רציתי לשאול אם העניין של הריתוך צריך להיות ממש מקצועי ומדוייק....ועם כן אז בנושא הכסף בערך כמה עולה לבנות שילדת באגי או קארטיניג מהפשוטות ...כמה עולה הברזלים ובכלל הריתוך עצמו????
תודה רמי!
Printable View
רציתי לשאול אם העניין של הריתוך צריך להיות ממש מקצועי ומדוייק....ועם כן אז בנושא הכסף בערך כמה עולה לבנות שילדת באגי או קארטיניג מהפשוטות ...כמה עולה הברזלים ובכלל הריתוך עצמו????
תודה רמי!
רמי,
תראה השאלה שלך קצת מבלבלת ומבולבלת.
נתחיל מההתחלה, קודם כל אני מבין שאתה מעוניין לבנות באגי/קארטינג:
א. האם אתה מעוניין לבנות לבדך ללא כל עזרה מקצועית? (יש לך רתכת? מעוניין לקנות אחת? את הריתוכים תשאיר לבעל מקצוע? העלות פה נע בטווח די גבוהה כמו שאתה שם לב).
ב. ברזלים- תלוי מה אתה מחפש- סוג פרופיל, עובי, גודל, סוג החומר וכו'... (ברזלים נמכרים לפי מידות שונות וחתכים שונים, כל מידה/חתך שונה בעלותה מהאחרת) בנוסף קח בחשבון שבחירתך תהיה צריכה להיות נבונה מכיוון שלרוב הברזלים נמכרים בצורת פרופיל באורך של 6m.
ג.בקשר לריתוך, עוד פעם כמו א'... (בכמה אלקטרודות תשתמש, בסוג, אם תלך למסגר מקצועי כמה הוא יקח עבור העבודה בלבד- חוץ מזה שקשה לי להאמין שתמצא מסגר שיבנה לך שילדה שכזאת, אם תבנה לבד עלות הרתכת, מסיכה וכו'...)
אני ממליץ לך בחום קודם כל ללמוד מעט את הנושא, דבר כמו שילדה לדוגמא, לא הייתי מתעסק איתו מכיוון שהוא מחזיק את כל הרכב והוא מהחלקים הכי חשובים ברכב מבחינת בטיחות, וכמובן שגם קשת ההתפכות לא חשובה פחות, על שני הדברים הללו להיות בנויים בצורה הכי טובה שאפשר ולא לחסוך.
בנוסף אני ממליץ לך לערוך חיפושים באתר ולקרוא קצת חומר על באגים שונים (תנסה בפורום הבונים- תמצא גם לא מעט קישורים לאתרים שונים).
בהצלחה.
אני אנסה לענות לך בכלליות.
החוזק של הריתוכים זה מה שיפריד בין נסיעה כיפית וטובה על הבאגי שתבנה ובין התרסקות והתפרקות של הרכב.
במילים אחרות, תרתך חרא וזה יחזיק עד המהמורה הראשונה שתנסה לעבור ואז הרכב יתפרק.
לנושא הדיוק. דמיין לך רכב שפגע במשהו והתעקמה לו השלדה .... מה עושים עם כזה רכב ?
שוב, החיים שלך יהיו תלויים באיכות של הרכב שתבנה.
תחשוב על זה שכבר לא מעט נהרגו בהתהפכויות והתרסקויות....
לגבי מחירים, תלוי מאוד. פרופיל של 40X40X600X2.5 שזה ניראה לי המינימום האפשרי לשלדה הכי מאפנה .... עולה בערך 80 שקל בסביבה שלי. כמה כאלו תצטרך ? ... תלוי בתיכנון שלך.
הריתוך עצמו לא עולה כסף אבל אלקטרודות עולות, רתכת עולה, חשמל עולה, מסכה עולה .. וכן הלאה....
תנסה לבצע חיפוש בפורום יש המון מידע לגבי בניית רכב ראשונית על ידי חובבים.
בהצלחה !
:D
בקשר למחירים
פרופיל של 40X40X600X2.5 שזה ניראה לי המינימום האפשרי לשלדה הכי מאפנה .... עולה בערך 80 שקל
אתה יכול אולי להמחיש לי את זה בתמונה של קארט/באגי שכזה....בערך מה גודלו ....ונתקדם.......
תודה רבה לעוזרים
רמי
:)
צא לחדר מדרגות ותסתכל על המעקה ...
4 ס"מ רוחב
4 ס"מ עובי
6 מטר אורך
2.5 מ"מ עובי דופן.
במחשבה שניה זה אולי אפילו דק מידי ? .. יתקנו אותי המומחים.
יוכל להתקדם....
פרופיל של 40X40X600X2.5 שזה ניראה לי המינימום האפשרי לשלדה הכי מאפנה .... עולה בערך 80 שקל
המידות שהוא אמר לי זה המידות של כל הברזלים שדרושים לבניית השילדה עצמה ???
תמונות בקשה
בתודה רמי
:)
רמי שלום
באיזה גודל של רכב אתה מדבר?
סוג מנוע ו/או שילדה ?
דרישות מהביצועים?
גדול גלגל ?
עבירות או מהירות ?
באגי בגודל חיפושית בערך שנבנה כולו מצנרת (כולל השילדה) דורש בערך 60 מטר של צינור שזה עשרה מוטות של 6 מטר כמו שדיברתם עליהם.
הפרופיל שדיברתם עליו אולי מתאים לרצפה אבל לא לבניית כל הבאגי.
פה אתה זקוק לצנרת (פרופיל עגול) ללא תפר וכולל כיפופים שדורשים גם מכונה מיוחדת (מכופפת צינורות)
צינור 1.25" סקדיול 40 עולה 18 ש"ח למטר
כיפופים זה דבר די יקר ודורש מיומנות רבה ולא לכל מסגריה יש מכופף.
כאשר תגדיר מה אתה רוצה - אוכל לעזור לך בתמחור ואולי אפילו בבנייה וייצור של הבאגי או השילדה.
בהצלחה ארנון
360 (יש לך שם?)
קרא את המעקב אחרי הפרויקט של אמנון:
http://jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=10315
יש שם גם קישורים לדיונים קודמים. תעבור בכלל על הפורום הזה, פורום הבונים, אחורה, יש דיונים מעניינים כל הזמן, כולל דיונים על יסודות הריתוך, המלצות על מקומות לקנות ציוד, ספרים ועוד.
שלום
אני גם רוצה לקנות רתכת ולהפסיק להיות תלוי בחברים/מסגרים לעבודות בבאגי ובכלל.
לאחר קריאת דיון זה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/vie...03&start=0
הבתי שהרתכת VALEX220 או VALEX240 תתאים לי!
השאלה שלי היא נכון להיות המחיר עדיין עומד על 400 שקל ולא השתנה?
אמרו שאפשר למצוא בכל חנות קנה ובנה האם באייס והום סנטר המחיר שווה?
האם שווה להשקיע ב240?
תודה מראש
איפה אתה גר ? אני יכול להמליץ לך על חנות שראיתי את ה240 ב650 שקל מה שראיתי בהום סנטר ב800 שקל... ואני חושב שה240 לא מגיע עם כבלים..
אזור הדרום...
קרוב יותר לשדרות,אשקלון ,באר שבע.
אני לא רוצה כרגע להתחיל להתעסק עם כבלים וכאלה אני כרגע מעוניין בערכה שלמה סטנדרטית אחר כך אם אזדקק ( ואני מאמין שכן ) כבר אני יחשוב לכיוון לרתכות טובות הרבה יותר!
תודה רבה!
מצטער אבל החנות מאזור הצפון.. אבל אתה יכול להזמין http://images.google.co.il/imgres?im...lr%3D%26sa%3DN
סליחה טעיתי בקישור... http://www.webshops.co.il/future/pro...product_kod=46 גם חיפוש בגוגל ימצא הרבה קישורים .
יש פה בפורום איזה חמור אחד (נדמה לי שהוא אפילו מנהל..) בעל רתכת כזו, והריתוכים שהוא מוציא איתה הם מהטובים שראיתי בהשוואה לבעלי מקצוע (פבריקטורים).ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
טוב, זה כי הוא פדנט ועקשן, אבל על הריתוכים אין מה לדבר.
מה שאני מנסה להגיד זה שגם עם רתכת כזו פשוטה אפשר להגיע ליכולות מאוד גבוהות ומספקות, והרבה לפני שקונים רתכת יקרה צריך לדעת לרתך טוב עם כזו פשוטה.
זה גם יותר משתלם בדר"כ..
המחיר שלהם בכלל לא משהו.....או שזה בגלל כל הציוד הנלווה?
בכל מקרה אני לא מעוניין אני מעוניין ברתכת והכבלים זהו!
אני חוזר ושואל האם המחיר הוא באמת 400 ש"ח??
אתה צודק בגלל זה אני מעוניין ברתכת הזאת אבל הבנתי שיש בעיה של טווח עבודה וחימום יתר אחרי מאמץ ולכן אי אפשר לעבוד הרבה ברצף.
זוהי הבעיה העיקרית!
אגב אני יודע לרתך אמנם עדיין לא ריתכתי הרבה בכלל אבל יש בסיס!
הסוגיה של רתכות למסגרים חובבים היא מאוד פשוטה, ניר. נתחיל ממה שאתה לא צריך:
לא CO2, לא אראגון, לא TIG... לא משהו כזה.
מה כן האפשרויות? אלקטרונית או חשמלית. אלקטרונית טובה יותר מהחשמלית מכל בחינה, חשמלית זולה הרבה יותר. מה לקנות? מה שידך משגת. אם אתה יכול להרשות לעצמך אלקטרונית משומשת (או אפילו חדשה, מה טוב) לך על זה. יקח הרבה זמן עד שהחשמליות הפשוטות יגבילו אותך (אם בכלל), אבל זה אפשרי שזה יקרה. עם אלקטרונית פשוט אין את האופציה הזו.
סלחו לי על השאלות הרבות אך אני מעוניין לדעת מהם ההבדלים התאורטים והמעשיים בין הרתכות.
אלקטרונית מספקת הספק גבוהה יותר מחשמלית באותו סדר גודל?
טווח העבודה הוא גדול משמעותית באלקטרונית?
אשמח לדעת יותר לעומק!
אני יותר בכיוון של מכונאות ופחות חשמל אז בלי הסברי גאונות למיניהם!
KD2 -
תמשיך בבקשה את השרשור שאליו קישרת, כי הוא בדיוק בנושא הזה, מי שמעוניין להרחיב - בבקשה, אבל שם ---- זה השרשור המדובר:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/vie...03&start=0
יש רק דבר אחד להרחיב, איפה קונים רתכת בזול?
בטח שלא בהום סנטר, כי במקרה עברתי שם לפני כמה ימים והמגוון על הפנים- רתכת אחת שעולה 800 שקל, כפול ממה שאמרתם שעולה רתכת למתחילים
אם אתה מאיזור ת"א יש חנות שנמצאת בבגין פינת הרכבת בשם טכנו יורם. יש לו שם ציוד איכותי במחירים טובים.
תחפש בדפי זהב ותרים אליהם טלפון.
ברשותך נמרוד אמשיך פה את הדיון ולא שם משום שאני מדבר עכשיו על עזרה בריתוך!
בהמלצתכם פניתי לחנות מובילה עם שם באזור שלי שם מבקשים על רתכת 230 כולל ציוד ( מסיכה וכבלים ) 600 ש"ח.
עשיתי בירור קטן ובמקרה לשכנה של סבתא שלי יש אח מסגר!
מסוג המסגרים הישנים שנאמנים לאותה רתכת מהסוג הישן כבר 20 שנה!
הוא קנה רתכת רגילה לגיבוי וממשיך להשתמש ברתכת הישנה שלדברי " מאוהב " בה!
הדברים התגלגלו וקניתי אותה עם כבלים חדשים, מסיכה + 2 זכוכיות שחורות 11 ב - 300 שקל
ניתן לזהות עליה בגדול את המילה PIONIER COOPER 215 רתכת צהובה בגודל בינוני עם גלגלים.
קודם כל האם מישהו מכיר את הפירמה ויכול לומר לי כמה מילים לגבי אופן הפעולה, איכות הרתכת וכו....
אין נורת התחממות או משהו כזה לכן רק כשהיא תפסיק לעבוד אדע שהיא התחממה?
זאת השיטה היחידה?
זה נראה לי לא בריא!
אחרי הרבה זמן שלא ריתכתי יצאתי החוצה לבדוק שהכל בסדר והמכשיר עובד כמו שצריך.
יצא לי האמת ממש לא רע קצת " חרא של ציפורים " אבל מוצק כזה משהו בסגנון שבת אחרי החמין, לא רע.
בנוסף....מה זה שלאקה?
שמעתי את זה כל הזמן אבל בגלל שאין לי ניסיון לא יצא לי להתעמק בזה.
אם כבר היה משהו בסגנון ( חיפשתי לא מצאתי ) אז אשמח לקישור
בנוסף קיד אמר באחד הדיונים שלרתכת חשמלית אין בלאי כי אין בלאי לשנאי וגם אם הוא הולך אז מחיר חדש הוא מאוד זול.
מדוייק?
תודה רבה על העזרה!
שלאקה זה החומר השחור מצפה את הריתוך.
ניתן לקנות אלקטרודות ללא שלאקה אבל הן יקרות יחסית.
תתחדש :)
תודה רבה!
אז למה בעצם צריך להוריד אותו?
כדי שהשכבה אחרי תדבק יותר טוב?
מתי צריך לנקות? בין ריתוכים? בין כל פיק?
דבר ראשון, אני לא מומחה
אני מוריד את השלאקה כדי לראות איך הריתוך יצא.
מאחר והשכבה מכסה את הריתוך אז קשה לדעת, לפחות למתחיל כמוני, אם הריתוך יצא טוב או לא.
קראתי בספר שקניתי שצריך להסיר את השלאקה בערך 5 דקות אחרי הריתוך או אחרי שהוא מתקרר. אני לא יודע עד כמה זה עקרוני.
פיק זה חיבור חלש לצורך מיקום וקבלת צורה ראשונית. הרעיון הוא שפיק אפשר בקלות לשבור במידה ויש טעות במיקום, זווית וכדומה.
זאת אומרת שזה רק לצורכי בדיקה ולא חלק קריטי בתהליך הבנייה?
כמובן שגם אני עדיין לא יכול לזהות את רמת הריתוך אז אני גם צריך להוריד אבל אני רוצה לדעת כמה זה משמעותי.
תודה רבה!
אם אתה מתכוון לפיק אז עד כמה שאני יודע, שוב אני לא מומחה, אז הרעיון הוא כזה.
אתה רוצה לבנות קופסא (משהו פשוט בתור התחלה)
חתכת את כל הברזלים לאורך הנכון ותפסת אותם עם פלייר פטנט או משהו כזה.
עכשיו אתה תתן פיק בין 2 ברזלים, תמשיך לחלק הבא, תתן פיק, תמשיך לחלק הבא וככה הלאה עד שיש לך קופסא.
נניח וצלע אחת יצאה עקום, אתה פשוט שובר את הריתך, או ע"י פטיש או ע"י דיסק, ומנסה שוב.
עכשיו, אחרי שראית שהכול טוב ועומד כמו שצריך אתה מרתך את הריתוך האמיתי והחזק.
מבין? אם אתה ישר על ההתחלה תרתך את הריתוך החזק יהיה לך בעיה לפרק אותו במידה וזה לא יצא כמו שצריך.
אפשרות שניה לשימוש בפיק זה לחבר את החתיכת מתכת לשולחן עבודה שלך (שחייב מן הסתם להיות מברזל, על מנת שהחתיכה לא תזוז.
מיכה, עצור. למה לייעץ על דברים שאתה לא בטוח בהם? תן למנוסים בריתוך להסביר מה שלאקה ולמה כן חשוב להוריד אותה, וכן הלאה.
לגבי הרתכת הישנה - סביר להניח שעשית עסקה מצויינת, היא בטוח יותר טובה מהרתכות הזולות שמוכרים היום. בעקרון לרתכות האלו יש טרמוסטט, כשהיא מתחממת מעבר לנקודה מסויימת היא פשוט מפסיקה לעבוד עד שהיא מתקררת מספיק.
כנראה לא הבנת אותי!
אני דיברתי על הצורך בניקוי השלאקה ולא על מה זה פיקים!
אני אנסה להוסיף קצת:
האלקטרודה בנויה מתיל מתכת עם ריכוז פחמן מסויים, ואת התיל מכסה שכבה שנקראת באנגלית Flux.
שלאקה, סלאג שבא מהמילה הלועזית Slag, שפירושה סגסוגת, או סגסוגת בסיסית.
תהליך הריתוך גורם לתיל המתכת להיתוך וחיבור עם מתכת הבסיס שאותה אתה מרתך.
שכבת ה-Flux הופכת לסגסוגת הידועה לשמצה כשאלקה (Slag).
ה-Slag היא תרכובת של מספר יסודות (אין לי מושג מהם), וכאמור בתהליך הריתוך היא נהית השכבה הראשונה (weld metal באיור הנ"ל).
http://www.aussieweld.com.au/arcwelding/page3/fig6.gif
בצורה מעשית, אם אתה מרתך ריתוך אחד, ויש צורך להוסיף עליו עוד אחד, או כשאתה מרתך חלק אחד של הריתוך (לדוגמא בריתוך צינור), ורוצה להמשיך אחרי הפסקה,
אתה מוריד את השלאקה מהסיבה שריתוך על השלאקה הוא ריתוך לא חזק, מכיוון והתיל לא מבצע היתוך ומתאחד בצורה טובה עם השלאקה.
אם אתה מרתך על השלאקה נוצרת שכבת ריתוך שלא מחוברת טוב לחומר בסיס מסויים.
בתמונה הזאת אתה יכול לראות ריתוך והשלאקה לידו.
אני מקווה שהייתי מספיק ברור, אם לא אתה מוזמן לשאול.