-
צמיגי BF ובעיות איזון
שלום,
נוסע כ 4 שנים עם BF 50/50 רכב היילקס 2003.
באופן קבוע לאחר כל טיפול צריך לאזן גלגלים. לא תמיד מספיק איזון אחד. היו גם מקרים שלאחר כחצי שנה היה צריך לאזן שוב.
בשיחות עם הצמיגאים (ניסיתי מספר מקומות) כולם אמרו שיש ב BF יותר בעיות איזון מבצמיגים אחרים.
מכיוון שהגיע הזמן להחליף צמיגים אני תוהה אם כדאי לעבור לחברת צמיגים אחרת.
האם יש כאן משתמשי BF שסובלים מאותה תופעה?
תודה,
שי
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
קדמי?
אחורי?
כולם?
בעית האיזון מורגשת ברעידות בהגה.
ניסיתי כבר להחליף בין אחורי לקידמי וזה לא עזר.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amir_shai
בעית האיזון מורגשת ברעידות בהגה.
ניסיתי כבר להחליף בין אחורי לקידמי וזה לא עזר.
תשובה מדוייקת לשאלה אחרת.
כדי לקבל עצה תנסה לתת את מירב הפרטים.
מה מידת הצמיגים ?
על איזה חישוקים הם מורכבים ?
כמה משקולות יש על החישוקים ? אולי המישקולות נופלות ?
יש ספייסרים ?
מה זאת אומרת "לאחר כל טיפול " ? אולי "לאחר כל טיול " ?
אתה מוריד לחץ אוויר ? נוסע בסלעים ? מכסח את הגלגלים בדפנות ?
בדקת שמיכלולים ההיגוי תקינים ?
תנסה לדייק בתשובותיך.
בברכה,טושי
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amir_shai
שלום,
נוסע כ 4 שנים עם BF 50/50 רכב היילקס 2003.
באופן קבוע לאחר כל טיפול צריך לאזן גלגלים. לא תמיד מספיק איזון אחד. היו גם מקרים שלאחר כחצי שנה היה צריך לאזן שוב.
בשיחות עם הצמיגאים (ניסיתי מספר מקומות) כולם אמרו שיש ב BF יותר בעיות איזון מבצמיגים אחרים.
מכיוון שהגיע הזמן להחליף צמיגים אני תוהה אם כדאי לעבור לחברת צמיגים אחרת.
האם יש כאן משתמשי BF שסובלים מאותה תופעה?
תודה,
שי
אני עם bf m/t כבר כמעט שנה ואין שום בעיה עם איזון, חוץ מיזה שהצמיג הזה לא שווה את הכסף ועשיתי טעות פעם שניה...
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
אני עם סט MT שלישי, שאמור להיות יותר בעייתי מאשר AT, ואין בעיה כזו.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
תשמע, גם מהנסיון שלי הצמיג הזה קשה לאיזון. בעיקר לאחר שנה וחצי שאז מתחילים לעוף קוביות.
בכול זאת המחיר שלו לאחרונה נפל פלאים, והוא נמכר במחיר כמו צמיגים פשוטים.
לדעתי האיזון זו בעייה שולית, והמחיר ממש אטרקטיבי.
רבין
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
יש לי BF AT כשנה ואני מבסוט מהם עד הגג, בעיקר מעמידות הדופן להתעללות ובלאי נמוך של הסוליה.
לסוגיית האיזון, בעת ההתקנה (כחדשים מהניילון) הצמיגאי היה גאה שהצליח לאזן אותם פרפקט ואמר שזה לא תמיד מצליח, כלומר בתוך התחום המותר אבל לא פרפקט.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shahav
תשמע, גם מהנסיון שלי הצמיג הזה קשה לאיזון. בעיקר לאחר שנה וחצי שאז מתחילים לעוף קוביות.
בכול זאת המחיר שלו לאחרונה נפל פלאים, והוא נמכר במחיר כמו צמיגים פשוטים.
לדעתי האיזון זו בעייה שולית, והמחיר ממש אטרקטיבי.
רבין
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בגלל המחיר הוא מפתה, אצלי הקוביות כבר התחילו לעוף לפני שחלפה שנה... משום מה גם הוא מרעיש יותר מאחרים(אין לי בעיה עם זה אחרי 10 שנים עם צמיגי mt), אצל גיסי היה אותו דבר, החליף לקופר הדגם החדש, שקט יותר ולא פחות אחיזה, אחלה צמיג.
הקופר שהיו לי לפני בטרופר כבר החזיקו מעמד יותר יפה מה bf .
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
איזה קוביות יש בדגם AT?
אחד הדברים הפשוטים שלא מעט פנצרמאכרים מפספסים/לא רוצים הוא האפשרות לסובב צמיג על הג׳אנט כגי להפחית כמות משקולות.
פשוט כי זה עוד קצת עבודה להוריד אויר, לשחרר את הצמיג ולסובב.
רובם גם לא בודקים את הג׳אנט ללא צמיג כדי לוודא שהוא תקין.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...058f743312.jpg
יש קוביות... גם שלי אחרי שלוש וחצי שנים - נשוך, בדרך החוצה. אצל אנטון המחיר הכי נמוך שמצאתי 750 כולל הכל. לא בטוח שאמשיך עם bf.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
הצמיג הזה יבש מאד.
בשלב הזה סביר מאד לאבד קוביות או קרעים.
כמה זמן הוא על הרכב?
עם רוטציה הצלחתי להוציא מדגם KM2 בין 80-90k קמ בתקופה של כ-4 שנים לפני שהתחילו להראות סימני עייפות.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
מה מידת הצמיגים ?
31/10.5R15
על איזה חישוקים הם מורכבים ?
סגסוגת. אני חושב שהם של פאגרו או מאגנום.
כמה משקולות יש על החישוקים ? אולי המישקולות נופלות ?
יש מעט. אני לא חושב שהן נופלות אבל אני גם לא בטוח.
בכל מקרה, במצב של הצמיגים כיום אני לא מצליח להגיע למצב שלא ירעד לי ההגה בכלל. הפנצרמאכר האחרון שהייתי אצלו אמר שהוא לא חושב שיצליח לאזן כך שלא ירעד לי ההגה וזאת לפני שניסה בכלל ורק מלהעיף מבט על הצמיגים.
יש ספייסרים ?
לא.
מה זאת אומרת "לאחר כל טיפול " ? אולי "לאחר כל טיול " ?
לאחר כל טיפול שנתי במוסך. לא לאחר כל טיול.
אתה מוריד לחץ אוויר ?
כן. בערך ל 16 PSI
נוסע בסלעים ?
יותר אבנים ומעט סלעים. כלומר לא אתגרי במיוחד.
מכסח את הגלגלים בדפנות ?
לא חושב. כן חסרים שיניים / קוביות. מצרף תמונות.
בדקת שמיכלולים ההיגוי תקינים ?
במוסך בדקו בטיפול האחרון.
לפני שנתיים הוחלפו תפוחים, זרוע פיטמן, וגם הזרוע בצד השני (לא זוכר את השם).
האם צריך לבדוק משהו נוסף?
תודה,
שי
קובץ מצורף 106979קובץ מצורף 106978קובץ מצורף 106977
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shahav
תשמע, גם מהנסיון שלי הצמיג הזה קשה לאיזון. בעיקר לאחר שנה וחצי שאז מתחילים לעוף קוביות.
בכול זאת המחיר שלו לאחרונה נפל פלאים, והוא נמכר במחיר כמו צמיגים פשוטים.
לדעתי האיזון זו בעייה שולית, והמחיר ממש אטרקטיבי.
רבין
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מדוע בעיה שולית?
זה לא פוגע בשאר המכלולים כאשר יש רעידה בהגה כתוצאה מחוסר איזון?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
יש לי BF AT כשנה ואני מבסוט מהם עד הגג, בעיקר מעמידות הדופן להתעללות ובלאי נמוך של הסוליה.
לסוגיית האיזון, בעת ההתקנה (כחדשים מהניילון) הצמיגאי היה גאה שהצליח לאזן אותם פרפקט ואמר שזה לא תמיד מצליח, כלומר בתוך התחום המותר אבל לא פרפקט.
לי נאמר על ידי יותר מצמיגאי אחד (באיזון ולא במעמד הקניה) ש BF יותר קשה לאזן ויש יותר תלונות מצמיגים אחרים (לא יודע לאיזה צמיגים אחרים התכוונו).
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
איזה קוביות יש בדגם AT?
אחד הדברים הפשוטים שלא מעט פנצרמאכרים מפספסים/לא רוצים הוא האפשרות לסובב צמיג על הג׳אנט כגי להפחית כמות משקולות.
פשוט כי זה עוד קצת עבודה להוריד אויר, לשחרר את הצמיג ולסובב.
רובם גם לא בודקים את הג׳אנט ללא צמיג כדי לוודא שהוא תקין.
זה מעניין. איך אמורים לבדוק את החישוקים?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
לפי המראה הצמיגים שלי בערך באותו מצב אולי אפילו עם יותר חלקים חסרים. גם נראה שיש לי את אותו החישוק.
לך אין בעיה של רעידות? האם אתה מצליח לאזן?
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
הצמיג התחיל לאבד קוביות שנה וחצי אחרי שהורכב ( לא על ידי, קניתי את הרכב עם צמיגים חדשים ועם קבלות ל1000+ לכל גומי) אני לא עושה הרבה - 10-12 אלף לשנה. רוטצייה כל שנה קדימה אחורה, הרכב שלוש שנים אצלי.
אין לי רעידות... אז לא ניסיתי לאזן.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
חישוק בודקים במאזן כמו צמיג, רק בלי הצמיג.
אצל העל המקצוע שאני חוזר אליו, הוא בודק גם את החישוק אם יש לו הרגשה שהבעיה לא בהכרח בצמיג.
הוא גם לא מתעצל לסובב את הצמיג על החישוק כדי להוריד בכמות המשקולות.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
זה יותר בעיה בחישוק ברזל מאשר סגסוגת לא?
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
איזה דגם של קופר?
אצלי היה ה STT , אצל גיסי הרכיב את הדגם האחרון שנקרא PRO.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
יש מצב שהג'אנטים עקומים? אנחנו עם סט שני של bf על הרנגלר ואין בעיות מיוחדות. לעשות איזון פעם בשנה לא נשמע חריג לרכב שנוסע ועובד בשטח.. שנה זה לפחות רבע מאורך חיי צמיג.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
זה יותר בעיה בחישוק ברזל מאשר סגסוגת לא?
עקום זה עקום.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
חישוקי סגסוגת בדרך כלל נסדקים ולא מתעקמים, זה ההבדל בינם לבין ברזל.
-
צמיגי BF ובעיות איזון
עזוב אקסיומות.
אתה לא יודע מה קורה אצלו, נכון?
במתלה נפרד יש הרבה גורמים שיכולים להוביל לתוצאה הזו.
ג׳אנטים זה מרכיב פשוט לבדיקה.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
חישוקי סגסוגת בדרך כלל נסדקים ולא מתעקמים, זה ההבדל בינם לבין ברזל.
זו אגדה אורבנית - ראיתי כמה וכמה סטים מסגסוגת עקומים (רואים בעין על המאזנת) לפני שמצאתי את הסט שלי...
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
עזוב אקסיומות.
אתה לא יודע מה קורה אצלו, נכון?
במתלה נפרד יש הרבה גורמים שיכולים להוביל לתוצאה הזו.
ג׳אנטים זה מרכיב פשוט לבדיקה.
מה זה קשור?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
זו אגדה אורבנית - ראיתי כמה וכמה סטים מסגסוגת עקומים (רואים בעין על המאזנת) לפני שמצאתי את הסט שלי...
יש הבדל בין ג׳אנט שעושה " שמיניה" לבין ג׳אנט שחטף כמה מכות בדפנות ורק נראה לך בעין עקום.
אישית ראיתי כמה ג׳אנטים סגסוגת שבורים ולא מעט ברזל עקומים.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
כי אתה מניח הנחות לא מבוססות.
אתה מניח שיש לו ג׳אנטים איכותיים.
אתה מניח שהם עושים או לא עושים שמיניות,
ואתה מניח, וטועה, שגאנטים מסגסוגת לא מתעקמים.
בקיצור,
הרבה הנחות לא מבוססות.
זאת גם שיטה לניתוח בעיות.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
כי אתה מניח הנחות לא מבוססות.
אתה מניח שיש לו ג׳אנטים איכותיים.
אתה מניח שהם עושים או לא עושים שמיניות,
ואתה מניח, וטועה, שגאנטים מסגסוגת לא מתעקמים.
בקיצור,
הרבה הנחות לא מבוססות.
זאת גם שיטה לניתוח בעיות.
ואתה קפצת ישר לג'אנטים וקבעת שהם הבעיה, נו אז?
העידו פה עוד 2 אנשים לפחות שהיתה לה בעיה עם איזון בצמיגים האלה, אבל לא לדורון... למה? כי הוא בעצמו נוסע על כאלה צמיגים אז לא יכול להיות שהבעיה בהם, זה מותג על כמו טויוטה שלך, תתבגר חביבי.
אתה גם לא יודע מה הבעיה אצלו ומנחש.
אתה יודע בכלל מה משפיע על איזון גלגלים?
הבנאדם כתב שהוא עושה איזון פעם בשנה בערך, ענו לו שזה כניראה תקין וסביר לתקופת השימוש.
-
צמיגי BF ובעיות איזון
ממש לא ואני מציע שתדפדף אחורה.
שאלתי האם נבדקו הגאנטים, לא קבעתי כמוך, אלא שאלתי.
זה הבדל מהותי בגישה להבנת הבעיה ושלילת גורמים.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
חלאס. מופע הצד שלכם לא תורם בשיט לשאלה של פות"ש. גולשים שואלים שאלות קונקרטיות והדיון שלהם נחטף על ידינו, חברי הפורום הוותיקים, למריבות הקבועות שלנו.
זה דפוס שחוזר על עצמו יותר מדי בזמן האחרון, ולנו מנהלי הפורום נמאס ממנו (גם אם חלקנו שותפים לדרדורים הזה).
בבקשה, תרגישו חופשי לפתוח דיון עם הכותרת "חישוקי ברזל או סגסוגת - מה עדיף?" שם אפשר לדון בסוגייה באופן כללי.
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
יש לי הרגשה שאיזון הצמיגים הוא יחסית שולי ברכב ספארטאני.
נכון האיזון משפיע על רעידות, אבל גם בוץ משפיע וגם גומיות גמורות וגם גאנטים וגם ציריות וגם הדרייבשאפט דאבל קארדן וגם ....
אין לי ציפיה מהרכב ליסוע 140 ללא רעד.
כן מתעקש על שיוט 90-110 נעים
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: צמיגי BF ובעיות איזון
תודה לכולם על התגובות.
אני גם בדיעה ששיוט של 100 קמ"ש צריך להיות ללא רעידות.
אצלי כרגע בסביבות 80 מתחילות הרעידות וב 100 העוצמה יורדת.
אני מבין שיש צורך לבדוק את הג'נטים. איך עושים את זה?
רואים בעין שאין שפיל?
מבקשים לסובב את הג'נט ללא צמיג על מכונת האיזון? ואז אם לא מאוזן מה זה אומר?
טושיי אמר משהו לגבי המתלה. מה צריך עוד לבדוק?