-
מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
יש הרבה צרכנים, כמו ממירי מתח ומקררים, שמכבים את עצמם כאשר מתח המצבר יורד מתחת סף מסויים כדי למנוע את התרוקנות המצבר ולאפשר להניע את הרכב בבוקר, בהרבה הצרכנים שראיתי הסף מוגדר ל 10.5 וולט.
בדקתי ברשת מצאתי כמה מאמרים וכמה גרפים שמראים התפרקות של מצבר עופרת חומצה וכולם מראים גרפים דומים, למשל זה:
http://www.arttec.net/Solar_Mower/4_...20Charging.pdf
למי שאין חשק לקרוא את כל המאמר יכול לקפוץ לגרף בעמוד האחרון שמראה את מתח המצבר בטמפרטורה של 25 מעלות צלסיוס בתלות בזרם הפריקה.
לפי הגרף ניתן לראות שמתח המצבר יורד מתחת ל 10.5 וולט רק בזרמים גבוהים מעל C/5, במצבר 80 אמפר שעות בזרם פריקה של 16 אמפר.
בדקתי אצלי באוטו וההתנהגות הייתה לפי הגרף, מתח של 12.75 וולט בלי צרכנים וכאשר הדלקתי אורות המתח ירד ל 12.5 וולט.
לפי זה, אם משאירים מקרר שצורך כ 4 אמפר, שהם בערך C/20, ורוצים שהמצבר לא יתרוקן ליותר מ 50% מהקיבול צריך לקבוע את הסף ל 12.25 וולט ולא 10.5 ובכל מקרה לא פחות מ 11.5 שאז המצבר פרוק לגמרי.
איפה אני טועה?
או שאולי מי שמחכה שהמצבר יתפרק ל 10.5 (או 11.5) וולט לא יוכל להניע?
אני מודע לזה שכניראה הגרף הוא עבור מצבר פריקה עמוקה אבל בזרמים נמוכים לא צריך להיות הבדל משמעותי בין המצברים.
-
מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
אתה לא טועה. חפש בהיסטוריה באתר.
חנן כבר הסביר את זה
ויש גם את הכתבה המצויינת הזו של אסף
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
וגם שם יש נגיעה בזה
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
לא קראתי את המאמר.
מנסיון, המקרר אצלי מכוון להתנתק ב 11.4 וולט. הוא מחובר למצבר חומצה רגיל ישן נושן.
בנתיים, לא נתקלתי בבעיות התנעה בבקרים.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
לפי זה, אם משאירים מקרר שצורך כ 4 אמפר, שהם בערך C/20, ורוצים שהמצבר לא יתרוקן ליותר מ 50% מהקיבול צריך לקבוע את הסף ל 12.25 וולט ולא 10.5 ובכל מקרה לא פחות מ 11.5 שאז המצבר פרוק לגמרי.
אצלי המקרר מכוון מהיצרן לניתוק ב-11.8V
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
הטבלה הזו משקפת את מה שאתה אומר?
אם אני זוכר היטב את ההסבר של חנן (שאינני מוצא בשלוף) אז פחות מ 80 אחוז מסוכן למצבר.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...2e6e1e89e9.jpg
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אצלי המקרר מכוון מהיצרן לניתוק ב-11.8V
עכשיו זה מסתדר לי, היצרן הניח שיש מפל מתח של כ 0.5 וולט על הקווים ולכן מתח המצבר הוא 12.3 וולט.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
גם אני חיפשתי ולא מצאתי את ההסבר אבל כן קראתי את המאמר,
נדמה לי שקראתי פעם באיזה מקום שאפשר לפרוק מצבר של רכב עד 50% מהקיבול בלי לגרום לנזק משמעותי.
מדדתי אצלי באוטו הפרש של 0.6 וולט בין המתח שנמדד עך הדקי המצבר לבין המדידה של המקרר,
אני אכוון את המקרר להפסיק ב 11.9V ואם הוא יצליח לעבוד כל הלילה זה יהיה מצויין.
לפי החישוב זה לא אמור להספיק, בחמישי בבוקר אני אדע
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
צריך להבדיל בין נזקים ארוכי וקצרי טווח.
לטווח הקצר, פריקה של מתחת ל50 אחוז, יכולה לחסל בפעם אחת מצבר שכבר לא בשיא כוחו. מצבר חדש ישרוד את זה.
לטווח הארוך, פריקה של מתחת ל97 אחוז לפרקי זמן ממושכים מקצרת את תוחלת חיי המצבר. בגלל ההתקנות המקומיות הנפוצות שמעלות פי חמש ויותר את זרם הזליגה המקורי של הרכב, רובנו עוברים את הסף הזה כמעט בכל לילה ובטח בסופ"ש של מנוחה, ולכן אתם שומעים כאן הרבה על מצברים שאפילו לא מסיימים 18 חודשים ראשונים. זליגה אופיינית ברכב מקומי לאחר ההתקנות היא כ50-60 מיליאמפר.
לכן גם שירות ההתנעות בחניון ארוך הטווח בנתב"ג עובד שעות נוספות, לעומת עגלת המצברים בבונדד שמתמלאת בקורי עכביש, למרות שהרכבים עומדים בבונדד לפעמים מעל לשלושה חודשים. הזליגה ברכבים בבונדד עומדת על מיליאמפרים בודדים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
אני אכוון את המקרר להפסיק ב 11.9V ואם הוא יצליח לעבוד כל הלילה זה יהיה מצויין.
על מצבר סטנדרטי, המקרר שלי מחזיק בלי בעיה לילה בלי להתנתק.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
חנן, אם אפשר נסה בבקשה להפגיש את הנתונים עם הפרקטיקה.
אני כבר איבדתי את זה מעודף נתונים שלא אומרים לי הרבה.
על כמה וולט מומלץ לכוון את הניתוק בשימוש עם מקרר בטיולים בלי לקצר באופן משמעותי את המצבר?
( במדידה על הדקי המצבר בשביל להיות אבסולוטיים)
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
כשאתם מתארים את המערכות שלכם אתם חייב לכתוב כמה AH המצברים שלכם.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
בועז, 12.2 נשמע לי בטוח מספיק, במצבר תקין, כדי להתניע בבוקר.
בנוסף, מה שopl רשם זה חשוב, כי מצברים 160 אמפר שעה אצלי, יוכלו להתניע במצבי קיצון נמוכים יותר לעומת רכב אחר עם 70 אמפר שעה. מצבר עייף לא ישרוד גם 20 אחוז פריקה, וכו'
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
תודה חנן.
אני מצרף את טבלת הניתוק של המקרר שלי המבוסס על מדחס דנפוס.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...ca03b593a0.jpg
בהנחה של מפל מתח של כמעט חצי וולט אז המצב המחמיר ביותר ( הגבוה) עובד בערך בערכים שמלצת עליהם.
טולרנס מאוד נמוך. לדעתי שעות פעולה קצרות על מצבר עד הניתוק.
אני כיום עובד על מדיום
דילמה
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
כבר כתבתי כמה פעמים. אני כבר שנים פטור מהדילמה הזו. מכוון טמפ' קרה יותר מהנחוץ. המקרר מחובר למתח אחרי סוויץ'. המקרר "אוגר קור" במהלך היום והקור האגור הזה מספיק לכל הלילה, הטמפ' בממוצע בסדר גמור, המצברים זוכים לחיים ארוכים של קרוב לחמש שנים, והסיכון לאובדן יכולת התנעה לא קיים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
האמת שתכלס זה פתרון סביר. אני גם ככה על 2 מעלות וממילא מדובר על כשני לילות... מה כבר יקרה לאוכל
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
אם כבר מצבר וקור - יש למתקינים מבודד חום למצברים. בעת ההתקנה מלבישים סביב המצבר - מאריך את חייו.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
אגב, הפתרון הבאמת נכון לדעתי הוא, מצבר פריקה עמוקה נפרד המזין את המקרר, התאורה, מטעני הטלפונים והבטריות של הדובי בלילה, ונטען בעצמו ממטען dc-dc שמחובר אחרי סוויץ׳.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
אני עם אותה שיטה כמו חנן, ומוסיף קרחום אחד שמתקרר ביום בתא ההקפאה ועוזר בלילה כאשר המקרר מנותק ממתח.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
אגב, הפתרון הבאמת נכון לדעתי הוא, מצבר פריקה עמוקה נפרד המזין את המקרר, התאורה, מטעני הטלפונים והבטריות של הדובי בלילה, ונטען בעצמו ממטען dc-dc שמחובר אחרי סוויץ׳.
זה אומנם הפיתרון הכמעט הכי נכון, רק תחבר את המטען ככה שיטען כשמתח המצבר הרגיל של האוטו הוא מעל 13.3 וולט ואתה מלך.
אבל זה סיפור של עוד מצבר ועוד מטען עם קצת לוגיקה וכל זה בשביל כמה לילות בודדים בשנה בשטח - לא בטוח ששווה את ההשקעה למרות שאצלי זה נמצא ב wish list
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
כשאתם מתארים את המערכות שלכם אתם חייב לכתוב כמה AH המצברים שלכם.
90AH
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
פעם חיפשתי ומצאתי עבור הקרוואן מוצר שטוען את המצברים בדירוג, כמו שציינת.
אבל זה היה בקרוואן, בסוף הוספתי עוד תא סולארי ורוב הזמן המצברים היו מרוצים.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
אני עם אותה שיטה כמו חנן, ומוסיף קרחום אחד שמתקרר ביום בתא ההקפאה ועוזר בלילה כאשר המקרר מנותק ממתח.
במקרר שלי, INDEL B 26, הדפנות מכילות קרחומים מובנים נסתרים. אני לא יודע אם זה הסטנדרט גם במקררים אחרים, אבל אם כן, אז מיותר לגמרי לתפוס מקום נוסף בתוך המקרר לטובת קרחום.
ולגבי הרעיון של בוזי, למרות שאני מסכים איתו טכנולוגית, אני חושב שזה מסבך ומיותר.
המקרר נמצא אצלי בבאגאז' ברכב הפרטי. כפתור הדלקה במצב ON קבוע, תמיד, גם כשאין שם כלום. מחובר לשקע מצית מקורי בבאגאז' שמקבל מתח אחרי סוויץ'.
תמיד מוכן, תמיד קר. כבר לפחות שמונה שנים. אפס תשומת לב אליו, בדיוק כמו המקרר במטבח.
בד"כ יש שם כמה בקבוקי קולה וארוחת צהריים, שלפעמים לא מנוצלת ונשארת במקרר לימים הבאים ללא כל פגע.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
אני חושב שאפילו הרכב המשפחתי שלי לא מונע מספיק שעות ביום ע״מ שהמקרר ישאר קר.
בטיולי שטח זה סיפור אחר, וגם זה בהנחה שמדובר על טיול של הרבה שעות נסיעה, ולא טיול של הרבה שעות חנייה.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
אני מהמר שאתה לא עושה, כמוני, 100000 ק"מ בשנה, פלוס פה ושם שעות של עבודה פקידותית ברכב עומד מונע (;
בכל מקרה, זה רק להמחשה של חוסר התועלת בהפעלת לילה של מקרר. ברכב טיולים אפשר לכבות ולא לחשוש להתנעת בוקר ולהרס המצבר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
לשמחתי לא!
הנקודה ברורה לגמרי, תודה על הטיפ ;)
מנסיוני מצברי התנעה לא אוהבים להיות טעונים פחות מ 75-80 אחוז, בטח לא למשך זמן ובטח לא להיטען אח״כ ע״י האלטרנטור. גם האלטרנטור לא מת על זה (אולי בסוף ימות מזה).
הקפדה על טעינה מלאה ככל הניתן היא אחד ממאריכי החיים המשמעותיים של מצבר.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
הרחבת הסוגייה:
התקנתי שעון מתח למצבר.
רכב חונה, מכובה קצת מעל 24 שעות.
מצבר : 12.6.
פתיחת סוויצ׳ וחימום נרות בדיזל מנחית את המתח ל-11.6.
אחרי התנעה חוזר בשניות ל12.8.
מצבר 90ah
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
הגיוני. מהי הסוגיה?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
המרווח הקטן שבין ניתוק המקרר (11.8), לבין מה שהנרות חימום לוקחים, וכמה שיורד המתח (11.6), תיאורטית לא מציב בעיה?
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ובסטרטר זה יורד ל9.5 וולט פלוס מינוס.
1. אחרי שאתה מפעיל נרות חימום אתה מתניע, ואז יש טעינה ומנגנון ההגנה מקבל את מתח הכניסה הרצוי לו.
2. יתכן שמנגנון ההגנה תלוי במשך זמן מינימלי שהמתח הוא נמוך , ולא מתחשב בירידות מתח רגעיות.
-
תגובה: מצב טעינת המצבר כפונקציה של המתח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אחרי התנעה חוזר בשניות ל12.8.
מצבר 90ah
מתח טעינה בסרק אצלך 12.8
לא נמוך קצת?