http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...8854d99d03.jpg
אפשרי לתקן כזה סדק?
עלויות משוערות?
בעל מקצוע מומלץ באיזור חדרה גדרה?
תודה
Printable View
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...8854d99d03.jpg
אפשרי לתקן כזה סדק?
עלויות משוערות?
בעל מקצוע מומלץ באיזור חדרה גדרה?
תודה
מה לגבי אחריות? אתה הבעלים הראשון? איזה חברה האופניים?
דבר עם לוריה
לוריה פה,
אמיר דבר ראשון אחריות עם יש וכמו שנאמר אתה בעלים ראשון אז תחליף שלדה במסגרת אחריות , עם לא אז זה תיקון אפשרי אבל לא פשוט , BB סדוק דורש החלפת כל ה - BB לחדש .
אני לא היה מופתע עם מסבי קראנק גמורים כמו כן מסבי מתלה , שאלו בעיקר תוצאות של סדקים כאלו או שימוש מאוד אגרסיבי באופניים .
איזה אופניים אלו כמה שוות לך בתיקון זה גם שאלה .
עידו
מניסיון של שנים בתחום וכבעל חנות לשעבר, חבל על המאמץ, גם תמצא מי שירתך רוב הסיכויים שלא יחזיק וימשיך להיפתח.
תמצא לך שילדה משומשת או חדשה ותעביר את המכלולים זה עדיף.
דרך אגב, נזק כזה קורה לרוב בגלל תופעת "נידנוד" מצד לצד בדרך כלל בדיווש בעליות... זה לא סותר החלפה במסגרת האחריות.
מדובר באופניים יד שניה שנמכרים בגלל הסדק במחיר סביר יחסית.
מכלולים טובים. אני סקפטי לגבי היכולת למצוא שלדה טובה במחיר שיצדיק את הפרויקט.
אם כי אני אצטרך להחליף כי אלה מדיום ואני לארג.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...98403fefc9.jpg
באשדוד יש את ספיד בייק פרו... לא מכיר אישית אבל כל מי שאני מכיר שמתעסק עם אופניים עובר דרכו.
איבדתי אותך קצת... אתה שוקל לרכוש אופניים עם שילדה שבורה ובמידה שלא מתאימה לך?
אני שוקל לקנות מציאה....
אחלה מתלה בגדים
נסה לברר איתו - http://www.chernichovsky.com/bikes/
שמו הולך לפניו...
+1
חוץ ממתלה לבגדים אין מה לעשות איתם.
אם זה לא מחיר של שחיטה כשרה זה לא שווה, ממה שאני רואה מכלולים ברמת xt כולל ג׳אנטים, בולמי פוקס(אם אתה לא יודע מצבם כנראה צריכים גם שיפוץ), שילדה הולכת לגריטה אלומיניום, הכל משומש, אז סביבות 3000 ₪ בלחץ.
אל תישכח שאתה צריך למתוא שילדה שתתאים, ולשלם על העברת מכלולים.
עד כמה מסובך למצוא שילדה שתתאים?
לא ממש מסובך, הדברים שצריך לשים לב זה לקוטר עמוד כיסא שיתאים לנוכחי, להדסט ול bb שיתאים כמובן, אה והמידה שלך L ... :-)
עריכה:
קח בחשבון שגם כבלים תיצתרך להחליף כי כרגע הם m ושילדה יותר גדולה צריכה כבלים יותר ארוכים, כולל לברקסים הידראוליים.
נשמע כמו בוטנים.
סבבה, נעבור לבדיקה פיזית שלהם.
תודה רבה.
ברשותך, עוד כמה דברים:
הסטירר של הבולם הקדמי נראה קצר מה שאומר שלא בטוח יתאים לשלדה גדולה יותר או שיהיה לך כידון נמוך יחסית. גם הבולם האחורי לא בהכרח יתאים לשלדה גדולה יותר גם אם היא מאותו דגם.
לגבי יתר המכלולים, אם האופניים לא במצב נסיעה יהיה לך קשה לעמוד את מצבם. עלות עבודה של העברת כל המכלולים משלדה אחת לאחרת עולה לא מעט כסף ולא בטוח שהכל יהיה תקין בסוף מה שאומר עוד כסף.
בקיצור, אלא אם כן אתה חי את בתחום ויש לך כלים ויכולת לעבוד לבד, לא הייתי ממליץ.
היית קונה ג׳יפ עם שלדה שבורה שמצריכה החלפה במטרה לקבל רכב נוסע? לא בטוח...
תודה יונתן.
האופניים במצב נסיעה ואפשר לאמוד את טיב החלפים ולרכב עליהם. אני מבין מה אתה אומר לגבי שאר סימני השאלה... באמת משהו לשים לב אליו.
בהקבלה לעולם הג'יפים, כן, במחיר מציאה זה משהו שהייתי עושה. הכל תלוי בעלות העסקה ומה היא מציאה.
אין לי את כל הכלים והידע לביצוע העברה של מכלולים, מאידך יש לי חלק ויש ידע מסוים ורצון וזמן להכנס לתחום. וחבר שהוא איש מקצוע בתחום ובעל חנות.
מקסימום טרייד אין...
שתי נקודות נוספות למחשבה
כתבת שהם יד ראשונה. זא שאם המוכר קנה אותן חדשות צריכה להיות לו אחריות על השלדה.
בתור אופני כניסה לתחום לדעתי אתה עושה טעות. כמובן שאם יש לך חבר בענף שיכול לעשות עבורך עבודות בעלות נמוכה אז זה סיפור אחר, אבל לדעתי אתה צפוי להרבה תסכול.
מה שכן, סביר להניח שהחלקים שיש עליהם שווים לבד יותר מעלות העסקה כך שיש נקודות יציאה עתידית תיאורטית, אבל שוב עם סיכוי להרבה תסכול והוצאות נוספות בדרך.
לדוגמה, אם הסטירר של הבולם קצר מדי לשלדה גדולה יותר אתה חייב להחליף את כל הבולם (אפשר להחליף רק סטירר אבל זה עלות לא סבירה לבולם משומש בדכ).
עלות בולם ראוי לא תהיה פחות מ 2000 ש״ח אני מניח... משומש כמובן.
תעדכן.
בהצלחה
למה זו טעות בתור אופני כניסה?
כי עד שתקבל אופניים נוסעות אתה תשקיע הרסה כסף וסביר שתעשה טעויות בדרך.
אתה יכול למצוא אופניים ברמה סבירה פלוס, משומשות במצב טוב, במחיר שלדעתי לא יהיה שונה ממה שתשקיע בסוף. וזה בצד האופטימי.
בשביל להיכנס לתחום עדיף להתחיל ממשהו בטוח ולא מהרפתקה.
תשאל את עירא איך היה להיכנס לתחום עם הסיקס שלו....
ואנחנו לא מדברים על עבודת מסגרות ומכונאות כיפית לכשעצמה כמו בג׳יפ...
אלא אם כן זו המטרה שלך...?
אחלה מתלה בגדיםהנה דוגמה לשימוש מצויין בשלדה שלך (יצירה של קרוב משפחה שלי):
קובץ מצורף 107153
רד מזה, אגב אין יותר יבוא של המותג זה לארץ.
תסלחו לי, לא מבין כלום באופניים (למעשה יש שני תחביבים בלבד שאני מתחייב לא להיכנס אליהם לעולם - לרכב על אופניים לבוש כמו פוקימון, ולהיות הבעלים של לנדרובר)
ההשוואה לשיקום של ג'יפ לא מופרכת לחלוטין?
אנשים בפורום הזה, כולל פות"ש המכובד, מתקנים ומשפרים ג'יפים... כמה מסובך ואיזה כלים כבר צריך בשביל פירוק-הרכבה של מכלולי אופניים?? סט ביטים 1/4?
כנס לכל חנות אופניים מכובדת והבט בקיר שמאחורי המכונאי. סביר להניח שאתה תזהה שם מעט מאוד כלים מוכרים. למשל סט מפתחות לציר המרכזי, פנימי וחיצוני, סט התקנת הד סט, מוביל לשושנת בולם, מפתחות פתוחים מיוחדים לנאבות, מפתחות לפירוק קרנק וכסטה אוחורית, פתח שרשרת, מפתחות לחישורים, ערכות ניקוז נוזל בלמים, ועוד ועוד... ובכלל לא דיברתי על עבודה עצמית על בולמים...
בשביל להעביר חלקים משלדה אחת לשניה צריך את כל אלו ועוד הרבה יותר שאני לא זוכר כרגע.
זה שבאופניים החלקים קטנים לא אומר שאין שם הרבה ושאין שם טכנולוגיה. להיפך.
ההשוואה לשיקום ג'יפ לא מעידה על מורכבות העבודה אלא באה לתת פרספקטיבה לכדאיות העסקה.
וכן, עבודה עצמית על אופניים היא לא עניין של כלום. לצורך העניין לך לבדוק כמה עולה שעת מוסך באופניים. אתה תופתע...
ולא, זה לא כי בתחום הזה החזירים יותר רעבים מבעולם הרכב.
ההשוואה לעולם הג'יפים מאוד לא רלוונטית.
אופני הרים שיכוך מלא מתישנות בקצב שמזכיר את עולם הסלולאר.
שיכוך גלגלי 26 אינץ מקביל לטלפון נוקיה בן 4, סוס מת שלא שווה להשקיע בו.
היום רוכבים על גלגלי 27.5 או 29 בהתאם לאופי הרכיבה ומימדי הרוכב/ת.
אני מציע שתעבור הלאה ותקנה אופני שיכוך מלא 26 משומשות תקינות בגרוש וחצי.
גם מערכות קצה xt, xtr, בולמים וברקסים שלפני 4-5 שנים מקבילות כיום לרמה נמוכה יותר חדשה היום.
עם האופנים האלו לא הייתי מתעסק, ביזבוז זמן.
בכלל כדאי לקנות אופניים עדכניות שעושות חשק ויגרמו לך לרצות לרכב ולפתח חשק לתחביב.
קצב ההתיישנות באופני זנב קשיח 29 איטי יותר ביחס לשאר השוק, אם אתה מתעקש על משומש.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נמרוד - יונתן צודק.
אני מכיר את זה כי למדתי בזמן האחרון על אופניים, ולמרות ריבוי שנותי והעובדה שחשבתי כמוך - גיליתי להפתעתי צורך בכלים לא מוכרים לי בכלל, בלעדיהם לא ניתן באמת לעשות עבודה על אופניים.
קניתי ועכשיו אני יכול, אבל
אמיר, זה לא שאתה לא יכול, אבל עדיף לקנות אופניים ready to go בתור כניסה לתחום.
איך אומרים לי הילדים היום? "אבא, אתה זקן. מה אתה מבין".
ובאמת נמרוד, אנחנו זקנים. מה אנחנו מבינים.
כמוני כמוך. גם מבחינתי, אופניים זה רק.... אופניים. כולה פאקינג אופניים.
בתור ילד הספיקו לי פלאייר, מברג, כמה מפתחות וערכת תיקון פנצ'ר כדי לתקן לבד את זוגות האופניים שלי בערך מגיל 7 ועד שקיבלתי רשיון נהיגה.
אבל היום אופניים הם כבר לא רק קומיוטר עירוני למבוגרים וצעצוע כיפי לילדים. אופניים נהפכו למדע טילים. תחביב של הייטקיסטים משועממים עם הרבה כסף מיותר. אופניים שעולים כמו ג'יפ משופר במצב מעולה, תלבושות פוקימון, קסדות קלקר מעוצבות של רובוטריקים. סגסוגות אקזוטיות, מכלולים מורכבים. הידראוליקה, פניאומטיקה.
כל מתקן אופניים זה מכונאי-מייסטר עם הסמכה ודיפלומה מאוניברסיטה גרמנית. אני רציני.
כל חנות אופניים זה מעבדה מוסמכת עם ציוד ייעודי מתקדם.
חלקים מקוריים שמחירם כמשקלם בזהב ומתחרים במחירי בית מרקחת של מוסכי טויוטה....
מה להגיד לכם?.... התחרפנתם.
אמיר, עזוב אותך משטויות. אלא אם אתה מתכנן פרויקט בניית אופניים שזה כיף ולגיטימי לא פחות מבניית ג'יפ - כי באמת אפשר לקנות מראש גם ג'יפ משופר - כלכלית זה מהלך הרבה יותר נבון ונכון מאשר לבנות אותו.
אבל אם זה לא פרויקט בניית אופניים שמדגדג לך, אז תנסה להבין את שוק אופני הפרימיום - בדיוק כמו בג'יפים, גם זה תחביב נהדר שתמצא בו הרבה אנשים משועממים עם כסף מיותר שלא יכולים לסבול את העובדה שהכלי שלהם הוא לא הכי מתקדם ולא הכי הצעקה-האחרונה. אז הם משדרגים כל הזמן. להבדיל מהג'יפאים שנוטים לשמור אמונים לרכב שלהם כמה שנים או לפחות למותג היצרן שלו - כאן תמצא כאלה שמחליפים אופניים כל כמה חודשים. שלא לדבר על אלה ששפכו אלפים, התחילו לרכב, הבינו שזה לא בשבילם והאופניים החדשים והמשוכללים הלכו לישון במחסן.... ולכן שוק היד-שנייה מלא באופניים ממותגים נחשבים, משומשים תקינים במצב מעולה עד חדש ובמחירים נוחים. (יחסית, כן?... עדיין מדובר באלפי שקלים).
אמיר, שלחתי לך ה"פ.