון אבל קראתי עליו חווד פחות סימפטית. מה גם שהבנתי שהוא פחות "מותאם" לצירוקי.
ברנרד-למעט עניין התקלה האפשרית למה לוותר מראש על המוגבל החלקה מאחור?
אם יתקלקל בהחלט אחליף לאוטו' מאחור.
מאיזה רכב אפשר לשאול מוגבל החלקה קדימה?
לאוט' קדימה כשהרכב 2x4 יש השפעה ביום יום?
- - - Updated - - -
לגבי יחסי העברה אפילו שהזחילה תהיה פחות ממפגרת.... במצב הנוכחי הרכב לא יודע ליסוע לאט.
האם ללכת על יחסים בסרן בלבד או בטרנספר? או גם וגם?
-
פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
הכננת בסדר גמור.
שימוש במכפיל מבטל לך את מגבלת הקצה, ונכון לשימוש גם אם הייתה לך כננת גיבורה יותר.
אצלי יש 6000 על היילקס (זהה ל-8000 עם גיר שונה).
למה רק 6000? כי זה מה שהיה על הרכב כשקניתי אותו מחבר.
למה הוא שם 6000? כי היתה זמינה מתחת ליד.. נשמע מוכר?
מאז עבדה עשרות פעמים בלי בעייה.
יחסי העברה:
הייתי משנה בטרנספר.
ההבדל בין הצמיג המקורי ל31 שאתה רוצה הוא לא גדול, והרכב יודע להסתדר איתו בקלית.
היחס העברה הנכון לתיקון הבדלי המידות ישפר לך מעט מאד עד כמעט לא מורגש. לא תרוויח כלום בפועל לשטח.
ומנגד. יחס העברה עמוק יותר בסרן. ישפיע על הנסיעה היומיומית לרעה.
שינוי בטרנספר ישפיע רק על התחום הנמוך בשטח, איפה שחסר לך באמת אותו יחס העברה.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
מציע לך בשלב זה אך ורק שני דברים : 31״ והגבהה 3.5.
נכון שלגלגל ספייר אם יש גז בתא מטען צריך מתקן או על הגגון.
באותו רגע הרכב לא פחות מעולה לצרכיך.
...אבל הסוף ידוע - יש מרכזי גמילה לבעלי xj...
[emoji41]
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
אני הייתי ממליץ להמתין עם הגבהות וכו'.
שום דבר עוד לא ברור לגבי מה הולך לקרות עם נושא הרישוי - מה יהיה מותר ומה לא.
אל תשכח - XJ זה רכב שקופץ לעין כשהוא מוגבה ואתה משתמש ברכב הזה ביומיום.
והיומיום הישראלי מלא במלכודות ובמארבים שטומנת מדינת הרשע לאזרחיה.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
למה להחליף אם תקין?
לא חייב - עם עובד, אין מה לגעת.
אבל עם רשימת הוצאות שינויים שכזו, נעילה (כולל התקנה, שיכולה להתבצע די לבד) היא הוצאה קטנה וקלה יחסית, במיוחד אם משדרגים את הציריות (כבר מתעסקים עם הסרנים/דפרנציאלים) - היא גם תיתן את התוצאה המורגשת ביותר.
אבל שוב... אם לא "פותחים" סרנים/דפרנציאלים, בהחלט "לא בוער".
לא הייתימשנה יחסי העברה בדפרנציאלים - אצלי שיניתי אבל הגלגלים "קטנים" על היחס החדש ("33) וזה השפיע ביומיום.. לא נעים ומיותר.
אם לשנות, אז כבר רק בטרנספר.. ב-LOW.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
אם הכוונה היא צמיגי 31-32 על רכב שיעבוד בשטח טכני וייסע למחרת לעבודה, לא הייתי משקיע שקל בסרן דנה 35.
זה סרן חלש ואני יודע שיש להשיג ציריות מחוזקות עבורו וכו' וכו'. אבל הבעיה היא לא רק בציריות אלא גם בדיפרנציאל קטן ובהאוזינג חלש. הכל שם חלש וקטן ומתאים רק לגלגלים קטנים באמת.
אז חבל על הכסף, הזמן ועוגמת הנפש. תתחיל מראש בחיפוש דנה 44 סופה ותסב אותו ל-SPOA של ה-XJ. אחר כך תנעל אותו במשהו אוטומטי פשוט וטוב.
יחסי העברה: האוטו מגיע במקור על 3.54 או 3.55 וגלגלים פיצפונים. נדמה לי 225/70R16?.... משהו כמו 27-28 אינץ'.
אם הצמיג הרצוי הוא בקוטר 31-32, החלפת יחסים ל-4.10 תחזיר את הרכב ליחס המקורי, תשמור על הזריזות שלו ועל צריכת הדלק המקורית.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ברנרד
לאיזה יחס שינית?
האם שנית גם בטרנספר?
"לא נעים ומיותר" -בכביש או בשטח?
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
מתנצל על טעויות הכתיב... מהירות ולא עושה הגהה..
4.10 בסרנים.
לא נעים בכביש וב.. כיס - דלק.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ברנרד היה לך צ'רוקי?
זרקו - ב20,000 אתה לא יכול לדעתי את כל מה שאתה רוצה. צמיגים טובים זה 4k, הגבהה קומפלט טובה זה קרוב ל15, נעילה אחורית אוטומטית פשוטה במזוודה והתקנה עצמית סוגר לך את התקציב.
לגבי הצמיגים - 31 זה קלאסי אבל הכיוון של 235/85R16 שווה בדיקה, הרי כבר יש לך ג'אנטים מתאימים לצמיגים צרים. יש מבחר צמיגים איכותיים במידה הזאת, ואלו צמיגים מסחריים דרוג עומס E, והמחיר דומה ל31 עבור צמיג טוב. הם לא יבלטו בכלל ברוחב. אם הייתי במקומך הייתי שוקל את האפשרות בחיוב.
יחסי העברה - לא נשאר לך כסף... והדילמה אם להשקיע בסרן ה35 קיימת. בכל מקרה זה פחות קריטי ממה שאתה רגיל אליו בסוזוקי ידניים. יש לך פה מנוע חזק מאד וגיר אוטומטי שזה עולם אחר - לחיוב - בנהיגת שטח טכנית.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
הי,
נסעתי 6 שנים על XJ עם הסטאפ הבא:
צמיגי שטח מלא 245.75.16 (יש סיבה מיוחדת שלא ציינת את המידה הזו? היא מקבילה ל 31" בגובה אך מעט צרה יותר ולדעתי מתאימה לרכב, גם ללא שינוי יחסי העברה)
קיט RE 3.5" SUPER FLEX - הקיט היה קשה ולמען האמת די הרס את הנסיעה הנעימה של ה XJ - קיט קשה מאוד, גאומטרית המתלים הקידמית ב XJ גם לא חובבת הגבהות, כל במפ מועבר ישירות לשילדה עקב הזוית שנוצרת בין זרועות הרדיוס לשלדה.
מנתקי מייצבים קדמיים - אצלי היו JKS - תוספת חובה מבורכת לרכב הזה.
סרנים מקוריים עם לימיטד תקין מאחור
גלגל ספייר על הגג (עם גגון בבניה עצמית)
אני לא זוכר מקומות בהם הרכב עצר בטיולים. כנראה שלא ניסיתי מספיק :)
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
נמרוד-
-אצלך היו מותקנים יחסי העברה כלשהם?
- למה אתה מציע להחליף את המוגבל החלקה בנעילה? לא שווה להרכיב באותו כסף נעילה קדמית אוט'? או יחסי העברה (אותה עלות)
- בענין צמיגים אני באמת לא רוצה להשקיע בג'אנטים אחרים. מה גם שאני די אוהב את הצורה של הקיימים
-לא התייחסת לאיזה קיט הגבהה. אצלך היה 3.5?
סער
לפי מה שאתה כותב עדיף ללכת על קיט 4.5 בגלל הזרועות הנוספות?
245/75/16 שווה ל 30.5'' - הייתי מעדיף 255/75/16 או 265//75/16 - לא שאני בטוח אם יש צמיגים במידה הזו.
אצלך היו יחסי העברה?
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ברנרד היה לך צ'רוקי?
...
הנה התחלנו...
דרור - צא החוצה!
הבניסה ורשות הדעה, שלא לדבר על הידע - רק לבעלי XJ, בעבר ובהווה.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
לי היה צמיגי 31 וקיט רוביקון 4.5 קומפלט (זרועות, פנהרד, קפיצי עלים אחוריים... הכל). יחסי העברה מקוריים, סרנים מקוריים.
מוגבל החלקה זה נחמד... לא במקום נעילה אם אתה מתכנן לזחול על סלעים ולטפס מעלות בעלי שם.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ברנרד סך הכל שאלתי, אתה אומר שהחלפת יחסי העברה ולא ידעתי שהיה לך גם צ'רוקי.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
גם ב 3.5״ מחליפים זרועות.
הבעיה היא לא החלפת הזרועות אלא אורכן. אם אתה לא מחליף לקיט la-לונגארמס , אתה נשאר עם אותה גאומטריה בעייתית.
כך בחשבון שגם עם ה 245.75.16 וקיט 3.5 יהיו לך נגיעות ושפשופים
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני הייתי ממליץ להמתין עם הגבהות וכו'.
שום דבר עוד לא ברור לגבי מה הולך לקרות עם נושא הרישוי - מה יהיה מותר ומה לא.
אל תשכח - XJ זה רכב שקופץ לעין כשהוא מוגבה ואתה משתמש ברכב הזה ביומיום..
צ׳רוקי עם 3.5 ו-31 נראה כמו רכב סטנדרטי מהמפעל.
אולי בגלל הצללית הנמוכה של הרכב.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
כתבתי - החלפתי בריינג'.
אמרתי שצריך לשים לב שהיחס יתאים לגודל הגלגל, אחרת זה לא נעים בכביש ובכיס.
אבל דרור "סידר" את זה, נראה לי.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
גם ב 3.5״ מחליפים זרועות.
הבעיה היא לא החלפת הזרועות אלא אורכן. אם אתה לא מחליף לקיט la-לונגארמס , אתה נשאר עם אותה גאומטריה בעייתית.
כך בחשבון שגם עם ה 245.75.16 וקיט 3.5 יהיו לך נגיעות ושפשופים
חשבתי שהקיט מפצה על השינוי בזויות המתלים כתוצאה מההגבהה. טעיתי?
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
צ׳רוקי עם 3.5 ו-31 נראה כמו רכב סטנדרטי מהמפעל.
אולי בגלל הצללית הנמוכה של הרכב.
ממש נכון. היום כשהוא עומד ליד לנד קרוזר סטנדרטי נראה שהמרווח גחון דומה והוא נמוך ממנו בחצי מטר....
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
זרקו
חשבתי שהקיט מפצה על השינוי בזויות המתלים כתוצאה מההגבהה. טעיתי?
הוא לא. זוית הזרוע ביחס לשלדה גדלה, גם אם הזרוע עצמה ארוכה מעט יותר.
הסרן נשאר באותו המקום ביחס לשלדה אך כיוון שהשלדה גבוהה יותר , גם הזוית גדלה.
אם יש לך אפשרות, תנסה לעשות סיבוב התרשמות על רכב עם סטאפ דומה למה שאתה מחפש
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
צ׳רוקי עם 3.5 ו-31 נראה כמו רכב סטנדרטי מהמפעל.
אולי בגלל הצללית הנמוכה של הרכב.
ברררוווווררררר......
השאלה רק מאיזה סטנדרט ומאיזה מפעל.
תפסיקו לחשוב שכולם - בדגש על שוטרים ובוחנים - כל כך מטומטמים. כי הם לא.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ברררוווווררררר......
השאלה רק מאיזה סטנדרט ומאיזה מפעל.
תפסיקו לחשוב שכולם - בדגש על שוטרים ובוחנים - כל כך מטומטמים. כי הם לא.
מה, לא?
רק על זה, צריך לפתוח שירשור נפרד... משום שחשבתי שהדעה הרווחת פה, היא דווקא שכולם מטומטמים... ורק דרור וברנרד מכניסים להם רעיונות לראש... המטומטם שלהם.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ברררוווווררררר......
השאלה רק מאיזה סטנדרט ומאיזה מפעל.
תפסיקו לחשוב שכולם - בדגש על שוטרים ובוחנים - כל כך מטומטמים. כי הם לא.
דרור,
לא מזלזל באף אחד.
דווקא הטיפשים עם המוטיבציה יותר מסוכנים לדעתי.
הכוונה היא שצ׳רוקי מקורי לחלוטין יכול להתחבא בשורה של ולוו 244 סטיישן .
בניגוד לרכבים אחרים שכל שינוי קטן מוציא אותם מפרופורציות הופעה, בהגבהה קלה כזו עם צמיג 31, הוא מאד מאוזן לדעתי.
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
רק כדי להיות בטוח שאני לא מפספס משהו...
בהנחה שהורכב יחס 4.1 בסרנים.
המשמעות תהיה עוד 15% תוספת לסלד.
כיוון שנסיעה על 110 היא ב2000 סלד אז נעלה ל 2300.
לאחר שינוי מידת צמיג תהיה לו השפעה קטנה יותר-רק של 9 אחוז. כלומר עוד 180 סלד בנסיעה על 110.
זו השפעה מינורית.
אבל השפעה היא מינורית גם בlow.
הוא לא ממש יעזור לי לזחול. נכון?
-
תגובה: פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
בזחילות,יעזור בלהוריד עומס מהטורק בגיר,יעזור מאוד בבלימת מנוע בירידות תלולות, בכביש זו הרגשה אחרת,שווה לדעתי את ההשקעה.
מה שכן יחסי העברה מוסיפים מומנט על מה שמחובר אחריהם-ציריות ,סטליטים ...(דנה 35....)