קניתי מתאם odb2 wifi ואני מחפש תוכנה טובה עבורו.
יש המלצות?
תודה
מיכה
Printable View
קניתי מתאם odb2 wifi ואני מחפש תוכנה טובה עבורו.
יש המלצות?
תודה
מיכה
+1 ל torque pro
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
אתה בטוח שזה WiFi ולא Blue Tooth?
והאפפ הזה, שהזכירו.. מצויין. יש אותו גם בגירסת ה-Lite שהיא בחינם בחנות של גוגל..
כן, WIFI. קניתי גם BT אבל לא מגיע. יש לי גם USB.
התקנתי את הTorque Proגרסת לייט, לא הבנתי מי נגד מי שם. לא ממש התחברתי לתוכנה אבל אנסה שוב.
זה כל כך משחק לעומת מחשב רכב אמיתי שחבל על הכסף
לא מסכים.
אתה משלם פרוטות ומקבל מידע כמו למשל טמפ' מנוע אמיתית, לא כמו השעון של הרכב שרק אחרי שהמנוע נשרף, זז קצת לכיוון הקו האדום. חשוב בארצינו החמה.
יש עוד מידע.
יש יכולת איפוס תקלות, שאם תגיע למוסך בשביל זה, תשלם הרבה יותר כך שבעצם כיסית את עלות המכשיר באיפוס אחד.
בגיפ זה לא מתחבר לכלום מעבר למנוע.
אין גיר, abs וגם המידע שטוח. צעצוע שבקושי מזכיר את הדבר האמיתי
זה אמור להתחבר רק למנוע. לא לגיר ולא לשום דבר אחר.
לא אמור - עכשיו זו קנייה טובה יותר, בפחות מ-10 דולר?
כאילו... אם נדלקת לך נורת CHECK ENGINE ואתה לא יודע מה זה, במקום ללכת למוסך ולבזבז יום עבודה (ואני כבר לא מדבר על הכסף), מחברים ותוך שנייה יודעים למה ומוחקים... זה לא נחשב "שווה" בעיניך?
ולמשל, כשקונים איזה גראנד, והכל נראה בסדר ומחברים את השטות הזו, ורואים בהיסטוריה שיש כל מיני תקלות שנמחקו אבל לא "נעלמו"... זה מספיק טוב, כדי לקבל אינדיקציה שהאוטו לא בונבוניירה כמו שהמוכר מצהיר (כך בדקנו 3 גראנדים לחבר שלי..).
וחוץ מזה, שזה כן מראה כל מיני תקלות גם של גיר וכו' (שוב, מהבדיקות לפני הקנייה של ה-WJ של החבר).
כל זה לא שווה איזה $10?
ולוודא ששעון החום באוטו, אכן מדייק ולא סתם נמצא באמצע, גם כשהאוטו רותח (כמו שקורה במדחומים המעוותים של לנדרובר - כל הזמן באמצע ופתאום, בבת אחת, קופץ לך לאדום.. 0 או 1)...
ולבדוק שהערכים של חיישני החמצן מתאימים לקוד התקלה של ... חיישן החמצן ולא משהו אחר "הדליק" את המחשב...
ולבדוק, אחרי שאיפסת קוד תקלה, שמערכת אכן מוכנה ל- INSPECTION ולא תיכשל שוב בגלל שגם אחרי שהתקלה נמחקה, המערכת עדיין לא READY (כמו בדיסקברי של הגמד שלי.. עדיין לא עבר טסט)...
ולבדוק שמחשב הניהול מקבל את הזרם המתאים, למרות שהאלטרנטור טוען יופי, ולוודא שלא בגלל זה יוצאות כל מיני "תקלות" (ולפני שמחליפים סנסורים באלפי שקלים), כמו בריינג'/דיסקברי 2...
ועוד ועוד ועוד..
כל זה לא שווה לך $10?
אם אתה לא מוציא מאות על "הדבר האמיתי", כל מה שיש באמצא, לא שווה?
אז אני חושב אחרת - אלה ה-$10 הכדאיים ביותר שניתן להוציא על אוטו משנת 1996 ומעלה..
שווה כל גרוש.
ובגלל שאני יודע שכבר עובר לך בראש "שוב ברנרד עם הקמצנות והנטייה למוצרים סיניים זולים"...
לריינג' יש לי מחשב משוכלל מאוד - אני יכול לתכנת איזה חלון יסגר וכמה יתרומם כל קפיץ בניפרד ומתי ידלקו האורות ובאיזה סלד ינעל ממיר הממונט (אני חושב)... מליון אופציות.. עלה לי אלפי שקלים. לא להרבה מוסכים יש כזה לריינג'..
ועדיין המתאם הקטנטן הזה והאפפ לטלפון הרבה יותר כדאי מה"הכי משוכלל" שיש לי..
יש לי פלאג ויש לי מחשב.
בפלאג בהחלט שווה את העשרה עשרים דולר אבל שמי שקונה יקח את זה בפרופורציות של צעצוע פשוט ותו לא
בועז ברור שמחשב רציני זה לא. הייתי שמח לאחד רציני אבל אין תקציב. לראות קודי תקלות זה מספיק. בקשר לתקלות גיר וabs, אני לא בטוח שהוא לא מראה. צריך לבדוק.
קצת סדר (טכנולוגי) בדיון האמציונאלי....
OBD אכן קיים ברכבים מעל 96, אבל כל רכב (בעיקר תלוי בשנתונים), רמת המידע שחשופה ל BUS המרכזי שונה.
אם המידע לא נרשם למחשב המרכזי (OBD במקור זה בעיקר למנוע), אז שום מחשב לא יראה את המידע.
אם המידע קיים במחשב של הרכב (אפילו לחץ אוויר של הגלגלים), אז אין בעיה לקבל את זה דרך torque pro.
torque pro (ותוכונות אחרות) מגיע עם אוסף מסויים של ספריות, אבל מאפשר להוסיף קריאה של כל ערך שהוא.
ניתן לבצע סריקה של ה ID שהרכב חושף (torque scan) ואז לחפש באינטרנט את ה ID של הדגם שלכם.
עם קצת השקעה, ניתן להגיע לחלקים די גדולים מה DB של היצרנים ( זה בד"כ לפי "הפלטפורמות" , GM יכסה גם את איסוזו , ואופל. פורד, ומזדה יהיו אותם קודים.....)
ברכבים חדשים, עם torque pro, ניתן להגיע לכל ההתראות שיכולות לעניין אותנו ביום יום - טמפ' מנוע, וגיר, לחצי שמן - מנוע וגיר....
וגם מידעים אל הצתה, דלק, הילוכים, ABS, ESP.....
מי שיש לו סופה ידנית, שלא יחפש יותר מדי, אבל יפנים מהעשור שנים האחרונות, יש הכל (בוויטארה 2006 היה לי כמעט את כל מה שצריך, בטרופר 2003, יש מעט מאוד מידע מחוץ למנוע).
עוד שתי נקודות לתשומת לב -
כל שהרכב ישן יותר, יש סיכוי שהתאימות נמוכה יותר, והאתגר של פלג שיתחבר גדול יותר.
לא הייתי מסתבך עם הזולים של ה $10 , תשקיעו 15-20$ ותהיו רגועים שזה יתחבר.
זה פלג סביר ולא יקר יחסית -
http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Sc...176080&vxp=mtr
מי שיש לו איפון, צריך Blutooth 4 או מחבר מבוסס WiFi. אני קניתי את זה-
http://www.ebay.com/itm/400806156818...%3AMEBIDX%3AIT
והוא עושה את העבודה.
אני מנווט עם אנדרויד והאפליקציה רצה ברקע.
הידיעה שזה יתחיל לצפצף אם תהיה חריגה מהמדדים (טמפ', לחץ, מתח.....) מרגיעה מאוד.
רק בשביל להבין .. הפלאגים שונים ביכולת 'הבנת' הנתונים או שאם זה מתחבר .. זה מתחבר ! ורק התכנה שונה ביכולת הבנת הנתונים ? יש לי פלאג פשוט ב 3$ שמתחבר ומוציא מידע בעיקר חום נוזל קירור וסל'ד .. אני לא הצלחתי לקבל יותר מזה .. אבל גם לא ממש ממש ניסיתי .. בעיקר קניתי על מנת להיות יכול לקרוא תקלות מנוע.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...2269faff7d.jpg
אופס .. זה הפלאג שיש לי.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
זה לא ברור אבל לדעתי זה יותר עניין של תוכנה מחומרה.
טוב אחרי כמה נסיונות, באמת שאין שום חיווי לגיר. אני עדיין לא יודע אם זה קטע של תוכנה או חומרה. במחשב ייעודי יש לי חיווי על הגיר ועל הABS.
השאלה היא מה הגרסת PRO נותנת שהגרסה החינמית לא נותנת.
תוכנה רצינית עוד לא ראיתי. אני לא מחפש חינם אבל גם לא חתול בשק.
אם יש לך מחשב ייעודי - למה אתה צריך את הדונגל הזה?
הוא לא בא להחליף מחשב יעודי ולא יכול להחליף אחד כזה..
לגבי האפשרויות האחרות שיש ב-PRO - תעשה חיפוש איפה ניתן להשיג את האפפ בחינם או שתשתלם להם כמה גרושים ותבדוק ... יש שם הרבה יותר אפשרויות.
אם לא הייתי גר פה, הייתי שולח לך כמה אופציות אבל במדינה הכי דמוקרטית, אתה כל הזמן במעקב (בלי צחוק!)... אפילו סרטים אני לא מוריד.
לא אכפת לי לשלם אבל לפי מה שהבנתי ההבדל הוא קוסמטי בעיקרו
הוא לא.
טוב ננסה. כולה 18 שקל...אפילו לא חצי מנה פלאפל
ו ... ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
זה לא רק עניין של תוכנה.
בסנפ-און יש גם עניין של מין מפתחות כאלו שמתקינים על התקע עצמו ובנוסף יש את עניין התוכנה מול הרכב.
במחשב הישן שלי זה היה קרטריג'ים שכאלו ובחדש זו תוכנה שמגיעה על כרטיס זיכרון כי המערכת הפעלה של המחשב היא חלונות CE.
אני לא מתימר להיות מומחה גדול אבל למיטב ידיעתי זה לא מתקרב למכשירים של מאות ואלפי דולרים. לפחות לא ברכבים של לפני 15-20 שנה.
אולי כיום ברכבים החדשים האחידות והפתיחות טובים יותר
אם הבנתי נכון, כל המערכות האלה עובדות בדומה לsnmp מתחום המחשבים. יש סוג של בסיס נתונים ג'נרי וכללי אבל לכל יצרן יש את הבסיס נתונים הפרטי והקנייני שלו. אם יש לך מכשיר של היצרן אתה יכול לעשות הכול. בדקתי כל מיני מחשבים יקרים ויש כמה סקירות ביוטיוב אבל זה נורא יקר. מתחיל בסביבות החמש מאות דולר לפני משלוח ומיסים.
אני שואל בעיקר לגבי התמורה של ה 18₪
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
כן הפלאג נותן תמורה. בקשר לאפליקציה לא יודע
נסיתי להסביר ב #15, ואני רואה שזה לא מספיק , אז בבקשה עוד ניסיון.
1- בין הרכב לבין הפלג (או כל מכשיר בדיקה) מתנהלת העברת נתונים ע"פ פרוטוקול מוגדר מראש.
ההבדל העיקרי בין הפלגים השונים, הוא בעיקר בפרוטוקולים שהם תומכים.
הפלגים תומכים ב 4-10 וריאנטים שונים של פרוטוקולים, ורוב הרכבים תומכים 1-3 פרוטוקולים.
הבעיה שלפעמים, בחלק מהפרוטוקולים יש מידע חסר ( למשל -רק מנוע אבל לא גיר), ולכן כדאי להשקיע בפלג סביר 10-20$, ולבדוק את הפרוטוקולים שהוא תומך).
למשל הפלג הזה, תומך רק בפרוטקולים האלו -
Supports OBD2 protocols: ISO14230-4 (KWP2000),ISO15765-4 (CAN),ISO9141-2,J1850 PWM,J1850 VPW
לעומת הפלג הזה, שתומך ביותר פרוטוקולים -
kw902 scantool is a high-quality automotive scanning tool, supports all OBD-II protocols :
0.Automatic
1.SAE J1850 PWM(41.6Kbaud)
2.SAE J1850 VPW(10.4Kbaud)
3.ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)
4.ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud)
5.ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud)
6.ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud)
7.ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud)
8.ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud)
9.ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud)
A.SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud)
B.USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud)
C.USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud)
*Default settings(user adjustable)
מהרגע שהפלג מתחבר, ניתן להגיע לכל מה שהרכב חושף בפרוטוקול שאיתו הפלג התחבר.
הבעיה של איכות הפלג חשובה יותר ברכבים ישנים (לפני שהתקן "התייצב" ), רכבים חדשים יעבדו כמעט עם כל פלג.
2-התקן של OBD פותח במקור לנתוני מנוע, ולכן ברכבים יותר ישנים, ניתן לקרוא רק נתוני מנוע (אבל זה אומר שגם מכשיר מקצועי יוכל לקרוא רק מנוע). מי שיש לו ספק מה הרכב שלו תומך, שיחפש באינטרנט. למשל -
https://www.google.co.il/search?q=Tr...hrome&ie=UTF-8
3- מהרגע שהפלג מתחבר, יש שאלה של מה התוכנה מכירה ומה היא מציגה. חלק מהתוכנות, כמו טורק פרו, מאפשרות להוסיף ID שהתוכנה לא מכירה (ולכן לא מציגה במקור). במקרה כזה, ניתן להוסיף ID שמוצאים באינטרנט ולהציג אותם.
זיו, אני לא בטוח שאתה צודק מהסיבה שלמחשב המקצועי של סנפאון יש מעין מפתחות שהם אלקטרונים....
המפתחות מתלבשים על הפלג עצמו והם יחודיים לרכבים שונים.
אני מניח שהיצרנים מאפשרים גישה רק לחלק מהרבדים של הניהול עם הפרוטוקול הסטנדרטי ולרבדים עמוקים יותר באמצעות כלי ניהול שהם קניין רוחני שלהם.
חלק מזה הוא בכלל מעבר לקודים- אפשר לשלוט מהמחשב על אורות, צופר, להריץ בדיקה אקטיבית לגיר ול abs וכו
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...b5d9ac25b8.jpg